Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tyleysmiley schreef:Ymor,als je een goed getrainde hond hebt zoals de mijne,die wil niet pissen of poepen in de eigen tuin.
En bij 50 kilo hond wil ik dat ook echt niet hebben.
Die hond loopt gewoon savonds zijn laatste rondje op een tijdstip dat ik dat wil.
Mijn buurvrouw is politie-agent en ik heb al geroepen als ze me staande durft te houden,ik de poep bij haar over de schutting laat vliegen.
Grapje hè, want zelf vindt ze die regel ook te achterlijk maar goed
tyleysmiley schreef:Ymor,als je een goed getrainde hond hebt zoals de mijne,die wil niet pissen of poepen in de eigen tuin.
Die hond loopt gewoon savonds zijn laatste rondje op een tijdstip dat ik dat wil.
Mijn buurvrouw is politie-agent en ik heb al geroepen als ze me staande durft te houden,ik de poep bij haar over de schutting laat vliegen.
Ymor schreef:Ik hoor nu dat ze dan altijd een meerderheid moeten hebben in de kamer, dat is nu niet het geval mbt de avondklok dus zou het niet door kunnen gaan.
Marjo schreef:tyleysmiley schreef:Ymor,als je een goed getrainde hond hebt zoals de mijne,die wil niet pissen of poepen in de eigen tuin.
Ik vraag me af waar je je zo druk om maakt, in elke berichtgeving over de avondklok wordt gezegd dat het aangelijnd uitlaten van de hond uitgezonderd is.
kwita schreef:Nou het is avond klok maar, ik ga toch dat dier is afhankelijk van verzorging!. Ik kom sowieso niemand tegen in het donker in de polder als het koud is!
liespower94 schreef:Ik vind het allemaal wel heel heftig. Mijn vriend en ik hebben onszelf al weken geïsoleerd en werken beide thuis. Het enige waar we naartoe gaan is 1 x per week naar de supermarkt en ik werk 1 x per 2 weken als koerier. Verder gaan we iedere dag naar de pony's maar verder helemaal niks. Geen aanval hoor op iemand maar het is zo lastig als je al zo je best doet, dat het dan nog strenger wordt. Ik hoop dat we hier snel vanaf zijn.
Wat de pony's ook betreft overdag maar naar ze toe en dan in de avond werken.
En zoals al is gezegd, straks worden de regels vanzelf wel duidelijk. Het laatste wat ik las ging over een avondklok na 20 u.
IvysToeter schreef:Ben ik nou echt de enige die zich afvraagt waar iedereen zich nu al druk over maakt?
Wacht eerst maar af óf die avondklok er komt en wat dan de tijden zullen zijn. Dan kun je altijd nog oplossingen bedenken.
Marije_jiplover schreef:In maart reed ik zo ongeveer in mijn eentje tussen de vrachtwagens op de snelweg, dat is nu absoluut anders!
Echte files heb ik idd al in geen tijden gehad, maar het is wel echt absoluut veel drukker dan in maart/april.
secricible schreef:anjali schreef:Honden uitlaten zou toch ook nog mogen. Paard verzorgen dan ook? Kan ook noodzakelijk zijn toch.
De hond uitlaten is door de feiligheidsdienst voorgesteld als uitzondering, maar begreep al dat Rutte bij een avondklok zo min mogelijk uitzonderingen wil en de hond uutlaten daar niet onder gat vallen als het aan hem ligt. Raad van beheer is al flink aan het lobbyen.
Ik betwijfel dan ook of paarden in volpension er onder gaan vallen, eigen beheer mag ik wel aannemen.
IvysToeter schreef:Hier dus een persoon die absoluut niet thuis kan werken.
Gelukkig staan mijn pony's bij mijn moeder en haar vriend en huis.
Dus die worden wel verzorgd.
Ben ik nou echt de enige die zich afvraagt waar iedereen zich nu al druk over maakt?
Wacht eerst maar af óf die avondklok er komt en wat dan de tijden zullen zijn. Dan kun je altijd nog oplossingen bedenken.
Daihyo schreef:Ik werk wel thuis, al maanden. Dus kan redelijk mijn tijd indelen. Er zijn wel veel oplossingen, daar moeten we naar zoeken. En als die er echt niet zijn, en het echt niet anders kan, dan moet er een mogelijkheid zijn om in de levensbehoefte van je dier te kunnen voorzien.
ElCamino schreef:Dat kan wel zo makkelijk zijn volgens iedereen maar je zult toch moeten bewijzen dat je een paard hebt waar je heen moet en dat je overdag werk, anders kan iedereen wel roepen dat ze een paard hebben ergens toch ???
Kaitlyn schreef:Ik heb de eerste periode thuis gewerkt, maar ik ben ook vrij vlot weer fulltime naar kantoor geroepen terwijl ik eigenlijk prima een paar dagen in de week thuis zou kunnen werken...