Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:51

Ymor,als je een goed getrainde hond hebt zoals de mijne,die wil niet pissen of poepen in de eigen tuin.
En bij 50 kilo hond wil ik dat ook echt niet hebben.
Die hond loopt gewoon savonds zijn laatste rondje op een tijdstip dat ik dat wil.
Mijn buurvrouw is politie-agent en ik heb al geroepen als ze me staande durft te houden,ik de poep bij haar over de schutting laat vliegen.
Grapje hè, want zelf vindt ze die regel ook te achterlijk maar goed
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 15-01-21 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:51

Ik hoor nu dat ze dan altijd een meerderheid moeten hebben in de kamer, dat is nu niet het geval mbt de avondklok dus zou het niet door kunnen gaan.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:52

tyleysmiley schreef:
Ymor,als je een goed getrainde hond hebt zoals de mijne,die wil niet pissen of poepen in de eigen tuin.
Die hond loopt gewoon savonds zijn laatste rondje op een tijdstip dat ik dat wil.
Mijn buurvrouw is politie-agent en ik heb al geroepen als ze me staande durft te houden,ik de poep bij haar over de schutting laat vliegen.

Dat is jouw definitie van een goed opgevoede hond. Mijn opvatting is iets anders..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:52

tyleysmiley schreef:

Ik vraag me af waar je je zo druk om maakt, in elke berichtgeving over de avondklok wordt gezegd dat het aangelijnd uitlaten van de hond uitgezonderd is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:54

Ymor schreef:
Ik hoor nu dat ze dan altijd een meerderheid moeten hebben in de kamer, dat is nu niet het geval mbt de avondklok dus zou het niet door kunnen gaan.

Ze moeteb toch altijd een meerderheid hebben in de kamer?
Het enige is dat de coalitie elkaar nu wat losser kan gaan laten en meer op zijn eigen programma kan focussen.
Maar ook niet teveel want ze zullen elkaar te vriend willen houden voor maart als de kans groot is dar ze weer samen zullen moeten regeren.

Marjo, zoals gezegd staat dat in advies vd veiligheidsraad maar heeft Rutte al gezegd daar niks voor re voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:55

Marjo schreef:
tyleysmiley schreef:

Ik vraag me af waar je je zo druk om maakt, in elke berichtgeving over de avondklok wordt gezegd dat het aangelijnd uitlaten van de hond uitgezonderd is.

Omdat sommige mensen altijd even willen laten weten maling te hebben aan bepaalde zaken, denk ik :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:02

kwita schreef:
Nou het is avond klok maar, ik ga toch dat dier is afhankelijk van verzorging!. Ik kom sowieso niemand tegen in het donker in de polder als het koud is!

Dat kan toch ook tussen 5 uur s ochtends en 19u30 s avonds ?

En wat die hond betreft, Tyleysmiley.... staat toch al overal, dat je hond gewoon uitgelaten mag worden? Lekkere asosiale opmerking maak je dan tegenover je buurvrouw. Hoop dat je ook niet op haar rekent als je haar nodig hebt.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:05

liespower94 schreef:
Ik vind het allemaal wel heel heftig. Mijn vriend en ik hebben onszelf al weken geïsoleerd en werken beide thuis. Het enige waar we naartoe gaan is 1 x per week naar de supermarkt en ik werk 1 x per 2 weken als koerier. Verder gaan we iedere dag naar de pony's maar verder helemaal niks. Geen aanval hoor op iemand maar het is zo lastig als je al zo je best doet, dat het dan nog strenger wordt. Ik hoop dat we hier snel vanaf zijn.

Wat de pony's ook betreft overdag maar naar ze toe en dan in de avond werken.
En zoals al is gezegd, straks worden de regels vanzelf wel duidelijk. Het laatste wat ik las ging over een avondklok na 20 u.

Ik deel je gevoel wel hoor. Sinds begin maart werk ik fulltime thuis. Alleenstaand en nauwelijks mensen gezien de afgelopen 10 maanden. Ik ga in principe alleen naar stal waar ik ook vrijwel nooit iemand zie of spreek. Af en toe op rustige tijdstippen even naar het bos om mijn hoofd leeg te maken, bij gebrek aan tuin of balkon. 1 keer in de 2 weken naar de supermarkt. Misschien heel egoïstisch en ik zal mij braaf aan de avondklok houden, maar ik zal ervoor zorgen dat ik gewoon nog 7 dagen per week in de gelegenheid ben om naar stal te kunnen.

IvysToeter

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:29

Hier dus een persoon die absoluut niet thuis kan werken.
Gelukkig staan mijn pony's bij mijn moeder en haar vriend en huis.
Dus die worden wel verzorgd.

Ben ik nou echt de enige die zich afvraagt waar iedereen zich nu al druk over maakt?
Wacht eerst maar af óf die avondklok er komt en wat dan de tijden zullen zijn. Dan kun je altijd nog oplossingen bedenken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:33

Ik heb liever oplossingen paraat, want als het wordt ingevoerd, dan is het ook per direct en dan is het wel fijn om te weten wat je moet regelen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:34

Daihyo schreef:
Ik heb liever oplossingen paraat, want als het wordt ingevoerd, dan is het ook per direct en dan is het wel fijn om te weten wat je moet regelen.

Dat snap ik.
Maar misschien ga je nu wel uit van 20.00 uur en blijkt het 18.00 uur te zijn

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:37

Dan zijn er verschillende scenario's te bedenken :D
Ook die kun je vast paraat hebben.
Niet de manier die andere mensen misschien hanteren, maar ik vind het wel prettig om die scenario's klaar te hebben, zodat je meteen kunt handelen naar de nieuwe situatie.

Ik werk in het onderwijs, daar doen we dat ook. Je moet wel, anders loop je achter de feiten aan en dat kan echt niet in het onderwijs.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:38

IvysToeter schreef:
Ben ik nou echt de enige die zich afvraagt waar iedereen zich nu al druk over maakt?
Wacht eerst maar af óf die avondklok er komt en wat dan de tijden zullen zijn. Dan kun je altijd nog oplossingen bedenken.

Nee hoor, ik sta er ook zo in.
Als het wordt ingevoerd, dan is dat echt niet omdat men maar een beetje de bevolking wil pesten, maar omdat de ernst van de situatie dusdanig uit de hand loopt dat 't wel zal moeten.
En komt tijd komt raad. Toen ik in maart in quarantaine moest, zijn mijn paarden ook 2 weken uitstekend verzorgd, dat zal nu voor de eventuele dagen dat ik 't zelf niet zou kunnen ook wel weer lukken.

Ik heb overigens ook een beroep dat essentieel is en dat me op diverse tijdstippen op de weg laat bevinden.
In maart reed ik zo ongeveer in mijn eentje tussen de vrachtwagens op de snelweg, dat is nu absoluut anders!
Echte files heb ik idd al in geen tijden gehad, maar het is wel echt absoluut veel drukker dan in maart/april.

In mijn eigen werk is overigens ook wel minder afgeschaald dan in april, op zich tot verbazing van ons in de uitvoering.
Taken die toen niet tot essentieel gerekend werden, worden dat nu blijkbaar wel.
En dan werk ik voor een overheidsinstelling, waarbij ik toch wel mag aannemen dat ons management dat goed overdacht heeft.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:43

Bij mijn werk moet iedereen op de werkvloer zijn.
Ik werk in de supermarkt, dus dan is werken vanuit huis geen optie.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:52

Marije_jiplover schreef:
In maart reed ik zo ongeveer in mijn eentje tussen de vrachtwagens op de snelweg, dat is nu absoluut anders!
Echte files heb ik idd al in geen tijden gehad, maar het is wel echt absoluut veel drukker dan in maart/april.

Deze week had ik de Wegenwacht nodig voor mijn auto (ik werk alweer maanden vanuit huis, maar mijn auto heb ik nodig om mijn paard elke avond van voer te voorzien). De monteur die mij hielp vertelde dat het de laatste weken behoorlijk druk is op de weg. Hij en zijn collega's hebben het (daardoor) ook behoorlijk druk en ze vragen zich af of er wel zo veel thuis wordt gewerkt als er gezegd wordt. Al die mensen zijn vast niet allemaal onderweg om hun beesten te voeren of om hun hulpbehoevende moeder mantelzorg te bieden ;-) Ook tijdens de feestdagen hadden ze het enorm druk met pechmeldingen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:02

Ik heb de eerste periode thuis gewerkt, maar ik ben ook vrij vlot weer fulltime naar kantoor geroepen terwijl ik eigenlijk prima een paar dagen in de week thuis zou kunnen werken...

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:05

Ik werk al vanaf maart voor 90% thuis. Man kan niet thuiswerken, verder gaan we nergens op visitie, krijgen die ook niet, en houden we overal rekening mee. Mondkapjes, afstand, boodschappen worden bezorgd, etc. Allemaal geen enkel punt.

Ik zou het wel serieus een probleem vinden als we niet meer naar ons paard zouden mogen. Hij staat op een hele grote pensionstal (zo'n 400 paarden). Maatwerk vanuit stal is dus echt niet te doen. We stomen elke avond zijn hooi, mesten zelf uit, en hij krijgt eigen voer. Verder gaat hij geregeld aan de flexineb (want stofallergie) en hij heeft met zijn toch al niet heel makkelijke lijf toch echt wat regelmatige bijna-seniorengym nodig. En dat doet ie echt niet uit zichzelf, niet in de paddock en ook niet op het land, dus een paar weken gewoon alleen maar zelf bewegen zou in ons geval wél erg zijn, wat een ander daar ook van vindt. Rijden zou niet eens persé hoeven, met longeren en wat aan de hand werken zou ik al heel blij zijn.

Maar vooralsnog hoop ik, áls het al zover komt, op een avondklok vanaf op zijn vroegst 20.00 uur, dan zouden we alles nog net redden. En anders moet ik alleen gaan overdag, en dan in de avond verder werken. Kan ook, maar dat betekent dat ik veel langer dan nodig daar rond moet lopen (omdat ik alles dan alleen doe), en dat het ook net als bij een eventuele klok vanaf 20 uur een heel stuk drukker is op stal, waar iedereen normaal altijd heel gespreid komt. Waar ik nu met groot gemak me aan elke maatregel kan houden wordt dat straks (als de avondklok er komt) wel wat ingewikkelder.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:08

secricible schreef:
anjali schreef:
Honden uitlaten zou toch ook nog mogen. Paard verzorgen dan ook? Kan ook noodzakelijk zijn toch.

De hond uitlaten is door de feiligheidsdienst voorgesteld als uitzondering, maar begreep al dat Rutte bij een avondklok zo min mogelijk uitzonderingen wil en de hond uutlaten daar niet onder gat vallen als het aan hem ligt. Raad van beheer is al flink aan het lobbyen.

Ik betwijfel dan ook of paarden in volpension er onder gaan vallen, eigen beheer mag ik wel aannemen.

Hoe kom je daarbij in godsnaam? :=

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:10

IvysToeter schreef:
Hier dus een persoon die absoluut niet thuis kan werken.
Gelukkig staan mijn pony's bij mijn moeder en haar vriend en huis.
Dus die worden wel verzorgd.

Wanneer die avondklok dinsdag voor dezelfde avond dan wel volgende dag wordt ingevoerd dan sta ik met mijn rug tegen de muur in combinatie met mijn werk. En ja we hebben ook een scenario besproken mocht het 18 uur worden.

Ik denk dat er een essentieel verschil is voor mensen die wel of geen mogelijkheid hebben om de zorg uit handen te geven of dat je wel of niet anticipeert op een mogelijke avondklok.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:13

Wat maken jullie je al druk om iets wat nog niet is.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:18

Daihyo schreef:
Ik werk wel thuis, al maanden. Dus kan redelijk mijn tijd indelen. Er zijn wel veel oplossingen, daar moeten we naar zoeken. En als die er echt niet zijn, en het echt niet anders kan, dan moet er een mogelijkheid zijn om in de levensbehoefte van je dier te kunnen voorzien.

Thuiswerken betekent niet per definitie dat je zelf je tijd in kunt delen.
Daar hebben de mensen waarbij dat wel mogelijk is, dan heel veel mazzel mee.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:19

ElCamino schreef:
Dat kan wel zo makkelijk zijn volgens iedereen maar je zult toch moeten bewijzen dat je een paard hebt waar je heen moet en dat je overdag werk, anders kan iedereen wel roepen dat ze een paard hebben ergens toch ???

Avondklok of niet, ik ga 's avonds naar mijn paard als het nodig is. En als ze bewijs willen dat ik een paard heb, dan hoeven ze alleen maar in mijn auto te kijken met alle rotzooi :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:21

Als je het raampje van de auto opendoet komt er al zo'n paardenlucht uit. Mag je gelijk weer doorrijden.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:29

Kaitlyn schreef:
Ik heb de eerste periode thuis gewerkt, maar ik ben ook vrij vlot weer fulltime naar kantoor geroepen terwijl ik eigenlijk prima een paar dagen in de week thuis zou kunnen werken...

Dat hoor ik van veel mensen waardoor het gewoon weer druk is op de weg. De werkgevers willen er vaak niet meer aan mee werken dat mensen thuis werken en eisen gewoon dat mensen naar kantoor komen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:40

Hier de paarden op een doe-het-samen stal. Als blijkt dat er tijdens een avondklok mensen het niet meer redden om buiten werktijd bij hun paard te komen, dan gaan we dat onderling oplossen. Beetje met elkaar mee denken en voor elkaar klaar staan, beetje voorbereiden qua voer klaar zetten ed en het is toch voor veel mensen wel op te lossen? Alleen als je het echt alleen doet ms niet.
Verder is het hier (Randstad) duidelijk een stuk rustiger op de weg. Ik zie wel ergens iets over essentiële beroepen, maar het is niet dat alleen mensen in essentiële beroepen de weg op mogen. Genoeg mensen die niet in een essentieel beroep zitten maar ook niet thuis kunnen werken.