Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb dus een dikke cm 'oud blond' in m'n haar
SusanH schreef:Heb er ooit serieus over nagedacht om een kappersopleiding te doen, misschien toch maar eens in verdiepen want is nu wel handig als je iig je huisgenoten kunt knippen/scheren en op het werk de mensen knippen (gehandicaptenzorg).
Ik zou zo graag echt lang haar willen nu. Toch wel handig in dit soort situaties.
Sintara schreef:Die staart aan de voorkant lukt me echt niet. Mijn haar is daar loodzwaar en kan ik nooit recht afknippen, veel te veel haar joh.
Ik verdeel het in 6 staartjes en doe er twee elastiekjes per staart in. Even goed kijken of de onderste elastiekjes allemaal op dezelfde hoogte hangen en dan afknippen.
Even alles los doen en hapjes bijwerken.
Vervolgens voor de laagjes maak ik dezelfde staartjes, maar dan recht omhoog gekamd de elastieken erin doen. Daar knip je dan de langste sprieten af.
En dan pak ik de haren van zo'n beetje 3cm van de 'middenscheiding' op met een kam, weer recht omhoog en daar knip ik zo een paar centimeter vanaf. Weer alles los, wassen en natuurlijk laten drogen want dan zie je het beste wat je vergeten bent.
En dan knip ik nog een paar random kleine plukjes eruit.
En dan is het zoSpoiler:
[ [url=m/hp4TqY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pandora2 schreef:Jolynne schreef:Gewoon niet..ga maar 2x per jaar naar de kapper dus op deze lockdown scheelt het niet.
Overigens zijn er genoeg kappers die achter gesloten deuren werken..of het verstandig is, is natuurlijk iets anders.
Hier ook kappers-aan-huis die gewoon doorwerken.
Die komen dan zelfs met de fiets en zetten die bij de mensen achter zodat ze niet betrapt worden met hun auto. Heel sneaky
Dus ik mis m' ook niet. De punten knip ik nooit bij. één keer gedaan door een docent van verzorging, 4 jaar terug, wat een spijt had ik toen! Ofwel, dat gaat m' niet worden.
Ik wil graag curtain bangs laten knippen, maar durf het niet zo goed omdat ik geen vaste kapper heb. Heb dus nog een paar weken om erover te dubben.
). Dan zou je zeggen; "laat die bril lekker op dan", maar mijn pony valt daar net op/boven en dat knipt ook niet bijzonder handig.
. 
. Daarbij heb ik een soort balayage erin zitten van heel donker naar asblond, dus mijn uitgroei wordt altijd eigen kleur gehouden maar goed die is nu tot halverwege mijn hoofd. En het assige is inmiddels zo dof. Ik durf er echt niks zelf aan te doen. Judass schreef:Ik heb stijl haar en een pony, die hangt nu zo ongeveer in mijn ogen. Ik durf 'm zelf niet te knippen, dus heb hem maar naar de zijkant gedaan.