Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Qimm schreef:Over een kind kun je geen compromis sluiten. Dan is er altijd 1 van de 2 ouders ongelukkig
Doubtless schreef:Ik heb zelf heel lang geroepen dat ik geen kinderen wilde. Maar eind 28 had ik ineens een kinderwens. Die knop ging gewoon om, dat oergevoel was er. Hormonen speelde op I guess.
Peuk schreef:Lastig.
Ik vind dat er hier ook best makkelijk gepraat wordt over voorselectie. Dat je het tijdens het ontmoeten van iemand bespreekbaar maakt.
Maar ik ben 26 en voor een hoop mensen is dat een leeftijd dat ze al een of meere kindjes hebben, maar ik weet helemaal nog niet of ik wel kinderen wil. Op dit moment zou ik het absoluut niet willen, maar over 5 jaar is dat wellicht anders. Ik ben vrijgezel maar misschien ben ik dan met iemand samen en loop je dan toch best gemakkelijk tegen dat probleem aan.
Ik denk dat je uiteindelijk toch voor jouw wens moet gaan. Want een partner is vervangbaar en achteraf verdriet over dat je nooit een kindje hebt mogen krijgen blijft denk ik voor je hele leven. Het verdriet om een partner is minder aannemelijk dat het zo lang blijft.
Pascalle90 schreef:Ik ben werkelijk zo blij om al deze reacties te lezen. Ik dacht namelijk echt dat ik een uitzondering was, en dat de rollen bijna altijd omgekeerd zijn (vrouw wel kinderwens, man niet). Ook dat constant moeten uitleggen waarom niet breekt me soms echt op.
Als er geen Corona was geweest was ik in augustus al getrouwd geweest, nu ben ik sinds 4 weken weer alleen omdat hij ineens bedacht dat ik echt niet zou gaan veranderen. We hebben maar liefst 4 dagen samen in ons nieuwe koophuis gewoond.
Ik had dit op de 2de date al aangegeven dat ik geen kinderen wil dus het zegt niks. Hij ging er blijkbaar altijd vanuit dat ik zou veranderen.
Pascalle90 schreef:Ik ben werkelijk zo blij om al deze reacties te lezen. Ik dacht namelijk echt dat ik een uitzondering was, en dat de rollen bijna altijd omgekeerd zijn (vrouw wel kinderwens, man niet). Ook dat constant moeten uitleggen waarom niet breekt me soms echt op.
Als er geen Corona was geweest was ik in augustus al getrouwd geweest, nu ben ik sinds 4 weken weer alleen omdat hij ineens bedacht dat ik echt niet zou gaan veranderen. We hebben maar liefst 4 dagen samen in ons nieuwe koophuis gewoond.
Ik had dit op de 2de date al aangegeven dat ik geen kinderen wil dus het zegt niks. Hij ging er blijkbaar altijd vanuit dat ik zou veranderen.
Goof schreef:Doubtless schreef:Ik heb zelf heel lang geroepen dat ik geen kinderen wilde. Maar eind 28 had ik ineens een kinderwens. Die knop ging gewoon om, dat oergevoel was er. Hormonen speelde op I guess.
Ik heb dit moment serieus nooit gehad, ik vraag me echt af hoe mijn lijf werkt en waarom het bij de 1 wel komt en bij de andere niet.
Ik heb altijd geroepen dat ik nooit kinderen wilde, ben nu 41 en heb serieus nooit een moment getwijfeld.
Toen ik mijn man leerde kennen heb ik in minuut 1 aangegeven dat ik die wens niet heb en dat die nooit gaat komen. Die sprong bijna een gat in de lucht zo blij was hij en na 3 maanden samen heeft hij zich laten steriliseren. Ik zou echt niet weten wat ik zou doen als de 1 wel wil en de ander niet, lijkt me heel ellendig. Kies je dan voor je liefde of voor een kind?
Asciugamano schreef:Ik snap niet waarom het zo zwart-wit moet?
Als de één een kind wil maar de ander niet, hoef je de relatie toch niet te verbreken?
verootjoo schreef:Asciugamano schreef:Ik snap niet waarom het zo zwart-wit moet?
Als de één een kind wil maar de ander niet, hoef je de relatie toch niet te verbreken?
Hoe zie je dat dan voor je? Een kind is nou net iets waarover je geen compromis kan sluiten. Of je hebt er wel een of niet. Je kan geen halve, of terugbrengen als het niet bevalt.
Ik wilde eerst nooit kinderen en toen ontmoette ik mijn partner en na verloop van tijd MOEST EN ZOU ik een KIND. Echt, dat gevoel was zo heftig, met alle vezels in mijn lijf wilde ik moeder wordenGut wat klinkt dat hormonaal. Als je me dat 15 jaar geleden had gezegd had ik je keihard uitgelachen
verootjoo schreef:Asciugamano schreef:Ik snap niet waarom het zo zwart-wit moet?
Hoe zie je dat dan voor je? Een kind is nou net iets waarover je geen compromis kan sluiten. Of je hebt er wel een of niet. Je kan geen halve, of terugbrengen als het niet bevalt.
Ik wilde eerst nooit kinderen en toen ontmoette ik mijn partner en na verloop van tijd MOEST EN ZOU ik een KIND. Echt, dat gevoel was zo heftig, met alle vezels in mijn lijf wilde ik moeder wordenGut wat klinkt dat hormonaal. Als je me dat 15 jaar geleden had gezegd had ik je keihard uitgelachen
Peuk schreef:Kabayo schreef:Natuurlijk kan je er ook voor kiezen om je kind te laten adopteren
Sorry maar ik vind dit echt een hele rare reactie.![]()
Volgens mij zou je nooit mogen kiezen voor een kind met de gedachte dat je deze ter adoptie kan stellen!
Kabayo schreef:Ik bedoel het niet raar! Er is bijv ook zoiets als draagmoeder zijn voor een homo-stel. Of een stel dat niet zwanger kan worden die een kindje zoekt. Zo ver ik weet is dit er wel?
Wil niemand tegen het verkeerde been schoppen
Kabayo schreef:Peuk schreef:
Sorry maar ik vind dit echt een hele rare reactie.![]()
Volgens mij zou je nooit mogen kiezen voor een kind met de gedachte dat je deze ter adoptie kan stellen!
Ik bedoel het niet raar! Er is bijv ook zoiets als draagmoeder zijn voor een homo-stel. Of een stel dat niet zwanger kan worden die een kindje zoekt. Zo ver ik weet is dit er wel?
Wil niemand tegen het verkeerde been schoppen