Ik wil zo graag thee lekker vinden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:08

pluisje88 schreef:
Voor de zonnatura fans:

https://www.nporadio1.nl/consument/3939 ... uikerwater

:') :')
Geen wonder dat het lekker is _O-

Klopt is puur suiker

Heerlijk als het heel koud is...ik dronk eerder altijd warme choco...kwam dit er toch gezonder uit( je lost maar heel klein beetje op in veel water)

Heeft idd weinig met thee te maken hoor

Wat betreft echte thee ben ik verslaafd aan verse munt

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:12

Haha echt heel herkenbaar dit. Ik heb ook iets tegen warme dranken. Thee heb ik leren drinken maar drink het niet uit mezelf. Vroeger kreeg ik het echt niet weg. Koffie is ook zo ranzig. Ja het ruikt lekker maar smaakt niet zoals het ruikt. Zelfs warme chocolade Melk... Doe mij maar lekker koud.

Ik heb het geaccepteerd! Ik hou ook niet van prik in mijn dranken en van Cola moet ik kokhalzen. Prik heb ik ook moeten leren drinken.

Ik drink dus veel water en thuis Limonade. Vruchtensap op zijn tijd is ook lekker. Het is alleen wel altijd vervelend als je bij iemand op bezoek gaat en die vraagt of je koffie of thee wilt. Thee krijg ik weg maar je doet mij er geen plezier mee ofzo. Hopelijk vind je een thee die je wel lekker vind!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:14

Onali schreef:
Waarom wil je het perse lekker vinden?
Ik vind koffie hartstikke lekker ruiken maar de smaak vind ik echt goor. Heb melk en suiker geprobeerd maar het is niks voor mij (ook een cappuchino) waarom zou ik dan doorzetten?

Nou dit dus. Er is meer in de wereld dan dat ene drankje wat je niet lust. Wat alle andere mensen ook zeggen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:22

thirteenn schreef:
siskeh schreef:
Bij sommige theesoorten(of eigenlijk best veel) is de thee lekkerder als het water niet 100 graden is, maar 80/75, in mijn geval laat ik de waterkoker dan even wat langer staan als ie gekookt heeft, sommige kan je instellen.

Wát vind je niet lekker aan thee? Te bitter, smaakloos, te sterk te slap?
Overigens, heel goed dat je "warme" dranken zoekt, heb je gewoon héél simpel warm water al geprobeerd? Ik moest er even aan wennen, maar het werkt wel... ik heb een boiler vlak bij de kraan dus het water is zo warm!

Nou ik moet bekennen (men vind me er raar om) dat ik geen water lust. Maar limonade weer wel met genoeg siroop :+

Wat ik er niet lekker aan vind... Dat vind ik lastig te benoemen. Ik denk of te bitter of te waterig?

Is het eigenlijk ook mogelijk ergens enkele zakjes te kopen? Hebben thuis nu 5 doosjes thee wat niemand gaat drinken :+

Yeah iemand gevonden die ook geen water lust!!!
Ook geen mega fan van thee hier. Maar de yellow label (geen idee welk merk verder) vind ik wel te doen ook heel snel het zakje er door en klaar.
Ook een keer verse gember sinaasappel thee gehad dat was ook wel lekker.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:47

Eerste tip: koop geen Pickwick. Daarmee zet je nou niet bepaald de beste thee :o of in ieder geval, veel mensen zetten hem verkeerd. Groene thee moet je bijvoorbeeld dus nooit op 100 graden zetten, maar 75-70 graden.
Anders gewoon normale kruidenthee proberen? Van Zonnatura is nog wel wat interessants te vinden, of ga eens op zoek bij de wat 'luxere' thee (Clipper, bijvoorbeeld). Wat al helemaal het beste is, is een goede thee van Simon Levelt, maar dan betaal je ook wel iets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:10

maylotje schreef:
thirteenn schreef:
[
Nou ik moet bekennen (men vind me er raar om) dat ik geen water lust. Maar limonade weer wel met genoeg siroop :+

Wat ik er niet lekker aan vind... Dat vind ik lastig te benoemen. Ik denk of te bitter of te waterig?

Is het eigenlijk ook mogelijk ergens enkele zakjes te kopen? Hebben thuis nu 5 doosjes thee wat niemand gaat drinken :+

Yeah iemand gevonden die ook geen water lust!!!
Ook geen mega fan van thee hier. Maar de yellow label (geen idee welk merk verder) vind ik wel te doen ook heel snel het zakje er door en klaar.
Ook een keer verse gember sinaasappel thee gehad dat was ook wel lekker.

Ik lust ook geen water :+ . Grappig om te horen want je hoort het idd weinig..

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:48

Ik heb het topic niet gelezen en niet in je profiel gekeken. Maar ik heb 1 oplossing: zwangerschap.

Had precies t zelfde, wilde het graag lusten en zo vaak geprobeerd. Maar nee gadsie. Toen ik zwanger was lustte ik het ineens en nu kan ik echt genieten van een kopje thee.

Qimm

Re: Ik wil zo graag thee lekker vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 03:49

Dat gaat vast niet bij iedereen zo :=

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:11

Ik ben van mening dat je veel dingen kan leren eten/drinken. Ik hield niet van thee (en al helemaal niet zonder suiker), niet van koffie, niet van garnalen.
Ik ben in alle gevallen het product enige tijd gaan eten/drinken, en nu vind ik het lekker.
Ik drink echter alleen groene thee, zonder suiker. Of zwarte koffie. Iets anders hoef ik inmiddels niet..
Mijn advies is dus enige tijd stug blijven thee drinken. Je gaat bepaalde smaken vanzelf meer waarderen. Je smaakpapillen moeten er ook aan wennen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 09:35

Ik luste eerst ook geen thee. Maar toen ben ik begonnen met de caramel/vanille thee van Lipton of Pickwick en een scheutje honing erin. Die honing kon ik uiteindelijk afbouwen en nu drink ik alle thee soorten :D

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:55

Waar drink je je thee uit? Een glas of beker maakt ook nog verschil. Ik heb zelf liever een beker ipv een glas tetwijl andere juist liever een glas hebben.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:44

Koop goede thee.
Simon Levelt is echt lekker. Maar ook Twinings, Clipper en English Tea Shop hebben echt lekkere thee en kruiden/vruchtenmelanges.
En kijk goed hoe je het zet. Groene thee nooit met kokend water dan verbranden de blaadjes en wordt het bitter.
Gooi altijd eerst zakje in het kopje en dan water er overheen. Dan blijven de aroma’s beter bewaard.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:56

Probeer eens wat anders als de gewone in de supermarkt te verkrijgen thee.

Een van mijn favorieten is deze: https://www.blueberryfields.be/product/ ... mengeling/
Chai thee vind ik ook heel lekker, er zijn zat bedrijven op internet te vinden die losse thee verkopen, niet enkel Simon Levelt (daar heb ik de koffiebonen wel eens van gehad, en vond die aardig overrated, zo lekker vond ik die niet, ook niet de biologische variant)

Kwestie van uitproberen tot je iets vind wat je graag lust.
Groene thee, iets met lemon gras of rooibos lust ik btw ook niet...brrr...zo vies, en zeker de pickwick variant.

Vroeger fervent fan van Lapsang Souchong en Earl Grey, maar dat is ook niet ieders ding.
Een fruitige smaak lijkt me meer toegankelijk voor iemand die niet vaak thee drinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:05

Ik ben ook thee aan het leren drinken. Ik lust ook geen koffie en wil graag iets warms kunnen drinken zonder meteen aan de calorieën van warme chocomel te zitten :Y)

Bij mij is het echt de theesmaak zelf die ik niet lekker vind. Thee met een smaakje smaakt voor mij als iets vies met een lekker sausje, bij wijze van spreken. De oplossing is dus om ‘thee zonder thee’ te drinken. Dus ik drink kruidenthee of andere “thee” waar geen theeblaadjes in zitten.
Ik moet nog steeds wennen aan hoe ‘dun’ het blijft tov chocomel en natuurlijk dat het niet zoet is, maar de thee hieronder kan ik wel drinken en begint langzaam lekker te worden :j Hij ruikt ook heel lekker vol, niet zo slapjes als andere soorten :)

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:18

girlyggirl schreef:
Heel slap zetten, nasmaak krijg je als je het zakje te lang laat zitten vind ik. Ik noem t uilenzeik haha

Ik doe het precies andersom; ik haal het zakje er helemaal niet uit en laat het erin zitgen als ik het drink. Ik drink dus sterke thee.
Als je het heel slao zet drink je gewoon heet water en proef je niks :+

Overigens wil ik eigenlijk wel over naar losse thee, lijkt me veel lekkerder.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:27

Zakje niet laten plonsen of heen en weer bewegen, daar krijg je een bittere nasmaak van. Thee laten trekken en dan rustig zakje eruit. Met name voor bijv groene thee of earl grey merk ik een wereld van verschil.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:41

Als je veel soorten thee wilt proberen, is een oproepje plaatsen op Facebook of er mensen zijn die een aantal smaakjes willen opsturen een optie. Vaak zijn er wel vrienden of familie die je willen voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:47

Clipper Earl Grey vind ik een hele neutrale toegankelijke thee.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:59

Ipv zwarte thee met smaakjes zou ik je melanges aanraden.
In Duitsland zijn 80%van de verkrijgbare thee's melanges of kruidenthee. Zwarte thee kennen wij alleen van de engelse en die is niet zoo geliefd.
Ik hou van thee, maar niet de zwarte :+
Verder inderdaad open thee kopen ipv die pakjes. Maakt al een heel verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:03

Lipton en dan Golden tea en Yellow Label zijn beiden ook lekker.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:03

Ik zet thee volgens mij hartstikke verkeerd als ik het zo 's opzoek :')
Ik doe namelijk eerst kokend water erin, dan een laagje honing, en dan het zakje erin.
En ik ben de ver-schrik-lelijkste met thee smaken en een barbaar, want de lekkerste vind ik die van eigen merk aardbeien. Of die met blueberry muffin smaak. Ooh en dan met een grote scheut melk. Ahum. Sorry, ik kwijl. :9k

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:15

Een groene of witte thee blend heeft een minder bittere nasmaak, volgens mij door minder tanine. Ik ben overigens enorm verwend, ik heb nog een super lekkere uit Sri Lanka staan en pas een amandel kers blend gekregen. Absoluut niet bitter of dat je het nog aan de zijkant van je mond proeft zeg maar. Ook kun je heet water over heel veel ingrediënten schenken voor een subtiele smaak, van de geijkte munt en gember tot citroen, sinaasappel en rode peper.

Edit; even een foto van gemaakt is marsepein kers :D Ik hou normaal niet van zoete thee maar deze is subtiel
Afbeelding

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:16

xNicolx schreef:
Ik heb het topic niet gelezen en niet in je profiel gekeken. Maar ik heb 1 oplossing: zwangerschap.

Had precies t zelfde, wilde het graag lusten en zo vaak geprobeerd. Maar nee gadsie. Toen ik zwanger was lustte ik het ineens en nu kan ik echt genieten van een kopje thee.

Jaaa klopt! Sinds ik zwanger ben drink ik makkelijk 2-3 koppen op een dag, daarvoor zelden

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 17:36

Onali schreef:
Ik vind koffie hartstikke lekker ruiken maar de smaak vind ik echt goor. Heb melk en suiker geprobeerd maar het is niks voor mij (ook een cappuchino) waarom zou ik dan doorzetten?

Ik ben een enorme theeleut en vind koffie vies, maar de geur is idd wel heel lekker. Ook vind ik lang niet elke thee lekker. Maar ik vraag ik mij ook af waarom je het perse lekker wilt vinden. Als je het niet lekker vind, vind je het niet lekker... Toch???

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:59

santie schreef:
Onali schreef:

Ik ben een enorme theeleut en vind koffie vies, maar de geur is idd wel heel lekker. Ook vind ik lang niet elke thee lekker. Maar ik vraag ik mij ook af waarom je het perse lekker wilt vinden. Als je het niet lekker vind, vind je het niet lekker... Toch???

Het is onwijs onpraktisch om geen thee, koffie en water te lusten. En zelfs alleen thee en koffie niet, op (zakelijke) afspraken schenken mensen je graag wat in en met een "nee, dank je." sta je vaak al 1-0 achter waarvoor je komt is mijn ervaring.

Ik ben begonnen met thee met (magere gewone) melk, 50:50. Later de melk langzaam afgebouwd. Ik drink nog steeds geen zwarte thee zonder smaakje, maar zwarte fruitthee gaat prima en groene thee met appel (en kiwi) vind ik erg lekker, eventueel met een kneepje honing in een volledige pot.

Qua koffie ben ik eerst begonnen met ijskoffie, die van DE vind ik het meest smakelijk. En later koffie met veel melk. Eerst 2/3e (magere gewone) melk, 1/3e koffie, ondertussen ligt de verhouding andersom. Zakelijk neem ik bij voorkeur een latte macchiato, als ik privé bestel ook wel een koffie verkeerd. Suiker in mijn koffie doet voor mij niets. Zwarte koffie heb ik veel geoefend (iedere ochtend een bakje senseo) en krijg ik ondertussen wel weg, maar drink ik niet voor mijn plezier. Creamer is bagger en voegt voor mij niets toe (sommige creamers bevatten niet eens enige melkproducten, maar in ieder geval zelden meer dan 10%. De rest is (palm)vet, suiker en E-nummers).