Oncharmant afgestapt....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Oncharmant afgestapt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 06:08

Dat vind ik ook wel heel apart. Hebben ze idd wel verder onderzoek gedaan?
Mijn man had regelmatig dat hij wegviel en het leek heel erg op epilepsie. Volgens de artsen zat het tussen zijn oren en was het vooral psychisch.
Maar na uitgebreide scans bleek hij wel degelijk een zeldzamere vorm van epilepsie te hebben waarbij zijn hart ook korte tijd stil staat.
Ik vond het ook echt belachelijk dat ze het afschreven als "tussen de oren" (hoewel epilepsie dat op een andere manier natuurlijk wel letterlijk is aangezien het in de hersenen zit :+ Maar dat bedoelden ze niet).
Als jij twijfelt aan hun diagnose zou ik echt om een second opinion vragen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:53

Ik weet dat het heel traumatische kan zijn en daar kan je nog best lang last van houden, maar mag toch hopen dat ze wel iets van een scan hebben gemaakt om het uit te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:36

Nee.... geen scan gemaakt, ook geen foto's.
Hebben eerst 2.5 uur moeten wachten voor we überhaupt iemand gezien hadden.

Ze zeggen omdat het later op kwam zetten, dat het niets met de val te maken heeft......

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:48

ivy_power89 schreef:

Ze zeggen omdat het later op kwam zetten, dat het niets met de val te maken heeft......

An sich kan dit natuurlijk kloppen. Maar een foto was toch wel het minste dat je verwacht.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:07

ivy_power89 schreef:

Ja daaaag, ze zijn niet goed. Ik ben een paar jaar geleden in een spaghaat van mn paard af gedonderd. Heb verschrikkelijk veel pijn aan mn bekken etc gehad. Maar na een kleine anderhalve maand kreeg ik uitval verschrijnselen. Foto mogen maken, niets op te zien. Ja zei mn huisarts alles is goed. Ik zei een hernia kun je niet op foto zien en dat weten u en ik allebei. Uiteindelijk doorverwijzing naar Neuroloog gekregen, die vertrouwde het niet en was bang dat als ik nog een keer viel verlamd kon raken. Mri (of CT, dat weet ik niet meer) gehad, doorverwijzing voor Orthopeed gekregen, en na meer onderzoek bleek ik een scheur in mn wervel te hebben.

Omdat het niet tijdig is ontdekt heb ik de 2,5 maand voordat het ontdekt was gewoon alles gedaan, wel met heel veel pijn, maar paard moest toch gedaan etc. Eigenlijk had ik minimaal 3 maanden niets mogen doen. Ik heb nog altijd flink krachtverlies in mn been en we zijn jaren later.

Mijn huisarts legde de link met die val ook niet, mn dierenarts, die ik uiteindelijk mn fotos etc liet zien zei meteen "en dat allemaal door die val"

Laat je dus niet zo maar afschepen....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:36

ivy_power89 schreef:

Wat een onzin, ik heb ook pas toen ik oefeningen mocht doen door gehad dat ik mijn knieband en kuitspier gescheurd had.
En die geven mij nog steeds veel meer last dat die gebroken knie van mij.

Maar ja de trauma is trouwens ook niet iets wat je langs je heen moet laten gaan, let daar ook op.
Ondanks dat ik alweer paar keer op mijn paard heb gezeten, zit er nog steeds angst, terwijl ik dat nooit gehad heb.
Is best moeilijk dat een plekje te geven.
Dus sta daar ook bij stil.
Ik ken je een beetje ;)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:39

SjonnieZ schreef:
ivy_power89 schreef:

An sich kan dit natuurlijk kloppen. Maar een foto was toch wel het minste dat je verwacht.

Kan, maar kan ook juist niet. Als het bv een breuk is, kan alles steeds verder verschuiven, waardoor het steeds verder op de zenuwen gaat drukken.

Ik vind het ook een beetje een lakse houding hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:45

Ze hebben op de dag van de val wel foto's gemaakt. Enkel toen ik op mn rug lag, ik had liever ook dat ze van achter een foto hadden gemaakt.

Ct scan had ik ergens verwacht gisteren,

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:19

Aller eerst, veel sterkte TS hopelijk gaat het snel beter.

Voor een röntgenfoto maakt het niet uit of deze van voor of van achter is gemaakt. Geeft het zelfde beeld.
Als iemand op een bed ligt kan de foto ook in 2 richtingen (van opzij en voor/achterwaarts) gemaakt worden. Het bed en apparatuur zijn daar voor gemaakt, zeker op een SEH, zodat de patiënt zelf niet hoeft te bewegen.
Zo heb ik heel wat foto's moeten maken bij trauma patiënten, al dan niet in headbloks.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:28

kosseh schreef:
Aller eerst, veel sterkte TS hopelijk gaat het snel beter.

Voor een röntgenfoto maakt het niet uit of deze van voor of van achter is gemaakt. Geeft het zelfde beeld.
Als iemand op een bed ligt kan de foto ook in 2 richtingen (van opzij en voor/achterwaarts) gemaakt worden. Het bed en apparatuur zijn daar voor gemaakt, zeker op een SEH, zodat de patiënt zelf niet hoeft te bewegen.
Zo heb ik heel wat foto's moeten maken bij trauma patiënten, al dan niet in headbloks.

Maar de rug is wel beter te beoordelen als de foto van achteren is gemaakt. Dat wel.
Ik vind het moeilijk, TS. Ik lees in dit topic een hoop ongeruste reacties, en terecht bij uitvalsverschijnselen, maar het kan nog steeds heel goed dat de artsen een juiste diagnose bij je hebben gesteld, en dat er geen breuken zijn, of verlammingen door letsel aan de zenuwen. Vergeet niet dat pijn een grote invloed kan hebben op spierkracht. Houd het goed in de gaten, en op tijd aan de bel trekken als het toeneemt.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:06

ivy_power89 schreef:
Ze hebben op de dag van de val wel foto's gemaakt. Enkel toen ik op mn rug lag, ik had liever ook dat ze van achter een foto hadden gemaakt.

Ohhja ik had die foto even gemist. Dan kunnen ze gelijk hebben idd. Goed rust houden en het in de gaten houden :)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:23

ivy_power89 schreef:

Oke er is wel al een foto gemaakt. Dat maakt de diagnose al meer plausibel.

Maar hoe dan ook.. niet leuk
Beterschap TS

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:24

Ai, dat is echt een flinke klap geweest.

Wil je wel gerust stellen:
Ik kan me niet voorstellen dat ze de rugfoto niet in 2 richtingen hebben gemaakt. Dat kan ook terwijl je ligt en is standaard protocol om te doen. Daar zou ik me dus niet te veel zorgen om maken.
Overigens zie je een breuk in de rug vaak het best op de zijwaartse foto.

Je bent pas 3 dagen geleden gevallen. Je bent op zn minst super beurs... dus geef het wat tijd en houd rust. Dit kan zomaar weken duren. Zou nog even niet naar stal gaan en alle inspanning vermijden...

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:43

Laat toch niet over je heen lopen.
Die rug was er van in het begin. En niet op elke foto zien ze alles. Zeker niet op maar een rx.
Als het volgende week zo rond de 31 december of 1e januari niet al serieus begint te beteren, ga ze dan maar extra lastig vallen met veel extra pijnkreten opdat ze eens naar je luisteren.
Ik zou me zo niet laten doen. Dat ze met bewijzen komen dat er niets scheelt aan je rug, dan moet het niet tussen je oren zitten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:04

Laat je daar niet mee afschepen.. Ik heb nog steeds last van mijn nek en schouders na een val in 2014.. Ik ben toen eerst niet naar de dokter geweest met het idee van "het gaat wel weer over", en het ging niet over.. Ik ben er intussen vaker mee bij de dokter geweest maar ze kunnen niets vinden, en ik moet zeggen dat ze er ook nog niet veel moeite voor gedaan hebben om iets te vinden. Ik ben intussen om meerdere redenen op zoek naar een nieuwe huisarts, en als het straks met de zorg weer wat rustiger wordt, ga ik weer terug en deze keer blijf ik zitten totdat ze me doorsturen naar het ziekenhuis.. Natuurlijk was het ook mijn eigen schuld, ik heb eerst afgewacht.. Maar daarna ben ik dus helemaal niet serieus genomen.. En dit is al wel vaker voorgekomen met andere klachten.. Niet alleen bij mij trouwens, ik hoor het om mij heen ook heel vaak.. Probeer het beter te doen dan ik en zorg dat ze nu kijken wat er aan de hand is, want nu kunnen ze er misschien beter iets aan doen dan later.. Je krijgt er spijt van als je 5 jaren later er nog steeds last van hebt.. Volgens mij mogen ze je ook geen foto's of scan weigeren, je kunt dit volgens mij ook via de zorgverzekeraar afdwingen als ze echt niet mee willen werken..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:13

Lekker makkelijk, 'zit tussen de oren'. Ja dat zal er misschien mee te maken hebben maar ik zou het toch mooi in de gaten houden en als je maandag nog last hebt, je huisarts bellen! En dan door drammen dat je foto's of iets wil.

Mijn baas was ook gevallen en buiten bewustzijn, zat ook tussen zijn oren, die pijn in zijn schouder.

Die dus mooi op 4 plaatsen gebroken én uit de kom was! En dat heeft 4 weken geduurd...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:08

Heb je al een afspraak bij de fysio staan? Wat ik eerder al aangaf, ik ben door de fysio weer op de been geholpen. Bovendien kan een fysio ook inschatten of verder onderzoek nodig is, mocht je met de huisarts niet verder komen. En geef het gewoon ook tijd. Ik was echt weken verder voor ik weer een beetje normaal kon lopen.

nienkefandeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:42

Volg je gevoel, als het niet ok voelt aan de bel blijven trekken.

En ondertussen traumeeldruppels nemen (op advies van dierenarts ook gedaan nadat ik 3 weken geleden van m’n jonge paard ben gevallen, ook ambu, ook foto’s van rug heupen schouder etc)

Traumeelgel op gekneusde plekken gesmeerd, druppels in glas water genomen en arnicapilletjes. Deze tips om je lijf zoveel mogelijk te ondersteunen.

En rust...geduld...

Heel veel sterkte

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:59

Ik denk dat je te veel te snel wilt. Je hoofd is alweer oké zeg je? Je bent buiten westen geweest, je geheugen is aangetast. Een flinke hersenschudding duurt echt wel even tot het echt genezen is.
Evenzo met je rug. Je bent bont en blauw, er zitten dus flinke bloeduitstortingen. Die geven zwellingen, ook onderhuids, ook rond zenuwbanen en spieren. Dat kan ook leiden tot verminderd gevoel, omdat de signalen gewoon minder goed door kunnen komen. Een flinke kneuzing duurt al weken voor het helemaal weg is, soms voel je het met een paar maanden nog. Je lijf moet herstellen, dat moet met tijd, veel tijd.

Om het nu op je psyche te gooien vind ik wat makkelijk, al kan ik er ook wel een redenatie achter bedenken. Zelf heb ik een conversiestoornis, oftewel in mijn geval: mijn hersenen schakelen mijn benen (meestal) uit op het moment dat ik mezelf te druk maak of ik mijn hersenen onder te grote druk zet. Negeer ik de eerste tekenen, dan worden mijn armen spastisch en ik heb ook tijden gehad dat ik enorm ging stotteren of juist niet meer kon praten. Dit even als uitleg bij wat ik dan denk als in het ziekenhuis je uitval psychisch noemt.
Jouw hersenen hebben een flinke klap gekregen, die flinke hersenschudding is met 2 weken nog niet genezen, dus je kunt minder aan in je koppie. Daarnaast ben je aan het piekeren en gefrustreerd over hoe langzaam je herstelt en hoewel het logisch is dat je dat zo voelt, is het extra druk voor je hersenen. En extra druk kan leiden tot extra klachten.
Maar ik denk dat je niet langzaam herstelt, ook al voelt het voor jou wel zo. Je hebt gewoon echt een rotklap gemaakt. En ons lijf en onze hersenen kunnen veel aan, maar hebben soms ook gewoon tijd nodig. Gun jezelf die tijd, daar zul je op de lange termijn echt meer aan hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:30

Meelezer hier :) klinkt echt niet fijn en ik herken je verhaal een beetje.

Ik heb twee jaar geleden een smak gemaakt, zelf thuisgekomen en de volgende dag pas naar het ziekenhuis. Daar namen ze me niet serieus omdat ik lopend binnen kwam. Toch schoorvoetend een foto waarbij de laborante gelijk zij ehhh ik zie alvast 1 breuk. 15 minuten later arts met rolstoel, je mag niet meer lopen want het ziet er naar uit dat je je bekken, en je heiligbeen gebroken hebt. Je moet de ct in om te kijken of het stabiel is of dat je geopereerd moet worden. Ehhh ok.. twee uur later komt die man er weer aan ja je mag naar huis. Ehh wait what? Ja was allemaal oud en aangeboren.

Thuis ging niet echt lekker, huisarts week later gebeld en die zei ja opnieuw foto’s maken. Weer zelfde arts die beoordeelde. Niks aan de hand oude breuk.

Jaar lang flinke pijn gehad (nu soms nog) en toch de beelden opgevraagd en laten doorverwijzen naar orthopeed. Eerste wat die vent zei bij bekijken van de oude beelden, oh lekkere breuk had je...

Dus.... ik zou als je het niet vertrouwd toch je huisarts bellen en vragen wat die denkt.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:41

Heel erg veel sterkte en beterschap!

Neem vooral je rust nu dat is echt belangrijk. Ik heb een inzakkingsfractuur in een ruggenwervel, toen het net gebeurd was kon ik mijn eigen broek knoop niet eens dicht maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:16

Hoe gaat het nu met je al wat mobieler?

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:43

hoe gaat het nu?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:05

Jeetje ivy wat een smakkert heb je gemaakt. Miss via de ha verwijzing voor ct scan rug vragen. Uitval en uitstraling is geen goed teken en zit echt niet alleen tussen je oren.
Hopelijk voel je je snel iets beter. Pak je rust veel sterkte

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:10

ik heb je verhaal gelezen.. als je bij mij in het ziekenhuis was gekomen was je met zo n ongeval ( hoog energetisch trauma noemen we dat) van boven tot onder door de scan getrokken.. Weet je zeker dat dit niet gedaan is bij je?? als je je weinig tot niets kan herrinneren heb je een flinke hersenschudding of kneuzing en daar moet je echt serieus mee omgaan en rust nemen.. een week is niet genoeg.. ook al voel je je mss wel weer redelijk.. geef je brein zo min mogelijk prikkels. Wb je rug. een kneuzing spier scheur of flinke bloeduitstorting kan enorme pijnklachten geven evenals verlate kracht en sensibiliteit stoornissen. Hebben ze bloed en urine bij je onderzocht?? een nierkneuzing kan snel gebeurd zijn met een val van een paard.

Het kan zijn dat alles is gedaan en je het je niet meer kunt herrinneren?? je mist een aantal dingen zeg je zelf...

sterkte en neem je tijd!!