Ik ga mee met Pluisje88 en Nelleke.... voeding. Zowel letterlijk als mentaal.
En om eerst het meest de hand liggende te nemen, voeding. Mensen menen gezond te eten, maar weten in de praktijk veelal niet zo goed wat gezond is.
Dat is ook niet zo verwonderlijk, er is teveel aanbod, informatie is tegenstrijdig en verwarrend, en zelfs supermarkten zetten je op het verkeerde been door producten het label 'gezonde keus' te geven terwijl deze producten niet erg gezond zijn.
Alle sterk bewerkte en verrijkte voedingsmiddelen die de meeste mensen eten omdat ze zo 'gewoon en geaccepteerd zijn' maken ons ziek.
Het zogenaamde eten uit pakjes en zakjes. Je weet wel, alle producten van Unilever

Tegelijkertijd is het enige dat echt gezond is steeds duurder gemaakt door onze overheid: verse producten.. groenten en en fruit (de overheid is zoooooo bezorgd over onze gezondheid... :-P ).
En als laatste eten mensen teveel vlees en zuivelproducten. Je lichaam kan ongeveer een dobbelsteentje aan dierlijk materiaal verwerken per etmaal, de rest leidt tot ellende.
Paar eenvoudige regels die helpen bij het boodschappen doen; volg de buitenste ring van de supermarkt (daar is alles vers), koop alleen producten die je herkent voor wat ze zijn, koop alleen producten waarvan je begrijpt in gewone mensentaal wat erin zit, probeer dierlijke producten zoveel mogelijk over te slaan, overdrijf in groenten en fruit, en neem wel koolhydraten (anders raak je nooit verzadigd, houd je gezond eten niet vol, en raak je vermoeid) maar kies voor complexe koolhydraten: zoete aardappel, bruine rijst, etc..
https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen ... an-morgen/ps: ik eet zelf alleen plantaardig omdat ik van mijn reuma en endometriose af wilde komen. Daar ben ik in geslaagd.