Wat goed dat je dit topic bent opgestart.
Ik zit al een tijdje met hetzelfde.
R gaat in mei naar school en ook 3 dagen bso.
R gaat 1 ochtend naar de psz en 2 dagen opvang.
In de middag slaapt ze nog op de opvang thuis probeer ik haar altijd af te leiden.
Ze is wel moe in de middag maar als ze gaat slapen is het drama in de avond.
dorientjuh schreef:Ons dochtertje wordt in september 4 jaar en gaat dan dus naar school. Ook hebben wij voor nu de BSO ingepland staan voor 3 dagen per week.
Graag hoor ik van jullie hoe jullie kinderen de eerste periode (weken, maanden?) ervaarden op de basisschool. ik begrijp dat het best pittig is. Ons dochtertje zal naar een school gaan waar ze een continurooster hebben, dus van 08:25 tot 14:00 uur.
Moesten jullie kinderen heel erg wennen? Hielden jullie je kinderen de eerste weken of maanden 1 dag of dagdeel per week thuis omdat het teveel voor ze was?
Ons dochtertje is redelijk introvert. Ze gaat sinds ze 7 maanden is, 3x per week naar een gastouder waar maximaal 3 andere kindjes per dag zijn. De overgang naar een grote klas lijkt me dan best pittig. Ik zit erover te denken om haar, indien mogelijk, de eerste maand helemaal niet naar de voor- en naschoolse opvang te doen, omdat me dit wat te pittig lijkt. Of is het beter als ze meteen vanaf de start went?