Poekkie schreef:Of ik er zelf 100% achter sta en overtuigd ben van hun geweldige werking... nee zeker niet. Maar ik draag er een omdat het (a) verplicht is op straffe van boete. En (b) omdat ik dat een minimum van respect vind voor mijn oma en de mensen in de winkels en bedrijven waar ik ben.
Maar als er toch geen enkele vorm van Sociale controle op was... nou dan zouden er zo veel mensen zonder mondmasker rondlopen dat het toch niet meer uit zou maken of ik er eentje zou dragen of niet. Dus nee, dan zou ik er geen moeite voor doen nee.
Ik lijk heel hard, maar sta dicht bij een huisarts als familielid. Vanaf het begin van de corona wordt die overspoeld met mensen die niets mankeren maar gewoon profiteer-attestjes willen zodat zij buiten de regels staan. En ben daar stilaan wel heel hard op geworden ja.
Ah zo, dat kan ik wel begrijpen.
Ik heb een beetje wat vergelijkbaars met mijn werk als belastingadviseur. Ik help namelijk klanten (werkgevers en ondernemers) om de coronamaatregelen aan te vragen. Sommige gevallen zijn echt schrijnend, hebben het echt nodig, fijn dat de regelingen er zijn. Maar bij anderen denk ik echt: nee dus. En dan vraag ik het ook niet aan hoor. Die willen schuiven met omzet e.d. Of een vrouw met een schoonheidssalon waar al nooit winst gemaakt wordt en die het dan aan wilde vragen (toen contactberoepen gesloten waren). Terwijl haar man 150.000 per jaar verdient.