Onderbroek zonder pleinvrees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 07:37

ikke schreef:
Ach, dat is hetzelfde als mannen en grote auto's.
Was eens een discussie tussen wat collega's over grote auto's.
Ik heb ze bijgeveegd: joh, het maakt niet uit hoe groot jouw auto is; hij past in de kofferbak van mijn auto. }:)

Aangezien ik grote auto’s lees als kleine piemels, moest ik erg lachen om je kofferbak opmerking :')

Saskia9

Re: Onderbroek zonder pleinvrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:19

Als moeder geen string mogen dragen vanwege degelijkheid?
Wat is het volgende, haren kort, jogging broek aan en crocs??
Tuurlijk niet. Je bent moeder en jezelf, toch niet alleen een wandelende baarmoeder die geen ondergoed mag dragen wat ze zelf wil?

Hier gewoon strings hoor, droeg ik voor het moeder tijdperk ook.
Een ieder moet dragen waar hij of zij zich prettig in voelt. Vooral iets niet meer gaan dragen omdat je ineens kinderen op de wereld hebt gezet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:28

De enige onderbroek die niet kruipt bij mij is de katoenen high leg van Ten Cate. Wat duurder, maar gaan jaren mee en zitten heerlijk.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:35

Naadloos ondergoed van de wibra! Heerlijk. Kruipen maar zelden in je naad.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:38

Hier een moeder van 4 kinderen en string dragend, gewone onderbroeken, boxershort en of hipster is niet aan mij besteed.

Als ik een jurk of rok draag dan doe ik er een dun katoenen broekje ( met kanten randje aan de pijpjes) onder.

Toen ik zwanger was van mijn 3e heb ik bij de C&A een naadloze boxershort gekocht, die zat wel lekker. Maar ik weet niet of ze die nog in hun assortiment hebben daar het al ruim 10 jaar geleden is.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 08:45

Waarom doen wat andere van je verwachten.... jou leven jou ondergoed keuzes. En als dat een stringbos draag je die toch? De roddel types die banketstaaf toch wel over je. Waar je je al druk over maakt :') . Gewoon lekker doen wat jij wil en schijt hebben aan de rest. Ze vinden toch wel wat van je.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:05

S8903N schreef:
MarlindeRooz schreef:
Heb je al eens naar sloggi gekeken? Is echt super fijn ondergoed.

Welke Sloggi raad jij aan?

Ik ben niet de jij uit deze vraag. Maar ik ben fan van de Sloggi light - tegenwoordig Zero hipsters :j

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:14

S8903N schreef:
Nee, omdat je met jonge kinderen nogal eens moet hurken of je je handen vol hebt met een windvlaag waardoor dus zichtbaar wordt wat er onder je rok zit :o
En ja jullie hebben gelijk, dat is een maatschappelijk ‘probleem’ want helaas lopen er hier veel van die degelijke mutsen rond die hier wel wat over te zeggen hebben.

Geen tips over onderbroeken hier, want ik draag altijd strings. Maar wel een tip om bovenstaande situatie te voorkomen. Ik draag bijna altijd jurkjes en ik trek er altijd een (corrigerend) onderjurkje onder aan.

Ik heb regelmatig mijn onhandige Marilyn Monroe momenten en op een school vol boerenjongens van 16+ is het fijner dat je niet alles showt... probleem opgelost met een onderjurkje! :D

Zoiets als deze bijvoorbeeld: https://www.hema.nl/dames/lingerie/corr ... 19708.html

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:19

Ik ben geen moeder, maar voel me absoluut niet prettig met een string onder een rok of jurk, heb dan het gevoel dat ik half naakt over straat loop. Dus als ts zich er niet prettig bij voelt laat d’r dan.

Ik draag altijd sloggi’s met pijpjes onder een rok of jurk. Buiten dat het mij een gekleder gevoel geeft helpt het ook super tegen het schuren van de bovenbenen op een warme zomerse dag.

https://www.sloggies.nl/sloggi-basic-lo ... 07643.html

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:26

Wistaire schreef:
Herkenbaar... Geen enkele onderbroek vind ik fijn zitten, altijd irritatie of getrek. Nu maar genoegen genomen met de hoge slips van de Hema. Niet charmant maar grote 'oma' onderbroeken zitten het minst vervelend.

ja dit is zo herkenbaar sinds de komst van die kinderen! :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:32

Ik heb nog nooit een string gedragen (vind het hele idee vreselijk onhygienisch) maar wel soms last van wegkruipend ondergoed en vraag me oprecht af: als je een in je bilnaad-kruipend onderbroek irritant vindt, waarom zou je dan een permanent in je bilnaad-zittende string wél fijn vinden? Dat lijkt me eigenlijk geen echte oplossing.

Ik baal overigens ook als een stekker dat de goedpassende onderbroeken bij de Hema uit de collectie zijn. Heb er verschillende andere van de Hema gekocht maar die kruipen idd allemaal. Het hangt wel ook af van wat je erover draagt. Bij een losvallende broek heb ik minder last ervan dan bij een strakke spijkerbroek.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:38

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:48

Even off topic , maar hoe doen de string dragers het met paardrijden? Ooit geprobeerd en dat was dus niet heel handig

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:53

Yadano78 schreef:
Even off topic , maar hoe doen de string dragers het met paardrijden? Ooit geprobeerd en dat was dus niet heel handig

Ik ben ze juist gaan dragen vanwege het paardrijden ooit :Y)
Reed me open met een gewone onderbroek en kreeg toendertijd de tip eens een string te proberen. En probleem was weg hier. En ben ze toen standaard gaan dragen.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:16

Ibbel schreef:
Ik heb nog nooit een string gedragen (vind het hele idee vreselijk onhygienisch) maar wel soms last van wegkruipend ondergoed en vraag me oprecht af: als je een in je bilnaad-kruipend onderbroek irritant vindt, waarom zou je dan een permanent in je bilnaad-zittende string wél fijn vinden? Dat lijkt me eigenlijk geen echte oplossing.

Ik baal overigens ook als een stekker dat de goedpassende onderbroeken bij de Hema uit de collectie zijn. Heb er verschillende andere van de Hema gekocht maar die kruipen idd allemaal. Het hangt wel ook af van wat je erover draagt. Bij een losvallende broek heb ik minder last ervan dan bij een strakke spijkerbroek.

Een string is ervoor gemaakt. Een andere onderbroek heeft veel meer stof, waardoor er veel meer stof tussen je billen kan gaan zitten. :+
+ een goede string voel je niet zitten.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:37

Ibbel schreef:
...

Nou dat dus! Ik vind een string net zo vervelend zitten als een holkruipende onderbroek. Ik heb speciale zachte, naadloze strings voor die broeken en jurkjes waar het anders geen porum is met onderbroeken eronder, maar ik draag ze weinig.

Ik vind ook niets zo irritant als een holkruipende onderbroek. Ik heb ooit eens (na een tip van iemand) onderbroeken bij de Action gekocht die zo ontzettend fijn vinden, dat ze ook bijna altijd uitverkocht zijn als ik nieuwe wil halen. Weet niet eens of ze er nog zijn. *edit: even gekeken, zie ze niet meer op de site. Maar bij de Primark heb ook hele fijne gevonden. Gewone normale slips.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:38

martine0503 schreef:
Palmboom95 schreef:
Deze misschien? Gezien de breedte van het onderstukje kan de stof achter niet echt op reis gaan als dat op zijn plek blijft.
https://www.hunkemoller.nl/invisible-br ... 67802.html

Heel leuk maar die hebben bij mij enkele reis prullenbak gekregen. Zit waardeloos. Ze hadden een identiteitscrisis. Dachten dat ze een string waren.

Wat grappig dat dat zo verschillend is! Bij mij zitten ze heel fijn en nergens last van.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:27

Ibbel schreef:

Probeer deze eens:

https://www.hunkemoller.nl/superslip-mi ... =affiliate

Ik had dit model eerst van Ten Cate tot ik erachter kwam dat dit eigenlijk dezelfde zijn, maar dan voordeliger.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:43

S8903N schreef:
Grijns van oor tot oor hier, fijn dat jullie mijn humor goed kunnen waarderen!

Voel me met een string toch niet helemaal lekker, ook niet een beetje stout ofzo...
Gewoon een beetje het idee dat dat niet meer hoort als je moeder bent :Y)

Haha nou hier blijkbaar een hele stoute moeder _O-

Wel inmiddels van het kanten ondergoed overgegaan op het naadloze ondergoed van decathlon of Primark. Comfortabel, zit heerlijk, goedkoop en lekker stout :+

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:47

hier ook problemen met onderbroeken tot bloedens aan toe met trainingen met het paard.

van alles geprobeerd:
sportonderbroek
naadloze onderbroek
string
slip
boxer (ook met extra lange pijpen)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 12:52

Ik heb je topic door gelezen en het viel mij op dat er pas op pagina 4 de opmerking kwam van mensen die een string hetzelfde vinden als een opkruipende onderbroek.
Ik heb die dingen echt nooit begrepen. Weleens geprobeerd maar nee, wat een ondingen zeg. Ik heb hooguit een echt sexy string in de kast liggen om vriendlief af en toen blij mee te maken maar dan gaat ie ook zo snel mogelijk weer uit.whaha

Maar sorry, geen tips. Ik ben na 3 bevallingen ook nog op zoek naar de perfecte oplossing tegen opkruipers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:11

Maar een stringetje met kanten randjes voel ik dus inderdaad helemaal niet zitten(die van de Hema hebben dan bijvoorbeeld van die dikke gestikte randen, die voel ik wél).
Inderdaad wat hierboven al gezegd werd, string is maar een klein stukje stof, hele onderbroek in je naad is alsof je met een bilspreider rond loopt :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:21

kimwilliam schreef:
hier ook problemen met onderbroeken tot bloedens aan toe met trainingen met het paard.

van alles geprobeerd:
sportonderbroek
naadloze onderbroek
string
slip
boxer (ook met extra lange pijpen)

Misschien de onderbroeken van Seducci?

Heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor positieve verhalen, zelfs van mensen die er de Mongol Derby (1000 km) mee gereden hebben :j

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:27

Wat veel meisjes en vrouwen zich niet realiseren: als je een string draagt onder een wat dunnere ( lichte ) broek of rok dat je dan een enorme blubberkont krijgt. Vind ik zo lelijk. Een goed gesneden slip houdt de boel tenminste netjes op zijn plek ( of je moet enorm afgetraind zijn ).

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 13:29

HEMA boxer met pijpjes, heel glad. Kleed netjes af onder rokken/jurken etc.
RJ slip (https://www.rjbodywear.com/rj-pure-colo ... short-kant)
Seducci is heel fijn met paardrijden (de boxer met pijpjes van Anita is een goede 2e). Ik draag de versie zonder rand aan de pijpjes.