Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siamsmeesje schreef:Voor iedereen:
Ik weet voor mezelf wel waar een deel van de vermoeidheid door komt. Inderdaad hele dagen voor het scherm, want dat zijn je lessen nu, en geen moment meer alleen
Ik laad juist op door een uurtje alleen te zijn. Dus 's ochtends in de auto naar de uni, en 's middags/'s avonds op de terugweg. Het lijkt niet veel, 2x drie kwartier, maar even alleen met je eigen muziek, geen geklets aan je hoofd en even geen scherm of boek om in te kijken. Daar kom ik van bij, en dat is nu ook over.
Net als studeren in de bibliotheek, daar hadden we een reserveringssyteem en je kon kiezen voor stilte-plaatsen. Heerlijk, maar ook dat mag voorlopig niet meer.
laraxXxemma schreef:Siamsmeesje schreef:Voor iedereen:
Ik weet voor mezelf wel waar een deel van de vermoeidheid door komt. Inderdaad hele dagen voor het scherm, want dat zijn je lessen nu, en geen moment meer alleen
Ik laad juist op door een uurtje alleen te zijn. Dus 's ochtends in de auto naar de uni, en 's middags/'s avonds op de terugweg. Het lijkt niet veel, 2x drie kwartier, maar even alleen met je eigen muziek, geen geklets aan je hoofd en even geen scherm of boek om in te kijken. Daar kom ik van bij, en dat is nu ook over.
Net als studeren in de bibliotheek, daar hadden we een reserveringssyteem en je kon kiezen voor stilte-plaatsen. Heerlijk, maar ook dat mag voorlopig niet meer.
Je zou natuurlijk nog steeds je rondje auto kunnen rijden. Las laatst iets van een artikel die vertelde dat doen alsof je naar je werk/studie reisde en eveneens ook weer terug je zou helpen met in die mindset te komen en je productiever zou zijn. Dus stel je wil 9 uur beginnen dan stap je kwart over 8 in de auto, rij je een rondje, kom je 9 uur weer aan thuis en dan ga direct je aan je studie.
Kimmie25501 schreef:LaraxxEmma, helaas niet. De docenten moeten dat bij ons doen, kunnen wij niet zelf en dat willen ze liever niet, omdat dan de Stream te vol loopt en ze willen dat je er echt bij bent. Dat is inderdaad wel een goede tip. Ga ik meteen even doen!
Kimmie25501 schreef:Even een vraag hier aan iedereen. Gisteren was de eerste dag van mijn nieuwe rooster. Voortaan heb ik op maandag les van 10 uur 's ochtends tot 18 uur 's avonds online met een uurtje pauze (dat wordt straks een half uurtje). Ik merk dat ik dit echt totaal niet trek.
josien_m_ schreef:Ik geef gelukkig nog wel echte, live lessen omdat ik met dieren in de hulpverlening werk hier op mijn eigen praktijk. Ik begin alle lessen met de vraag hoe het met iedereen is in deze coronatijd. Wat zou ik meer kunnen doen/ondersteunen denken jullie?