Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

f4bjheu

Re: Jeugd/studenten in corona tijd: praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:48

Doe rechten dus geen praktijk dingen wat scheelt. Enige voordeel is open boek tentamens haha. Voor de rest; behoorlijk bagger. Achter een scherm sla ik dingen veel slechter op en ook opletten is lastiger.

Ook idd uitkijken met hele dag stil zitten en te veel in je hoofd zitten! Voordeel van paarden; vitamine D en even uit de studie bubbel + met handen bezig zijn ipv hoofd. Heb mijn hoop gevestigd op sneltesten ipv vaccinaties. Wordt wel blij van mondkapjes & dat er overal alcohol gel staat, maar dat is meer omdat Nederland bekend staat als land met slechtste handen-wassers en beetje smet vrees haha

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:08

Voor iedereen: :knuffel:

Ik weet voor mezelf wel waar een deel van de vermoeidheid door komt. Inderdaad hele dagen voor het scherm, want dat zijn je lessen nu, en geen moment meer alleen -O-
Ik laad juist op door een uurtje alleen te zijn. Dus 's ochtends in de auto naar de uni, en 's middags/'s avonds op de terugweg. Het lijkt niet veel, 2x drie kwartier, maar even alleen met je eigen muziek, geen geklets aan je hoofd en even geen scherm of boek om in te kijken. Daar kom ik van bij, en dat is nu ook over.
Net als studeren in de bibliotheek, daar hadden we een reserveringssyteem en je kon kiezen voor stilte-plaatsen. Heerlijk, maar ook dat mag voorlopig niet meer.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:19

Ik ben geen student meer, maar ik ben wel 20 jaar. Ik moet zeggen dat ik ontzettend veel geluk heb met mijn leventje in de Corona tijd. Ik heb een goed aanbod gehad om voor een bedrijf te komen werken waar ik hartstikke fijn op mijn plek zit en waar er veel groei mogelijkheden zijn. Ik ben wel corona moe maar ik ga er zeker niet aan onderdoor.

Als ik nu een studie had gedaan, was ik denk ik in een hele andere situatie beland. Ik heb nooit de motivatie gehad om thuis te leren en dat deed ik dus ook niet. Ik heb dan ook heel erg veel respect voor alle studenten, want ik doe het jullie niet na in deze periode.

Ik merk wel dat ik het samen zijn met meerdere vrienden/familieleden wel heel erg mis. Wij hadden vaak een avondje met een grote groep vrienden waarvan ik er veel een stuk minder spreek, want om nu iedere dag naar een andere vriend/vriendin te gaan van onze grote vriendengroep vind ik alsnog onverantwoord. Nu is onze grote vriendengroep opgesplitst in een paar kleine clubjes en spreken we elkaar als een grote groep alleen nog via zoom, maar dat is toch minder leuk dan een goed feestje met zijn alle :9

Ik vind het in mijn directe omgeving vooral erg vervelend voor mijn oma, waar ik regelmatig mee naar het terras ging of even ergens een hapje mee ging eten, maar die mag het tehuis helaas niet uit. Wij merken ook wel dat ze minder blij is dan normaal. Gelukkig begrijpt ze heel goed dat de regels er zijn om alle bewoners te beschermen en niet alleen haar, maar ze geeft zelf wel aan dat ze liever het huis uit gaat en eerder sterft dan dat ze opgesloten is. Dat vind ik wel sneu, dat je, je laatste jaren niet zelf kunt bepalen hoe je leeft.

Wat moeten jullie eigenlijk doen als je geen stage kan/ mag lopen? Moeten jullie het jaar over doen of kunnen jullie gewoon doorstromen?

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:23

Siamsmeesje schreef:

Ik weet voor mezelf wel waar een deel van de vermoeidheid door komt. Inderdaad hele dagen voor het scherm, want dat zijn je lessen nu, en geen moment meer alleen -O-
Ik laad juist op door een uurtje alleen te zijn. Dus 's ochtends in de auto naar de uni, en 's middags/'s avonds op de terugweg. Het lijkt niet veel, 2x drie kwartier, maar even alleen met je eigen muziek, geen geklets aan je hoofd en even geen scherm of boek om in te kijken. Daar kom ik van bij, en dat is nu ook over.
Net als studeren in de bibliotheek, daar hadden we een reserveringssyteem en je kon kiezen voor stilte-plaatsen. Heerlijk, maar ook dat mag voorlopig niet meer.

Je zou natuurlijk nog steeds je rondje auto kunnen rijden. Las laatst iets van een artikel die vertelde dat doen alsof je naar je werk/studie reisde en eveneens ook weer terug je zou helpen met in die mindset te komen en je productiever zou zijn. Dus stel je wil 9 uur beginnen dan stap je kwart over 8 in de auto, rij je een rondje, kom je 9 uur weer aan thuis en dan ga direct je aan je studie.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:34

Fijn dat er zo'n topic is!

Ik mis het contact met vrienden/mede-studenten op school ook echt.. ik ben nu mijn scriptie aan het schrijven, maar ik ben een van de weinigen bij onze studie die het alleen doet. De rest kan dus nog met elkaar overleggen (in duo's) en moeilijkheden met elkaar bespreken, maar ik zit er allemaal zelf mee.

De eerste 2 maanden ging het nog wel goed, maar ik ben momenteel echt even de motivatie kwijt. Ik spendeer eigenlijk ook hele dagen (alleen) thuis, zonder enig ritme in de dag en zonder iets om naar uit te kijken.. ik probeer wel zelf af en toe te sporten of wandelen, en contact te houden met vrienden en familie, maar dat is toch niet hetzelfde als wanneer je echt een 'planning' hebt en naar plekken toe moet.

Ook vind ik het persoonlijk gewoon erg jammer dat ik nu niet kan reizen, naar feestjes kan of andere nieuwe ervaringen op kan doen, wat een beetje bij het studentenleven hoort.. :( Ondanks dat ik absoluut begrijp dat het nodig is om in lockdown te gaan etc (heb ook van dichtbij meegemaakt/gehoord dat mensen corona hebben gekregen), is het toch ook moeilijk. Het leven staat gewoon soort van stil..

Ik blijf verder even meelezen hier :)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:23

laraxXxemma schreef:
Siamsmeesje schreef:

Je zou natuurlijk nog steeds je rondje auto kunnen rijden. Las laatst iets van een artikel die vertelde dat doen alsof je naar je werk/studie reisde en eveneens ook weer terug je zou helpen met in die mindset te komen en je productiever zou zijn. Dus stel je wil 9 uur beginnen dan stap je kwart over 8 in de auto, rij je een rondje, kom je 9 uur weer aan thuis en dan ga direct je aan je studie.

Ja ik probeer dit dus te doen door een rondje te wandelen (gezonder en kost geen benzine haha). Het is maar heel klein rondje maar merk wel dat dat gevoel van even naar studie lopen (ookal is het een rondje stiekem :') hehe) me wel echt helpt daar in.

Inderdaad even een momentje waar in niets moet en ik mijn gedachten naar studeren breng.
Misschien ook wel goed om de dag er mee af te gaan sluiten (ik ben weer eens nog bezig...), maar was daar toen de uni nog open was ook slecht in het is zo verleidelijk om lange dagen te maken als er nog zijn enorme stapel werk ligt...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:18

Pabie, maar ik twijfel over de kwaliteit vooral vanwege de lessen. Die zijn op minder hoog niveau dan in een andere tijd en mijn eigen concentratie ook nogal. Daarom ben ik bang dat ik minder meekrijg en vooral praktisch gezien minder goed opgeleid ben dan anderen.
Fijn dat je dat rondje wandelen toch pakt!

Marlinde, jouw tips lees ik graag!

Voor iedereen hier een dikke knuffel!

Canon, wat komt er dan veel samen zeg, met je verbroken relatie, paard en afstuderen. Veel sterkte! Gelukkig herken ik het gevoel van overkwalificatie niet. Eerder misschien juist andersom, niet goed genoeg opgeleid.

Eelmo, dat moe zijn is echt heel herkenbaar. Je zegt het echt precies hoe het voor mij (en ik geloof ook vele anderen) voelt.

Als wij geen stage mogen lopen, moeten wij alsnog proberen zoveel mogelijk dingen online te doen. Maar daar leer je als docent in opleiding natuurlijk nooit genoeg van.

Even een vraag hier aan iedereen. Gisteren was de eerste dag van mijn nieuwe rooster. Voortaan heb ik op maandag les van 10 uur 's ochtends tot 18 uur 's avonds online met een uurtje pauze (dat wordt straks een half uurtje). Ik merk dat ik dit echt totaal niet trek. Tussendoor is er misschien even tijd om te plassen, maar dat is het. Ik kan me niet meer concentreren en krijg erge hoofdpijn (ik moet trouwens ook een bril waarschijnlijk, dus dat verklaart misschien al iets :+ ). Toen ik klaar was om 18 uur, heb ik nog een online groepsles zumba gedaan en ben meteen daarna mijn bed ingekropen. Ik kon ook totaal niet meer normaal reageren op mijn gezin en wilde het liefst alleen maar huilen. Dat doet online les zo lang dus met mij haha. Wat zouden jullie doen? Toch een les skippen? Dat doe ik liever niet, want dan loop ik waarschijnlijk studievertraging op, of ik krijg het op een ander moment nog drukker. Maar dit is dan ook weer niet zo'n hele lekkere dag. Alvast bedankt!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:23

Poeh ik schrik toch wel van de problemen die jullie ondervinden. Ik had de vraag ook al gesteld in mijn topic, maar ik stel hem hier nu ook;
Welke ondersteuning of toevoeging vanuit school, zou voor jou nu helpen om je beter te voelen? Wat mis je nu? Waar heb je behoefte aan?
En dan doel ik echt op wat school zou kunnen bieden.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:24

Kimmie heb je de mogelijkheid om het op te nemen? Dan kan je aanwezig zitten maar afwezig zijn en later eens terug kijken.

Ik zou toch zeker nog eens mailen naar je docenten dat 8 uur aaneen les met een half uurtje pauze eigenlijk geen doen is, zo zou je ook nooit een werkdag doen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:28

LaraxxEmma, helaas niet. De docenten moeten dat bij ons doen, kunnen wij niet zelf en dat willen ze liever niet, omdat dan de Stream te vol loopt en ze willen dat je er echt bij bent. Dat is inderdaad wel een goede tip. Ga ik meteen even doen!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:35

Wat een fijn topic dit! Ook ik meld mij graag. Ik ben derde jaars bachelor hbo student. Ik heb door corona meer dan de helft van mijn stage gemist en twee studiereizen. Ook zijn al tijden de musea niet goed toegankelijk en ik studeer cultureel erfgoed dus praktijklessen zijn ook al meer dan een half jaar niet meer aan de orde. Ik ben echt bang dat ik veel te kort kom qua kennis en ervaring zodra ik afstudeer door corona.

Mentaal gaat het wel okee. Al is het wel vreemd om zo weinig mensen te zien en eigenlijk volledig op jezelf aangewezen te zijn.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:01

Kimmie25501 schreef:
LaraxxEmma, helaas niet. De docenten moeten dat bij ons doen, kunnen wij niet zelf en dat willen ze liever niet, omdat dan de Stream te vol loopt en ze willen dat je er echt bij bent. Dat is inderdaad wel een goede tip. Ga ik meteen even doen!

Is dat hetzelfde als dat jij je eigen beeldscherm opneemt? Dat is namelijk hoe ik het doe, omdat ik zeker tijdens de heavy theory colleges gewoon niet op commando in die mindset kan komen vanuit thuis.

Als je een windows computer of laptop hebt dan kan je via windowsknop+G indrukken, kom je uit bij wat ze het gaming menu noemen en via daar kan je je eigen beeldscherm opnemen. En als jij dus college kijkt op je beeldscherm neem je zo je college op.
(Even als disclaimer dat dit puur is voor eigen gebruik, ik mijn kleine clubje medeleerlingen zoveel mogelijk buiten beeld laat en hij nadat ik er wel doorheen ben hij ook weer weg gaat)

Wat je ook nog kan doen, iets wat ik op school altijd deed, is met je telefoon het geluid opnemen en daarna met het geluid naast de presentatie er nog eens doorheen gaan. Dit kan altijd en heeft als bijkomend voordeel dat je niet op je telefoon kan zitten :P

Maar beide zijn wel symptoombestrijding in jou geval en ik vind het eerlijk gezegd absurd dat ze daar niet zo goed over hebben nagedacht. Dus dat bericht zou ik zeker doen, als er meer klasgenoten zijn die dit aangeven doen ze daar misschien wat mee :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 12:49

Wat fijn dat er terug weer een heleboel mensen zich gemeld hebben!

Ik reageer deze namiddag of avond nog eens uitgebreid op iedereen, nu even voor school werken :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:58

Kimmie25501 schreef:
Even een vraag hier aan iedereen. Gisteren was de eerste dag van mijn nieuwe rooster. Voortaan heb ik op maandag les van 10 uur 's ochtends tot 18 uur 's avonds online met een uurtje pauze (dat wordt straks een half uurtje). Ik merk dat ik dit echt totaal niet trek.

Volgens mij kunnen maar heel weinig mensen dit geconcentreerd volhouden, en al helemaal online waar het nog meer inspanning vereist. (Maar ik kon bv 8 uur college op een dag ook niet aan.)

Als er een studieraad of leerlingenraad is ofzo zou ik dit zeker aankaarten, en ook bij de docenten.

Zelf sloeg ik op lange dagen zeer bewust colleges over: zoveel informatie paste niet in mijn hoofd. Als ik dan alles probeerde te doen dan was ik aan het eind en helemaal uitgeput en is het altijd het laatste vak dat het minste aandacht krijgt.

Door zelf te plannen wat ik het belangrijkste vond en daar mijn aandacht aan te geven had ik in elk geval keuze en kon ik de dingen ook afwegen. (Bv het belangrijkste vak volle aandacht en het andere vak proberen om het zo goed te doen maar als dat een herkansing is, dan is het maar zo. Of het vak dat het makkelijkst ook op andere manieren te volgen is te verplaatsen.)

Want wat niet gaat, gaat niet, en als je jezelf helemaal stuk loopt op zoiets heb je aan het einde helemaal niks. Dan liever 1 vak dat ik wel goed haal en mijn gezondheid / humeur redelijk intact.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:24

Kimmie, ik lees dat je na al die online lessen ook nog een online zumba les doet. Is het niet een idee om i.p.v. daarvan, juist even buiten te gaan sporten/wandelen? Het klinkt namelijk alsof je op zo'n dag alleen maar binnen (en achter het scherm zit) en dit is natuurlijk ook niet goed voor je mentale welzijn.

Verder zou ik het idd aankaarten bij je docenten oid!

Earth, ik mis vanuit school echt de mogelijkheid om met andere studenten te praten over de situatie waar we in zitten. Ik zou hier graag een apart college/praatuurtje ofzo voor willen hebben. Dus geen college over de schoolopdrachten zelf, maar gewoon, hoe iedereen ermee omgaat, wat er moeilijk is aan thuis studeren, en eventueel tips met elkaar uitwisselen..

Er worden vanuit onze school wel op de website wat tips voor thuis studeren geplaatst, maar dit zijn altijd standaard dingen, zoals maak een goede planning, neem genoeg pauze, genoeg bewegen etc.. Ik zou graag meer persoonlijke verhalen willen uitwisselen met medestudenten

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:28

Poeh, waar ik bij mijn vorige bericht nog vertelde dat het eigenlijk allemaal wel ging, loop ik nu toch even vast.
We hebben ons cijfer teruggehad voor het tweede project en ook dat was een onvoldoende. Dat lag volgens de docenten in de lijn der verwachtingen (hebben ze al vanaf het begin van het jaar lopen roepen dat bijna iedereen de het eerste blok onvoldoendes zou krijgen), maar toch baal ik er heel erg van.
Ik ben dit hele weekend alleen maar bezig geweest met het werken aan de herkansing voor het eerste project. Dit was wel groepswerk, maar ik heb het meeste zelf moeten doen om te zorgen dat het niveau goed genoeg was dat ik het uberhaupt in durfde te leveren.
Ik merk nu dat het feit dat ik dus al zeker twee weken geen moment heb gehad om te ontspannen nu toch er in begint te hakken.

Tot overmaat van ramp ben ik gisteren op weg naar school flink door mijn enkel gegaan, waardoor nu ook de ontspanning uit sport even weg valt tot die enkel weer goed is. Was ook leuk dat ik toevallig net een klasgenoot tegen kwam nadat ik gestruikelt was en ik eenmaal in de metro in ene niet goed werd en bijna flauwviel. Lekkere indruk maakte ik dus weer :roll:

Na de les ben ik wel met die ene klasgenoot en een andere klasgenoot een broodje gaan halen, dan was wel gezellig. Toch nog een beetje sociaal contact.

Nu de rest van deze week ook hard aan het werk met héél veel lessen en die tweede herkansing die maandag ingeleverd moet worden. Pfff, ben echt toe aan pauze :')

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:37

Mijn kat liet net heel mooi zien hoe ik mij voel na een hele dag online les.
Afbeelding

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:21

@kimmie
Ik merk dat ik op een andere manier aantekeningen ben gaan maken. Wel altijd aantekeningen maken maar ik probeer niet meer alles mee te schrijven. Dat helpt wel, anders wordt het zo’n grijze brei van woorden. Ook staand college volgen of natuurlijk vanuit bed hahah. Iig niet hele dag zelfde stoel zelfde houding. Wandelen helpt ook idd, al is het maar een blokje om. En letten op de #SelfCare, van de uitgespaarde biertjes massage ofzo haha.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:48

Hoi! Ik wil me hier ook even melden. Ik doe momenteel mijn 1e/2e master Psychologie in Leuven. Ik wil me in dit topic vooral melden om aan te geven dat mijn PB box altijd open staat om een luisterend oor te bieden.

Zelf zit ik wel in een goede periode. Mijn leven staat namelijk op een hold waar ik zelf enorm van kan 'genieten'. Oké de leuke activiteiten zijn er ook niet. Maar ik zit niet op kot & pendel, waardoor ik normaal heel wat tijd kwijt ben. Verder heb ik een nogal druk schema met mijn paarden en zorgt dit normaal voor een gehaast. Op dit moment kan ik het allemaal makkelijk in plannen, al mijn lessen zijn namelijk opgenomen dus ik kan ze simpel opnieuw bekijken en hoef niet op een vast moment online te zijn. (Ik neem aan dat als je echt continu Zoom-les hebt, dit wel een pak zwaarder is!).
Verder heb ik normaal wat last van 'fomo' omdat ik dus elke avond aan mijn paarden spendeer kom ik soms sociaal wat in de knoei, maar er gebeurd momenteel niets dus ik hoef ook niet te kiezen. Voor mij een enorme rust in mijn hoofd...

Nog even benoemen dat ik er écht voor open sta als iemand nood heeft aan een babbel!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:35

Ik geef gelukkig nog wel echte, live lessen omdat ik met dieren in de hulpverlening werk hier op mijn eigen praktijk. Ik begin alle lessen met de vraag hoe het met iedereen is in deze coronatijd. Wat zou ik meer kunnen doen/ondersteunen denken jullie?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:42

Allereerst, wat vervelend dat jullie je zo voelen. Zeker op een klein kamertje en als je alleen online les krijgt, lijkt het mij heel erg moeilijk jezelf te motiveren.
Misschien kan een dagstart en einde dag routine jullie helpen. Dit is er eentje, bedoeld voor zzp-ers, maar ook wel bruikbaar voor studenten https://simplusity.com/start-met-focus/ .

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:49

Mooi topic! "Fijn" om te lezen dat ik niet de enige bent die helemaal vastloopt door corona. Hier heb ik ook wel positiever in het leven gestaan. Ik ben nu 2e jaars Security Studies, een bachelorstudie in Leiden. In mijn eerste jaar heb ik niet echt goede vrienden kunnen maken en was ik erg onzeker. Ik was van plan dit jaar bij een roeivereniging te gaan en nieuwe vrienden te maken. Maar ja, corona kwam en dat ging allemaal niet door. Eindstand: Ik heb geen vrienden op de uni en alleen mijn vriendinnen van de middelbare nog. Begrijp me niet verkeerd, super lieve meiden die ik echt voor geen goud zou kunnen missen. Ik ga wekelijks naar mijn verzorgpaarden toe waar ik echt veel plezier en energie uit haal en waar ik leuke stalgenootjes heb. Alleen, er mist iets. Ik weet niet wat, misschien dus die vrienden op de uni maar ik voel me soms zo verschrikkelijk eenzaam. Echt, voelt poedersuiker om te zeggen, maar ik voel me best alleen. Ben met vriendinnen altijd de 'grappenmaker' om zo maar te zeggen, maar merk dat socializen me veel energie kost en als ik na afloop thuis zit voel ik me echt leeg ofzo. Uni zelf gaat ook steeds slechter. Het eerste blok ging nog wel, met goede cijfers afgerond, maar nu kan ik me gewoon niet meer motiveren. De stof is enorm interessant, maar het lukt met gewoon níet om mezelf aan het werk zitten. Gewoon, error. Lukt niet. Hoor het van vriendinnen ook, iedereen loopt vast. De online lessen zijn wel fijn qua lekker thuis in bed kunnen luisteren, maar ik voel zó'n afstand. Heb geen connectie niks met de mensen uit mijn werkgroep of mijn docenten en nieuwe connecties maken lukt al helemaal niet meer. Ik had al zien aankomen dat semester 2 ook helemaal online zou worden, maar alsnog kwam het aan als een klap ofzo...

Ik wil nu een 2e bachelor gaan starten in mijn 3e jaar. Het plan is dan ook om naar Leiden te gaan verhuizen om op kamers te gaan. Puur om wat van het studentenleven te kunnen proeven... Ik wil ook gewoon kunnen zeggen dat mijn studententijd de leukste tijd was van mijn leven. Maar als ik dat nu zou moeten zeggen, was ik keihard aan het liegen. Vind het een k*ttijd, heb me mentaal nog nooit zo slecht gevoeld. Ik weet van mezelf dat ik best pessimistisch ben, maar ik heb nu al helemaal geen positieve blik meer op de toekomst als student zijnde -O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 20:03

Phoe, eindelijk even de tijd om bij te lezen. Allereerst welkom aan alle nieuwe mensen in dit topic! Wat fijn dat dit op deze manier toch een beetje kan bijdragen.

MonteKarlo: Wauw, wel knap hoor dat je dat zo hebt gedaan. Je mag ook wel gewoon trots zijn op jezelf, ondanks dat je nu super vermoeid bent. Ik hoop dat je een beetje je frustraties omtrent dit alles kwijt kan, maar vooral loslaten zou ik zeggen. Je hebt het grootste deel van je studie nog wel kunnen doen zonder corona, toch? Ik denk dat dat vooral telt. Is de job een beetje je ding? Ik zou als ik jou was wel een weekje of zo vakantie overwegen, gewoon om even tot rust te komen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

De angst dat mijn diploma minder waard gaat zijn deel ik wel echt, gewoon omdat ik heel veel practicum gemist heb. Ik kaartte dit vorig jaar al aan, toen zeiden de docenten 'ja maar je hebt ook een heleboel andere dingen geleerd die andere niet geleerd hebben', maar nu gaan ze toch ook zitten twijfelen. Ik studeer ook af in juni 2021, maar ik ga een heleboel camera/studio/regie/geluid lessen gemist hebben. Gelukkig nu zelf wel een montage programma aangekocht voor thuis.

Snollygoster: Die opstapeling van taken herken ik heel erg, dat was bij ons ook zo. En nog eens extra, daar nog een extra... Zeer vermoeiend. Wel fijn dat je werk je bevalt en het nu een pak beter gaat! Ik snap dat het aanpassen is als je niet meer gewend bent om met je ouders te wonen, dat had ik ook even, maar dan met mijn broer :+ A living hell

Dankjewel Shadow!

Welkom pateeke en Esther!

Binkie_Eline: :knuffel: Ik denk dat het idd voor eerstejaarsstudenten ook echt niet gemakkelijk is. Hopelijk kan je de rest van je studie wel gewoon fysiek volgen.

Canon: Welkom! Wij volgen dan ook nog eens een soortgelijke studierichting :P Sterkte met je relatie en je paard. Ook best knap dat je hulp gezocht hebt! Ik hoop dat het je toch een beetje kan helpen. Vooral dat gebrek aan energie is lastig, dat heb ik ook echt enorm. Ik moet zo hard m'n best doen om mezelf ergens aan te zetten. Als alle leuke dingen plots zorgen worden dan is het echt niet goed. De laatste loodjes wegen altijd het zwaarst, zeker in deze tijden. Ik duim mee voor jou :(:)

Eelmo: Begrijp je helemaal, ik kwam ook tot het besef dat ik mijn campus niet meer van binnen ga terug zien. Dat is zo jammer, en ga het zo ontzettend missen. Het is echt k*t om zo je studententijd te moeten afronden. En het is af en toe oké om te zeggen dat je verwend bent, maar ook dat je het ook best moeilijk hebt. Geen schaamte daarrond. Daar dient het topic voor!

SergeantRoos: Ik zou zo snel mogelijk terug een verzorgpaard gaan zoeken moest ik van jou zijn! Kan je nog wel eens een verfrissende wandeling maken?

Welkom Piuni! Fijn dat je toch je plek gevonden hebt op je werk. Bij ons moet je je studie verlengen als je geen stage kan lopen. Er zijn er tijdens de eerste lockdown wel een paar geweest van mijn studierichting die studieverlening hebben opgelegd gekregen daardoor. Zit nu dus ook samen met 2 studenten die wat vakken opnieuw moeten doen.

De mensen die juist wat ademruimte nodig hebben van hun huis en huisgenoten raad ik aan om te gaan wandelen. Ik wandel nu veel meer en vind het echt deugd doen, ook even naar de paarden fietsen met m'n muziek in m'n oren is echt een verademing geworden!

IsaCalixa: Misschien is het een idee om die planning alsnog echt te maken? Maar dan heel gericht, 'ik ga die dag daar gaan wandelen, of ik ga om 14u mijn moeder even bellen', zoiets? Die ervaringen mis ik ook heel erg. Ben nooit een groot feestbeest geweest, maar 1x een feestje in de maand deed ik wel.

Kimmie25501: Dat is de vraag waar ik ook nog altijd geen antwoord op heb :+ Ik skip zelden lessen, maar heb het nu toch ook al een paar keren gedaan, wel enkel als ik wist dat die lessen opgenomen werden en ik ze later nog eens kon bekijken. Anders ga ik alsnog midden in een les even naar de wc of neem ik iets te eten. Ik ben echt wel minder alert.

Earth: Zoals ik al op jouw topic gereageerd heb, hebben wij echt wel voldoende instanties voor een (professionele) babbel via school. Maar wat ik écht mis is iets meer begrip, iets meer tijd en iets minder strakke deadlines. Even wat tijd om op adem te komen.

Bommeltje_: Welkom! Toevallig heb ik een vriend die ook cultureel erfgoed studeert en vorig jaar ook echt veel gemist heeft.

Pluisje1998: Balen van je onvoldoende. Maar helaas momenteel niks meer aan te doen, dus vooral vooruit kijken. Makkelijker gezegd dan gedaan maar ik zou jezelf niet te lang daarin laten hangen, je gaat er alleen maar verdrietiger van worden. Veel beterschap met je enkel! :(:)

Wat lief Luca <3

IlBuono: Wij zitten op dezelfde school dan :D

josien_m_: Op zich kan je meer dan dat ook niet echt doen, zoals ik hierboven al tegen Earth zeg zijn zo de dingen waar ik persoonlijk tegen loop.

Sneeuwvlok23: Dat lijkt me heel moeilijk. Het studentenleven hoort idd echt gewoon leuk te zijn. Mijn PB staat altijd open moest je even nood hebben aan een babbel. :knuffel:

Hier heb ik vandaag even aan m'n schoolwerk kunnen zitten *\o/* Ben best trots op mezelf. Morgen online les van half 9 tot kwart voor 4 zonder pauzes, dat wordt weer even heftig.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:05

josien_m_ schreef:
Ik geef gelukkig nog wel echte, live lessen omdat ik met dieren in de hulpverlening werk hier op mijn eigen praktijk. Ik begin alle lessen met de vraag hoe het met iedereen is in deze coronatijd. Wat zou ik meer kunnen doen/ondersteunen denken jullie?

Wat leuk dat je hier mee bezig bent! Ik zou er misschien aan denken mocht dat mogelijk zijn om leerlingen waarbij je merkt dat het toch niet zo goed loopt (veel afwezig of lijken niet mee te doen) even apart te contacteren omdat ik me wel kan voorstellend dat ik ook niet snel in een groepsgesprek zou aangeven dat het niet goed loopt...

Sneewvlok23: Hebben jullie misschien ook een facebookgroep oid waar je contact kan zoeken? Ik zie af en toe wel berichten passeren van mensen die iemand zoeken om een bepaald vak mee te studeren & zo leer je ook weer mensen kennen!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:18

Ja inderdaad, even apart vragen wanneer we bijvoorbeeld bij de paarden zijn of zo is wel een goed idee. Of mailen als ze afwezig zijn. Gelukkig zijn we wel in kleine groepjes, max 8 om het hier corona proof te houden!