Voedingschema 8 maanden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:54

Oei, ik begrijp je frustratie. Misschien gaat het wel met 'hun' schema maar het is toch aanpassen aan elk kindje. Indien dit voor frustratie zorgt (zeker bij je kindje) dan is veranderen van kdv ook een optie. Dat lijkt radicaal maar soms is dat nodig. Hier hebben we onthaalmoeder nr1 na 8x 1-3u introduceren weg gehaald omdat ze absoluut niet om kon met onze dochter die het nogal snel op schreeuwen zet wanneer het niet snel genoeg gaat. De onthaalmoeder kreeg er enorme stress van en dus kon ik mijn dochter steeds na max 3u ophalen, had ik mijn dochter die paniekerig 2u had zitten krijsen en me erna ook thuis niet meer losliet. 2 maand later, sinds 10dagen zit ze bij een andere onthaalmoeder met 25j ervaring. We doen het met kleine stukjes, dochter vindt het toch best spannend maar het gaat 20x beter. Wat ik hier mee wil eggen, is dat veranderen soms echt een super oplossing is :)

Daarnaast wil ik je toch echt meegeven dat in overleg toch veel kan maar jij als ouder, kent je kind natuurlijk best :)
Ons schema is (ja en zelf de onthaalmoeder met 25j dienst vond het veel, maar ze gaf ook zelf toe dat langer wachten of minder geven geen optie was want dan krijst dochter de boel bij elkaar hihii)
* 8u wakker + flesje 210ml + 2 cracottes
* 11u: warm eten (ze eet meer dan de kindjes van 16m)
* 13u (max 14u): fles 210 ml
* 15/16u: fruit (gisteren 1 hele appel+ halve advocado + 2 cracottes)
* 18u30: fles210ml en 2 cracottes

Dus elke 2u30 à 3u heeft ze reuze honger. Ze haalt meer dan 3u gewoon niet. Terwijl de onthaalmoeder vaak eten geeft om 11u en erna fruit rond 15u. Dat gaat bij onze dochter niet dus krijgt ze tussendoor een fles.
MAAR ze slaapt de nacht door van 19u tot 8u en dus ja, ze haalt haar voeding overdag in. Is ook een heel actief kindje dat overdag weinig slaapt dus ik vermoed dat ze enorm veel energie verbruikt overdag.