Het leed dat krullend haar heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:59

Kimbers schreef:
Ik zie hier veel krullen voorbij komen die met cg nog zoveel mooier zouden zijn.

Gel doe je trouwens in kleddernat haar laat je drogen en hard worden, scrunch je eruit en dan blijft er een zachte krul over.
Gel wordt dus niet gebruikt als styling op droog haar.

Geen shampoo is een absolute no-go voor mij, vind mn krullen prima zoals ze zijn :D

Kimbers

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:09

Hoe bedoel je geen shampoo? Bij cg wordt er gewoon shampoo gebruikt.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:12

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:41

Ik gebruik zeker wel gewoon shampoo bij CG. Ik kan niet zonder. Ik krijg veel te veel buildup.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:44

Ik gebruik ook gewoon shampoo bij de CG methode! Maar je moet wel opletten welke ingrediënten erin zitten (ik gebruik Dr. organic shampoo, de oranje fles). En zoveel mogelijk op de hoofdhuid, niet je hele haar, omdat de onderkant vaak veel droger is en shampoo het dan nog droger maakt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:45

Ja ik zag peperdure shampoo is het me evenmin waard :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:46

Maartje1990 schreef:

Ik gebruik natures beauty and planet. Is echt niet duur.

Je kan prima CG doen met buget spullen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:48

Peelie schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik gebruik natures beauty and planet. Is echt niet duur.

Je kan prima CG doen met buget spullen.

Bijna €10 voor een fles vind ik echt peperduur...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:51

Kijk eens op de curls cult facebookpagina. Daar staat erg veel info en en mega cheap buget "starterssetjes".

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:51

Er komt ook een Nederlands boek uit voor de cg methode. Ik volg ook die methode, naja wel half. Gebruik wel de producten die cg zijn maar heb het alsnog altijd in een vlecht maar wil als ik het boek binnen heb weer helemaal opnieuw beginnen en het dan ook vaker los dragen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:52

Ze zijn heel vaak 1+1 gratis dan valt het mee. Ik gebruik die ook al jaren. Maar ik was mijn haar maar 2x per week maximaal. Er zijn ook budgetproducten beschikbaar.
Ik ben sinds deze week ook begonnen met de CG methode. Was al jaaaren mijn haar met CG-friendly shampoo. Maar nu ook leave-in en mousse besteld. Eerste week was een ramp. Het lijkt nu wel ergens op maar hopelijk zet dat door!

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:54

:') Maar niet alle shampoo is zo duur, volgens mij heeft de Hema nu ook een CG lijn? Het is net 'gewone' shampoo waar je verschillen in kwaliteit en prijs hebt. Maar iedereen moet zelf weten met wat ze hun haar wassen natuurlijk.

Ik zag wel wat tips staan voor 's ochtends en ik las ook iets over olie. Als ik olie in m'n haar doe, kan ik elke dag wassen... Ik gebruik zelf mijn gezichtsstomer om m'n haar 's ochtends weer tot leven te wekken. :Z

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:56

Oké even voor de duidelijkheid Ik heb echt 0,0 behoefte om mijn haar volgens een of andere methode te verzorgen want ben er prima tevreden over zoals het nu is. Heb geen zin om speciale/andere shampoo te kopen, of mijn haar met enkel conditioner te wassen of niet te borstelen of een speciale borstel te kopen mn haar met een tshirt of microvezeldoek te drogen. Diegene die niet tevreden zijn met hun krullen zoals ze zijn, zeker doen! Maar aan mij is het niet besteed.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:57

Ik gebruik shampoo en conditioner met argan olie er in. Eerder elke keer 7 pompjes pure argan olie. En nu elke dag flink wat mousse met argan olie er in. Laat ik het er op houden dat mijn haar van zichzelf enorm droog is. Wordt gewoon bijna niet vet. Zelfs niet van hele dagen boven de frituur hangen. _O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:12

Maartje
If it ain’t broke
Don’t fix it

Maar dat hele curly girl gedoe is echt Niet zo een gedoe en geneuzel als je dat niet wil
Shampoo, conditioner, leave in en klaar
Zo simpel kan het zijn

Ik ben namelijk helemaal niet van het getut etc, ik bezit niet eens een fohn of meer dan 1 soort gel

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:17

Helemaal prima natuurlijk Maartje, maar ik zou het jammer vinden als andere dames het niet proberen omdat ze bang zijn dat ze geen shampoo mogen gebruiken of juist een dure shampoo moeten kopen. Net als met alles kan je het zo gek maken als je wil.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:23

Ik heb wel eens wat zitten googlen op die methode, maar haakte dan vrij snel af vanwege al die regeltjes. Hoe zijn jullie daar ooit doorheen gekomen? :=

Ik wil het dan graag binnen 3 zinnen duidelijk hebben welke producten ik dan zou moeten gebruiken en niet eerst allemaal testen, waar vervolgens dan een product of 25 uit komt, moeten doen := Maar misschien ben ik daar gewoon te ongeduldig voor :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:26

Absolem schreef:
Ik heb gisteren een haarwrap ondekt. Ik was eigenlijk opzoek naar een side updo maar toen kwam ik deze wrap tegen. Ik heb het Vannacht geprobeerd. Van mezelf heb ik hele sterke slagen. Ik heb het gewrapt toen ik net uit de douche kwam.

https://youtu.be/X8o9oExf39k

[ [url=m/S8yniy.png]Afbeelding[/url] ]
dit was het resultaat vanochtend.idd voorzichtig loshalen uitschudden. Ik heb vervolgens een beetje haarlak gespoten. En tadaa.

Ik heb vandaag ook zoiets geprobeerd! Dat is zo geworden. Best mooi vind ik zelf, lijkt net of je het met een krultang gedaan hebt

Afbeelding

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:34

Mijn dochters hebben - in tegenstelling tot mezelf - een bos krullen en als ik pech heb pluizen tot dreadlocks toe.

Na heel wat zoekwerk : 1x per week shampoo nr 1 en haarmasker nr 3 van Zenz, enkel uitkammen met brede kam als het echt nat is en elke morgen revlon leave in conditioner for kids (ruikt lekker naar appel) niet zuinig zijn en voorzichtig met de vingers doorkneden. Dit geeft tot nu toe het beste resultaat.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:01

DideH schreef:
Ik heb wel eens wat zitten googlen op die methode, maar haakte dan vrij snel af vanwege al die regeltjes. Hoe zijn jullie daar ooit doorheen gekomen? :=

Ik wil het dan graag binnen 3 zinnen duidelijk hebben welke producten ik dan zou moeten gebruiken en niet eerst allemaal testen, waar vervolgens dan een product of 25 uit komt, moeten doen := Maar misschien ben ik daar gewoon te ongeduldig voor :')

Het is niet voor niks een methode. Het is geen wet van mede en persen.

Doe wat werkt voor jou :)

Ik plop bijvoorbeeld niet. Wordt mn haar verschrikkelijk van. Ik kijp jadat ik op nat haar gel inbreng, scrunchen en dan het meeste water er uit knijpen. Dan fohnen om een cast te krijgen. Vaak tot 80% droog. Dan stap ik in de auto naar mn werk. Op de parkeerplaats schud ik mn haar uit, klaar....

Volgende dag, beetje nat maken met plantenspuit, kneden, laten drogen, klaar.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:36

Maartje1990 schreef:

Prinsessen shampoo van de kruidvat :Y)

Ik raad ook de curlygirl methode aan! Ik was er ook altijd op tegen en had er niet zoveel zin in en wilde ook niet veel geld er in stoppen. Maar met budget cg producten nu echt zoveel mooiere krullen gekregen! En je hebt weinig product nodig dus het is nog zuinig ook.

Ik dacht overigens dat het ook veel tijd zou kosten in de ochtend. Maar met mijn refresh ben ik max. 5 minuten bezig :))

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 03:33

Het ligt er ook aan wat je wilt?

Ik heb echt kroes haar en dan voor Europees haar best behoorlijk. Met in mijn nek een hele rij pijpekrullen.

Mijn moeder en ik hadden een kapsalon, zij al ver voor mijn geboorte, dus we konden overal wel aan komen.

Als kind was het gewoon echt teveel en ik kon er niks leuks mee doen zoals vriendinnetjes konden met hun haar. Mijn moeder knipte het altijd droog en dat werkt vaak het beste.

Vertegenwoordigers, opleiders, collega's....iedereen wilde weleens wat met mijn haar, wist het beter, kon het beter en had een mening. Maar nog nooit met resultaat waar ik blij van werd, het hoofd en mens eronder.

Ik heb een tijd die Curly methode gedaan, maar het beviel slechts deels. Ik verf het wel, dus mijn haar is niet meer puur natuur.

Nu was ik het, cremespoeling erin, ik borstel het, douche de rest en spoel het uit, Handdoek er kort om en daarna niks. Volgende dag schud ik het een beetje los en uit, maak het met vochtige handen begaanbaar en doe er wax in met kokos. Niet de fijnste wax, maar de wax die ik jaren met tevredenheid gebruikte is eruit en ik kan niks anders vinden, dus deze is second best.

Meestal draag ik het vast. Laat ik het los, heb ik dus een kop met krullen.

Als je die krullen graag ziet en leuk vindt, zou ik zeker iemand zoeken die het goed kan knippen en de juiste producten kiezen om krullen goed uit te laten komen.
Ik hoef niet zoveel massa op mn hoofd. Vies zit het leuker, maar ik ben elke dag zo smerig, vol zand en stof dat ik het echt wil wassen. Bij mij moet je dus ook niet die volume erin knippen.

Ik borstel het nooit droog. Door de wax droogt het met wassen niet zo erg uit en dat is wel fijn. Mijn haar lijkt ook niet vet.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 08:37

Afbeelding

Met mijn huidige routine zijn mijn krullen de ochtend nadat ik het gewassen heb zo. Is daar met CG echt nog veel meer uit te halen? Dit is dus met anticlit spray met arganolie en daarna haarlak. Haarlak op nat haar maakt mijn haar trouwens niet hard. Krullen zijn gewoon zacht.

Just curious :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:29

Ik heb foto's geplaatst in mijn vorige post. Meer bewijs hoeft er niet geleverd te worden volgens mij?
Vrijdag ben ik weer naar de krullenkapper geweest en die zei ook al dat mijn haar enorm vooruit is gegaan. Van 2b/2c echt naar 2c/3a! *\o/* Daarnaast groeit het als kool. Mijn haar is heel gelukkig geworden van de CG-methode.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:07

Maartje1990 schreef:
Maartje1990 schreef:

Bijna €10 voor een fles vind ik echt peperduur...

Cg producten zijn ook gewoon bij de kruidvat en action verkrijgbaar hoor, dus je kan het zo duur maken als je zelf wil :)

Bij cg wordt gewoon shampoo en conditioner gebruikt. Op de facebookpagina staat alles uitgelegd.

Dideh, ik ben overtuigd van wel. Het is soms even uitzoeken welke producten het beste voor je werken maar ik denk dat je er zeker profijt van gaat hebben.