Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Even een suggestie die ik nog niet voorbij heb zien komen, maar kan je zelf niet mee met uitjes? Of afspreken dat ze standaard in het groepje van de juf zit?
lieflampje schreef:Toch vind ik het persoonlijk wel bijzonder dat ze een klas overslaat zonder eerst getest te zijn
Een klas overslaan is naar mijn idee niet altijd de beste oplossing.
Saskia9 schreef:En zelfs dan, testen wil nog niet altijd iets zeggen. Je kunt een hoog iq hebben en er niet bij kunnen komen, onderpresteren of een trauma hebben oid.
Er zijn meerdere redenen om niet altijd van testen uit te hoeven gaan.
Badeendje schreef:JustMe, kan je dochter ook aangeven wat het voor haar zo spannend maakt om naar de wc te gaan? Stel dat dit komt door het niet durven vragen, dan is je dochter eigenlijk niet assertief genoeg om voor zichzelf op te komen en dan kan je gericht kijken naar therapie (of, minder ingrijpend, een sport of hobby zoals scouting) waarin ze dit wat meer kan ontwikkelen.
verootjoo schreef:Jeetje, een 6-jarige in groep 4. Kan ze niet beter met leeftijdgenootjes in de klas en extra werk ‘op niveau’ doen?
Moeilijk lijkt me, als je kind niet mee in de middenmoot kan. Een onderzoek lijkt me niet gek, je wilt graag dat je kind op haar plaats zit.
verootjoo schreef:Jeetje, een 6-jarige in groep 4. Kan ze niet beter met leeftijdgenootjes in de klas en extra werk ‘op niveau’ doen?
Moeilijk lijkt me, als je kind niet mee in de middenmoot kan. Een onderzoek lijkt me niet gek, je wilt graag dat je kind op haar plaats zit.
kwita schreef:verootjoo schreef:Jeetje, een 6-jarige in groep 4. Kan ze niet beter met leeftijdgenootjes in de klas en extra werk ‘op niveau’ doen?
Dit is echt een signaal .. Kijk echt uit dat je dochter niet iets opbouwt wat er later uitkomt in vorm van depressie, of iets anders....(dit is geen aanval of wat dan ook )
Blue_Eyes schreef:lieflampje schreef:Toch vind ik het persoonlijk wel bijzonder dat ze een klas overslaat zonder eerst getest te zijn
Een klas overslaan is naar mijn idee niet altijd de beste oplossing.
Joh, hou opIk neem aan dat we niet alleen naar sec het IQ gaan kijken met een klas overslaan, maar meer naar of een kind aan meer uitdaging toe is. Mijn kinderen hebben allebei overgeslagen, blijken uiteindelijk allebei een hoog IQ te hebben, maar zijn echt niet eerst getest voor ze een klas over mochten slaan. Wel doorgetoetst qua lesstof, maar (toen) niet apart IQ-getest.
Cioccolato schreef:TS ik vind dat je wel erg veel verwacht van de juf.
Citaat:Die moeten ook allemaal ondersteunt worden en moeten ook allemaal dingen leren.
Citaat:Daarnaast is er bijna geen ruimte om voor elk kind apart een traject op starten door de juf zelf.