JolisaJ schreef:Ayasha schreef:Wel mee in aanraking geweest. Momenteel zijn er een paar familie leden van mijn man positief getest. Ik geloof dat corona er is. Ik geloof dat het in een relatief klein deel van de bevolking ernstige gevolgen kan hebben. Maar ook dat de meerderheid van de bevolking het door maakt zonder al te veel problemen. En in dat op zicht ligt het voor mij dichter bij de categorie "griep" dan bij "killer virus" momenteel. Zeker nu ze het virus een stuk beter begrijpen en kunnen behandelen. In februari/maart was het IMO een heel andere situatie (en ook echt een noodsituatie.) dan nu.![]()
Dus geloof ik in het virus? Ja. Geloof ik dat dit virus in het begin van de uitbraak erg dodelijk was? Ja. Absoluut. De cijfers liegen er tenslotte niet om.
Geloof ik dat het nú nog een killervirus is dat maakt dat we definitief naar een "nieuw normaal" moeten (man wat heb ik een hekel aan die term.) dan nee. Ik denk dat we nu door de zure appel hen zullen moeten.
Er zitten nog wel nuances ook in optie twee IMO
Hier ben ik het mee eens, ik denk dat we inderdaad door de zure appel heen moeten bijten, en dat daarvoor een lockdown overbodig is. Ja, er kunnen mensen aan overlijden en ja het is absoluut heftiger dan de griep, maar (een gedeelte van) de economie platleggen lijkt me niet het antwoord hierop.
Ik denk ook dat er teveel naar de positieve PCR-testen wordt gekeken. Deze testen testen niet uitsluitend op covid19/20. We hebben in deze periode nou eenmaal ook altijd de (rhino)virussen, waar de PCR test ook positief op test. Het delen van die grote getallen veroorzaakt angst en onrust, en dat is al helemaal niet goed voor onze gezondheid en immuunsysteem.
(Correct me if I’m wrong overigens)
Daarentegen lijkt me het niet meer dan verstandig dat je met klachten gewoon thuis blijft/werkt, zodat je de kwetsbare groepen niet ‘aansteekt’. Maar een lockdown, nee.
Zo zie ik het ook, mijn man was verkouden, en werkt met een kwetsbare groep, ja, dan blijf je thuis, laat je eerst testen, en als die test negatief is ga je weer aan het werk.
Maar een volledige lockdown?
Heel eerlijk, ik denk dat er dan meer mensen van de honger gaan sterven, of aan zelfmoord dan aan Corona.
Iets met gezond verstand.
Sinds Corona lopen de aantallen mensen bij voedselbanken en groepen die (nood)paketten eten verdelen alleen maar op...nu al, en dan moet de grootste economische malaise nog komen

Mensen die niet geloven dat Corona bestaat?
Tja, er zijn ook nog steeds mensen die denken dat de aarde plat is...rest my case.
Loretta, dat wat jij schrijft heb ik ook al eens gedacht, de Corona-bestaat-niet-complot-denkers zitten vlgs mij vast ook een aantal mensen bij die aan hun eigen broodwinning/verdiensten denken.