Iemand verstand van bloedsuikers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:09

SecretLIN schreef:
Ben toch echt nuchter.

Maar klopt hoor moet sowieso naar de huisarts.


Handen gewassen met enkel water?
Zoetigheden aangeraakt met de handen?
Teststrip nog op datum?
Teststrip niet aangeraakt per ongeluk?

Als deze waardes zo blijven en je wellicht andere klachten ervaart is het verstandig naar de huisarts te gaan.

Voor een juiste diagnose krijgt je de zogezegde glucosetolerantietest.

Succes. :)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 22:41

Ga morgenochtend nog es testen en neem mee wat je hierboven hebt gezet

Ik ben 37 Jr en kom juist enorm aan ipv dat ik afval

flooooo
Berichten: 2569
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:50

Dit zijn in ieder geval afwijkende waardes, daar is bokt het wel over eens.
Sinds wanneer was je nuchter? Als je in de nacht nog hebt gegeten kunnen waarden ook afwijken. Maar gezien je later ook high scoort verwacht ik wel dat er wat aan de hand is. Ik zou me dan ook zeker niet laten afschepen met een prik morgen nog eens. Desnoods bel je hiervoor de huisartsenpost, hoge waarden zijn erg slecht voor je lijf en je benoemd meer klachten.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:50

SecretLIN schreef:
Ga morgenochtend nog es testen en neem mee wat je hierboven hebt gezet

Ik ben 37 Jr en kom juist enorm aan ipv dat ik afval


De eerste vraag is niet wat je wél moet doen maar juist wat je niet moet doen. Je moet je handen namelijk wassen met water en zeep liefst warm water. En bloeddrupoel niet stuwen, eerste druppel wegvegen doe je al.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 22:58

flooooo schreef:
Dit zijn in ieder geval afwijkende waardes, daar is bokt het wel over eens.
Sinds wanneer was je nuchter? Als je in de nacht nog hebt gegeten kunnen waarden ook afwijken. Maar gezien je later ook high scoort verwacht ik wel dat er wat aan de hand is. Ik zou me dan ook zeker niet laten afschepen met een prik morgen nog eens. Desnoods bel je hiervoor de huisartsenpost, hoge waarden zijn erg slecht voor je lijf en je benoemd meer klachten.



Nee eet snachts niet.

Was denk laatste om 21 uur paar borrelnootjes niet veel ook en had me smorgens om 10 of 11 uur geprikt weet niet meer

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 07:15

Net weer gemeten aan alles gedacht schone handen geen teststrips aangeraakt niet drukken voor druppel bloed.

Of mijn apparaat is gewoon niet goed dat lijkt mij eigenlijk meest logische behalve zoetstinkende urine heb ik niet meer last dan anders.

Zo eerst tandarts dan bel ikde huisarts gewoon weer eerst om daar alleen te prikken.
Afbeelding zodat ik weet of m'n apparaat goed is of niet

Tijd op het apparaat klopt niet uiteraard helaas is het inmiddels 07.16 (wekker op vage manier te vroeg gezet)

daantjuhhh

Berichten: 26984
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:30

Dit is echt niet normaal hoor.
Bel die tandarts maar af.
En opnieuw huisarts bellen.

Kairos
Berichten: 2750
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:32

SecretLIN schreef:
Net weer gemeten aan alles gedacht schone handen geen teststrips aangeraakt niet drukken voor druppel bloed.

Of mijn apparaat is gewoon niet goed dat lijkt mij eigenlijk meest logische behalve zoetstinkende urine heb ik niet meer last dan anders.

Zo eerst tandarts dan bel ikde huisarts gewoon weer eerst om daar alleen te prikken.
[ [url=m/Kex17B.jpg]Afbeelding[/url] ] zodat ik weet of m'n apparaat goed is of niet

Tijd op het apparaat klopt niet uiteraard helaas is het inmiddels 07.16 (wekker op vage manier te vroeg gezet)

Ik zou je met deze waarde niet laten afschepen hoor.. Zo'n vingerprikje kost hun 5 minuten om je even te prikken en zo te kijken of jouw apparaat accuraat is en ik vind het best wel zorgelijk dat er hiermee gewoon wordt gezegd kijk het morgen maar even aan

daantjuhhh

Berichten: 26984
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:33

Kairos schreef:
SecretLIN schreef:
Net weer gemeten aan alles gedacht schone handen geen teststrips aangeraakt niet drukken voor druppel bloed.

Of mijn apparaat is gewoon niet goed dat lijkt mij eigenlijk meest logische behalve zoetstinkende urine heb ik niet meer last dan anders.

Zo eerst tandarts dan bel ikde huisarts gewoon weer eerst om daar alleen te prikken.
[ [url=m/Kex17B.jpg]Afbeelding[/url] ] zodat ik weet of m'n apparaat goed is of niet

Tijd op het apparaat klopt niet uiteraard helaas is het inmiddels 07.16 (wekker op vage manier te vroeg gezet)

Ik zou je met deze waarde niet laten afschepen hoor.. Zo'n vingerprikje kost hun 5 minuten om je even te prikken en zo te kijken of jouw apparaat accuraat is en ik vind het best wel zorgelijk dat er hiermee gewoon wordt gezegd kijk het morgen maar even aan

Precies.
Dat vingerprikje wordt door de assistent gedaan. Dat kan met zulke waardes echt wel wel even tussendoor

Mijn moeder wist niet dat ze diabetes had. Ze was bij mijn tante en voelde zich niet lekker. Dus mijn tante prikte haar. Ze had 24. Ze heeft toen de huisarts gebeld. En ze moest direct komen en mocht niet zelf auto rijden.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:37

Kan je een huisgenoot eens meten? Want dit zijn bizarre waardes(er vanuitgaande dat je geen DM) hebt.

Als die huisgenoot laag zit dan echt aan de bel trekken.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:23

Nou, ik verwacht bij deze waardes echt diabetes.

Ha bellen en aandringen op onderzoek! Bij hi is je suiker te hoog om te meten.

Bloedsuiker is veel te hoog, deze moet niet nuchter tussen de 5 en de 10 zijn voor mensen zonder diabetes en tussen de 5 en de 15 voor mensen met.

Niet te lang hier mee doorlopen. Urine kan hierdoor zoetig ruiken.

Edit: bij iemand met on behandelde diabetes hoeven dit geen bizarre waardes te zijn.

Wij hebben regelmatig cliënten met diabetes die of heel snel ontregeld zijn of moeilijk in te stellen en daar komen deze waardes ook bij voor.

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:28

Als je lichaam gewend is aan die hoge waardes dan kan het goed zijn dat je verder nergens last van heb. Maar zodra je naar beneden gebracht gaat worden , zal je je best even beroerd gaan voelen.
Ga er maar vanuit dat je idd diabetes onder de leden heb. Hopelijk kan je vandaag terecht bij je huisarts, ik zou erop staan als ik jou was. Desnoods naar een apotheek want daar kunnen ze ook bloed prikken. Maar laat je niet afschepen.
Hopelijk valt t mee, maar ga van het ergste uit, kan het alleen maar meevallen. Succes vandaag

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 08:53

pipo schreef:
Als je lichaam gewend is aan die hoge waardes dan kan het goed zijn dat je verder nergens last van heb. Maar zodra je naar beneden gebracht gaat worden , zal je je best even beroerd gaan voelen.
Ga er maar vanuit dat je idd diabetes onder de leden heb. Hopelijk kan je vandaag terecht bij je huisarts, ik zou erop staan als ik jou was. Desnoods naar een apotheek want daar kunnen ze ook bloed prikken. Maar laat je niet afschepen.
Hopelijk valt t mee, maar ga van het ergste uit, kan het alleen maar meevallen. Succes vandaag


Kan dat ook bij apotheek waar je geen "klant" bent? Zit nml 1 vlakbij m'n tandarts

Mijn eigen apotheek en dokter zitten verder weg

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:55

Weet ik niet, maar als je binnenloopt en vraagt krijg je vanzelf antwoord.

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:02

Ik snap niet goed hoe mensen zo laks hiermee om kunnen gaan. Je zo makkelijk laten afschepen door de huisarts, uren/een dag wachten met bellen, rustig even naar de tandarts gaan... Maar goed, dat is misschien ook omdat ik zelf totaal niet zo ben, plus ik weet wel wat de gevolgen kunnen zijn en die lijken niet zo door te dringen tot TS.
Ik geloof eigenlijk niet dat het apparaat stuk is, want je hebt 3 keer verschillende waardes gekregen. Als hij stuk zou zijn zou je misschien alleen 'High' krijgen of telkens hetzelfde getal, en dat is niet zo. Waarom bel je niet gewoon NU weer met de huisarts? Is er anders iemand die je kan helpen, zorgen dat je niet wordt afgescheept? Dit is namelijk gewoon geen goede zorg en dat vind ik heel kwalijk.

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:04

Ik zou heel snel naar de huisarts gaan. Al is je apparaat extreem onnauwkeurig, dan nog zit je echt veel en veel te hoog. Zelfs als je waarde 1/4 zou zijn van wat ie nu is ben je aan de beginnende suiker. Dit in combinatie met zoet ruikende urine en onverklaarbare gewichtsverandering...
1+1= echt 2
Zo snel mogelijk wat aan gaan doen voor je echte gezondheidsklachten gaat krijgen.

Muze
Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:06

Oei. Dat is niet ok.
Maar ik begrijp wel dat je soms ontzettend sterk in je schoenen moet staan als een assistente je afscheept.
Wij hebben hier ook zo’n omhooggevallen wannabe dokter zitten die je dan wel even vertelt dat je niet welkom bent.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:13

SecretLIN schreef:
pipo schreef:
Als je lichaam gewend is aan die hoge waardes dan kan het goed zijn dat je verder nergens last van heb. Maar zodra je naar beneden gebracht gaat worden , zal je je best even beroerd gaan voelen.
Ga er maar vanuit dat je idd diabetes onder de leden heb. Hopelijk kan je vandaag terecht bij je huisarts, ik zou erop staan als ik jou was. Desnoods naar een apotheek want daar kunnen ze ook bloed prikken. Maar laat je niet afschepen.
Hopelijk valt t mee, maar ga van het ergste uit, kan het alleen maar meevallen. Succes vandaag


Kan dat ook bij apotheek waar je geen "klant" bent? Zit nml 1 vlakbij m'n tandarts

Mijn eigen apotheek en dokter zitten verder weg


Dat kan je zeker proberen. In de week van de diabetes kan je namelijk je bloedsuiker bij diverse apotheken laten testen.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:28

Ook ten tijden van corona?

Ts@ bel de assistente dat je bloedsuiker te hoog lijkt en je die graag vandaag even bij de assistente wil laten meten om bij een hoge waarde met de huisarts te praten.
Als de waardes kloppen zit je echt bizar hoog. Levensgevaarlijk hoog.
Dus dat een assistente je afscheept met dit soort waardes klinkt mij bizar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:32

Ik zou bellen en zeggen dat je suikerwaarde 30 is. Niet zeggen dat je twijfelt aan je apparaat (daar heb je toch ook geen reden toe?) Én je klachten benoemen. Dus je waarden + klachten.

smurffie

Berichten: 11135
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:36

Opzich sturen wij cliënten in als ze dit soort bloedsuikers hebben := met de ambulance.
En die lopen soms ook nog ogenschijnlijk fit rond.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:37

smurffie schreef:
Ook ten tijden van corona?


Nee dan waarschijnlijk niet. Goed punt. Niet aan gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:38

smurffie schreef:
Opzich sturen wij cliënten in als ze dit soort bloedsuikers hebben := met de ambulance.
En die lopen soms ook nog ogenschijnlijk fit rond.

Ja dat bedoel ik. Ik denk dat ze TS niet helemaal serieus hebben genomen omdat ze zegt dat haar apparaat kapot kan zijn.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:39

Nou, de praktijken willen ook zo min mogelijk patiënten in de praktijk.

Maar ja. Dit is toch echt iets wat ik direct op het spreekuur zou willen zien.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:53

Echt erop staan op spreekuur te mogen komen! Ik prikte destijds 28 en ik heb bijna een week in het ziekenhuis gelegen. Achteraf was m’n bloed zo verzuurd dat ik elk moment in coma kon raken.