Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Overdrijven noem ik dat shadow. Daar zijn we in Nederland heel goed in geworden. Alles is trauma.
Maar reljeugd die branden stoken enz qdoor hun pamperende opvoeding geven geen trauma.
_Penotti schreef:Wat ik bedoelde met hetzelfde probleem de faalangst enz.
Ik denk niet dat die aan de tik lag maar het niet duidelijk wanneer.
Overigens ben je pas 14.
Waarom nu niet veranderen en je niet in die situatie brengen.
Als je het ergens niet mee eens bent kun je dus brutaal wezen. Je kan ook beleefd zeggen waarom je het anders ziet. Krijg je vast geen tik. Je zal ook niet naar je kamer gestuurd worden en is vast ook beter voor je zelfvertrouwen.
Een grote mond tegen je ouders opzettem is iig niet de juiste weg.
Laat ik zo zeggen
Ik kreeg toen geen tikken maar liet het wel uit mijn kop.
_Penotti schreef:Nou.. Ken wel wat grote kwallen zonder enige opvoeding. Die van mij doet dat niet. Nou...
Sizzle schreef:Laten reljongeren nou heel vaak juist geen schattige begripvolle respectvolle jeugd gehad hebben, dus die samenhang is volledig misplaatst.
_Penotti schreef:Overdrijven noem ik dat shadow. Daar zijn we in Nederland heel goed in geworden. Alles is trauma.
Maar reljeugd die branden stoken enz door hun pamperende opvoeding geven geen trauma.
_Penotti schreef:Nou schemerdier zo is het niet bedoeld dan.
Ze geeft ook aan dat ze ook echt wel brutaal kan zijn. Dat dit de ene keer mag en de andere keer niet is zeker onduidelijk. Maar iemand van 14 is ook oud genoeg te bedenken dat het brutale gedrag ook niet correct is. Dat ze samen met de ouders naar een oplossing kan kijken.
_Penotti schreef:Nou schemerdier zo is het niet bedoeld dan.
Ze geeft ook aan dat ze ook echt wel brutaal kan zijn. Dat dit de ene keer mag en de andere keer niet is zeker onduidelijk. Maar iemand van 14 is ook oud genoeg te bedenken dat het brutale gedrag ook niet correct is. Dat ze samen met de ouders naar een oplossing kan kijken.
xDenies schreef:Sizzle schreef:Laten reljongeren nou heel vaak juist geen schattige begripvolle respectvolle jeugd gehad hebben, dus die samenhang is volledig misplaatst.
Maar je wordt ook niet direct een reljongere als je geen schattige begripvolle respectvolle jeugd hebt gehad.
Net als dat je ook niet direct 'perfect' bent als je een schop onder je hol hebt gehad (doelend op de reacties met anders zou ik nu geen goede baan, partner etc hebben).
Shadow0 schreef:of je kunt het prima vinden om pas op het allerlaatste moment met een lel over de vingers te geven zonder te denken dat het ook anders kan.
_Penotti schreef:Oh ja curling generatie. Alle plooien weg strijken zodat ze niet bij de oven kunnen.
Hoe hebben wij dat Vroeger toch overleefd
Geen traphekje, geen stopcontact afdekkers, geen veiligheidsdoppen, geen klemmen op kastjes.
Ooooh wel een tikje op de vingers. Misschien Dat we daarom bovenstaande niet nodig hadden.
Maar deze oude gaat slapen.
_Penotti schreef:Oh ja curling generatie. Alle plooien weg strijken zodat ze niet bij de oven kunnen.
Geen traphekje, geen stopcontact afdekkers, geen veiligheidsdoppen, geen klemmen op kastjes.
Ooooh wel een tikje op de vingers. Misschien Dat we daarom bovenstaande niet nodig hadden.
xDenies schreef:Ik zie de corrigerende tik meer als schrikreactie van een ouder. Niet als een bewuste statement in een opvoeding van, 'Ik gebruik het uitdelen van tikken als straf'. Dat denk ik persoonlijk niet.
Goof schreef:xDenies schreef:Ik zie de corrigerende tik meer als schrikreactie van een ouder. Niet als een bewuste statement in een opvoeding van, 'Ik gebruik het uitdelen van tikken als straf'. Dat denk ik persoonlijk niet.
Dan had het wel (schrik)reflex geheten.
Ik interpreteer het woord als een tik die wordt gegeven om bepaald gedrag te corrigeren. Bewust dus.
Kind vertoond bepaald gedrag, opvoeder geeft tik want wil dit gedrag niet zien.