Is een streepje altijd een streepje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:13

Hmmm lijkt mij wel overduidelijk positief .. Hier ervaringsdeskundige na 3 miskramen en 3 kids :Y) . Ik was nogal een testfreak en ik gebruikte altijd die 2 voor 5 euro van Kruidvat.
Ik denk wel zeker een 40 tal te hebben versleten doorheen de 9 jaren :') . En mijn ervaring is, niet zwanger is geen streep.
En met geen streep bedoel ik dan, uren zitten pieren met lamjes, in het daglicht, ontleden, terug met lampjes bezig zijn enzoverder :+ . En dan was er ook echt, echt niks te zien !

Bij mijn zwangerschappen begon het telkens met een héél licht streepje, nog lichter als die van ts. Deze ts vind ik al behoorlijk duidelijk zelfs :D . Dus ik zeg echt wel positief ...
Maar goed, duidelijkheid heb je pas zeker als je test oploopt de komende dagen ....

Succes !!! <3

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:19

Oei ik denk dat dit een duidelijk streepje is.

Mijn eerste streepje was nog lichter (action) en daags erna Kruidvat een knal test.

Succes ts.

Ps lekker nutteloos :P maar je woont vlakbij mij haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:23

Ik zou gewoon elke dag een doen.
Was in mijn geval niet nodig, als ik zwanger ben begin ik rond m’n NOD met kotsen en dan weet ik hoe laat t is en doe ik een test en dat is dan voldoende :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:30

verootjoo schreef:
Ik zou gewoon elke dag een doen.
Was in mijn geval niet nodig, als ik zwanger ben begin ik rond m’n NOD met kotsen en dan weet ik hoe laat t is en doe ik een test en dat is dan voldoende :')

:')
Ik begon met 6 weken te kotsen. Ik had al eerder getest dus wist het al maar als ik het nog niet had geweten dan had het toen niet meer te missen geweest. Ik kwam al kotsend de trap af ‘s ochtends.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:33

Die is na mijn idee positief. Voor zekerheid morgen met ochtend urine of vrijdag, dan weet je het zeker maar deze is ook al positief. Die van de Action zijn prima en ik heb daarna voor de zekerheid nog de clearblue gedaan.

Anoniem

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:32

Volgens mij kun je bij de dokter meer zekerheid krijgen, maar ik denk idd positief. Veel sterkte deze tijd, lastig die onzekerheid. Heb je de dokter al gebeld?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:39

Ik denk dat we je mogen feliciteren. Is wel even flink schrikken en schakelen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:41

Vals positief gebeurt niet zo vaak toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:43

Ik hoor best vaak van vals positieve tuurstreepjes, bijvoorbeeld door eisprong. Maar ik vind deze wel erg duidelijk voor vals positief....

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:45

Ik had zo'n zelfde heel licht streepje, in november word hij 21 :+

Over een paar dagen nog een keer testen, kan best zijn dat je iets te vroeg hebt getest.
Succes er mee

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:10

Ik ken ook iemand die een dergelijk resultaat had, tweemaal een vaag streepje en het zkh zei dat een streepje altijd positief is ongeacht hoe vaag of scherp het is.
Echter gaf de digitale clearblue test tweemaal een negatief resultaat en later het bloedonderzoek ook negatief dus een streepje is blijkbaar toch echt niet altijd een positief resultaat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:11

Kun je niet gewoon even snel morgeochtend bij de huisarts bloed prikken? Dan weet je tenminste of je nog wat foliumzuur moet gaan bijpakken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:16

Dit is dus de reden dat er altijd 2 in een pakje zitten :j als je er 2 doet heb je uitsluitsel.

Dit streepje is zo vaag, dat kan nog de indicator zijn van waar het streepje hóórt te zitten :+

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:18

Ik zie eigenlijk een indroogstreepje. Als dit standaard “zwanger” zou betekenen had ik nu al wel 4 kinderen gehad maar ben toch echt heel erg kinderloos :D Maar goed, ik heb nooit een echte positieve test gehad en dus geen goed vergelijkingsmateriaal. En het is zo moeilijk in te schatten, misschien vertekent de foto ook en soms betekent zo’n licht streepje wel daadwerkelijk dat je zwanger bent.

Wat hier dus al eerder gezegd is, op een later tijdstip nogmaals testen. Heel veel succes TS ongeacht de uitkomst :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:20

Ik snap wel dat je in de stress bent hoor. Heel je leven staat mogenlijk op z‘n kop.
Zelfs toen ik bewust met de pil gestopt was en zwanger werd was ik vol in de stress. Ergens had ik in mijn hoofd dat het nog wel een jaar ging duren en mijn hoofd kon er nog niet mee om gaan dat je dan ineens ook echt zwanger bent :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:52

Ik snap de stress ook wel, het is niet niks he :)

Hier geen ervaringen met testen, maar ik heb ooit eens zulke stress gehad voor een mogelijke zwangerschap dat mijn lichaam vrolijk mee deed. Bloedtest gaf toen wel negatief aan, maar het menselijk brein is blijkbaar gruwelijk sterk in sommige situaties.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 22:55

Deze was van vanochtend als vergelijkingsmateriaal.
Afbeelding

Ik kijk de komende dagen nog even af wat mijn lichaam doet, en dan nog eens een testje erbij pakken.

Edit: net op de wc klein beetje bloed te zien, even afwachten of het m'n ongesteldheid is of iets anders. :?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:00

Uitgaande van dat je zwanger zou moeten zijn van 1.5 week geleden zou ik zeggen dat is nog heel vroeg. Als dat lichte streepje er stond onmiddelijk en binnen de tijd dan kan het echt positief zijn. Maar ik heb ook zat lichte streepjes gehad en verder niks aan de hand, ondanks dat mn lichaam wel raar deed. Gewoon ongesteldheid afwachten en anders over een week weer testen

(Maar ah ik ben ook type MB en kon ook 5 testen per dag opgebruiken :'))

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:02

Melewel94 schreef:
[ [url=m/c9S7TD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kijk de komende dagen nog even af wat mijn lichaam doet, en dan nog eens een testje erbij pakken.

Edit: net op de wc klein beetje bloed te zien, even afwachten of het m'n ongesteldheid is of iets anders. :?

En die andere was dus van gisteren?
Misschien dat de innesteling toch niet helemaal goed gaat en dat je alsnog ongesteld gaat worden. Maar zou gewoon nog weer gaan testen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:04

Melewel94 schreef:

Mijn lichter dan licht streepje is in augustus 3 geworden :+ Test gedaan omdat er voor mijn gevoel iets niet klopte aan mijn laatste menstruatie en dacht mezelf gerust te stellen door even een testje te doen zodat ik tegen mezelf kon zeggen dat ik me niet aan moest stellen)

Ben benieuwd wat dit gaat doen dus ik volg.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:08

Ik gebruikte toen wij zwanger wilden worden van die ovulatietesten. Die reageren ook op een zwangerschap dus de streepjes werden steeds donkerder. Tot ik toch ongesteld werd, maar dat bleek een innestelingsbloeding. Dus toch hartstikke zwanger en ze is nu alweer 8 <3

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 23:15

Lindor92 schreef:
Melewel94 schreef:

En die andere was dus van gisteren?
Misschien dat de innesteling toch niet helemaal goed gaat en dat je alsnog ongesteld gaat worden. Maar zou gewoon nog weer gaan testen.

Klopt, die andere was van gisteren :)

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:42

00000000 schreef:
Het beste advies dat ik je kan geven is maak een afspraak bij de huisarts en neem urine mee.
Je kan dan bij hem/haar ook je verhaal kwijt en zij kunnen je goed advies geven

Als de huisarts gaat testen met urine dan hangen zo zelfde test in als wij bij de drogist ofzo kopen. Ze hebben echt geen testen die beter zijn (woorden van de huisarts). Kun je beter bloed laten prikken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 00:15

Jolien87 schreef:
Ik ken ook iemand die een dergelijk resultaat had, tweemaal een vaag streepje en het zkh zei dat een streepje altijd positief is ongeacht hoe vaag of scherp het is.
Echter gaf de digitale clearblue test tweemaal een negatief resultaat en later het bloedonderzoek ook negatief dus een streepje is blijkbaar toch echt niet altijd een positief resultaat.

Ik had dat dus ook 2x een licht streepje amper te zien maar was er wel. Toch ben ik niet zwanger (anders zou ik nu 4 maanden ver zijn).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 06:41

Ik heb heel vaak zulke testen gehad en ik ben nooit zwanger geweest dus lijkt mij negatief