Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:Als je meedoet aan een buitenrit, is toch op eigen risico? Volgens mij staat dat echt op elke manage aangegeven...
Snooty16 schreef:Iedereen heeft het hier over een verzekering, Dat snap ik wel, maar gelet op het feit dat de schade voor EUR. 200,00 is , is de kans heeeeel erg groot dat de manege dit dan toch zelf moet gaan betalen, want een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering heeft in veel gevallen een eigen risico dat veel hoger is dan die 200,00 euro.
Zertab schreef:Als je meedoet aan een buitenrit, is toch op eigen risico? Volgens mij staat dat echt op elke manage aangegeven...
moonsparkle schreef:Snooty16 schreef:Iedereen heeft het hier over een verzekering, Dat snap ik wel, maar gelet op het feit dat de schade voor EUR. 200,00 is , is de kans heeeeel erg groot dat de manege dit dan toch zelf moet gaan betalen, want een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering heeft in veel gevallen een eigen risico dat veel hoger is dan die 200,00 euro.
Maar als de ts het ook niet breed zou hebben, en de manege zou aansprakelijk zijn, waarom zou ts er dan geen aanspraak op doen?
xRivaldo schreef:Ik zou zelf persoonlijk even kijken naar de Algemene Voorwaarden voordat je de service (de strandrit) van de manege bent aangegaan. Soms staan deze op de website, maar de manege heeft je er (links of rechtsom) op moeten wijzen/zouden inzichtelijk gemaakt moeten zijn (akkoord gaan hoeft niet perse).
Hierin zou moeten staan tot hoe ver de aansprakelijkheid van de manege rijkt. Algemene Voorwaarden mogen natuurlijk niet in strijd zijn met de wet en staan dus ook nooit boven de wet, maar kunnen wel het een en ander ophelderen.
Ik lees dat de meningen/feiten hier in dit topic nogal uiteen lopen en kan mij voorstellen dat je niet direct naar de bedrijfseigenaar wil stappen. Ik denk persoonlijk dat een juridisch loket je goed verder kan helpen om een helder antwoord te krijgen op je vraag. Veel sterkte met je voet.
Mdrf schreef:ik verbaas me er vooral over dat je er 3 maanden later nog mee komt. Als je ze verantwoordelijk vond voor schade had je direct wel actie ondernomen, niet omdat je nu de rekening ineens krijgt.
slimmerik schreef:Vraag me af op paardeneigenaren hier hun eigen paard wel verzekerd hebben. Als je er nl. een ander op zet dan ben jij echt aansprakelijk voor eventuele ongelukken en zo. Lang niet altijd betaald de WA verzekering die.
Blue_Eyes schreef:Zertab schreef:Als je meedoet aan een buitenrit, is toch op eigen risico? Volgens mij staat dat echt op elke manage aangegeven...
En zoals hier al eerder is aangegeven kan iedere manege wel zo'n bordje hebben hangen, maar dat maakt het nog niet rechtsgeldig. De eigenaar is in principe aansprakelijk voor schade die wordt aangericht door gedragingen van het dier.
slimmerik schreef:Vraag me af op paardeneigenaren hier hun eigen paard wel verzekerd hebben. Als je er nl. een ander op zet dan ben jij echt aansprakelijk voor eventuele ongelukken en zo. Lang niet altijd betaald de WA verzekering die.
Iris82 schreef:Mdrf schreef:ik verbaas me er vooral over dat je er 3 maanden later nog mee komt. Als je ze verantwoordelijk vond voor schade had je direct wel actie ondernomen, niet omdat je nu de rekening ineens krijgt.
Dat is niet raar. Eigen risico kan soms wel tot meer dan een jaar overheen gaan.
Ik ga nu ontstippen. Ik kan er niet meer tegen.
ESSIE70 schreef:slimmerik schreef:Vraag me af op paardeneigenaren hier hun eigen paard wel verzekerd hebben. Als je er nl. een ander op zet dan ben jij echt aansprakelijk voor eventuele ongelukken en zo. Lang niet altijd betaald de WA verzekering die.
Een W.A verzekering gaat sowieso niet uitbetalen bij ongevallen met een paardW.A verzekering is alleen voor auto en motor. Is al eerder in dit topic vermeld.
Anoeska schreef:slimmerik schreef:Vraag me af op paardeneigenaren hier hun eigen paard wel verzekerd hebben. Als je er nl. een ander op zet dan ben jij echt aansprakelijk voor eventuele ongelukken en zo. Lang niet altijd betaald de WA verzekering die.
Je WA verzekering betaalt sowieso niets, want die is voor auto's. Huisdieren zouden gedekt moeten zijn door iedere standaard AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren), huisdieren wettelijk onder de risicoaansprakelijkheid van de eigenaar vallen. Het is natuurlijk altijd verstandig om even te bellen en te vertellen over je paard.
Alvaron schreef:Als ik het goed begrijp zijn jullie dus op eigen houtje in Den Helder naar de spoedeisende hulp gegaan? Of zijn jullie doorverwezen door een huisarts?
Bezoek aan de SEH op eigen initiatief kost je inderdaad je eigen risico. Dat is dus een keuze die jullie gemaakt hebben. Jullie keuze daarvoor kun je mijns inziens niet verhalen op de manege.
oji schreef:Ik kots echt van die claimcultuur die aan het onstaan is. Jij gaat op een paard zitten daar zit een risico aan dat weet je. Je zegt ervaren te zijn maar hebt nu een inschattingsfout gemaakt door te laat te reageren dat je paard gaat rollen. Ga op de blaren zitten, leer ervan en probeer niet de schuld bij een ander te leggen.
De voucher die je hebt gekregen vind ik bijzonder netjes, wees daar blij mee.
Mdrf schreef:ik verbaas me er vooral over dat je er 3 maanden later nog mee komt. Als je ze verantwoordelijk vond voor schade had je direct wel actie ondernomen, niet omdat je nu de rekening ineens krijgt.
Iris82 schreef:Isabel schreef:En als je al door je eigen risico heen had gezeten en het dus wel vergoed kreeg, had je de manege dan ook om geld gevraagd?
Weet je hoeveel eigen risico's een aansprakelijkheidsverzekeraar jaarlijks wel niet uitbetaald?![]()
Nee? Ik wel.
Een aantal hier doen alsof het godsverboden is, alsof TS zichzelf totaal voor schut zet door dit überhaupt te overwegen. Terwijl het zo normaal is. Hier zijn verzekeringen absoluut ook voor. Niemand kan in iemand anders zn portemonnee kijken. Niemand heeft te beslissen of die 200 euro veel of weinig geld is.