Fit met yoga

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:51

Ik doe regelmatig aan yoga op ons vloerkleed maar vind dat toch niet zo fijn. Ik zoek dus een yoga matje, het liefst niet al te duur en een neutrale kleur.
Iemand aanraders? :)
Alleen Decathlon heeft er al heel veel!

Goof

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 12:04

He, leven in het topic :D
Ik ben nog steeds erg blij met de mat die ik in oktober heb aangeschaft, een mat van Love generation. Hij is echt fijn anti-slip. Hij staat op de vorige pagina!

Ik heb een aantal weken nagenoeg niets gedaan omdat ik corona heb gehad en heel vermoeid was en eigenlijk nog steeds ben. Ik begon direct weer last van mijn lichaam te krijgen, dus ben gisteren toch weer gestart. Merk dat ik veel kracht ben verloren, ik doe nu een heel simpel, rustig lesje die ik normaal als afwisseling eens tussen mijn zwaardere lessen door pakte en vond het echt heel intensief :+
Komt wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:46

Pittig zeg, dat je zo vermoeid bent geraakt door corona :(:) sterkte met opbouwen! Gelukkig kan dat goed met yoga.

Bedankt voor je tip, meteen besteld. Ben benieuwd! Heb grijs gekozen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:15

Yoga with adriene begint 2 januari ook weer met een 30 daagse. Da's misschien leuk! Is altijd erg goed te doen, meeste sessies duren 20-30 minuten.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:28

Ik ga zeker dit jaar weer 30 day yoga doen met Adriene!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 14:31

Oh thanks Magrathea, ik denk dat ik hem ook ga doen. Vind de lessen vaak vrij licht, maar dat is nu misschien wel goed om op te bouwen.

Hoop dat de mat jou ook bevalt brokjes. Ik heb de lichtroze.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:22

Hier ook weer begonnen met yoga. Ik volg 1x per week een les van een uur en probeer thuis 2-3x per week via YouTube een les te volgen. Maar met 3 kinderen erbij soms lastig (alhoewel de oudste graag mee doet :)) )
Ik heb hypermobiliteitssyndroom en voor mij is het goed on juist meer stabiliteit te krijgen.
Ik doe graag hathayoga. Merk dat ik echt baat erbij heb.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:05

Goof schreef:
Oh thanks Magrathea, ik denk dat ik hem ook ga doen. Vind de lessen vaak vrij licht, maar dat is nu misschien wel goed om op te bouwen.

Ja ik ook wel, maar dan doe ik het tenminste :)) en als ik tijd heb en het echt te licht was plak ik er gewoon een ander filmpje aan vast.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:35

Ik ben yogatv uit gaan proberen en die bevalt mij wel. Verder online af en toe via Zoom van mn sportschool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:50

Ik zal ook eens kijken voor yoga met Adrienne. Ik vind de filmpjes van yogaplaza ook heel fijn.

@goof, mijn matje is inmiddels ook binnen. Bedankt voor de tip, hij is fijn!

@lautje, toevallig dat je dat noemt. Ik ben ook hypermobiel en voor mij helpt yoga ook.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:08

:wave:
Het was lang zoeken naar een yoga topic :P

Ik ben afgelopen jaar verhuist en wil yoga weer gaan oppakken. Jaren terug deed ik afwisselend lessen Hatha, Power en soms Yin.
Aantal maanden terug een matje gekocht en thuis weer bezig gegaan, toch wel weer leuk dus nu aan het kijken om in de stad een proefles te doen :D

Welke soort/type yoga doen jullie? :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:09

Hatha, Yin, (power)Vinyasa over het algemeen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 21:13

He, leven in het topic :D

Zelfde als Needje eigenlijk. Ik wissel de yoga ook af met pilatus.
Ik heb een hele tijd bijna dagelijks aan yoga gedaan. Inmiddels ben ik gaan hardlopen en doe ik iets minder vaak yoga, maar ik vind het nog steeds erg fijn en het levert me echt wat op.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:38

Wij zijn ook begonnen met yoga door om de dag een filmpje van de 30 days challenge van Yoga with Adrienne te volgen en het bevalt erg goed! :D We hebben wel nu al wat moeite met bedenken wat voor filmpjes we daarna het beste kunnen volgen.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:47

Ohja Pilates wordt hier ook gegeven zag ik, heb ik nog nooit gedaan. Is dat echt zo pittig als gezegd wordt? :D Wil dat ook nog eens uitproberen :j

Ik doe nu sinds de sportscholen weer open zijn weer krachttraining maar vind yoga als tegenhanger erg fijn. Wil vooral leniger/soepeler worden en ter ontspanning ook.

Zat dus te kijken bij een studio in de buurt, die bieden zoveel verschillende lessen aan :wow:
https://www.openyoga.nl/proefles/yogavormen/
Nog lastig kiezen welke ik wil doen als proefles :+

@_Floortje: die filmpjes ken ik niet, ik ga eens kijken op YouTube

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:03

Hee wat leuk, een yogatopic!

Ik ben sinds een paar maanden lid van een lokale yogaclub. Daar doe ik vooral Yin, Yin Yang, Hatha en Critical Alignment. Met de Poweryoga wil ik nog even wachten, want ik ben helemaal niet goed in van die flow-dingen die elkaar relatief snel opvolgen, als een soort dansje zeg maar :') . Laat mij maar minutenlang dubbelgevouwen liggen _O-

Thuis doe ik ook yoga, maar ook stretchen en pilates met de FitOn app, super aanrader!!! *\o/*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:47

Ik ben ook niet van het zweverige en ademhalen en weet ik het wat, ben zo zen als ik weet niet wat uit mezelf, leef niet onder druk ofzo en ik beoefen "yoga" als de paarden eten en ik moet wachten tot ze klaar zijn zodat ik de emmersweg kan halen. Dat is hooguit tien minuten, maar wel elke dag 2 x (ze krijgen een paar uur later nog zemelen).
En wat ik doe is gewoon om de beurt 1 been 60 tellen naar voor omhoog houden (ligt aan mijn bui hoe hoog) en even om beurten een been naar acheren zo hoog mogelijk tillen terwijl ik mijn bovenlichaam evenredig naar beneden laat zakken, meestal doe ik daarna even een downward dog, plus nog even een paar keer een o maken met mijn armen en "appels plukken" en dan nog circles draaien met mijn heupen.
Zal vast niet allemaal onder yoga vallen, en er komt geen mat aan te pas, maar wel met spiercontrole en ik merk dat mijn houdng rechter wordt en mijn benen en taille slanker.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:59

Elke vorm van lichaamsbeweging telt natuurlijk, maar echte yoga zal het idd niet zijn als ik dat zo lees. Maar hee, je maakt je eigen regels toch?! :D

Ik hou bijvoorbeeld ook helemaaaaaaaaal niet van zonnevlechten, derde oog chakra's en 'yinne jaargetijden'. Dus ik ontwijk specifieke docenten op mijn cluppie en zoek echt een beetje uit wie er wel en niet bij mij past qua docent. Zen worden terwijl je je groen en geel ergert is ook niks natuurlijk :D Het ademen neem ik dan weer wel zoveel mogelijk over, omdat dat je lichaamshoudingen en gemoedstoestand ook echt ten goede komt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:19

Nog was vroeger alleen ademen/mediteren. Pas later zijn de asana's erbij gekomen.
Adem is het belangrijkste van de yoga. Dus daar ben ik zeker wel bewust mee bezig.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:37

Ergens in november ben ik begonnen met yoga via een app (asana rebel). Ik vind het wel gemakkelijk om het thuis te doen op het gemak. Voordeel van de app is dat je kan kiezen voor flows die focussen op verschillende dingen. Dus net waar je dat moment zin in hebt. Flexibiliteit, balans, uithouding,...
Maar ik merk dat ik de laatste weken motivatie mis om er aan te beginnen, terwijl ik het eigenlijk wel graag doe. Ik moet mijzelf echt een duw geven om die mat uit te rollen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:11

Daarom laat ik de mat hier standaard liggen O:) . Man en kat lopen er maar overheen :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:13

Ik merk dat ik thuis toch sneller afgeleid ben.
Maar soms doe ik nog wel wat thuis.
Met yoga tv.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:21

Ik begin mijn dag ook met yoga, althans dat probeer ik. Met een kleine van 1 lukt het niet altijd. Maar ik kan wel zeggen dat ik mijn dag een stuk beter begin als ik het wel doe. Zelf doe ik Hatha Yoga en doe een vaste cequense. Dit vind ik erg prettig want dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben en waar ik zin heb doe ik wat variaties op oefeningen. Ik ben ongeveer een uur bezig sochtends.

Heb ook veel kundalini yoga gedaan, maar sinds de geboorte van mijn dochter wat minder conditie dus vind ik momenteel Hatha erg prettig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 15:35

'S ochtends heb ik echt geen tijd en zin, ik vind het juist in de avond heerlijk. Yoga, douchen en dan nog even op de bank met een kop thee. Me-time.
Ik doe het nu iets minder nu ik ook andere activiteiten doe, maar kan me nog steeds goed motiveren.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:57

Ik doe het idd ook 's avonds, hoewel ik van heel veel mensen hoor dat het een heerlijke manier is om de dag te starten. Mss dus toch maar 's overwegen. Hoewel de ochtend sws al niet mijn beste tijd van de dag is... Maar wellicht juist daarom tóch doen dan :=