tampons eruit doet pijn....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:19

DezeNaam schreef:
De aanhalingstekens staan er voor een reden, Lau. Als TS angstig is, dan hoop ik dat ze dit zelf mee zal delen. Jullie moeten haar geen woorden in de mond leggen.

Maar goed, aangezien mensen het niet kunnen verdragen dat TS mogelijk een onschuldige aandoening heeft en ik opteer om daar 1. Ofwel rekening mee te houden bij het gebruiken van een tampon of 2. Naar een huisarts te gaan ga ik dit topic ontstippen.
Als TS zelf nog vragen heeft wat betreft septate hymen mag ze mij altijd een PB doen (ik heb hier namelijk zelf ervaring mee).

Veel succes verder, TS. :)

TS ik wil je ten sterkste aanraden om hier NIET op in te gaan. Niemand kan zo via een scherm en paar letters weten of jij dat daadwerkelijk hebt en tips om dat op te lossen gegeven door onbevoegde personen zijn zeker niet de juiste om op te volgen.

Er zijn een aantal daadwerkelijk goede (onschuldige!!)tips gegeven TS wat betreft tampongebruik, hopelijk kun je daar iets mee.
Als het vervelend blijft of je wil het gewoon zeker weten, is daar je huisarts voor. Die kan met je praten, eventueel kijken en je geruststellen of als dat nodig mocht zijn je (laten) helpen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-20 12:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:23

DezeNaam schreef:
De aanhalingstekens staan er voor een reden, Lau. Als TS angstig is, dan hoop ik dat ze dit zelf mee zal delen. Jullie moeten haar geen woorden in de mond leggen.

Maar goed, aangezien mensen het niet kunnen verdragen dat TS mogelijk een onschuldige aandoening heeft en ik opteer om daar 1. Ofwel rekening mee te houden bij het gebruiken van een tampon of 2. Naar een huisarts te gaan ga ik dit topic ontstippen.
Als TS zelf nog vragen heeft wat betreft septate hymen mag ze mij altijd een PB doen (ik heb hier namelijk zelf ervaring mee).

TS ga hier inderdaad niet op in... Probeer eerst iets met de tips te doen en als dat niet werkt naar de huisarts gaan.

Ja ze heeft mogelijk een onschuldige aandoening. Alleen weten wij dat niet... dat kan alleen de huisarts bevestigen en jij niet. Jij mag geen uitspraken doen Over dit soort dingen.

saskiakefie

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:49

Zoals al genoemd is, het is belangrijk dat ie goed vol zit, anders is het inderdaad vervelend. Twijfel je? Doe sowieso een maandverband in en als daar bloed op komt dan weet je dat je goed zit. Geeft niks als je 'm wat langer laat zitten. Ik doe ook 's nachts ook tampons in en dan zit ie ruim 8 uur in en als de tampon vol zit gaat het er gewoon langs in het maandverband :) Hoop dat het snel opgelost is, want tampons zijn imo toch wel een stuk fijner dan alleen maandverband. Al doe ik dus beide. Hoef je iig niet bang te zijn om door te lekken.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:02

Pebbles12 schreef:
Ik heb vanmiddag nog even goed gekeken toen ik hem eruit trok, het leek alsof hij achter ene stuk lies blijft hangen, alsof er 2 gaten zijn(1 grote en een kleintje) en bij dat kleintje blijft hij vast hangen. Ik kan hem wel redelijk aan de kant duwen. En mijn tampon een beetje schuin trekken dan gaat het wel goed. Is denk ik hetzelfde wat je hierboven bedoeld?

Ik heb precies hetzelfde gehad. De 2 gaten had ik ook. Als ik de tampon eruit haalde kon ik het stukje vlies wat ervoor zat opzij doen en dan kon het er zonder probleem uit.

Toen ik het eenmaal wist had ik geen problemen meer en kon ik met wat kijken de tampon zonder veel moeite verwijderen.

Ik heb er toen ook aan gedacht om naar de huisarts te gaan, maar omdat ik op den duur me prima redde ermee heb ik het niet gedaan. Het was ineens een keer weg. Waarschijnlijk gescheurd ofzo.

Pebbles12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 13:30

Dankjullie wel allemaal! Ik ga eerst de tips proberen en het gewoon aan de kant duwen, het is ook echt alleen als ik ga zwemmen. Zo te lezen is het ook geen ernstige aandoening (als het is wat sommige herkennen). Ik denk dat het zo pijn deed omdat ik maar bleef trekken, en toen ik de volgende dag het aan het kant duuwde ging het wel prima :) voorlopig laat ik het even zoals het is, nogmaals bedankt voor de fijne en vele reacties :o

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:33

Tampons wat een ondingen zijn dat! Kijk eens naar een menstruatiecup dat is vele malen fijner! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:36

Lau schreef:
DezeNaam schreef:

TS ga hier inderdaad niet op in... Probeer eerst iets met de tips te doen en als dat niet werkt naar de huisarts gaan.

Ja ze heeft mogelijk een onschuldige aandoening. Alleen weten wij dat niet... dat kan alleen de huisarts bevestigen en jij niet. Jij mag geen uitspraken doen Over dit soort dingen.

Diagnoses stellen etc eens , maar de reacties vind ik in dit geval wel heftig voor het geen er vermeld word als wat et aan dr hand KAN zijn

Maar mag het wel gezegd worden dat het het f#cking handig is dat de aandoening vermeld word en dat daar notabene bij word vermeld dat je dat bij de HA of gyn heel simpel kunt laten oplossen
Als je het al hebt
Dan weet je tenminste dat zoiets bestaat en dat je dat kunt laten checken
Ik had er in mijn 40 jaar op deze aardkloot ook nog nooit van gehoord , dan is als je van gelijkende klachten last hebt , het best fijn als je hoort dat het ook gewoon lichamelijk ding kan zijn en dat je dat kunt laten checken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:40

Sonja dat is het ook hoor, iemand op de hoogte brengen van het bestaan van iets én dat dat (relatief simpel?) te behandelen is, kan géén kwaad. Dat kan dus juist zelfs heel goed uitpakken! De conclusie trekken en er niet van willen wijken dat iemand iets heeft en aan de hand daarvan adviezen geven en anderen belachelijk maken, dat is een ander verhaal vind ik.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:41

Anoniem schreef:
Blue_Eyes schreef:
Zo klinkt het wel. Je huisarts of een gynaecoloog kan dat ‘klieven’ dus zorgen dat je er geen last meer van hebt.

Ik denk dat dit het punt (voorbij) is waarop niet medisch onderlegde mensen stoppen en zeggen dat een huisarts degene is die een diagnose stelt en niet iemand zonder medische kennis, achter een schermpje.

Lieve TS, als je denkt dat er iets anders zit dan zou moeten, of je ondervindt ergens ongemak van, kun je het beste even langs de huisarts. Die kunnen je veel meer uitleggen, tips geven, even kijken en je indien nodig of gewenst doorverwijzen.

Hoor/lees jij mij een diagnose stellen dan? Zeg ik dat ze het zelf even door moet knippen? Doe even normaal.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:05

Als ik nog een tip mag geven: bij mij hielp het wel om met een beetje glijmiddel de ingang een beetje glad te maken zodat hij er makkelijker uitgleed.
succes TS!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:58

DezeNaam schreef:
Nathalie18x schreef:
En dat heb jij dus even gediagnosticeerd op basis van een paar regels tekst? Daarnaast kan je ook een aandoening niet meteen afdoen als niet ernstig of niks om bang voor te zijn. Je hebt hier wel te maken met een kind, het is logisch dat ze zich zorgen maakt.

Wat een overdreven reacties zeg. Dat heb ik inderdaad 'gediagnosticeerd' op een basis van die beschrijving. Heb je zelf enig idee wat septate hymen zijn? Als je weet wat het is is het echt niet moeilijk te herkennen. En ik mag TS niet 'bang maken' maar dan kom jij af met 'je mag het niet afdoen als niet ernstig of niks om bang voor te zijn'? Zie je daar de ironie zelf niet van in?

TS is 14, kan hier een topic openen en lijkt prima om te gaan met de informatie die haar gegeven wordt. Een beetje meer vertrouwen in de capaciteiten van een 14 jarige mag ook wel hoor. Jullie reacties dat TS 'bang' zou zijn lijken me eerder bijdragen aan een dramatische sfeer. TS heeft nergens gezegd bang te zijn.

Pebbles12 schreef:
Oké dan ga ik dat eerst proberen! als ik heb wat boven stond aangegeven, dan is dat nood of maakt dat niet hee erg uit als ik nu er nog even ik aan kan doen?

Ik geloof dat je het woordje 'niks' vergeten bent als ik je zin juist wil interpreteren. ("Als ik er nu nog even niks aan kan doen?")

Indien je hebt wat eerder besproken is (septate hymen) dan maakt het inderdaad niet veel uit of je er iets aan doet of niet, dat is je eigen keuze. Het is een aangeboren aandoening die niet schadelijk is voor je lichaam en niet zal 'verergeren'. Het kan enkel dus wel vervelend blijven doen wanneer je je tampon eruit moet halen.

En voor de verdere 'tips' die TS gegeven zijn, indien TS wel degelijk een extra vliesje heeft kan je 'persen', de tampon 'laten zitten', in een andere positie gaan staan,... zoveel je wilt. Dat vliesje zit er nu eenmaal voor. (Bij het inbrengen wordt het automatisch aan de kant geduwd en voel je het meestal dus gewoon niet). Wat je dus wel kan proberen is met je vinger zelf het vliesje aan de kant duwen wanneer je je tampon eruit moet halen.

Sorry maar ik vind dit echt achterlijk je zit Bob een jong meisje een diagnose te stellen . Ts is nog jong zich zelf nog aan het ontdekken en weet toch niet wat ze moet voelen daar onder, op die leeftijd is het normaal dat het nog niet zo makkelijk gaat . Dan geen aandoeningen aanpraten
Ik tem ook op je reactie er zijn duidelijke regels idee medische adviezen

Sharel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:09

Gebruik je mini tampons of super tampons?

Pebbles12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 22:29

Sharel schreef:
Gebruik je mini tampons of super tampons?

Mini :o

Sharel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:35

Het zou kunnen zijn dat je bekkenbodemspieren te strak zijn aangespannen.

Pebbles12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 22:41

Dat zou kunnen, maar ik heb met een spiegel echt goed zitten kijken, en het leuke echt op een vlies met nog een gaatje. Maar kan altijd. Nu hbe ik het een paar x gedaan weer een tampon gebruikt en als ik het vliesje optijd Ana de kant duw dan gaat het zonder pijn makkelijk eruit *\o/*

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:43

Ik moet zeggen dat het mij ook niet lukte op die leeftijd, ik kreeg het er niet eens in..
Middels is bij mij alles goedgekomen door langzaam vertrouwd ermee te raken door rustig kilometers te maken en gebruik ik alle maten tampons en een menstruatiecup.

Bij mij ging het vooral beter na ervaring te hebben gekregen met gemeenschap.
Maar dat komt pas als jij er klaar voor bent , zullen we maar zeggen ;)

Voor nu klinkt het bij mij alsof het niet vol genoeg zit, zoals al eerder aangegeven.
Mocht je echt last hebben of blijven houden van een bepaald “vliesje” of stukje huid, is de huisarts absoluut een optie.
Zij zien dagelijks mensen met dergelijke problemen down under. :)

Edit: Ik zie nu je update, fijn dat het gelukt is!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:10

Pebbles12 schreef:
Dat zou kunnen, maar ik heb met een spiegel echt goed zitten kijken, en het leuke echt op een vlies met nog een gaatje. Maar kan altijd. Nu hbe ik het een paar x gedaan weer een tampon gebruikt en als ik het vliesje optijd Ana de kant duw dan gaat het zonder pijn makkelijk eruit *\o/*

Fijn dat je nu voor jezelf door hebt hoe het zit. Nu je dat weet kun je eindelijk zonder moeite en pijn een tampon gebruiken. Ik kon ook, toen ik het eenmaal door had. Zonder problemen tampons gebruiken. Ik ben blij voor je dat je hebt ontdekt wat het "probleem" is.

Ik haalde ook bij mijzelf het vliesje optijd opzij en en dan was er niets aan de hand. Ik dacht zelf eerst, gewoon trekken want het moet toch lukken. Dat was dus niet zo na gewoon even kijken wat er gebeurd.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:42

Ik wil je vooral een compliment geven TS op hoe je reageert! Vind dat je dat knap doet voor een 14 jarige. Laat je vooral niet gek maken. :)

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 01:08

Zou het kunnen dat je de tampon te veel naar voren in plaats van naar onderen trekt? Ik krijg de indruk dat je de tampon langs je plasgaatje (wat een woord :? ) trekt en dat zal pijn doet.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 01:15

Pebbles12 schreef:
Oké dan ga ik dat eerst proberen! als ik heb wat boven stond aangegeven, dan is dat nood of maakt dat niet hee erg uit als ik nu er nog even ik aan kan doen?

Bedankt hoe iedereen helpt!

Ik gebruik tampons alleen om te zwemmen, ander liever niet haha.

Als je het voor zwemmen gebruikt dan kan je beter Beppy's gebruiken... anders zuigt je tampon zich ook nog eens vol met water.. en dat kan dan wel zeer doen met uithalen ja. Enige met Beppy is dat je dan helemaal goed moet oefenen met uithalen, daar zit namelijk geen touwtje aan.. het is even oefenen.

Pebbles12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 13:11

flooooo schreef:
Ik wil je vooral een compliment geven TS op hoe je reageert! Vind dat je dat knap doet voor een 14 jarige. Laat je vooral niet gek maken. :)

Heel erg bedankt <3

Ik heb het nu elke dag weer gedaan want we gingen zwemmen, en het gaat nu zonder pijn. Ja ik kon hem daar langs getrokken hebben, maar nu doe ik het schuin zegmaar, want dan gaat hij ook makkelijk langs dat vliesje wat een beetje in de weg zit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:21

Top dat het opgelost is 8-)