Helemaal alleen wandelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Helemaal alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:50

Ik snap je wel heel goed.
Zelf wandel ik ook gewoon alleen, overal in de bossen hier.
Maar wel met de 2 honden.

Wandelen zonder honden voelt heel kaal, alsof je wandelt zonder reden.
Maar dat is onzin natuurlijk, ik denk dat het gewoon moet wennen om alleen te wandelen.
Ik kom onderweg vaak genoeg wandelaars zonder hond tegen , en dat is natuurlijk heel normaal.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:31

ik wandel wel met reden hoor. :D
ben een ijsje gaan halen...4 kilometer verderop _O-

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:46

joyce83 schreef:
Voor diegene die Endomondo gebruiken om live te kunnen volgen hoe werkt dat?

TS ik loop altijd met de honden, niet ver maar goed. Soms lijkt het mij wel lekker om even zonder die twee te lopen, geen ogen op de rug te hoeven hebben en gewoon mensen kunnen passeren zonder gedoe. Maar op een of andere manier doe je dat dan ook weer niet?

Ik vind het zelf nooit raar om iemand alleen te zien lopen.

Toevallig heb ik daar vandeweek naar gekeken.
Je voegt iemand als vriend toe en dan bij je privacy instellingen het vinkje zo zetten dat je vrienden je training kunnen volgen.
Ik had ook nog ingesteld dat 1 vriend een melding kreeg wanneer ik op pad ga. Maar die heeft hij niet gehad.
Wel kan hij dan via mijn profiel zien waar ik op dat moment ben.
Is toch wel een fijn gevoel wanneer je alleen op pad bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:09

Het was er even niet van gekomen, maar vandaag toch de stap gezet en voor het eerst een wandeling alleen gemaakt. Zo'n 3 km in het bos achter mijn appartement, waar ik de weg grotendeels ken. Had wel mijn mobiel in de hand met een spelletje erop, maar was wel handig want dan had ik meteen een kaart en zo ook weer een nieuw pad geprobeerd. Het voelde heel raar, maar ergens ook wel heel fijn. Gewoon lekker doorstappen en 1 tempo aanhouden, verder nergens rekening mee moeten houden.

Toen ik terug was stuurde mijn moeder mijn een berichtje of ik nog plannen had, misschien konden we samen ergens gaan wandelen. Dus even wandelroute uitgezocht en nog eens 3 km gewandeld samen met mijn moeder :')

Doen jullie dat ook alleen? Naar bv. een bos rijden wat je totaal niet kent, met uitgezette routes en daar dan alleen zo'n route wandelen? Op de 1 of andere manier lijkt me dat toch wat spannend, want als je ergens een bordje mist ... Nu lost de technologie van tegenwoordig dat wel goed op, kan via internet de route downloaden en op mijn gsm volgen of ik nog steeds goed ga, kan zelfs spraak-instructies erbij krijgen als ik wil :+ Maar toch, zo in je uppie in een onbekend bos ... Mijn moeder was er ook niet zo van overtuigd, haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:21

Ik wandel eigenlijk vrijwel altijd alleen, heerlijk vind ik het. Dan kan ik mijn gedachten laten stromen, en kom ik zonder kopzorgen weer thuis.
Ik ben ermee begonnen na het overlijden van mijn vader, dan had ik de behoefte om alleen te zijn. Ondertussen had een vriendin mij gevraagd samen de slachtemarathon te wandelen, dus meteen mooie training.

Het staat nu even een beetje op een laag pitje, maar meestal wandel ik 2 of 3 keer per week een uurtje, dan meestal in de buurt. Ik probeer ook regelmatig naar het bos, duin of strand te gaan en dan een wandelroute te lopen, maar dat schiet er vaak bij in.
Een paar keer per jaar wandel ik met collega's, een mooi moment om even bij te kletsen etc, en dat vind ik ook heep gezellig. Maar eigenlijk loop ik het liefst alleen :o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:29

Ik wandel altijd alleen. Heerlijk rustig en op mijn eigen tempo. Echt moment om te ontspannen.

Ik ga ook graag ergens anders heen. Met auto of trein en ga daar of zo wat lopen en zie wel waar ik strand (met telefoon altijd de weg wel weer terug te vinden) of ga ergens een route wandelen. Zie je veel moois, je kan overal zo lang stil staan om te kijken als je wil. En niemand die klaagt omdat ik al om 7 uur ‘s morgens wil gaan wandelen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:47

Ik moet echt een doel hebben om te wandelen.Al is het maar naar de brievenbus.Wel jammer dat ik nu sinds de dood van mijn hond te weinig wandel.Ik heb ook een pony gehad waar ik goed aan een touwtje mee kon wandelen. Maar het paardje wat ik nu heb is alleen geinteresseerd in gras en dan wil hij niet goed meewandelen omdat eten leuker is.Helemaal alleen (ook zonder dier) en zonder doel doe ik het dus niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:07

In Nederland kun je echt niet kritisch verdwalen hoor, hooguit erg moe worden :D

Zonder plan door Australie wandelen kan wel dodelijk zijn. In Mongolie schijnt het zelfs zo te zijn dat het zo dun bevolkt is dat de kans dat je toevallig iemand tegen komt 1x per 2 weken is :+

Maar in NL en eigenlijk de meeste wandelpaden in Europa maak ik me er erg weinig zorgen over.
Fijn dat het goed bevallen is +:)+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:20

Ik wandel heel vaak alleen en omdat ik cursussen wil gaan geven over eetbare planten sta ik regelmatig ook tussen de bosjes en bomen, soms zie ik mensen vanaf een afstand even wachten met doorlopen als ze me spotten, ik weet niet of ze dan bang voor me zijn of denken dat ik aan het plassen ben :') meestal loop ik er dan even tussenuit.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:27

Ik wandel regelmatig alleen en ik heb me echt nog nooit onveilig gevoeld. Ook meerdere dagen. Wat hierboven gezegd wordt: zonder plan en route op de steppe in Mongolië of in de outback in Australie aan de wandel gaan is niet echt verstandig. Maar ik heb bijvoorbeeld vorig jaar alleen de West Highland Way in Schotland (96 mile) alleen gelopen en ik heb de tijd van mijn leven gehad. Het was echt wel zwaar sommige dagen, maar de omgeving en de mensen die ik onderweg tegen ben gekomen maakten alles de moeite waard. Echt, gewoon doen!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 20:50

Jazeker, naar een bos rijden, beginnen aan een uitgeztte route, maar daar houd ik me nooit aan. Een ander paadje lijkt dan leuker en dan pak ik dat. Een beetje bijhouden hoe je loopt ten opzichte van je startpunt en dan komt het ongeveer goed. En ik kijk wel altijd achter me, dan kan ik altijd omdraaien en dezelfde weg teruglopen. Denk ik dan, maar doe ik haast nooit! Ik voel me alleen op weg, of dat nou lopend, fietsend of paardrijdend is, juist sterk en zeker en vol vertrouwen. Een mobiel heb ik niet en dus ook niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:19

Sizzle schreef:
In Nederland kun je echt niet kritisch verdwalen hoor, hooguit erg moe worden :D

Hahaha, denk dat ik dat eerder bedoel ja _O-
Laten we zeggen dat ik wel al eens een paaltje gemist heb en uiteindelijk wel wist waar ik zat, maar van daaruit terug naar de auto .. tja.. Dus heb ik mijn moeder even gebeld of ze mij wilde komen halen :') En sindsdien mag ik dat dus niet meer van haar, hahaha. (zij heeft het trouwens ook eens voor gehad op een andere route, maar dat was na mij). Nu met de mobiel zal dat dus niet meer gebeuren. Maar het idee 'alleen in het onbekende bos' waarbij je niet weet wie of wat je gaat tegenkomen.. Denk dat we er nog even overheen moeten :P

Maar verder weer fijn al die ervaringen. En ik merk dat jullie er toch anders in staan dan ik, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:28

[***] schreef:
Doen jullie dat ook alleen? Naar bv. een bos rijden wat je totaal niet kent, met uitgezette routes en daar dan alleen zo'n route wandelen? Op de 1 of andere manier lijkt me dat toch wat spannend, want als je ergens een bordje mist ... Nu lost de technologie van tegenwoordig dat wel goed op, kan via internet de route downloaden en op mijn gsm volgen of ik nog steeds goed ga, kan zelfs spraak-instructies erbij krijgen als ik wil :+ Maar toch, zo in je uppie in een onbekend bos ... Mijn moeder was er ook niet zo van overtuigd, haha.

Ja, doe ik heel vaak. Ik heb de app OsmAnd, er zijn er vast nog meer, waarop alle wandelpaadjes ook staan, tot de kleinste aan toe. En je kunt je locatie aan zetten. Dus die heb ik er altijd bij voor als ik de route kwijt ben of er vanaf moet wijken om een of andere reden. Vind ik wel een prettig idee, ik weet graag waar ik precies ben ook :o. Beetje controlfreak.
Zo kan ik nooit verdwalen erg moe worden :D.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:31

[***] schreef:

Ja hoor, dat doe ik vaak zat. Dagtochten vanaf huis, met auto of trein. Maar heb ook in mijn uppie langere tochten aan één stuk gemaakt en zo Nederland en Spanje doorkruist. Vroeger moest ik regelmatig de weg vragen als ik de route kwijt was (ben ooit heel blij geweest met een toevallige hardloper in een verregend leeg bos), tegenwoordig zijn daar ook genoeg digitale oplossingen voor.
Lange wandelingen doe ik vaker alleen dan samen, regelmatig vraagt iemand met wie ik aan het wandelen ben, dan is het antwoord 'met mezelf.' :o

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:53

Wil wel eens een stukje gaan wandelen, moet het wel weer gaan opbouwen in de corona helaas een achillespees ontsteking gehad dus rustig aan..

Ik doe nu alleen nog maar naar het winkelcentrum toe en terug.

Maar wil ook wel eens langs de tramlijn lopen en als ik niet meer kan dan kan ik altijd nog de tram terug nemen. :)

Ik heb eigenlijk altijd wel oordopjes in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:41

Marie_Anne schreef:
[***] schreef:

Ja, doe ik heel vaak. Ik heb de app OsmAnd, er zijn er vast nog meer, waarop alle wandelpaadjes ook staan, tot de kleinste aan toe. En je kunt je locatie aan zetten. Dus die heb ik er altijd bij voor als ik de route kwijt ben of er vanaf moet wijken om een of andere reden. Vind ik wel een prettig idee, ik weet graag waar ik precies ben ook :o. Beetje controlfreak.
Zo kan ik nooit verdwalen erg moe worden :D.

:D Ik herken het wel, ik gebruik de app Locus Map, en de uitgezette wandelroutes hier staan netjes op internet en kan je zo een bestandje downloaden en dan in die app importeren en dan zie je altijd de route, moest ik dan twijfelen kan ik even checken of alles nog ok is, en indien niet geraak ik ook wel weer terug. Evenals dat je inderdaad ook gewoon alle paden erop hebt en altijd kan zien waar je bent.

@ Siggislief: dat is minder .. Ik zit een beetje met een soortgelijk probleem, heb een paar jaar terug veel gewandeld (met pony dan) maar op een bepaald punt een dubbele scheenbeenvliesontsteking opgelopen en daar ben ik wel een hele tijd zoet mee geweest ... Nu is het wel beter, maar nog niet 100%, het blijft een beetje een gevoelig iets, dus opletten qua opbouwen ed. Maar ik vind het moeilijk in te schatten wat kan en wat niet kan, ik merk het wel als ik te ver ben gegaan, maar dan is het te laat :')

Maar moet zeggen, dat van gisteren heb ik precies wel goed verteerd, al ben ik wel meteen bij thuiskomst van de 2e wandeling met zalf en ijs in de weer geweest, omdat ik wel wat voelde. Misschien dat dat ook geholpen heeft.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:40

@ [***] Ik ben vorig jaar onderuit gegaan op de Zorgboerderij
en daarbij mijn enkel dubbel geklapt en was meteen dik en behoorlijk pijnlijk.
Heb er wel op kunnen staan en lopen.
Er mee naar de HA geweest en die zei vooral poot omhoog en koelen.

Maar tussen tijds na 1,5 week thuis gezeten te hebben toch nog naar de fysio
geweest om de spieren rondom de enkel aan te sterken.

En eigenlijk vanaf dat ik Fysio had, had ik een bepaald gevoel in de kuit en het was geen fijn gevoel..
Fysio zei ook dat het er bij hoorde en dat het wel over ging, het bleef en was niet weg te krijgen.

Heb tussendoor buiten de fysio om nog een massage gehad bij iemand anders
en die heeft dus ook de kuit mee genomen en het was ook meteen weg.

En na een tijdje kreeg ik het gevoel weer maar dan 10 x zo erg en werd ook meer pijnlijker.
Bij rust voelde ik het totaal niet maar als ik maar een meter liep voelde ik de pijn erger worden.

Uiteindelijk er mee naar de Huisarts gegaan en die zei dat het een achillespees ontsteking was,
en heb een 1 a 1,5 week thuis gezeten met poot omhoog, en uiteindelijk heeft de fysio mij aangeraden
om een echo te maken en dat was precies dat ze weer open mochten door de Corona.

Echo gemaakt en zat dus wat vocht en irritatie aan de pees, en eerst werd het gewoon gemasseerd, en uiteindelijk een Shockwave Therapie gehad erop.

Deed behoorlijk zeer in het begin, en uiteindelijk na de 4e of de 5e behandeling accepteerde ik het apparaat op de pees.

Maar ik hou de loop afstandjes nu gewoon heerlijk van huis naar dan naar het winkelcentrum, en daar een rondje lopen en boodschappen doen.

Misschien binnenkort maar weer eens wat verder
(ook geprobeerd met de Achillespees ontsteking, en het enige wat ik kon was bijna huilen van de pijn.. :') )

En op de ZB haal ik mijn loopjes ook wel, is toch anders dan op je dooie gemakje stuk wandelen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 06:04

Dat lijkt me echt pijnlijk.

Ik heb gisterochtend heerlijk gewandeld. Meerdere mensen tegen gekomen die alleen waren, gek genoeg allemaal mannen. Maar ik was dus niet de enige die er alleen op uit trok.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:48

Maar als je liever met hond wandelt, zit er geen asiel in je buurt waar je een hond kan lenen voor je wandelingen? Of een uitlaathond zoeken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:52

Ik kwam dus vorige week opeens een potloodventer tegen. Of nou ja, weet niet of je het een potloodventer kunt noemen, maar hij zat op een bankje in het bos "zichzelf te bedienen".
Ik voelde me niet bedreigd, maar het was wel even schrikken. Ik heb het gemeld bij de politie en de boswachter, maar verder kon ik natuurlijk zelf weinig doen.
Ik had mijn spiegelreflex bij me, maar de rest van de wandeling was ik te afgeleid om foto's te maken.
Niet van schrik, maar van verontwaardiging en verbazing dat mensen op die manier in een natuurgebied bezig zijn.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:19

Ik wandelde en reed eerder regelmatig in het bos hier waar ook een homo parkeerplaats aan zit. Enige wat er gebeurde was dat ze hoopvol de bosjes uit kwamen en teleurgesteld werden _O- heb me er nooit bedreigd of ongemakkelijk gevoeld.