diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:48

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:50

Heel veel sterkte

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:45

Heel veel sterkte ts :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:56

Ts, geen tips.
Ik wil jou en je gezin heel veel sterkte wensen.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:45

Heel veel sterkte gewenst in de komende week, en de periode erna! Wat een schijtziekte is het ook! Ik moet stiekem wel lachen over je opmerking bij de bakker. Ondanks de ernst van alles, ga je er gewoon heel luchtig mee om in zo'n situatie.

Vorige zomer kreeg ik, na het laten wegsnijden van een moedervlek, te horen dat het melanoom bleek te zijn. Ik heb anderhalve maand moeten wachten op verdere onderzoeken naar uitzaaiingen. Dat was een ontzettend intense periode met heel veel angsten en verdriet, maar anderzijds heb ik zo intens en bewust kunnen genieten van de gewone, dagdagelijkse dingen.

Mijn kinderen waren toen 2 maanden en 2,5 jaar. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen keuze had over hoe ermee om te gaan. Mijn emoties waren er, en door mijn kinderen te zien werden die alleen maar gevoed. De oudste heeft me op moeilijke momenten overladen met kusjes, knuffels en plakkertjes, en dacht dat de reden van m'n verdriet de wonde was waar ooit het melanoom had gezeten. Ik ben vooral afgegaan op m'n gevoel in die periode, ik denk dat je dan nooit slecht kan doen.

Ik duim voor je!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 15:55

beste TS, hoe gaat het met je? Ik zie dat je al een tijdje geen update hebt gegeven.

Hoop dat je het niet vervelend vind dat ik dit topic omhoog haal, sorry anders daar voor!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:13

Heel veel sterkte gewenst!!

We leven in 2020 en er kan heel erg veel - maar een pretje is het helaas niet.

:(:) :(:) :(:)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:21

Hier een dochter van een dame die tweemaal borstkanker had. De eerste keer was ze 32 en ik was net geen 1 jaar oud. De tweede keer was 12 jaar later. Toen had ze dus mij, een dochter van 12-13 jaar en ondertussen is mijn zusje erbij gekomen, die was 7. Na de tweede maal zware behandelingen, is ze getest op BRCA1 en omdat die test positief was, heeft ze een reconstructie laten doen. Beide keren was het een agressieve vorm, maar waren er geen uitzaaiingen en beide keren heeft ze zware chemo gehad, een operatie en bestraling.

In maart dit jaar is er slokdarmkanker gevonden bij mijn vader. Zijn kinderen zijn ondertussen wat ouder, maar ook weer een klap voor alle dochters (en de rest van het gezin en familie ook natuurlijk!)

Ondertussen is ook in april (agressieve) borstkanker gevonden bij mijn oudste zus, die is 31 en heeft een kind van net geen jaar op de arm. Het gekke is dat het mijn halfzus is van vaderskant en ze dus geen bloedverwant is van mijn moeder. Zij is nu bezig met chemo en zal ook geopereerd worden en daarna bestraling. Ook zal ze nog op het gen getest worden omdat ze zo jong is.

Dit alles heeft zich afgespeeld tijdens de coronacrisis :Y) het was totale chaos en zoveel verdriet. Maar ondertussen is iedereen op de goede weg.

Ik heb er dus veel ervaring mee langs meerdere kanten en je mag me eender wanneer vragen stellen die ik kan doorspelen naar mama of zus of mij vragen naar onze ervaringen ermee.

Ik duim heel erg dat alles goed verloopt/verlopen is!!! Wij zijn er als gezin iedere keer met veel liefde en samenwerking doorgekomen <3