Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
genja schreef:Janevm schreef:Het kan goed chloorhexidine zijn geweest (ook het werkende bestandsmiddel in corsodyl en perioaid). Daar reageer ik persoonlijk ook zo op, vanwege een allergie voor bepaalde chloorverbindingen. 1% waterperoxide geeft niet zomaar zo’n hevige allergische reactie. Op chloorhexidinespoelmiddel reageren mensen vaker heel hevig allergisch.
TS, heel veel sterkte, hopelijk is die aangezichtsverlamming tijdelijk dan.. Heftig hoor
Als je echt een allergie hebt en zeker zoals ts aangeeft dat ze een heftige allergie voor chloor heeft kan je op zo kleine hoeveelheid ook al allergisch reageren.
Net zoals mensen met een pinda allergie die reageren al op sporen van pinda’s
friezenfan2 schreef:.Bij de half jaarlijkse controle moest ik niet spoelen toen een maandje later bij de mondhygiëniste wel.
Zelfde praktijk, 1 behandelkamer verder.
En de mondhygiëniste zei het wel van te voren.
Als dit een nieuwe tandarts was had die zeker moeten vragen of je allergisch was voor dingen.
Ann_moi schreef:Morrie schreef:jesses wat een nare reactie op dat spul zeg.
Mijn tandarts zei dat het een mengsel was met waterstofperoxide, het smaakte naar chloor vond ik, ik proefde het uren later nog, maar heb er gelukkig geen reactie op gekregen
Sterkte!
Wat ik gehoord heb, krijg je dit bij iedere tandarts, je moet er een minuut mee spoelen.
Nou bij ons gelukkig niet! Ik vind het een stukje schijnveiligheid. Als je per ongeluk niest komen de druppels uit je neus. En bij hoesten mag je niet naar de tandarts, dus heel bijzonder dat ze het zo enorm verplichten.
Nare situatie dat het zo'n reactie geeft en ze het ook nog eens niet serieus nemen. Ik zou hier echt een klacht voor indienen. Sterkte!
genja schreef:Dat beaam ik toch juist ook?¿