Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kwa dieet heb ik alles al geprobeerd, van dieten via internet, tot boeken, tot weight watchers en ook een coach met schema. Waarom dit niet werkt voor mij: omdat ik alles al heb geprobeerd, weet ik echt precies wat ik allemaal beter wel en niet kan doen. Die zak chips niet opentrekken, minder opscheppen, meer sporten etc. Ik doe het alleen niet, na 2 weken negeer ik alle adviezen en schema's. Omdat ik, durf ik nu hardop te zeggen omdat ik een officiele diagnose heb gekregen, een eetverslaving heb. Het is niet dat ik niet weet hoe een schema werkt.
 Ik kan me voorstellen dat het een opluchting is haha. Ik denk maar zo: mijn moment komt nog wel! 
 Maar super dat je je erin gaat verdiepen!                                                         

Fijn hoor, ik hoop dat het zo doorzet.
 ). 
Juut schreef:Super goed!
Dit topic bracht me vorig jaar ook op een pad: mischien moet ik het dieten eens gewoon latenHeeft mij al een hoop frustratie gescheelt, en juist daardoor ook minder snaai-buien, dus thanks

ik ben heel benieuwd hoe je het vind. Heleen is een super lieve vrouw. Zou je me, alleen als je dat wilt natuurlijk, via een pb willen laten weten hoe het ging? 
 heel veel succes binnenkort!                                                         
 een kleine verandering kan een grote impact hebben! Dus wees trots op je, dat je de tijd neemt om eten opnieuw te ontdekken in een gezonde vorm en dat je goed bezig bent! You go girl! 

bedankt en jij ook! Jij pakt het namelijk goed op, zijn tal van mensen die in het cirkeltje blijven hangen van een diët tot de andere. 
 We hebben wel nog even afgesproken dat ik haar in augustus nog even een update mail, dat vind ik ook wel prettig. Ik word niet meteen in het diepe gegooid.