30 min bewegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: 30 min bewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:12

Maar als je b.v huishouden doet, beweeg je toch ook? Doen jullie dat niet?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:42

Jessol schreef:
Ik meld me hier ook even! Ik beweeg reletief veel normaal. Met twee honden en 2 pony's in eigen beheer is mijn dagelijks stapdoel 10000 stappen, wat ik ook meestal haal. Af en toe ging ik ook 5km hardlopen.

Nu kreeg ik anderhalve maand geleden een ongelukje met mijn paard: gebroken kuitbeen en sleutelbeen. Met de eerste 3 weken nog geen 1000 stappen per dag. -O- Ik eet heel erg graag en toen zag ik pas het effect van die beweging, ik ben best wat bijgekomen. Ik ben dus terug in opbouw en wil heel erg graag terug naar meer beweging gaan. Nu zit ik gemiddeld aan een 6000 stappen per dag. Ik ga aanvullend ook gaan fietsen nu, een 15 km lukt op dit moment.

Wat is iedereen hier goed bezig! Ik zag dat er mensen skeeleren. Ik dacht om dit ook op te nemen als mijn enkel terug oké is. Het ziet er op de 1 of andere manier minder belastend uit dan hardlopen, of zie ik dat verkeerd?

Véél minder belastend! Althans, voor gewrichten zoals enkel en knie. Maar gelukkig zeker niet minder goed, want skaten is echt een goede caloriekiller! Ik heb ruim 15 jaar geleden mijn knieschijf verbrijzeld en dat ijzeren ding dat er nu in zit, blijft altijd een zwak iets in mijn lichaam. 2x per week 5km hardlopen red mijn knie niet, dan loop ik echt 2 weken met pijn. 3 a 4 keer per week een rondje van 12-15km skaten vindt mijn knie echter totaal geen probleem. Ik woon alleen aan de kust waar het op mijn rondje (bovenop het duinpad) altijd flink waait en de laatste paar weken was het echt geen doen en daarom als alternatief gaan hardlopen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:57

Hier gaat het echt bagger. Gister geen motivatie en vandaag ook niet. -O-

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:07

Skeeleren is inderdaad minder belastend maar ik vind het wel zwaarder als hardlopen. :') Maar ik vind alles zo wat zwaarder dan hardlopen, zelfs met fietsen heb ik meer moeite. :')

Huishouden tel ik niet als beweging. Maar ik heb ook niet een mega groot appartement en ben met 1,5 uur klaar met echt alles.

Jessol wat goed dat je aan het opbouwen bent! 6000 stappen vind ik zeer netjes, vooral omdat je last hebt van je enkel!

Zertab wat jammer! Waarom heb je geen motivatie? Is er iets waardoor je motivatie kunt krijgen? Ik denk altijd aan het gevoel dat je hebt wanneer je klaar bent - dat voldaan en energiek gevoel. :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 22:23

Cinnepin tuurlijk doe ik mijn huishouden, en ik beweeg op mijn werk ook. Maar beiden tellen voor mij niet mee. Ik wil bewust elke dag een half uur vrij maken om te gaan bewegen, bijv door sporten. Omdat juist dat mij een onstpannen en voldaan gevoel geeft.

Zertab jammer van die 2 dagen, maar morgen weer een nieuwe dag. Probeer het bij de 2 dagen te houden. Ikzelf zou dan namelijk al snel op 2 weken niet bewegen gaan zitten haha. Veel succes!!

Ik zou vanochtend een buitenritje met mijn jonge pony rijden, maar het beroerde gevoel overviel mij weer en ik heb besloten niet op te stappen. Wel een half uurtje gewandeld met haar. Alleen. Is even wat beweging voor mij. En voor haar een goede oefening ivm verlatingsangst. Daarna naar mijn werk gegaan.

Eefke ik heb inderdaad al een paar dagen weinig eetlust. Best een kans dat er gewoon wat sluimert. En dat ik morgen fit opsta, normaal eet, en nergens last van heb. Wat jammer van je fysio uitslag!

Jessol welkom! Klinkt als een heftig ongelukje. Skeeleren is zeker minder belastend dan hardlopen. Ik doe beiden hoor. Maar mijn trainers zeggen dat je gewrichten met skeeleren veel minder belast worden omdat je die landing niet maakt.
Makkelijker vind ik het niet hahaha, maar dat is geen antwoord op je vraag.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 22:58

Vanochtend even niet bewogen maar rustig aan gedaan. Flink uitgeslapen en toen naar mijn werk. Heb mij eigenlijk de hele dag wel weer goed gevoeld gelukkig. Dus morgen kan ik er weer tegenaan. Heb al leuke plannen gemaakt.

Zertab hoe ging het vandaag?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:55

Ik hoop snel weer te kunnen gaan wandelen met mijn pony. Zijn hoeven lijkt nu een stuk beter. Op steen of asfalt lopen gaat weer aardig goed, maar als het ongelijke grond is loopt hij meteen weer kreupel. Een half uur bewegen met hem lukt dus ook nog niet.

Ik tel inderdaad huishouden, werk en uitmesten ook niet mee omdat dat dagelijkse dingen zijn.

XxLMMxX fijn dat het weer beter gaat!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:27

Nee nog steeds niet de draad opgepakt hier... Vanavond wel weer naar de sportschool en morgen en zaterdag wil ik thuis nog wat sporten om te compenseren.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:13

Bedankt voor de reacties! Ik ga dan toch investeren in een paar skates. Bij mij is het omgekeerd, hardlopen blijft iets lastig wat nooit gemakkelijk wordt. Ik zit nu al een aantal dagen terug aan de 10 000 stappen en ging aan het begin van de week 22 km fietsen. Dat was toch even teveel van het goeie. Ik heb ook geen kiné voorgeschreven dus ik vind het best moeilijk om voor mijzelf uit te maken hoever ik kan gaan.

Ik baseer mij wel vaak op die stappen per dag, dus dan zit uitmesten en dergelijke er ook wel bij. Ik probeer en 3 tal keer per week écht te sporten.

Zertab: Is eens een rondje wandelen geen optie om het draagdempelig te houden? Hopelijk vind je snel je drive trug!

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:18

Goed van je TS! En inderdaad, mensen om samen mee te trainen motiveert! Flink doorwandelen zet ook al heel wat zoden aan de dijk,daar begon ik mee voor ik ging hardlopen (hard er zo'n hekel aan)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 00:36

Zertab goed dat je het probeert.
Eefke gaat langzaam!
Jessol ben benieuwd hoe het skeeleren gaat.
Marjolijn ik heb ook een hekel aan hardlopen. Het gaat me gewoon moeilijk af ook. Maar hoe langer ik het doe, hoe minder erg ik het vind. Dus ik denk dat er binnekort wel een moment aan gaat komen waarop ik het leuk begin te vinden.

Ik zou gister een stukje hardlopen met anderen, maar was gewoon net even te laat klaar met werken. Uiteindelijk in mijn eentje naar de moestuin gerend om de planten water te geven. En dat was eigenlijk wel lekker. Gewoon een duidelijk doel. Mijn eigen tempo. Dus verstand op nul en hoefde alleen maar te lopen.
Smiddags buitenritje gemaakt op mijn jonge pony samen met wat andere stalgenoten. En ze deed het keurig. Dus een tevreden dagje.

Vandaag hardgelopen met de vereniging in het bos. En dat was heel zwaar vond ik haha. Ik ben ook pas net begonnen en iedereen ervaren lopers. Dus ik moet er soms ook echt aan denken gas terug te nemen. Maar er wordt goed rekening met mij gehouden. En ging erna met een goed gevoel naar huis. Vanavond zou ik een uurtje naar de yogaschool maar toch weer beroerd in bed beland. Voor mijn gevoel kwam het niet door de inspanning van het hardlopen, want ik voelde mij juist goed daarna. Ga morgen even langs de huisarts voor de zekerheid.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 06:15

Oh ik wil mij ook melden! Misschien is dit een goede stok achter de deur. Ik heb licht overgewicht en moet echt wat meer bewegen. Ik skate graag (met de hond) en rij ook meerdere keren per week paard. Maar op de dagen dat ik niet rij zou ik eigenlijk weo graag een rondje willen skaten. Of eventueel mijn wielrenfiets weer eens uit het stof trekken. Per oktober woon ik elders/groter en wil ik heel graag een spin fiets om dan virtueel te gaan spinnen, want dat heb ik in het verleden graag gedaan (alleen sportschool is me nu echt te duur)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:03

Iedereen is goed bezig hier! :D

Ik heb de draad weer wat opgepakt. Gisteravond lesje bodypump, vanmorgen half uurtje gewandeld en in de middag een uur gezwommen. Ik wil zo de sportschool bellen of ze morgenvroeg nog een plek hebben in de bodypump les.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 21:41

Ik heb een beetje rustig aan gedaan vandaag.
Skeelertraining overgeslagen om naar de huisarts te kunnen. En niet te veel andere activiteiten verder. Maar voel me wel serieus beter vandaag, dus gaat de goede kant op, en heb vanavond nog een mooie 5 km met mijn oude pony gelopen. Was fijn.

Maartje welkom! Leuk dat je het skeeleren met je hond doet. Ik zit er ook aan te denken om te starten met fietsen. Spinnen lijkt me dan weer niks. Maar super dat je die ruimte hebt. Zet m op.

Zertab wat goed!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:14

XxLMMxX schreef:
Ik heb een beetje rustig aan gedaan vandaag.
Skeelertraining overgeslagen om naar de huisarts te kunnen. En niet te veel andere activiteiten verder. Maar voel me wel serieus beter vandaag, dus gaat de goede kant op, en heb vanavond nog een mooie 5 km met mijn oude pony gelopen. Was fijn.

Maartje welkom! Leuk dat je het skeeleren met je hond doet. Ik zit er ook aan te denken om te starten met fietsen. Spinnen lijkt me dan weer niks. Maar super dat je die ruimte hebt. Zet m op.

Zertab wat goed!!

Ja ik vond dat heerlijk dan voel je echt dst je iets gedaan hebt!

Vandaag eigenlijk niks gedaan helaas qua bewegen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 01:00

@xxlmmxx: maar toch mooi gewandeld nog :)

@maartje: hoe komt het dat je qua bewegen niets gedaan hebt? Soms heb je zo'n dag.. morgen weer een nieuwe :)

Morgenvroeg lesje Bodypump meepakken, ze hadden nog een plekje voor mij :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:10

Zertab schreef:

@maartje: hoe komt het dat je qua bewegen niets gedaan hebt? Soms heb je zo'n dag.. morgen weer een nieuwe :)

Gewerkt van 7 tot half 4 toen nof naar schoonmaakadres. En werk in de zorg dus loop wel veel maar dat noem ik niet bewegen. Ben nog op en met de fiets naar paarden geweest maar die tel ik ook niet mee want dat is de gewone beweginf die ik altijs heb. Zou het ook beter kunnen formuleren als extra sporten oid

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:28

Vinden jullie €2,50 voor een uur zwemmen trouwwns veel?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:54

Maartje1990 schreef:
Zertab schreef:

Gewerkt van 7 tot half 4 toen nof naar schoonmaakadres. En werk in de zorg dus loop wel veel maar dat noem ik niet bewegen. Ben nog op en met de fiets naar paarden geweest maar die tel ik ook niet mee want dat is de gewone beweginf die ik altijs heb. Zou het ook beter kunnen formuleren als extra sporten oid

Ik wilde al te zeggen.. ik tel dat wel mee als beweging. Maar ik kom ook echt van 0 bewegen af. Totdat ik 1,5 jaar geleden begonnen ben met Bodypump.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:15

Ja voor iedereen zal doe grens wat anders liggen lijkt me. Ej iedereen heeft zo zn persoonlijke doelen en die behalen is hartstikke knap!

Ik heb zojuist iig weer een ruim halfuur geskeelerd dus voor vandaag de extra beweging gehad! En deze week tot nu toe 2x geskate en 2 keer paardgereden em bijna dagelijks op en neer gefietst naar fe paarden (1.3km)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:40

Goed bezig Maartje! :)

Ik heb vanmorgen een uur bodypump gedaan :D En ga denk ik vanmiddag nog en rondje wandelen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:47

Zertab schreef:

Ik heb vanmorgen een uur bodypump gedaan :D En ga denk ik vanmiddag nog en rondje wandelen.

Jii ook goed bezig!
Wat is bodypump eigenlijk precies?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:34

Maartje1990 schreef:
Zertab schreef:

Jii ook goed bezig!
Wat is bodypump eigenlijk precies?

Ik heb het even van Google gehaald haha:

BODYPUMP™ is de originele barbell les die je hele lichaam versterkt. Dit programma van 60 minuten daagt al je belangrijke spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen. Fantastische muziek, professionele instructeurs en jouw eigen gewichtkeuze inspireren je om de resultaten te behalen waar je naar streeft - en snel! Zoals bij alle andere Les Mills programma's, wordt een les elke 3 maanden vernieuwd met nieuwe muziek en nieuwe choreografie.

Het is dus op kracht trainen maar ook conditie. Je doet dus niet 3x tien sets, maar zoiets:
https://www.youtube.com/watch?v=h0kTd3b2w_g&t=151s

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 23:55

Voor iedereen liggen de bewegingsdoelen weer anders inderdaad. Mooi juist!
Goed bezig Zertab en Maartje.
En Maartje ik heb geen idee wat een normale zwemprijs is. Mij klinkt het goedkoop.

Na mijn werk een rondje hardgelopen met trainer en andere lopers. 5 km in 45 minuten. Geen snelle tijd.
Maar ik ben pas een ruime maand begonnen met lopen. Dus eigenlijk wel heel tevreden. Dit was een tempo die ik goed vol kon houden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 06:24

XxLMMxX schreef:
Voor iedereen liggen de bewegingsdoelen weer anders inderdaad. Mooi juist!
Goed bezig Zertab en Maartje.
En Maartje ik heb geen idee wat een normale zwemprijs is. Mij klinkt het goedkoop.

Na mijn werk een rondje hardgelopen met trainer en andere lopers. 5 km in 45 minuten. Geen snelle tijd.
Maar ik ben pas een ruime maand begonnen met lopen. Dus eigenlijk wel heel tevreden. Dit was een tempo die ik goed vol kon houden.

Ja ik had altijd een abonnement maar ivm corona is dat nu niet mogelijk.

Je hoeft toch ook niet snel te zijn? Als je maar lekker aan het bewegen bent en het leuk vindt! Klinkt alsof ke goed bezig bent geweest.