Kalmeringsmiddelen en Alzheimer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Kalmeringsmiddelen en Alzheimer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 17:09

Het hondje is ijzersterk.Mijn moeder heeft het hondje gewassen met een sopje met de batterijen er nog in.En het hondje werkt nog *\o/*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:15

Britta31 schreef:
Het hondje is ijzersterk.Mijn moeder heeft het hondje gewassen met een sopje met de batterijen er nog in.En het hondje werkt nog *\o/*

Hoewel de situatie niet leuk is moet ik hier stiekem toch even om lachen :') .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:23

Eef_Bam schreef:
Britta31 schreef:

Ik ook :')
Dan weet je wel meteen wat de meerwaarde is van zo'n speciaal hondje :j

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:33

Britta31 schreef:

Agosh, wat een trieste situatie he. Toen mijn moeder in het eindstadium van kanker was had ze veel medicatie en een delier. Ze wilde op gegeven moment haar morfinepomp wat water geven omdat ze dacht dat het een baby was. Ik wens jullie heel veel sterkte, hartverscheurend om iemand waarvan je houdt zo te zien :knuffel:

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 17:33

Soms zijn de dingen die ze uithaalt zo triest dat ook soms grappig is.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:53

Britta31 schreef:
Soms zijn de dingen die ze uithaalt zo triest dat ook soms grappig is.

IK denk dat er af en toe ook om kunnen lachen de situatie ook dragelijk maakt. Zo heb ik het met mijn demente schoonmoeder wel ervaren. Die hadden we theelichtjes op batterijen gegeven i.v.m. de veiligheid. Hadden die theelichtjes allemaal bruine punten aan die nepvlam want schoonma had geprobeerd om ze aan te steken :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 13:31

Er is een plekje voor mijn moeder in het Rijnhuis in Renkum.Wat wij heel graag wilde.Onze voorkeur.Maar zo dubbel.Aan de ene kant blij,maar mijn vader wordt nu ook gescheiden van zijn vrouw.Ze zijn al 60 jaar samen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:37

Heel veel sterkte de komende periode, het is de beste keuze in deze situatie, maar het is pittig en verdrietig :knuffel:

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 13:39

Maar er zal ook rust komen bij iedereen en vooral bij mijn vader.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:12

Britta31 schreef:
Er is een plekje voor mijn moeder in het Rijnhuis in Renkum.Wat wij heel graag wilde.Onze voorkeur.Maar zo dubbel.Aan de ene kant blij,maar mijn vader wordt nu ook gescheiden van zijn vrouw.Ze zijn al 60 jaar samen.

Voelt heel dubbel en het is zwaar om zo'n keuze te maken maar ik zou jullie echt aanraden het te doen.
Ik werk in de wijkverpleging en heb het al zo vaak mee gemaakt dat familie/partner op hun tandvlees loopt en opname dan toch nog uitstellen omdat ze het nog even niet willen/ze zich schuldig voelen/persoon met dementie nu rustig is enz.
Plekje afgezegd en vervolgens gaat het mis. Partner ziek of zwaar over belast en hierdoor een gedwonge opname elders in het land. Dit moet je echt zien te voorkomen .
Er is pas nog een cliënt van me opgenomen. Partner had het er gigantisch zwaar mee en voelde zich schuldig dat ze hem "wegstopte". 60 jaar huwelijk weg zei ze dan.
Ze was het steeds aan het uitstellen maar ze barstte regelmatig in huilen uit omdat ze op haar tandvlees liep. Ze kon nergens meer heen, hij haalde dingen overhoop, begon agressief te worden enz. Het was of haar man naar verpleeghuis of zorg er aan ondergaan en beide opgenomen worden.

Man is opgenomen en de rust bij mw is wedergekeerd. Ze komt weer aan haar nachtrust toe, kan er weer op uit zonder overal rekening mee te moeten houden enz.

Haar man had het even een paar dagen moeilijk maar draait nu volledig mee in het ritme van het huis. Krijgt meer uitdagingen dan thuis en is het allemaal vergeten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:04

Britta31 schreef:

Wonen en zorg is tegenwoordig gescheiden. Concreet, je huurt dus woonruimte en je koopt zorg in. Ook in verpleeghuizen. Maw, er zouden nu ook woningen/wooneenheden voor echtparen moeten zijn waarbij de gezonde partner gewoon mee kan (en dus geen zorg in koopt). Geen idee of dat in Renkum (al) het geval is. Maar ik zou er eens naar informeren daar. Misschien is het nog in ontwikkeling in het Rijnhuis.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:12

Eef_Bam schreef:
Britta31 schreef:

Ik niet eens stiekem! _O- _O-

Het doet me wel denken aan de situatie rondom mijn schoonouders met dien verstande dat het mijn schoonvader was die dementeerde en begon te 'spoken' in de nacht. Sterkte!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 16:55

We doen het ook.Mijn vader kan wel mee,maar dan zit hij de hele dag tussen de dementerende bejaarden.Geen gezonde situatie voor hem.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:02

Is het met complete zorg? Mijn moeder ging als eerste verzorghuis ergens heen waar ze wel haar zorg gaven maar dan weer door gingen naar de volgende
Oftewel ze smeerde haar boterhammen maar gingen dan weer weg. Mijn moeder at amper en stopte de boterhammen gesmeerd en wel weer terug in de vriezer
Ook moesten we nog steeds alle boodschappen doen enz
Met liefde en plezier hoor, maar de zorgen die we hadden werden er niet minder op
Pas toen ze de hoogste indicatie kreeg en naar een verpleeghuis mocht zat ze prima

Ik hoop dan ook dat dat bij jullie ook zo is. Heel triest dat het zo loopt maar je kunt niet anders. Het wordt echt te zwaar voor je vader en voor jullie anders

Heel veel stekte met alles. Het begin van het verliezen van je moeder is er en dat is heel triest

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:13

Volgens mij is het Rijnhuis een locatie van 'Dagelijks leven. Dat is met complete zorg 24/7.

Edit,

Ts,
Ondanks dat het moeilijk is,denk ik dat jullie de juiste keuze hebben gemaakt.
Hopelijk zal je moeder er ook gauw haar draai vinden als ze daar ingehuist is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:26

Sterkte, mijn schoonmoeder woont sinds de dag na Hemelvaart in het Hovenhuis, een andere locatie van dezelfde instelling.

Dat bevalt tot nog toe goed.

Sterkte voor jullie allen, het is geen gemakkelijke beslissing!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:32

Probeer je ook in te denken dat je moeder dit ook niet wil. Die wil niet dat je vader zich wegcijfert voor haar en niet meer aan zijn eigen leven toekomt en zichzelf voorbij loopt. Sterkte de komende tijd!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 18:20

Dank je wel voor jullie advies en opbeurende woorden.Ik ben wel blij dat het het Rijnhuis geworden is.We hadden gelijk toen we gingen kijken een heel warm gevoel.Zo huiselijk.En het hondje gaat mee natuurlijk.Dat is haar alles.Zo bizar eigenlijk,ze denkt dat het een echt hondje is.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:42

Wat fijn dat er een plaats is vrij gekomen op de plek waar jullie het beste gevoel bij hebben. Wat fijn dat ze zo blij is met het hondje. Bijzonder hoe het mensen brein werkt en dat ze Lobke 2 kan accepteren en er steun uit kan halen. Misschien een idee om een reserve Lobke aan te schaffen? Voor het geval dat deze het volgende bad niet overleeft? Weet niet hoeveel stress het haar geeft als er plots iets met Lobke 2 is of als hij kwijt raakt? Gewoon iets waar ik aan dacht toen ik je verhaal las.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:53

Wat dubbel. Heel fijn dat er plaats is, maar zo moeilijk om haar weg te brengen.
Heel veel sterkte

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:57

Britta31 schreef:
Dank je wel voor jullie advies en opbeurende woorden.Ik ben wel blij dat het het Rijnhuis geworden is.We hadden gelijk toen we gingen kijken een heel warm gevoel.Zo huiselijk.En het hondje gaat mee natuurlijk.Dat is haar alles.Zo bizar eigenlijk,ze denkt dat het een echt hondje is.

Misschien is dat hondje ook wel goed voor jullie, omdat je zo kan zien hoe ver je moeder al 'heen' is. In de gewone dagelijkse communicatie merk je dat misschien niet altijd even goed, omdat ze natuurlijk nog steeds zo praat als een volwassen mens.

Wat fijn dat er plek is in het tehuis dat jullie willen. Ik zou zeggen: Grijp deze kans met beide handen aan. Als het straks via de noodopvang moet is het allemaal een stuk minder. Dan moet je moeder waarschijnlijk meerdere keren verhuizen tot ze uiteindelijk ergens komt waar een definitieve plek is, en dat is een heel naar proces, zeker voor dementerenden. Plus dat je dan nog nauwelijks keus hebt. Eerlijk gezegd vind ik het al heel wat dat je nu uberhaupt keus hebt. Dus pakken die kans!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 19:17

Doen we ook.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:03

Top!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 21:18

Nou,ze zal goed slapen vannacht denk ik.Ze heeft een klein glaasje wijn op om de verjaardag van mijn zus te vieren.Maar sloeg ook snel het glas whisky van mijn zwager achterover.Super :( met de medicijnen.Nou ja,het zit er er toch al in.Gaat wel goed.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 08:34

Vandaag gaat mijn moeder verhuizen naar het verpleegtehuis.Gelukkig het tehuis wat wij graag wilde.Hoop dat het geen drama wordt.Ik denk dat het wel goed gaat en ze snel is gewend.Ze verdwijnt steeds meer in haar eigen wereldje.Mijn grootste zorg is nu mijn vader.