Shampoo bij psoriasis/eczeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

darkangel23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:12

Maris schreef:
Heeft het geen zin om eens te kijken naar de oorzaak van psoriasis ? Die zit in de darmen dacht ik toch ? Zou het geen zin hebben om eens IF te proberen ? Om de darmen rust te geven en zo meer tijd om te helen ( voor zover mogelijk ).

Over de oorzaak van psoriasis is heel weinig bekend en ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat het probleem in de darmen zit.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:52

Ik heb ook erge eczeem op hoofdhuisld en gezicht(gehad) lotion en shampoos van de huisarts hielpen,maar bleef terugkomen. Gebruik nu de dode zee lijn van de tuinen en het gaatnu super goed.

Anoniem

Re: Shampoo bij psoriasis/eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 12:58

Dode zee gaf bij mij brandwonden dus dat ging m niet worden.
Heeft te maken met type eczeem in mijn geval gist.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:41

darkangel23 schreef:
Over de oorzaak van psoriasis is heel weinig bekend en ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat het probleem in de darmen zit.

Huidproblemen zijn vaak terug te voeren naar de darmen....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:57

kiki1976 schreef:
denice schreef:
Is het een optie om te stoppen met shampoo? Je haar wassen is in principe niet nodig. De eerste weken zonder wassen is het even doorzetten, daarna schijnt het beter dan ooit tevoren te zijn..

https://www.cosmopolitan.com/nl/beauty/ ... -gewassen/

Is helaas geen optie.
Heeft het al een tijdje geprobeerd met enkel spoelen met lauw water.

StalNollie schreef:
Ik zou eerst door verwijzing vragen en allergieën laten testen

Reeds gebeurt is niets uitgekomen helaas.

oké, zal mijn schoonmoeder eens vragen die heeft hele erge psoriasis en al veel geprobeerd die had een nieuw crème ( wel prijzig) maar het heeft er nog nooit zo goed en rustig uit gezien. ( al zal het ook wel huidtype/ persoons afhankelijk zijn )

bij 'gewone' eczeem werkte bij mijn zoontje alleen paardenmelklotion. Graham etc allemaal niet

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:44

Sorion

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:18

Maris schreef:
darkangel23 schreef:

Huidproblemen zijn vaak terug te voeren naar de darmen....

Psoriasis is een auto immuunziekte. Ben het wel eens dat bepaalde voeding het kan verergeren maar het is niet andersom.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:36

Volgens mij is er toch overal info te vinden dat psoriasis zeker voor een deel gelinkt wordt aan de darmen. Al is het maar omdat het grootste deel van je immuunsysteem in je darmen zit.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 09:05

Weerstand verhogen doe je idd ook vanuit je darmen dat ben ik met je eens.
Maar soms is het niet zo eenvoudig als je denkt. Zo heeft mijn dochter nu ook nog eens de ziekte van Pfeiffer, dat werkt ook niet in haar voordeel met de psoriasis. Tel daarbij net haar eind examens achter de rug, geeft toch wel wat stress wat het doet opvlammen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:51

Ik bedoelde alleen te zeggen dat een auto immuunziekte met je immuunsysteem te maken heeft en dus met je darmen. En stress beinvloed ook weer je immuunsysteem en je vertering en je darmen.

IF zorgt ervoor dat je darmen voor .. uur ( liefst 16 uur of langer , maar alles wat langer is dan normaal is al beter) rust krijgen. Door te eten veroorzaak je een ontstekingsreactie in de darmen ( altijd, bij iedereen ) , door langer niet te eten verminder je dus de ontstekingsreactie = rust voor darmen.
Dus misschien eens een idee om te googlen op IF - darmen - psoriasis.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 13:18

Dat zeg ik toch ook Maris. Ik zeg alleen dat het niet altijd zo eenvoudig is om het te voorkomen omdat er ook andere factoren mee kunnen spelen waardoor het heftiger opvlamt

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 13:40

Petal Fresh, Tea Tree? Gewoon bij de Kruidvat te verkrijgen, misschien het proberen waard?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 08:32

Ze heeft nu Clobex 500 van de huisarts die gaat ze nu eerst 2 weken proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:49

Bedenk wel dat dit een cortison is met de waarschuwing dat daar zijn de symptomen een tijdje van wegblijven maar komen als het niet meer gebruikt wordt meestal gewoon terug.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:22

Ik lees ook even mee. Van alles geprobeerd maar niks wat echt werkte. Tot shampoo van de huisarts. Die moest ik 2 keer per week gebruiken tot het rustig of weg was, dan kon ik zelfs zonder. 2 jaar gebruikt met tussenpozen. Nu moest ik het weer hebben, maar kreeg ik een andere shampoo, ander merk. Maar ik heb de hele verpakking leeg gemaakt, langere tijd 2 keer per week gebruikt en geen enkele verandering. Oude merk wordt niet meer geleverd, nieuwe heeft dus geen nut.

Ik heb al die dode zeezout shampoo en baden geprobeerd maar dat wat absoluut niet voldoende en beet ook.

Met stress wordt het wel erger en het wisselt heel erg of het zo goed als weg is of juist heel erg, maar qua levenstijl niks gevonden wat werkt. If is geen optie en ik geloof dat het kan helpen, maar niet de oplossing is.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:34

MyWishMax ook voor jou, echt kijk dit filmpje : https://www.youtube.com/watch?v=9HGWq9ugLAQ Timo is fysio en osteopaat en legt het verband uit tussen oa huidklachten en het immuunsysteem. En wat je eraan kan doen om je immuunsysteem te ondersteunen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:56

Ik ben er al jaren mee bezig met hulp van osteopathie en noem maar op. Voor mij echt niet voldoende. En IF is voor mij niet geschikt, echt niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:07

Jammer, Timo bereikt echt hele goede resultaten hiermee, ook bij mensen met auto-immuunziektes. En hij zegt niet dat hij die op kan lossen, maar wel kan ondersteunen zodat je je beter kan gaan voelen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 08:41

Toch maar weer even omhoog halen.

Ze gebruikt nu al een hele tijd de clobex 500 en dat ging zo zo. Weg ging het er niet van, maar de jeuk was ( mits om de dag haar haar ermee wassen) redelijk te doen.
Nadeel was wel, haar haar was stropakkentouw zo stug. Cremespoeling kan ze niet tegen, geeft ook weer flink jeuk. De schilfers zijn wel echt heel veel minder, ook de witte korsten.

Als uitprobeersel heb ik haar een shampoo bar voor paarden gegeven nl de Hi Gloss Shampoo bar Propolis (met honing).
Zo van geen idee of het werkt, probeer maar. En in het achterhoofd. Als het reactie geeft ( en dat is met gewone shampoo echt al binnen een half uur enorme jeuk) dan kan je altijd alsnog je haar weer wassen met de Clobex.

Zowel vrijdag als zondag haar haar ermee gewassen en geen jeuk. Voelt ook nog eens een heel eind zachter.
Morgen weer met de clobex wassen en hopelijk blijven dan de schilfers, korsten, jeuk dan ook gewoon weg.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:47

Ik had ook altijd shampoo van de huisarts en dat was het enige wat leek te werken. Maar ik moet zeggen dat ik nu een shampoo en masker heb waar ik geen reactie op heb en de jeuk en schilfers voor 95% verbeterd zijn. Hoef dus veel minder vaak die andere shampoo te gebruiken en alles kalmeert. Jammer genoeg wel erg duur, maar doe er langer mee als normale shampoo. Heb al vaker shampoo zonder toevoegingen geprobeerd maar of nog steeds jeuk of het waste niet fijn/haar werd niet schoon en idd stro.

Hopelijk gaat het goed! Niks is zo vervelend als de keuze uit jeuk of stro := Ik raakte er ook erg onzeker door... vooral omdat het niet eens hele hoofd was, maar wel vooral zichtbare plekken ook. Hangt toch soort taboe aan
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 16-05-22 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Peony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:47

Ik gebruik Selsun van de apotheek en Big shampoo van Lush. Nooit meer jeuk!

Edit: en ik föhn mijn haar altijd droog. Als het te lang nat is verstikt het en dus nog meer jeuk.
Laatst bijgewerkt door Peony op 16-05-22 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:49

Hier werkt Head and Shoulders toch het beste van allemaal. Het haalt niet alles weg, maar het is kiezen uit kwaden. Stro wil je ook niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 08:53

Bij eczeem werkt dat niet := Met uitdrogen wat h&s doet wordt het juist erger en jeuk erger, het irriteert vreselijk. Bij andere soorten 'roos' kan het werken. Maar eczeem niet, plus dat haar juist stro werd ervan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 08:56

H&S, Selsun werkt bij haar allemaal niet. Schilfers, korsten en vooral veel jeuk.

Qua medicinale shampoo enkel denorex en clobex

Nee idd, en zeker niet als je 17 bent, dan is het nog lastiger lijkt het wel

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:08

Precies, dat is helemaal een rot leeftijd idd. Heel herkenbaar