Independence schreef:Op dit moment gaat het mij erg slecht. Ik ben net begonnen met een nieuwe opleiding en dat zorgt voor een toename van ptss klachten.
Citaat:
Ik had een goede weg gevonden in mijn leven waarbij ik mezelf kon beschermen tegen triggers en enigzins 'normaal' mijn leven kon leiden. Die studie heeft daar wel wat verandering in gebracht: onbekende mensen, grote ruimtes, mannen, zomaar een paar van de triggers.
Lastig hoor!
Citaat:
Qua therapie voer ik een innerlijke 'gevoel vs. verstand' strijd. Ik weet dat ik de allerengste dingen moet aangaan en ik weet dat ik de angst moet opzoeken om het te laten afnemen. Tegelijkertijd voelt de angst zó allesoverheersend en belemmert het me in mijn functioneren. En dan voer ik liever struisvogelpolitiek.
Noem het maar liever gezond verstand.
Als je zo heftig getriggerd wordt, is het dadelijk een nieuw trauma.
Confrontatie waarbij de spanning zo hoog oploopt - en nota bene niet in een therapie setting met iemand die jou steunt,
maar in real life waarbij je geacht wordt te studeren etc. : dat werkt niet.
Citaat:
De angst slaat op mijn lichaam: ik heb continue buikpijn en moet op hoogtepunten veel overgeven. Maar het slaat ook op mijn geest: ik heb het idee dat ik gek word. Ik kan ergens zijn en tegelijkertijd er helemaal niet zijn.
Moeder Natuur vindt geloof ik dat jij in groot gevaar bent.
Dan moet je niet nadenken, maar doen. Er op slaan bijvoorbeeld.
In real life: op kussens uiteraard.
(Buikpijn, overgeven : alle bloed trekt naar je spieren : vechten!! Of vluchten!!! DOE IETS!!!)
En bel je therapeut. Dit is te heftig om nog eens tien dagen te ondergaan.