Sporten. Vol houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:40

0091 schreef:
Kabayo schreef:
Wat een lieve berichten hier boven. <3 en "leuk" dat er lotgenoten zijn.

Nog een vraagje over IF. Mag je in je vastuurtjes wel drinken? Dat kan ik even niet vinden.

Leuke app met dat ommetje lopen :) heb al 2x gewandeld. Mijn rondje is 51 minuten. Kleiner rondje is er niet :+

Ja, zolang het maar niks bevat :+
De diehards zeggen alleen water (koud en gekookt)
Sommige zeggen dat thee en koffie ook mag.

Ik persoonlijk drink alleen water.

Goed bezig met het wandelen!!

Koffie zwart en thee zonder suiker. Ook geen zakjes die dan toegevoegde suiker hebben zoals vruchtenthee :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 11:13

Ah suikervrije limonade is wel een goede :) sochtends neem ik eigenlijk alleen water. Tussen 12 en 8 mag ik eten, gister was ik best vol en heb alleen tussen de middag gegeten en avond eten. Savonds wil ik nog wel eens een glaasje sinas pakken.

Wandelen gaat vooralsnog goed. Gisteren op mijn werk wel door mijn rug gegaan dus het was wel even afzien :P maar mijn rug is er wel van opgeknapt. Even rustig lopen

Wel was de weegschaal gister onaardig. Kilo erbij :') 63 nu

Ik heb trouwens ook de lactose vrije vla/yoghurt gevonden. Alleen er waren maar 2 verschillende. Hopelijk vind ik ergens meer van deze producten. Dan heb ik wat meer keuze

boeflover

Re: Sporten. Vol houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:53

Lekker bezig! Amandel-, haver-, kokos- en soja-producten zijn ook lactose vrij. Dus daarmee kun je ms afwisselen (als er iets van je smaak bij zit, alle 4 smaken weer heel anders als koemelk en elkaar)
Qua toetjes zie je best veel met kokos. Maar ook soja en haver wel.

Qua kilo’s niet op doodstaren hoor, het is een mooi doel om “gezond” te willen worden, het gaat erom dat je lekker in je vel zit en je fit voelt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:31

Precies.

Sterker nog, ik zou de weegschaal gewoon wegdoen als ik jou was. Gewichtsschommelingen van een kilo zeggen weinig tot niets.
Strikt genomen kun je zelfs aankomen als je veel sport, door het opbouwen van spierweefsel.

Veel belangrijker is hoe jij je voelt, of je lekker in je vel zit. Als je meer gaat sporten en gezonder gaat leven (ook genoeg slaap is belangrijk om op gewicht te blijven - raar maar waar) voelt je lichaam beter. En dat werkt door op je zelfbeeld. Als je vet omzet in spieren voel je dat ook, daar heb je geen weegschaal voor nodig.
Dus ik zou zeggen, weg met dat ding :D

(ik doe het al jaren zonder, bevalt me prima. Ik voel zelf wel of mijn broeken te strak gaan zitten, of juist losser. Nu, op mijn 51e, kan ik nog dezelfde broeken aan als toen ik jouw leeftijd had. Daar heb ik geen dieet voor nodig, gewoon een gezond leef- en eetpatroon. En dus ook geen weegschaal.
Met de aantekening dat ik echt geen tante Sidonia ben met een van nature snelle stofwisseling ;) )

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 20:55

Oeh kokos en soja vind ik echt niet lekker :o ik heb die producten geprobeerd enige tijd geleden en kon helaas geen een vinden die ik lekker vond. Behalve de alpro lactose vrije melk

Bedankt voor de weegschaal tip. Jullie hebben wel gelijk maar zie het graag zakken :+ En ik kan hem niet weggooien want hij is van mijn moeder _O- :') Vandaag toch stiekem gekeken. 61.7 :D toch veranderd er iets. Ik sta toch echt een beetje minder bol. En de wandelingen gaan tot nu toe elke dag goed. Erg leuk. Leuke app ook! Ik lijk het nu vol te houden. Kleine eetveranderingen eerst , IF , suiker minderen , lactose vrije vla , en bewegen :D en een appel ipv een koekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 21:14

Ha, je bent goed bezig! *\o/* Geinige app, he. Mijn ouders zijn ook helemaal verslaafd :))

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 22:43

Door IF ben ik nu in 2 weken 3 kilo afgevallen. Ik woog 63.9 en zonet 61.1. Echt heel blij mee. Ik merk dat ik wat taille krijg en ben niet heel moe meer elke dag. Ik merk dat mijn buik minder bol is en minder winderigheid :o minder gas dus hihi

Ik ben nu volledig van de lactose af. Dus lactose vrije melk en lactose vrije vla. Laatst had ik een fristi toen dacht ik ohja, zit ook lactose in. Toen merkte ik wel dat mijn lichaam er op reageerde. Ik koop nu veel meer fruit en groenten dan koekjes en pannenkoeken e.d. Ben blij met de kleine veranderingen wat toch veel scheeld. Het brood kom ik nog lastig van af maar wil niet direct alles over de kop gooien. Dit wil ik zeker wel veranderen in de toekomst.

Ik ben dus heel blij !
Enige waar ik minder blij om ben is dat ik alleen maandag heb gewandeld. Het weer was hier echt slecht. Alleen maar regen. Dan vind ik er eigenlijk niet veel aan :o

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:07

Niet te streng zijn voor jezelf hoor, zo te horen doe je het super goed!! :D Met dit slechte weer is wandelen inderdaad niet echt leuk. Maar fijn zeg dat het IF en lactosevrij eten zo goed helpt!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 21:23

Even een update. Het was even heel rustig qua gewicht maar zojuist 60.8 kilo! Echt heel blij mee. Voel mij ook fitter en minder bol (gas). Soms eet ik iets waar ik minder tegen kan (macaroni , brood) dan wel weer erg bol en gassig. Maar merk verder echt wel verschil! Ook qua buikvet. Word minder!

Ow en moet echt weer een schop onder de komt krijgen wbt wandelen :o

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:37

Schop!!

}:)