Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelyne79 schreef:SpeechLess schreef:Oh echt? Tijdens de cursus zei diegene dat het naar 6 mensen gestuurd werd. Dacht dan dus 6 voor AED halen en 6 voor meteen naar slachtoffer. Maar misschien is dat ook wel praktisch iedereen dan binnen zo'n straal.
Halen ze niet de 6 minuten-zone er mee in de war? https://www.hartstichting.nl/reanimatie/6-minutenzone
Er worden meerdere mensen opgeroepen ( ik heb een aantal jaren geleden een rondleiding gehad bij de centrale van de ambulancezorg, daar waar alle 112 meldingen van die regio binnen kwamen ) daar werd verteld dat in een straal van 3 km, (dus 1500 meter om de locatie van het slachtoffer heen en dan helemaal rond, dus 1500 meter naar rechts, 1500 meter naar links en naar onder en naar boven en trek maar een cirkel.) maximaal 30 personen worden opgeroepen.
Een deel rechtstreeks naar het slachtoffer en een deel eerst aed ophalen.
Dus als je niet gaat is de kans groot dat er echt nog wel mensen op komen dagen.
Ik heb echter wel een keer meegemaakt dat ik de eerste en enige burgerhulpverlener ter plaatse was.
Polly schreef:Gister op het werk naar een reanimatie gestuurd waar ook 2 dames van burgeraed al bezig waren.
De familie heeft wel 100x tegen ons gezegd hoe blij ze waren dat de burger aed ook zo snel was, familie had zelf reanimatie opgestart maar waren heel snel afgelost, ze hadden er een heel goed gevoel bij zo op deze manier.
Dus ook vanuit het werkveld nog maar eens een dikke hulde voor de burgeraed!!
Felinde schreef:Als iemand die aan de andere kant stond - ik moest samen met mijn vader mijn moeder reanimeren en het was ZO fijn toen er ineens iemand kwam helpen omdat ze een bericht had ontvangen..
Het gaf mij toen ontzettend veel steun en ben eeuwig dankbaar.
Kortom: Super gedaan TS, ik hoop dat je het een plekje kunt geven ook. Het is namelijk niet niks!