Mijn man, mijn held,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:51

x_Jeanine_x schreef:
TS respect voor je man, ik roep altijd wel dat ik hetzelfde zal doen, maar dat ligt toch altijd anders in de situatie.

Ik zou hier wel een melding van maken op het politiebureau en ook eventuele aangifte. Wat ze mij toen in een andere zaak vertelde, hoe meer meldingen op papier en of aangiftes hoe sterker het de zaak kan maken.

Zou er namelijk niet aan moeten denken dat deze situatie nog een keer voorkomt, maar dat er dan bijv een klein kindje in de auto zit en er wel wapens bij gebruikt worden :o En ja dit is misschien vergezocht.... maar hoe vaak hoor je het.

Het kan zomaar zijn dat je, als je zelf zoiets echt mee maakt, helemaal niet zo zeker weet dat je wel aangifte gaat doen. Dan zit je er middenin n.l. met alle emotie die erbij hoort.
En dat is ook zeer te begrijpen hoor.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:54

DeMolenhoek schreef:
Iemand die wat te eten/drinken besteld in een brasserie ed. en moedwillig de rekening niet betaald :)

Tsja, tegen zo'n softe stoute dame durf ik ook wel aangifte te doen hoor. die komt me vast niet opzoeken thuis om verhaal te halen.
Anders is het als er 4 man om je heen staat, of er zwaait iemand met een mes voor je neus.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:04

Mij ben je niet kwijt

Allereerst heel knap dat je man direct handelde, het is fight of flight
Dus of je bevriest van angst of je gaat handelen.

En voor de aangifte heb je ook beelden.

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat er nog net geen slachtofferhulp voor daders is

Sterkte verder

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:09

Veel gegevens liggen dankzij social media al op straat. Hoeft de politie niet voor te lekken.

Klagen dat ze geen straf krijgen maar de mogelijkheid daartoe niet benutten is wat dubbel.. M.i.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:11

CharleyT schreef:
DeMolenhoek schreef:
Iemand die wat te eten/drinken besteld in een brasserie ed. en moedwillig de rekening niet betaald :)

Tsja, tegen zo'n softe stoute dame durf ik ook wel aangifte te doen hoor. die komt me vast niet opzoeken thuis om verhaal te halen.
Anders is het als er 4 man om je heen staat, of er zwaait iemand met een mes voor je neus.

Als iedereen zo denkt kunnen ze inderdaad lekker hun gang blijven gaan. Dan kan er hier wel een topic geopend worden om te klagen maar als er dan zelf geen verdere stappen genomen worden kunnen ze inderdaad lekker doordoen.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 10:14

fransje23 schreef:
Veel gegevens liggen dankzij social media al op straat. Hoeft de politie niet voor te lekken.

Klagen dat ze geen straf krijgen maar de mogelijkheid daartoe niet benutten is wat dubbel.. M.i.

Nou gelukkig hebben wij geen sociale media, dus daar ben ik niet bang voor.
Ook hebben ze geen enkele reden om nu op te zoeken, ik denk pas bij aangifte die kans groter is.
Een klap voor de kop zullen ze wel voor lief nemen denk ik, is risico vh vak zullen we zo maar zeggen

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 10:15

Jillz1 schreef:
fransje23 schreef:

Nou gelukkig hebben wij geen sociale media, dus daar ben ik niet bang voor.
Ook hebben ze geen enkele reden om nu op te zoeken, ik denk pas bij aangifte die kans groter is.
Een klap voor de kop zullen ze wel voor lief nemen denk ik, is risico vh vak zullen we zo maar zeggen

Welke straf?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:16

MarjanB schreef:
Jillz1 schreef:
Politie is ervan op de hoogte en ze zouden de omgeving daar beter controleren, ze wisten dat daar al meer voorgevallen is

Vind dit wel stuitend, hoe lang nog tot er een dode bij valt.. snap dat jullie geen aangifte willen doen maar t is belachelijk dat je hier in NL gewoon niet vanuit kan gaan dat een dader niet achter je gegevens komt. Dit soort .... lui die weten dat gewoon en kunnen daarom ook hun gang blijven gaan.

ja zo ben ik 10 gestalkt, en dan wilde ze bij mij geen aangifte meer opnemen omdat het toch niets uitmaakte...."letterlijk gezecht je verdoet onze tijd"welke politie ook. ze hebben afgedaan!. De wet is hier ook verkeerd maar het recht van de sterkste is meer regel dan uitzondering

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:53

_Nancy schreef:
@Meggiemeg, jeetje zeg.. :n Dat is ook doodeng! :oo

Ja daar is hij ook goed van onder de indruk geweest. Dat verwacht je totaal niet als je even wilt gaan tanken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:17

CharleyT schreef:
x_Jeanine_x schreef:
TS respect voor je man, ik roep altijd wel dat ik hetzelfde zal doen, maar dat ligt toch altijd anders in de situatie.

Ik zou hier wel een melding van maken op het politiebureau en ook eventuele aangifte. Wat ze mij toen in een andere zaak vertelde, hoe meer meldingen op papier en of aangiftes hoe sterker het de zaak kan maken.

Zou er namelijk niet aan moeten denken dat deze situatie nog een keer voorkomt, maar dat er dan bijv een klein kindje in de auto zit en er wel wapens bij gebruikt worden :o En ja dit is misschien vergezocht.... maar hoe vaak hoor je het.

Het kan zomaar zijn dat je, als je zelf zoiets echt mee maakt, helemaal niet zo zeker weet dat je wel aangifte gaat doen. Dan zit je er middenin n.l. met alle emotie die erbij hoort.
En dat is ook zeer te begrijpen hoor.

Klopt dat is ook zo. Heb zelf in een andere situatie gezeten. Waarin aangifte doen belangrijk was. Maar de emoties doen een hoop met een mens. Ik heb uiteindelijk op advies van de recherche er een melding van gemaakt, daarna met slachtofferhulp en een psycholoog gepraat en daarna als nog doorgezet tot een aangifte. En ik weet zeker dat ze weten door wie er aangifte is gedaan. Alleen dit is alweer wat jaren geleden.

Toch wel een tipje, mij heeft het geholpen om er toch wel met iemand over te praten

kydaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:22

Lieve ts ,
een heftig verhaal maar een dappere reactie van je man! :(:)

Ik wil je een tip geven ,nadat bij ons een soortgelijk iets is voorgevallen en mijn vriend zichzelf verdedigd heeft nadat hij belaagd werd door 3 personen ( zichtbaar in gezicht ,afweer wonden aan de handen en flinke blauwe plekken)
Mijn vriend is ook beduusd weggereden en heeft geen moment gedacht om de politie te bellen , maar mij waarna ik hem direct gezegd heb 112 te bellen maar dit was al te laat , de politie stond al voor de deur omdat de andere partij zogezegd eerst gebeld heeft en dus als eerste hun 'aangifte 'gedaan.

De aangifte van mijn vriend kon pas een dikke week later gedaan worden , maar mijn vriend werd al voor de officier gesommeerd.

Dus ik wil jullie echt op het hart drukken , doe die aangifte! alvorens de andere partij het doet , en je vriend als 'schuldige 'word aangezien tot bewezen word van niet.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 11:32

kydaula schreef:
Lieve ts ,

Ik wil je een tip geven ,nadat bij ons een soortgelijk iets is voorgevallen en mijn vriend zichzelf verdedigd heeft nadat hij belaagd werd door 3 personen ( zichtbaar in gezicht ,afweer wonden aan de handen en flinke blauwe plekken)
Mijn vriend is ook beduusd weggereden en heeft geen moment gedacht om de politie te bellen , maar mij waarna ik hem direct gezegd heb 112 te bellen maar dit was al te laat , de politie stond al voor de deur omdat de andere partij zogezegd eerst gebeld heeft en dus als eerste hun 'aangifte 'gedaan.

De aangifte van mijn vriend kon pas een dikke week later gedaan worden , maar mijn vriend werd al voor de officier gesommeerd.

Dus ik wil jullie echt op het hart drukken , doe die aangifte! alvorens de andere partij het doet , en je vriend als 'schuldige 'word aangezien tot bewezen word van niet.

Er is al getuigd dat mijn man uit zelfverdediging handelde, politie heeft al contact gehad.
Aangifte is alleen om dat tuig te berechten . Maar dat gebeurt waarschijnlijk toch niet.of amper dus wij blijven er tussenuit. Politie weet ervan en kan niet meer doen dan nu locatie meer in de gaten houden. Gaan geen actief actie ondernemen

kydaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:34

Jillz1 schreef:
kydaula schreef:
Lieve ts ,

Er is al getuigd dat mijn man uit zelfverdediging handelde, politie heeft al contact gehad.
Aangifte is alleen om dat tuig te berechten . Maar dat gebeurt waarschijnlijk toch niet.of amper dus wij blijven er tussenuit. Politie weet ervan en kan niet meer doen dan nu locatie meer in de gaten houden. Gaan geen actief actie ondernemen

Oke dan weet de politie al genoeg inderdaad!!
Maar ik was bang dat ze dadelijk wellicht ook ineens bij je man verhaal kwamen halen , als dat een van die personen een melding zou maken of aangifte zou doen, vandaar mijn reactie!

Heel veel sterkte samen :(:)

Apple

Re: Mijn man, mijn held,

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:00

Wat goed en kordaat gehandeld van je man!

Gezien de reactie van de overige 3 hadden ze dat niet verwacht. Misschien dat ze nu wel even nadenken voordat ze dit weer proberen bij iemand.