Meld je aan voor de eerste virtuele bokt run!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:34

Leo schreef:
Toch op 5,2 km uitgekomen dus moet m nog ietsje korter lopen.

Ik moet ook nog een rondje zoeken van 5 km, want alles wat ik tot nu toe gelopen heb is te lang of te kort :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:22

Druif_01 schreef:
Leo schreef:

Ik moet ook nog een rondje zoeken van 5 km, want alles wat ik tot nu toe gelopen heb is te lang of te kort :D
Ik vrees dat ik dezelfde tactiek moet toepassen als voor de run 5, donate 5, nominate 5 van de NHS: heen 2.5km en terug 2.5km (wat ik echt dodelijk saai vind :') ).

Ik dacht zondag even fijn te kunnen gaan lopen, maar kwam erachter dat m'n hardloopschoenen inmiddels wel écht aan vervanging toe zijn, dus nu doet m'n knie vet veel pijn. :') Gelukkig had ik bij m'n ouders nog een paar liggen dat vrijwel ongebruikt (en fugly) is, dus hopelijk zijn die op tijd hier. :+

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:25

Druif_01 schreef:
Leo schreef:

Maar je kan toch ook stoppen na 5? Ik loop met Endomondo en die geeft iedere km rondetijd aan. Na 5 zet ik hem uit en wandel of ren ik laatste stuk. Ik loo ook liefst een leuk rondje.

Druif_01

Re: Meld je aan voor de eerste virtuele bokt run!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:27

Oh dat is handig, ik loop met Runkeeper en die doet dat niet, dan moet ik tussendoor even op mijn telefoon kijken om te zien hoe ver ik ben.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:35

Nadeel, je wordt iedere km geconfronteerd met je tijd :=
Ik kan echt niet lopen met telefoon in de hand.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:43

Nee ik ook niet, ik moet niets in mijn handen hebben. Ik heb hem in een band om mijn bovenarm, maar ik ga dus niet heel de tijd op mijn telefoon kijken, want dat is niet handig.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:45

@Druif_01, ik gebruik ook Runkeeper, maar je kan zelf instellen wanneer je audio meldingen krijgt! Als je een activiteit start kan je bij Audiostatistieken kiezen of je ze wilt, en dan zowel voor tijdsignalen als voor afstandssignalen :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:55

Oh! Dat wist ik niet, ik ga gelijk eens even kijken.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:04

Ik kom even binnenvallen, heb de conditie van een steen maar goed, we gaan dit doen. Sowieso niet sneller dan 35/40 minuten maar is prima :D ik loop nóóit hard, ik wandel wel heel wat af.
Ik lees dat ik Strava moet downloaden hiervoor? :p

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:05

Ik ga misschien ook een poging wagen, kriebelt toch ondanks dat ik ook echt sloom ben :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 13:07

Nee hoor, hoeft niet perse, kan ook met andere apps of een foto van je sporthorloge.

En mensen, er valt niks te winnen, het gaat om de lol :+

Ik vind het wel heel leuk om te horen dat het zoveel mensen motiveert, dat is super!

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:07

DoretteK schreef:
Ik ga misschien ook een poging wagen, kriebelt toch ondanks dat ik ook echt sloom ben :+

Doe gezellig mee *\o/* *\o/* *\o/*

Volgens mij zijn er intussen aardig wat die er ook langer dan 30 minuten over doen. En, het gaat om de prestatie voor jezelf

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:07

@DeEenhoorn: Strava of een andere app die je gebruikt, een foto van je horloge, ... Als je afstand en tijd er maar op staan is het prima!

Leuk dat er zoveel mensen enthousiast zijn!!!

Ik doe trouwens ook gewoon een leuk rondje en duw Strava wel af na 5K. Anders moet ik over het asfalt en dat vind ik niet tof.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:20

Supervixen schreef:
Nee hoor, hoeft niet perse, kan ook met andere apps of een foto van je sporthorloge.

En mensen, er valt niks te winnen, het gaat om de lol :+

Ik vind het wel heel leuk om te horen dat het zoveel mensen motiveert, dat is super!

Zegt degene die een haas heeft ^)

Je kunt natuurlijk gewoon een langer rondje lopen en een stuk op 5 km afduwen (training stoppen). En dan voor jezelf weer een 'nieuw' rondje of training starten en verder lopen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:24

Of een ronde van 1000 meter zoeken en die 5x lopen.
En in Groningen heb je een aantal 4 mijl routes (stadspark, kardinge), loop daarin 5km op tempo en de overige 1.4km kan je gebruiken voor in- en uitlopen. Opties te over idd!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:32

Ik heb net mijn route uitgetekend. Wel een paar keer dat ik een wat drukkere straat moet oversteken, dus ik ga hem straks al lopen om te zien of ik daar niet te veel tempoverlies heb. Generale repetitie.

Druifje, ik heb ook Runkeeper en daar kun je zelfs een training van 5 kilometer ingeven. Dan wordt je verwittigd door een vriendelijke mevrouw in je oor dat je training erop zit. Een voordeel van deze app vind ik ook dat je niet meteen na 5 km moet afduwen (meestal ben ik zo kapot dat ik eerst een halve minuut moet uithijgen), dus je kunt hem dan gewoon laten lopen en later afduwen en toch naderhand nog de exacte tijd terugvinden die je over die 5km gedaan hebt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 15:21

Hahaha ontherun, ik ga ook voor de lol proberen mijn p.r. te verbreken, toevallig loopt mijn trailmaatje op korte afstanden net wat sneller, dus ik heb hem gevraagd :P
Verder doet snelheid me weinig en loop ik zelden maar 5km.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:32

Nou vooruit, ik ga ook een poging wagen! Mijn doel is binnen de 35 minuten, let's see of dat gaat lukken :Y)

Gini schreef:
Druifje, ik heb ook Runkeeper en daar kun je zelfs een training van 5 kilometer ingeven. Dan wordt je verwittigd door een vriendelijke mevrouw in je oor dat je training erop zit. Een voordeel van deze app vind ik ook dat je niet meteen na 5 km moet afduwen (meestal ben ik zo kapot dat ik eerst een halve minuut moet uithijgen), dus je kunt hem dan gewoon laten lopen en later afduwen en toch naderhand nog de exacte tijd terugvinden die je over die 5km gedaan hebt.

Waar doe je dit dan weer? Of is dat toevallig alleen met Runkeeper Pro? Heb ik nog nooit voorbij zien komen.... Handig dat je zo van alles leert!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:45

Oke, dat is ook voor de lol dan :D

Ik heb er zin in, leuk dat zoveel mensen mee doen!

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:47

Superfixen, hoeveel aanmeldingen heb je al?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 16:11

Dat weet ik niet precies, omdat alleen degenen die voor een medaille gaan of een bijdrage aan het longfonds leveren mij een pb sturen.
In ieder geval een stuk of 10 medailles en bijdrages.

Verder ben ik uiteindelijk ook heel benieuwd hoeveel mensen meedoen!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:43

DoretteK schreef:
Nou vooruit, ik ga ook een poging wagen! Mijn doel is binnen de 35 minuten, let's see of dat gaat lukken :Y)

Gini schreef:

Waar doe je dit dan weer? Of is dat toevallig alleen met Runkeeper Pro? Heb ik nog nooit voorbij zien komen.... Handig dat je zo van alles leert!

Edit: even goed de app gezocht en gevonden! Ook maar meteen even uitgeprobeerd, maar had een warming-up aangezet en nu kan ik nog niet echt mijn looptijden per gerende kilometer zien :( Een leer voor de volgende keer :Y)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:40

DoretteK schreef:
Gini schreef:

Uit mijn blote hoofd: als je naar het overzicht van de training gaat en dan kan je op "splits" klikken. Daar komt dat normaalgezien te staan. :)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:02

Oh ja, ik had nu ook gevonden dat je zelf een training kan samenstellen. Of bedoelde jij dat niet?
Maar omdat ik dan een warming-up wandeling van 5 min erbij heb ingesteld, krijg ik nu een hele lekkere langzame tijd voor mijn eerste km :+

Maar even ontopic; ik heb dus vanmiddag eens gekeken hoe lang ik over 5 km doe. Wilde eigenlijk de laatste weken Start to Run gaan volgen, maar dit is ook wel leuk (: Ik heb gewoon lekker rustig gelopen en deed er ongeveer 36 minuten over. Die 35 minuten is dus wel een doel volgende week *\o/*

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:18

Super leuk dat er zo veel mensen mee willen doen! Als ik goed tel (van de berichten in dit topic) doen er tot nu toe al 25 mensen (sommige misschien) mee! :D

Ik wilde vandaag een rondje van 5K lopen maar via een pol op mijn fitness instagram is het 35 tegenover 12 voor minder dan 5K geworden. Dus ga ik proberen om een rondje van 4,5K te lopen :'). Wel onder de 25 want mijn doel is om over die 5K 25/26 min te doen.

Ik wil ook een haas -O-