Verkouden: Mag ik in de tuin zitten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:00

Laat ik voorop stellen dat dit allemaal ontzettend overdreven is. Jij mag in de eigen tuin doen wat je wilt. Tip: als je moet hoesten, knijp dan je neusvleugels dicht.

Wistaire

Re: Verkouden: Mag ik in de tuin zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:37

Zolang je niet over de schutting gaat hangen om richting je buren te niezen mag je gewoon buiten in je tuin zitten, kom nou... -O-

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:18

Joman schreef:
Jis_ schreef:

Met hooikoorts en daardoor niezen besmet je juist makkelijker mensen als je het virus binnen heb gekregen maar (nog) geen symptomen hebt. Dus zo positief zou ik het niet opnemen als iemand zegt ooohhh het is maar hooikoorts.

TS gewoon aangeven dat je alleen maar in een zakdoek niest of elleboog en lekker van je tuin genieten. En elke keer als je niest even sorry roepen. :')

Waar staat dat iemand dat positief opneemt?

De mensen die zeggen het is maar hooikoorts ik zou het persoonlijk niet zo enz. Sorry, kan me voorstellen dat dat niet goed over kwam.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:22

GamblersCup schreef:
happy2014 schreef:
Ze moeten er maar op vertrouwen dat ik mijn verantwoording neem.

Het is natuurlijk logisch dat dat precies is wat mensen niet doen. Op een vreemde vertrouwen. En ze hebben gelijk. Zeker in zo'n gevaarlijke situatie als een pandemie.
Zoveel mensen die zich niet aan de regels houden, die niet vaker hun handen wassen, die met een verkoudheid denken "ach is niet zo erg" en toch naar de supermarkt gaan.

door enkel die laatste zin te quoaten, haal je wel mijn opmerking uit zijn context. Maar ik ben wel met je eens dat het lastig is om op mensen te vertrouwen momenteel. Je weet idd niet of men de hygiene maatregelen in acht neemt, netjes thuis blijft bij een verkoudheid etc.

Neemt niet weg dat ik weiger om de rest van het hooikoortsseizoen binnen te blijven. Ik neem netjes mijn verantwoording, was mijn handen, nies in mijn elleboog en blijf binnen mocht ik verkouden worden.

Mazida

Re: Verkouden: Mag ik in de tuin zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 12:43

Heb de buren gebeld omdat ik de komende dag niet binnen wil zitten. Heb verteld toch graag in de tuin te willen zitten en beloofd dat ik echt in mijn elleboog nies en zo ver mogelijk bij hen vandaan zit. Zij zitten voor in de tuin, ik nu bij mijn schuurtje (rijhuizen). Gelukkig geen ruzie verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:47

Mazida schreef:
Heb de buren gebeld omdat ik de komende dag niet binnen wil zitten. Heb verteld toch graag in de tuin te willen zitten en beloofd dat ik echt in mijn elleboog nies en zo ver mogelijk bij hen vandaan zit. Zij zitten voor in de tuin, ik nu bij mijn schuurtje (rijhuizen). Gelukkig geen ruzie verder :)

Fijn dat je het hebt kunnen oplossen. Hier nog even wat het RIVM er formeel over zegt: https://lci.rivm.nl/verkouden
Daarin staat onder meer: "U mag in uw tuin of op uw balkon zitten, als daar geen andere mensen zijn."

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:58

Justme_Lisaa schreef:
Ik had express nog een keer harde lopen niezen

Toffe instelling! Proficiat.

Iedereen gaat anders om met deze crisis. Aan de ene kant van het spectrum heb je de mensen die lak hebben aan de regels en naar lockdownfeestjes gaan. Aan de andere kant heb je mensen die op dit ogenblik in volle paniek zijn, daardoor bijna niet helder meer kunnen nadenken en 50 keer per uur hun handen wassen. En tussen die twee uitersten heb je dan ieders verschillende manier om ermee te dealen.

Begrip is het codewoord. Begrip dat je buren er dus overduidelijk veel panischer in staan. Je kan daarmee tot op bepaalde hoogte (en die hoogte bepaal jij) rekening mee houden. Aan de andere kant van de tuin gaan zitten, je nies een klein beetje inhouden of het geluid echt goed dempen in een dikke handdoek bijvoorbeeld, even naar binnen gaan wanneer je echt een niesaanval voelt aankomen,... Je bepaalt zelf hoe ver je daarin wilt gaan. Maar probeer begrip te tonen. Bewust nog eens extra hard lopen niezen, zoals bovenstaande Bokker aangeeft, tja, dat is verre van solidair. Je kan niet iemand van onverdraagzaam gedrag betichten om dan zelf even onverdraagzaam te handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:02

Mazida schreef:

Heel goed gedaan!