Tips voor kapsel man?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:00

Toen mijn zoon nog een hanenkam had, deed ik het zelf. Sinds hij zijn haar echt in model laat knippen, mag ik er niet meer aankomen. Vast ook vanwege dat hij nu door een jonge kapster wordt gedaan. Da's toch altijd leuker dan door je eigen moeder, ha ha! :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:02

Haha netjes hoor! :D

Mlies

Re: Tips voor kapsel man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:29

Superstoer Cinniz!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:25

Stoere gasten!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:59

Haha ja ze kunnen het hebben gelukkig,ach en anders het is maar haar zeg ik altijd :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:13

Hahahaa ik zei al tegen mijn wederhelft: ik heb al 5 jaar ervaring met de sokken van mijn paard, als je haar geknipt moet zeg je t maar. Ik kan het best goed vind ik zelf. Alleen wilde hij wachten tot na de crisis

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:34

Morgen ga ik t haar van mijn zoon doen. Vind t stiekem best spannend. Zijkanten worden altijd geschoren en boven op geknipt. Hij draagt het in een hanenkam... Maar t word nu zo lang dat hij er echt onverzorgd uit ziet :-( en gezien hij wel gewoon naar school gaat vind ik t wel fijn als hij er verzorgd uit ziet.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:50

Mijn vriend heeft een aantal jaar geleden een of ander apparaat met opzetstukken gekocht dat op de stofzuiger wordt aangesloten. Daardoor wordt z'n haar in de "tondeuse" gezogen en daardoor geknipt. De laatste twee keren heb ik hem daarbij geholpen (bovenop langer dan aan de zijkanten) en z'n collega's wilden nu ook al langs komen. Werkt dus goed!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:01

Mijn vriend heeft ongeveer dit kapsel. Het begint nu best lang te worden. Ik vind dat niet erg maar hij vindt het vreselijk....
Durven jullie hier zelf aan te beginnen? En zo ja, hoe dan.
Het moet dus wel een beetje hetzelfde blijven en geen tondeuse ofzo.

Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 02:08

Sure_lee schreef:
Mijn vriend heeft ongeveer dit kapsel. Het begint nu best lang te worden. Ik vind dat niet erg maar hij vindt het vreselijk....
Durven jullie hier zelf aan te beginnen? En zo ja, hoe dan.
Het moet dus wel een beetje hetzelfde blijven en geen tondeuse ofzo.

[ [url=m/4XPK7p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet aan beginnen. Nee echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:02

Ik heb het haar van mijn zusje al gedaan, gewoon met de toiletteer- en effileerschaar van de paarden. :Y)
Het haar van mijn broertje moet eigenlijk ook, dat wilde ik met mijn moser met opzetstukjes gaan doen, maar hij durft nog niet echt. We hebben namelijk alledrie een vitaal beroep en moeten ons dus nog hele dagen in het openbaar kunnen vertonen. :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 08:49

Nou, ik heb 3 tondeuses besteld en de 3e is geleverd. Elke keer na de bestelling (en status: op voorraad) verscheen er 5 minuten later dat ze uitverkocht waren. Gister is nummer 3 gekomen, boekje doorgelezen en nu maar gaan proberen :o

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:42

aah succes!!! wel ff before and after delen natuurlijk

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:41

Het is gelukt! Ben best tevreden *D !!
Duurde echt uren en uren! Met een 9 weken oud zoontje dat steeds wakker werd is het niet zo makkelijk werken ;p

Afbeelding
Before

Afbeelding
After

Mijn vriend heeft een verkouden hooikoorts hoofd, dus even zn gezicht ingekleurd...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:30

Netjes! Hoe heb je dat gedaan?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:42

Waarschijnlijk met een schaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:04

Redelijk goed gelukt alleen de ene kant is langer dan de andere kant

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:12

Hier geen foto van de voorkant, maar boven is 16 mm en de zijkanten zijn van lang naar steeds korter gedaan. Nog nooit gedaan, maar ik ben best tevreden :D

Alles met tondeuse gedaan en geen schaar gebruikt.
Afbeelding

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:32

Ik heb de zijkanten en achterkant opgeschoren met een (honden)tondeuse met opzetkam (12mm, tegen de haargroei in, is dus korter) en bovenkant geknipt, ook met een schaar die ik gebruik voor het honden trimmen.

Ene kant langer bovenop moet ook ;)

Het is echt nog niet perfect, maar ben best heel tevreden voor een eerste keer! Mensen haar is zoooo anders dan bij honden!!

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:43

Afbeelding

That's me :D

Voorlopig blijft het gewoon groeien en pas als het écht te lang wordt laat ik er iemand aan beginnen. Hopelijk mag de kapper snel weer open gaan, nu lukt het nog wel qua model maar het vraagt wat werk 's ochtends.

Edit: heb er een baardje bij laten staan om te compenseren :')

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:48

Ik heb mijn zoontje zelf gedaan. Voorheen altijd alles kort, maar hij wilde het zelfde als zijn beste vriendje dus toen bij de kapper geweest om het te laten doen. Nu moet ik dus zelf aan de knutsel. Maar ik moet zeggen. So far so good. Zelfs de bliksemschicht is nog best ok gelukt. Alleen als het bovenop te lang wordt zal ik aan daarmee aan de slag moeten. Heb nog wel een schaar die we bij de tondeuse hebben gehad dus dan zien we wel wat het wordt.
Mijn vent haalt ook gewoon de tondeuse helemaal erover dus dat scheelt.

Afbeelding

Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:12

Hier ook mijn vriend zelf gedaan met de tondeuse hij heeft altijd zijkanten vrij kort en bovenop wat langer. Maar gezien ik alleen de zijkanten doe word bovenop nu wel erg lang. Maar ik durf niet te knippen nooit gedaan. scheren wel op dieren :') dus dat was niet zo moeilijk. Dus hij twijfeld nu ook of laten groeien of ik doe bovenop met de langste stand groeit toch wel weer aan. Of ik zou kunnen proberen te knippen en als niks is alsnog de tondeuse erover.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 13:16

Ylvy schreef:
Hier geen foto van de voorkant, maar boven is 16 mm en de zijkanten zijn van lang naar steeds korter gedaan. Nog nooit gedaan, maar ik ben best tevreden :D

Alles met tondeuse gedaan en geen schaar gebruikt.
[ [url=m/e9b6LZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes gelukt hoor! Die 16 mm zien er nog best lang uit. Ik bedoel, ik had gedacht dat je die op 25 mm had staan zo aan de foto te zien. En de zij/achterkant, hoeveel mm heb je die gedaan?
De neklijn mag nog wel recht gemaakt worden.

Bij mij is het ook best goed gelukt. De zij en voorkant zeker. De neklijn is niet helemaal recht maar dat is toch heel snel weer bijgegroeid. Wel blij met de tondeuse. Fijn apparaat en niet duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:16

ImkeTarek schreef:
Ik heb de zijkanten en achterkant opgeschoren met een (honden)tondeuse met opzetkam (12mm, tegen de haargroei in, is dus korter) en bovenkant geknipt, ook met een schaar die ik gebruik voor het honden trimmen.

Het is echt nog niet perfect, maar ben best heel tevreden voor een eerste keer! Mensen haar is zoooo anders dan bij honden!!

Ik had het over de zijkant die langer is

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:23

Romy1234 schreef:
ImkeTarek schreef:

Ik had het over de zijkant die langer is

Dat is dan denk ik de foto, want dat zou in principe niet moeten kunnen, aangezien ik het zelfde opzetstuk op de tondeuse gebruikt heb
Ik zal zo nog eens goed kijken :)