Assertiviteitstraining, te goed opgelet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:25

Saintelette schreef:
Dat je verwacht dat bezoek automatisch maar de boodschap ‘begrijpt’ en weggaat wanneer jij aangeeft naar bed te gaan ligt volledig aan je eigen verwachtingspatroon en dit kun je een ander dan ook niet kwalijk nemen lijkt me.
Je zou het nog kunnen zien als ‘geen rekening houden met’, maar ook daarbij ga je er dan dus vanuit dat het bezoek door heeft dat het boven bijv. gehorig is.

...wat mij ook treft in dit verhaal
(....afdeling speculatie....)
is de rol van haar vriend/partner/ man.

Het bezoek zal idd niet weten hoe gehorig het huis is, manlief kan het wel weten.
(Wat mij betreft mag iedereen blijven, maar dus wel zachtjes doen/ rekening houden met haar.)

En vwb assertiviteitscursussen: daar leer je juist dit soort dingen 'van te voren' te berde brengen (ipv aannemen dat men wel x zal doen als jij y doet), zodat uitbarstingen niet per se hoeven.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:32

Ik zou er wat meer afstand van nemen TS. Ondanks dat ik je hulpvraag hier op bokt.nl niet eens zo gek vind, spreekt er wel veel frustratie uit je berichten. En het is jouw relatie niet, probeer dat ook in te zien :-).

Als jullie vriendengroep er een 'last' van ervaart, is het misschien handiger om bij iemand anders af te spreken. Dan komt mevrouw misschien niet mee, of wel en als ze weg wilt kunnen ze dat samen.

Trouwens vind ik het helemaal niet raar dat visite blijft als vrouw van gaat slapen. Toen ik nog regelmatig vroeg op moest, bleven vrienden van m'n vriend ook wel als ik alvast ging slapen. Geen probleem. Ze komen toch voor hem.

Kinke

Re: Assertiviteitstraining, te goed opgelet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 14:13

luitjes, ik ben echt totaal niet gefrustreerd hierover, ik zou het alleen graag anders zien, en niet alleen voor de vriendengroep maar ook voor haar. Saintelette, bedankt voor de info