Na deze crisis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Na deze crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:37

Na deze crisis ga ik naar het eerste beste festival en dan helemaal naae de getver :D #nualzinin

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:42

Nog meer genieten van juist de kleine dingen .
Biertje met vrienden in de tuin hier of daar .
En hopelijk veranderd de mindset van veel mensen qua verre reizen ed
En beseffen we met zijn alle dat we teveel vragen van de wereld

Maar dat zal ijdele hoop zijn

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:43

Na de crisis wil ik op familiebezoek in Belgie, waar ik nu niet heen kan. Ouders en broer/zus bezoeken!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:25

Jester_ schreef:
Na deze crisis ga ik naar het eerste beste festival en dan helemaal naae de getver :D #nualzinin

Ik ga kaarten voor lowlands 2021 scoren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:07

Jester_ schreef:

Oh, heerlijk! :D

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:55

safina schreef:
Jester_ schreef:

Oh, heerlijk! :D

Dat klinkt heel aanlokkelijk <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 23:00

Zodra het voorbij is pak ik de eerstvolgende bus naar mijn vriend :D

Wat ik vooral hoop is dat mensen toch gaan nadenken over hoe mooi de natuur er nu bij staat. En dan toch nog milieubewuster gaan worden. Idem met vliegtuig maatschappijen. Zo veel vluchten als er normaal gaan is echt niet nodig ook...

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 23:25

Misschien is dit met een steen gooien in een glazen huis, maar door de corona is de algemene Nederlander veel liever geworden wat mij betreft. Ineens kan mensen er wel voor elkaar zijn. Ik hoop dat het zo blijft.

Ik denk ook dat veel bedrijven mensen zal laten thuiswerken en ik hoop dat mensen besef hoeveel schooner de aarde is op dit moment. Maar denk dat mensen dat snel zal vergeten de moment dat ze weer mag vliegen en op vakantie gaan...

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 23:26

Hoop dat als het allemaal voorbij dat mensen ophouden van dit mag niet dat mag niet enz dat ze inzien dat het allemaal niet zo slecht was ...
dat mensen blij zijn om in de file naar hun werk te staan omdat ze nog werk hebben om heen te gaan en nog een dak boven hun hoofd hebben en een auto om mee in die file te staan!

Ik ga ook mijn ouders lekker mee uit eten nemen aangezien ze nu hun 75ste en 80ste verjaardag en hun 40 jarig huwelijks dag niet kunnen vieren en ze hadden er zoveel zin in!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 23:34

Na deze crisis hoop ik zo snel mogelijk mijn kleindochter in mijn armen te houden, het nieuwe huis van mijn zoon te zien en vooral naar Nederland te gaan zonder mensen te zijn verloren daar of hier ...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 23:41

Geef ik alle mensen die mij heel dierbaar zijn een grote knuffel :+: (in nl en du) en gaan samen heerlijk feest vieren. (Er vanuit gaande dat het goed afloopt :oo )

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 00:07

Mijn goede vrienden face to face zien en knuffelen en eindelijk neefjes en nichtje weer in het echt zien. En koffie en lunch in mijn favoriete cafeetje omdat ik heel hard hoop dat ze niet omvallen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 04:02

quote="smit_ilse"]Ben bang dat er weinig zal veranderen. Ik raakte in 2005 uit werken door 1e instantie een ongeval en later in 2008 door hart en vaatziekten waar ik tot op heden dagelijks veel last van heb incl vele nieuwe klachten/ziektenaam etc. In die loop der jaren begon ik anders naar het leven te kijken. Voorheen stond ik 7 uur op, werk, school,huishouden, gemiddeld 8 paarden verzorgen en aantal rijden en zo was het 11 uur in de avond.

Toen werd ik ziek en stond mijn wereld op zijn kop. De hatelijkste woorden die je maar kunt bedenken zijn gezegd door mensen die dicht bij mij stonden of verderop. Woorden als dat ik er een eind aan moest maken want aan zieke mensen had de wereld niets is daar 1 van. Perplex stond ik daar als altijd vechtende om uit mijn rolstoel te komen en te proberen wat mij wel lukte maar heb een tijd last gehad van diverse woorden.

Jaren later, steeds zieker en afhankelijker tot de dag van vandaag. Als iemand vraagt hoe het gaat, dan hou ik de schijn niet meer op om te zeggen ja goed en met jou? Nee ik vertel hoe het zit want dit is het antwoord op de vraag.

In de jaren een hoop mensen zien gaan maar ook zien komen. In de jaren geleerd dat er meer is in het leven. Als partner thuis komt van zijn werk is hij vrij. Telefoon gaat op stil en heeft vrij. Wij werden daar enorm op aangekeken want weet je wel hoe nodig het is dat je 24/7 gebeld kon worden of maar je moet toch altijd bereikbaar zijn. Nee voor ons is eigen tijd, eigen tijd.

En nu de corona....iedereen in rep en roer. De 1 heel nuchter en de ander extreem bang. Zoveel verschillen alleen al om ons heen. De paniek bij de 1 en verzint eigen regels en de ander doet wat gezegd wordt en ja ook de rotte appels die je overal hebt zitten er tussen. Mensen zoeken naar oplossingen om er een leukere tijd van te maken en de ander klaagt over vervelen of de kinderen of wat dan ook.

Ik, net als voor meerdere zieken die wij inmiddels kennen veranderd er eigenlijk zo goed als niks. Vele zijn al gebonden aan thuis en vullen daar heel wat uren. De mantelzorger die naast het werk ook nog meer doet etc en vaak niet voor tijdelijk.

Maar nu een onbekende ziekte waar overal ineens de doe is lief teksten voorbij komen, de bedankjes voor de mensen die werken maar ook de samenhorigheid die er is ontstaan. Maar zoals vele zieken zullen herkennen is dat als de ziekte opvlamt er gevraagd wordt naar je maar zodra het weer even stabieler is......dan draait het leven voor iedereen weer door.... dus nee zodra dit allemaal voorbij is, dan ebt alles weer richting het gewone leven en hebben we het over een aantal jaar erover, weet je nog die corona tijd.[/quote]

Slik ... dít is pas een eye opener ! _/-\o_
maar -ik vrees helaas- dat je overschot aan gelijk hebt. Enkel voor diegenen die zelf door corona erg getroffen zijn veranderd er mss wat ? _/-\o_

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:40

Na deze crisis ga ik de tweede verjaardag van ons dochtertje goed vieren (11 April jarig) het kraambezoek regelen (30 April uitgerekend) en de verjaardag van mijn vriend en mijzelf vieren (13 Maart en 26 April) dat we allemaal hopelijk gezond weer een jaartje ouder zijn en mogen worden en het vieren van de geboorte van ons tweede wondertje wat in deze tijd geboren gaat worden

Nu ben ik aan het genieten van het weinige verkeer door de straten en de vliegtuigen die niet meer vanaf 6 uur s'ochtends tot 23.00 s'avonds overvliegen.
We wonen bij MAA in de buurt dus de vliegtuigen komen normaal heel veel over.. kunnen onderhand de raampjes tellen en nu is het er maar max 1 per dag wat over komt vliegen
Laatst bijgewerkt door Niekj_Jente op 31-03-20 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:49

Eerst naar mijn paps en die platknuffelen. Gewoon naar buiten kunnen en mogen zonder beschermingsmiddelen en maatregelen en eisen :j . Gewoon zonder restricties vrij mogen verplaatsen waar ik heen wil. Vrijheid *\o/*

Verder, ik geniet van de vliegtuigloze lucht, de stilte vanwege zo weinig autos. En de lucht die zoveel schoner is.

Ik hoop dat er misschien een vermindering komt van het slepen met mensen en goederen. Alles wat dichterbij huis kopen, zoeken en vinden.

Smit ilse je tekst is zo waar en raak. <3 Wie weet komt er ietsje meer blijvend begrip voor de iets minder fitte mens.

Voor mij nu de dagen die voorbij kabbelen. Niet veel anders dan toen ik er echt beroerd aan toe was. Ben gewend geweest aan thuisblijven, veel slapen en nergens heen kunnen. Nu gewoon weer even paar stapjes terug. En gewend aan thuis vermaak al jaren. :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:10

Zoals ik er nu in sta ben ik wel principieler geworden dan voorheen. Ik nam al niet vaak het vliegtuig maar ik denk dat ik het nu wel helemaal gehad heb met vliegen. Over andere milieumaatregelen denk ik nog veel hetzelfde. Ik denk dat veel alternatieven weinig zoden aan de dijk zetten. Het enige goede antwoord dat is volgens mij nog steeds consuminderen en ook thuiswerken scheelt gigantische hoeveelheden energie en brandstof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:31

Ik hoop heel erg dat mensen gaan heroverwegen of ze niet eens wat minder vliegvakanties kunnen gaan boeken, minder of liever geen aliexpress (ea) en meer thuis gaan werken, waar mogelijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:33

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 11:48

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:06

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:10

Magrathea schreef:
Ik denk dat er bij veel mensen (en organisaties) een groter besef komt van wat nu eigenlijk echt nodig is. De mensen die nu al maanden niks op Aliexpress hebben kunnen bestellen zijn er niet aan doodgegaan, wow! En hoewel het erg vervelend is denk ik dat een hoop "nutteloze" takken zullen omvallen, en dat vind ik niet zo heel erg denk ik. Die zijn in de regel best belastend voor het milieu/klimaat.

En daarnaast, veel mensen die beweren dat ze "echt niet" thuis kunnen werken hebben geleerd dat het toch wel kan. Dus ik hoop dat veel mensen dat kunnen doorzetten, al is het een dagje in de week.

Wat ik ook tof vind is dat blijkt dat we toch wel onze hele agenda leeg kunnen vegen als het gaat om onze gezondheid. Een veel gehoord mantra voordat iemand burnout/overspannen raakt is dat ze écht niks kunnen laten liggen, te belangrijk, alles is belangrijk. Maar wat blijkt, als we in een situatie zitten waar de gezondheid op het spel staat blijkt dat je prima een hele hoop kunt schrappen. Ik hoop dat dat ook gaat gelden voor de mentale gezondheid van mensen :j .

En tenslotte denk ik dat het normaler wordt om gewoon thuis te blijven als je een beetje grieperig bent, ipv "niet miepen en gewoon doorwerken". Zeker als je niet héél ziek bent en gewoon thuis kunt werken dus :j Een goede ontwikkeling als je het mij vraagt, ik kan echt niks met van die mensen die lekker iedereen onder lopen te niezen omdat ze zichzelf zo'n toffe harde werker vinden.

Heel mooi gezegd! Kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:13

Echwel schreef:
Pandora2 schreef:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/to ... ~a46b3f3d/

Mag dit hier ? Dit vind ik echt een hele goeie van een toparts die de grootste gruwel gezien heeft.

Denk dat de wapenlobby groter is dan wij weten

O ja, zeker weten.

En ook al die miljarden voor onderzoek in het heelal inderdaad. Dat zou ook best wel een tikkeltje beter besteed kunnen worden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:19

Ik ga als eerste naar mijn oma in het verpleeghuis... *\o/* ze zit zo alleen op een kamer en verpleegsters hebben ook weinig tijd voor een praatje wat volkomen begrijpelijk is. Daarna met het hele gezin eten en daarna met vrienden BBQ’en *\o/*

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:09

Pandora2 schreef:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/to ... ~a46b3f3d/

Mag dit hier ? Dit vind ik echt een hele goeie van een toparts die de grootste gruwel gezien heeft.

De machthebbers zijn met zijn allen al weer druk bezig om hun vieze spelletjes veilig te stellen en de oude situatie in hun voordeel te herstellen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:46

Wellicht, gaat er gewoon weer 1 ouder werken - 1 ouder thuis (of beide partime) waardoor kinderen weer door hun ouders opgevoed worden ipv door het onderwijs.
Dat betekend wel dat ouders hun leven aan moeten (kunnen) passen. Dus niet twee auto’s voor de deur, 4x op (vlieg)vakantie, elke winter een nieuwe jas, etc...