Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GraceZarif schreef:Ik had een paar maanden geleden ook helse pijn en na het googelen was het vergelijkbaar met de symptomen van trigeminusneuralgie. pijnflitsen in gedeelten van het gelaat meestal aan één zijde. Bleek achteraf toch blootliggende tandhals te zijn.
Mocht het bij jou toch iets met je tanden zijn dan kan ik je de tandpasta van Elmex Sensitive Professional Tandpasta Repair & Prevent echt aanraden.
Boterbloem90 schreef:Ik heb de berichten, behalve van ts, niet gelezen.
In de zomer had ik een soort gelijke ervaring. Opeens zoveel pijn bij mijn kaak/kiezen. Het voelde alsof het mijn achterste kiezen waren. Ik tandenknars niet en ook geen klap erop gehad, gewoon opeens ontstaan.
Ik dacht eerst aan een oorontsteking, aangezien deze aardig vol zaten dacht de ha dit ook. Oordruppels gekregen en uitgespoten, maar na weken bleef dit aanhouden.
De pijn kan plotseling opkomen en zo snel weer weg zijn. Soms leek het op kramp en kon mijn wang dikker worden. Op een moment kon ik mijn kiezen niet meer op elkaar krijgen van de pijn. Toen een verwijzing naar een kno arts gekregen die tot de conclusie is gekomen dat mijn kauwspieren onder spanning staan. Na 2 afspraken bij een orofaciale fysiotherapeut en oefeningen ben ik er zo goed als vanaf.
Mocht je het willen proberen heb ik een filmpje van een oefening. Wanneer ik deze deed voelde ik de pijn weg trekken. Ik heb er helaas een aantal maanden mee gelopen en daardoor flink afgevallen.
Storm schreef:Wie wil er meedenken?
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen en slaap al 2 nachten niet van de pijn.
Vorige week kreeg ik ineens veel last van mijn kiezen aan de rechterkant in mijn gezicht. Nu heb ik altijd al heel gevoelige kiezen en ik gebruik daar een speciale tandpasta voor gevoelige kiezen voor. Verder kijk ik uit met koude dranken en ijs.
Vorige week begon mijn tandvlees wat op te spelen. Extra goed schoongemaakt en geflost.
En toen eergisteren kreeg ik echt last toen ik in bed stapte. Mijn hele wang deed zeer, het leek niet uit mijn kiezen te komen maar hoger, en uit mijn kaak. Ik kan niet duidelijk zeggen waar het vandaan kwam. Ik heb veel pijnstillers ingenomen omdat de pijn erg heftig was. Maar 2 diclofenac 50 mg had zelfs geen effect. Uiteindelijk ben ik om 2 uur in slaap gevallen voor een paar uur met een koude washand op mijn wang.
Ik ben in de morgen naar de tandarts gegaan. Op de foto was weinig bijzonders te zien. Een kies die wat diep gevuld was zou de boosdoener kunnen zijn, maar tikken op die kies, gaf geen pijn bij mij.
Ik heb een antibioticakuur gekregen omdat er misschien een ontsteking zit. Dit moet na 24 uur helpen.
We zijn nu 24 uur verder. Ik heb een helse nacht achter de rug. Steeds als ik mijn hoofd neerleg, komt de pijn. Een soort kramp is het en er komt nu ook oorpijn bij en ik ben wat doof aan die kant. Ik heb weer veel pijnstillers genomen vannacht, met als effect dat mijn kiezen niet meer gevoelig zijn (ik kan ijskoud drinken gewoon over mijn kiezen laten komen, zonder pijn) maar de enorme pijn blijft. Ik ben om 6 uur in slaap gevallen vanmorgen, weer met een koude washand op mijn wang.
Ik weet niet wat ik moet doen. Is het toch gewoon kiespijn, de tandarts wilde een wortelkanaalbehandeling geven zonder dat hij zeker wist of dit de oorzaak was. Of... Is het aangezichtspijn. Dat heb ik 20 jaar geleden ook gehad na een periode van veel stress of het werk en privé. Of heb ik een ontsteking in mijn holte net boven mijn kiezen (ik ben niet verkouden maar wel sinds vanmorgen een doffe oorpijn)
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet. Wie denkt mee?
Iris82 schreef:Wat voor Tramadol heb je, kort of langwerkende?
Misselijkheid en overgeven hoort erbij helaas.
Ga in ieder geen 100mg diclofenac meer pakken hoor. Dat brandt recht door je maag heen. Max 75mg 2x per dag. En dat is al heel veel.
Gebruik je ook paracetamol en diclofenac erbij?
Morganlefay schreef:En om het even nog duidelijker te maken. Ontstekingen in de bovenkaak zijn niet mals en zullen altijd behandeld worden. Het alternatief kan men zelf wel bedenken.
Storm schreef:GraceZarif schreef:Ik had een paar maanden geleden ook helse pijn en na het googelen was het vergelijkbaar met de symptomen van trigeminusneuralgie. pijnflitsen in gedeelten van het gelaat meestal aan één zijde. Bleek achteraf toch blootliggende tandhals te zijn.
Mocht het bij jou toch iets met je tanden zijn dan kan ik je de tandpasta van Elmex Sensitive Professional Tandpasta Repair & Prevent echt aanraden.
Die laatste heb ik toevallig! Wit met groene letters erop.
muppetmayo schreef:Mocht je na de behandeling weer enorm last krijgen (bijvoorbeeld van het wroeten met de wortelkanaal) , kun je evt naproxen gebruiken voor pijnstilling (bijvoorbeeld aleve, kruidvat etc hebben ook eigen merk) . Dat is bij mij de enige pijnstiller bij kiespijn welke nog iets helpt. Het gaat niet 100% weg, maar de pijn wordt houdbaar. Helaas veel ervaring met kiespijn. Zonder naproxen bonk ik mijn hoofd het liefste stuk tegen de muur meestal.
Heel veel succes nog even, ik hoop dat je snel van de pijn bent verlost