Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:40

Wat ik gedaan heb is winkel bellen. En daar uitleggen wat het probleem is. Buiten de site om de winkel gebeld. En heb boodschappen thuisgeleverd gekregen en de rekening overgemaakt. Via de site werkt het ook niet hier.

Ik zit nu met het volgende probleem ik kook op flessengas en kan hooguit nog twee dagen koken vermoed ik. Laten vullen is geen optie zelf nu. En risico met de lege fles slepen door anderen ook geen goed idee. Heb gebeld en bedrijf waar ik normaal vul komt een volle fles in bruikleen afzetten. <3 zij moeten er ook een eind voor rijden maar combineren het met iets anders.

Als ik weer fit ben kan ik de leenfles terugbrengen en mijn lege fles laten vullen weer.

Het is gewoon echt heel erg dom om te winkelen. Mijn huisarts en ggd waren heel duidelijk. Klachten dus blijf je thuis hoe dan ook.
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-03-20 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:44

Maar Koruna hij bent toch gewoon naar de garage geweest, bij je vader geweest, boodschappen hedaan terwijl je zoals je zelf zegt Corona hebt.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:46

Mijn leidinggevende zegt dat er binnenkort een brief/oproep van de arbo arts komt. Ik ben benieuwd, ze vermoeden namelijk wel Corona bij mij (maar niet getest en dokter wil me niet zien).

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:47

Lief aanbod, dankje! <3

Het kon op dat moment helaas niet anders dus had geen keuze. Had ook totaal niet aan een oproep gedacht gezien alles in 1x tegelijk kwam aanzetten. Ouders en familie werken gewoon door dus hulp vanaf die kant is erg lastig. Zal zometeen een oproep plaatsten. Snap jullie punt zeker wel maar op dat moment ga ik niet zonder boodachappen zitten.

Citaat:
Dat afstand houden geld voor wanneer je geen klachten hebt. Bij klachten thuisblijven, geen klachten wel naar buiten maar afstand houden. Je haalt het door elkaar..

En deze roeptoeter gaat er zelf niet op uit. Pubers zitten al een week binnen, althans, ze maken 's avonds een wandeling met ons als ouders, daarnaast geen sociaal contact.

Kristy1998, ik wil je niet aanvallen, echt niet. Maar je kan echt niet zomaar een winkel in met jou klachten. Als je dichterbij had gewoont had ik je boodschappen graag willen doen..
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 23-03-20 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:49

Hopen dat je met een brief van de arbo arts een stuk verder komt en alsnog getest word. Duidelijkheid in deze situatie is altijd fijn.

Veraaaaah schreef:
Mijn leidinggevende zegt dat er binnenkort een brief/oproep van de arbo arts komt. Ik ben benieuwd, ze vermoeden namelijk wel Corona bij mij (maar niet getest en dokter wil me niet zien).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:53

Eh echwel. 8)7 Toen had de ggd nog gezegd er is niks aan de hand je kunt overal heen gaan zonder restrictie. En ik heb zelf die restricties wel aangehouden op advies van riv en huisarts. Dat heb ik toen ook al neergezet en wil je maar niet lezen geloof ik. 8)7

En bij de garage heb ik geen contact met personen gehad. Sleutel afgegeven in brievenbus en teruggekregen in de brievenbus. Mijn vader is geweest na overleg met ggd en huisarts zonder fysiek contact en ik was op dat moment klachtenvrij 24 uur. En ook met de apk was ik op dat moment klachten vrij,

Maar van dit alles is ggd op teruggekomen de dag na de apk bij de garage. en geven ze toe een enorme fout te hebben gemaakt in hun inschatting. En waren ze blij dat ik gelukkig niet ben blijven doorlopen. Omdat zij eindelijk ook tot de conclusie zijn gekomen dat ik wel degelijk getest had moeten worden en ik er nu van uit kan gaan dat ik zoals huisarts en rivm al dachten wel besmet was.

Dus geen dingen hier neerzetten die je zelf loopt te verzinnen.

Dus met klachten ben ik helemaal nergens heen geweest ook al zei de ggd dat dat mocht (huisarts was er duidelijk in met klachten ga je nergens heen) en ben ik sinds het telefoontje van de ggd nergens meer heen geweest.

En nu is mijn richtlijn minstens 48 uur klachtenvrij voor ik ergens heen mag, maar liever nog drie dagen aanhouden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:20

Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat hier mensen zijn die het normaal vinden om met klachten buiten te lopen... Dan ben je echt niet wijs hoor. Te bizar voor woorden. Als er straks een lief omaatje door jullie overlijdt dan mag ik hopen dat jullie je zo gruwelijk schuldig gaan voelen. Aangezien dat is wat er kan gebeuren als jullie niet thuis blijven.

Waar een wil is, is een weg. Dan bel je iemand om boodschappen te brengen (mensen die gewoon werken en daardoor geen tijd hebben is ook een raar verhaal, want die mensen hebben toch zelf ook boodschappen nodig... Er is dan vast wel iemand die wat extra's voor je mee wil nemen) of plaats je een oproepje ergens. Paarden dienen dan ook verzorgd te worden door iemand anders. Mag hopen dat er iemand is die dat kan doen, want in normale omstandigheden kan je ook een keer uit de running liggen en moet toch iemand anders voor je invallen.

Als je met klachten naar buiten gaat ben je gewoon een gigantische egoïst en geen smoes of reden is goed genoeg. Je brengt gewoon andere mensen in gevaar en daar is geen excuus voor.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:29

Hier ook corona, en inmiddels begin ik aan dag 10 van 38 graden koorts. Toch maar weer even de huisarts gebeld. Ondanks dat ik van mezelf goed tegen koorts kan begin ik erg vermoeid te raken, zowel fysiek als mentaal. M’n lichaam is de koorts goed zat, merk ik.

Bij ons worden gelukkig de boodschappen gedaan door vrienden. Mijn vriend is niet meer ziek maar nog niet 100% klachtenvrij dus hij gaat ‘s avonds laat de deur uit om het vuilnis weg te gooien. Wij willen het risico niet lopen dat we iemand besmetten.

Benauwdheid is overgegaan van een soort stikkend gevoel naar het gevoel alsof ik continu de trap op aan het lopen ben; ik kan gewoon ademen, maar m’n longen lijken niet op volle capaciteit te werken.

Ah, huisarts belt net terug, en ik moet toch langskomen om even naar de longen te luisteren en zuurstofgehalte te meten. Fijn dat ze het serieus nemen, maar vind het niet leuk. ;(

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:29

mavantos schreef:
Ik kan er echt met mijn pet niet bij dat hier mensen zijn die het normaal vinden om met klachten buiten te lopen... Dan ben je echt niet wijs hoor. Te bizar voor woorden. Als er straks een lief omaatje door jullie overlijdt dan mag ik hopen dat jullie je zo gruwelijk schuldig gaan voelen. Aangezien dat is wat er kan gebeuren als jullie niet thuis blijven.

Waar een wil is, is een weg. Dan bel je iemand om boodschappen te brengen (mensen die gewoon werken en daardoor geen tijd hebben is ook een raar verhaal, want die mensen hebben toch zelf ook boodschappen nodig... Er is dan vast wel iemand die wat extra's voor je mee wil nemen) of plaats je een oproepje ergens. Paarden dienen dan ook verzorgd te worden door iemand anders. Mag hopen dat er iemand is die dat kan doen, want in normale omstandigheden kan je ook een keer uit de running liggen en moet toch iemand anders voor je invallen.

Als je met klachten naar buiten gaat ben je gewoon een gigantische egoïst en geen smoes of reden is goed genoeg. Je brengt gewoon andere mensen in gevaar en daar is geen excuus voor.

amen!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:30

@mavantos, Gewoon naar buiten gaan brengt nauwelijks risico's met zich mee :o Als je gewoon een wandeling maakt, verder niks aanraakt en bij mensen uit de buurt blijft dan heeft dit hetzelfde effect als binnen op de bank zitten. Quarantaine betekent in dit geval niet met de deur op slot binnen zitten. Het is zelfs erg gezond om even de natuur in de gaan iedere dag, ook als je lichte klachten hebt.
Of bedoel je naar de winkel gaan? Want dat zou je inderdaad niet moeten doen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:30

Urbiezira schreef:
Hier ook corona, en inmiddels begin ik aan dag 10 van 38 graden koorts. Toch maar weer even de huisarts gebeld. Ondanks dat ik van mezelf goed tegen koorts kan begin ik erg vermoeid te raken, zowel fysiek als mentaal. M’n lichaam is de koorts goed zat, merk ik.

Bij ons worden gelukkig de boodschappen gedaan door vrienden. Mijn vriend is niet meer ziek maar nog niet 100% klachtenvrij dus hij gaat ‘s avonds laat de deur uit om het vuilnis weg te gooien. Wij willen het risico niet lopen dat we iemand besmetten.

Benauwdheid is overgegaan van een soort stikkend gevoel naar het gevoel alsof ik continu de trap op aan het lopen ben; ik kan gewoon ademen, maar m’n longen lijken niet op volle capaciteit te werken.

Ah, huisarts belt net terug, en ik moet toch langskomen om even naar de longen te luisteren en zuurstofgehalte te meten. Fijn dat ze het serieus nemen, maar vind het niet leuk. ;(

Fijn dat je langs mag komen. Hopelijk zijn je waardes goed en hoef je niet naar het ziekenhuis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:31

Sterkte, langskomen wel. Hopelijk geen bijkomende ellende. :(:)

Het gevoel van continue traplopen herkennen we allebei ook. Ik ben bekend met longproblemen maar dit voelt anders

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:32

Karuna, je weet dat het virus op oppervlakken zoals een autosleutel of een autostuur even blijft leven?
En dat je daarmee alsnog iemand kunt besmetten?

Echwel

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:36

Maar Koruna je vond zelf dat je besmet was, je wist toen al binnenblijven en toch naar je bejaarde vader..
Ik kan daar werkelijk niet bij..
Dat bedoel ik roeptoeteren over een ander..

Verbeter de wereld enz

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:37

Boodschappen besteld bij de Jumbo, bezorgdatum 4 april!
Ik zit gelukkig niet zonder maar tegen die tijd gaat het toch aardig opraken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:37

Heel veel sterkte en beterschap Urbiezira. Het is nogal wat zo te horen. Verademing om te horen dat er ook nog mensen zijn die ondanks dat ze doodziek zijn nog steeds niet alleen aan zichzelf denken en sociaal zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:39

Op dat moment was ik klachtenvrij 24 uur (de officiele veilig richtlijn dus) en overleg gehad met ggd rivm en huisarts en de garage uiteraard. En de boel grondig ontsmet na uitstappen. Handschoenen gedragen ook nog in mijn bus. Garagemonteur heeft ook nog extra bescherming gedragen. Kortom ondanks de ggd en rivm en huisarts het is veilig en geen risico hebben we toch nog extra maatregelen genomen. En goed ook blijkt niemand is ziek geworden weet ik nu.

Rdw stond erop dat apk plaatsvond anders volgde een pittige boete, was al opgeschoven naar de laatst mogelijke dag. Had het graag uitgesteld maar dat was niet toegestaan door de rdw. Vanwege de dag klachtenvrij werd het veilig geacht.

Daarom moet ik nu 2 dagen aanhouden maar liefst nog drie dagen klachtenvrij voor ik weer ergens heen mag.

Echwel ik ga verder niet in op je zuigende opmerkingen :n ik heb me continue aan de richtlijnen gehouden en strenger nog

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:41

Lynnepinny schreef:
@mavantos, Gewoon naar buiten gaan brengt nauwelijks risico's met zich mee :o Als je gewoon een wandeling maakt, verder niks aanraakt en bij mensen uit de buurt blijft dan heeft dit hetzelfde effect als binnen op de bank zitten. Quarantaine betekent in dit geval niet met de deur op slot binnen zitten. Het is zelfs erg gezond om even de natuur in de gaan iedere dag, ook als je lichte klachten hebt.

Denk dat je even alles door moet lezen Er zijn hier mensen die ziek gewoon hun boodschappen gaan doen en op de klepper gaan . En dat normaal vinden, zo normaal dat ze hier nog verwachten dat de rest daar begrip voor heeft.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:41

Lynnepinny schreef:

Als je klachten hebt ben je egoïstisch als je naar buiten gaat (eigen tuin/balkon kan wel imo). Wij wonen in de randstad en de kans is echt zo gruwelijk groot dat je iemand tegen komt. Als je nu direct aan een bos woont in buitengebied waar het ontzettend rustig is dan zou het misschien kunnen. Alleen als je zegt dat mensen met symptomen naar buiten mogen geldt dit voor iedereen en er wonen meer mensen in de randstad dan in het buitengebied. Winkels sowieso een NO GO. Ga je toch naar buiten met klachten ben je gewoon egoïstisch en heb je schijt aan de rest, maar dan moet je ook niet zeggen dat je het zo erg vindt dat zoveel mensen overlijden. Daar heb je in mijn ogen aan bijgedragen.

Naar buiten gaan als je geen klachten hebt is natuurlijk wel gezond, maar dan gelden gewoon RIVM voorschriften met afstand houden e.d. Ik bedoel echt dat mensen met klachten binnen moeten blijven, want ook via objecten kan je mensen besmetten.

In mijn ogen gedraag je, je alsof je ziek bent en niemand wil besmetten (dus zo voorzichtig doe je) en als je klachten hebt blijf je thuis.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 23-03-20 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:42

Zuigende opmerkingen??? je verkondigt zelf alles op bokt..
En RDW zegt zelfs dat rijbewijzen verlengen nu even niet nodig is...…
En ik zou zelf liever boete riskeren dan een dode op mijn geweten.
Maar ach..

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:44

Okay, ik denk dat mijn beeld sowieso een beetje verknipt is, want ik woon hier aan de rand van de Veluwe :+ In het geval van een stad snap ik inderdaad wel dat binnen blijven toch wel de beste optie is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:06

raket schreef:
Ik ben positief getest.

Hoe is het nu inmiddels met jou, in het vorige topic was je nog goed ziek.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:31

Loretta schreef:
raket schreef:
Ik ben positief getest.

Hoe is het nu inmiddels met jou, in het vorige topic was je nog goed ziek.

Ik had een kleine opleving. Nu weer echt ziek. Veel hoesten enzo. Nu al meer dan 2.5 week.
Het is wel te doen hoor, maar erg vervelend. Ik lig muv de kleine opleving nog steeds hele dagen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:49

karuna schreef:
Daarom moet ik nu 2 dagen aanhouden maar liefst nog drie dagen klachtenvrij voor ik weer ergens heen mag.
Echwel ik ga verder niet in op je zuigende opmerkingen :n ik heb me continue aan de richtlijnen gehouden en strenger nog

Dat snap ik niet helemaal, als je nu nog steeds niet klachtenvrij bent en je volgens het RIVM 3 dagen klachtenvrij moet zijn voor je weer naar buiten mag, dan hou je je toch niet aan de regels als je twee dagen geleden nog je honden uitliet in de openbare ruimte?

Ik vind het bizar om te horen, zien en lezen hoeveel mensen vinden dat Nederland veel te laks is met maatregelen en veel strenger zou moeten zijn - maar zelf duizend redenen hebben waarom die voor hun zelf niet gelden. Ik ben niet ziek maar leef al anderhalve week vrijwel geisoleerd uit voorzorg, en heb ontzettend veel respect voor alle zieke Bokkers die echt dapper genoeg zijn om alle lichamelijke ellende zonder de normale sociale steun en afleiding uit te zitten. Dat is niet niks._/-\o_ Y;(

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:51

Ik had milde klachten, hees, keelpijn, aantal dagen verhoging en klonk als een zeehond wanneer ik moest hoesten.
inmiddels is mijn vriend goed ziek... wat ik ook had, het was besmettelijk.