Helderder schreef:Moet zeggen dat optiflow ook weinig ingezet wordt... Of er is een indicatie voor IC met direct intubatie, en als NR niet verdagen wordt, palliatief beleid...
Ja hier ook!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annenas schreef:Buiten het gebruik van Optiflow wel/niet.
Ik zie patiënten tot nu toe vrij snel inkachelen, daarom hebben ze bij ons besloten sneller te intuberen dan “normaal” en niet “aan te gaan klooien” met Optiflow of NIV, want tot nu toe liggen de meesten na intubatie vrij snel op de buik.
Barbabientje schreef:Annenas schreef:Buiten het gebruik van Optiflow wel/niet.
Ik zie patiënten tot nu toe vrij snel inkachelen, daarom hebben ze bij ons besloten sneller te intuberen dan “normaal” en niet “aan te gaan klooien” met Optiflow of NIV, want tot nu toe liggen de meesten na intubatie vrij snel op de buik.
Ik zie ik hier inderdaad ook, alles snel aan de beademing en op de buik.
Ook een paar gehad waarvan je dacht oh die kan misschien morgen of overmorgen wel weer lekker naar huis, maar die ligt dan 2u later op de IC. Niet te doen.
nynke55 schreef:Ik ben totaal niet medisch onderlegd, maar ik vraag me af, waarom op de buik?
laraxXxemma schreef:Hier ook, kans is groot dat ik binnen korte tijd ook nachtdiensten ga draaien.
Ik werk als röntgenlaborant, herken heel erg dat "stilte voor de storm" gevoel. Moet zeggen dat onze afdeling (en zover ik kan inschatten, het hele ziekenhuis) het echt goed oppakt. Ze hebben heel erg de toekomst in het oog en spelen daar al flink op in. Liever met iets te veel dan te weinig zeg maar. Al veranderen sommige dingen ook gewoon per dag.
Waarom is dat beademen op de buik precies? Ik hoorde het hier ook al ergens voorbij komen maar ben gewoon nieuwsgierig
Shaar schreef:Ik werk op OK als operatieassistent. Wij krijgen hier ook (verdachte) coronapatienten voor OK.
Wel zijn veel geplande OK's afgezegd en draaien wij veel minder dan normaal, waardoor zowel de anesthesiemedewerkers als de operatieassistenten ook ingezet worden op de IC ter ondersteuning.
Morgen mijn eerste IC-dienst van 19.30 tot 08.00... Ben benieuwd. Het worden pittige weken in ieder geval...
Juut schreef:@nEvelyne: Zelfde doelgroep, maar mix wat leeftijden betreft. Alle dagbestedingen zijn gesloten, en begeleiders ondersteunen de woningen.
Juut schreef:Lotus83 schreef:Ik werk in een verpleeghuis waar een afdeling word leeg gehaald en dat word een Corona afdeling.
Voor opname, ook voor mensen van buitenaf, dit gaat samen met het Zh.
Ik blijf op mijn eigen afdeling maar er word een grote groep samen gesteld van het personeel die naar de nieuwe Afdeling gaan.
De reacties zijn heel erg wisselend omdat de verpleeghuizen de deuren sluiten om onze ouderen te beschermen en nu word het bij ons binnen gehaald.
Ik vind dat moeilijk
Oef, ja, die schuurt... In hoeverre zijn afdelingen wel van elkaar afgezonderd? Hoe wordt het risico ingeschat?