Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Onflexibele Weekgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 10:34

Sizzle grappig dat jij op lab werkte

Alleen op lab staan is verboden, dus werken na werktijd en in weekend is niet aan de orde.
Ik wil niet in details treden maar ons bedrijf wordt ernstig in de gaten gehouden, dus dat doen we ook niet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:38

tita schreef:
Marcella schreef:
Mijn werkgever heeft mij voor deze week op ziek gezet. Ga er nog even achteraan wat de bedoeling is aangezien ik niet ziek ben.

Ook raar zeg.

Wel slim, illegaal maar slim.
Waarschijnlijk heeft ie een verzuimverzekering waardoor zijn verzekeraar jouw loon aan hem betaald zodat hij jou kan betalen.
Dit mag natuurlijk niet, maar in tijden van crisis...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:39

tita schreef:
Polly schreef:
Lees ik nou goed dat de kinderopvang gewoon doorbetaald moet worden :wow:

Ja helaas wel en uren ben je kwijt.
Er is wachtlijst voor de KDV dus tijdelijk eraf halen zorgt voor meer problemen.

san87 jij weet niet of ik minimale gevolgen heb want je kent me niet.
Je weet niet wat er meer speelt, jij kan niet in onze portemonnee kijken
Dus ook jouw conclusie slaat compleet de plank mis, wil wel ff voor jou vermelden dat ik al iemand kwijt ben aan Corona dus dim maar beetje

Dat is oprecht heel vervelend voor je, maar zeggen dat jij corona niet veroorzaakt hebt maar wel voor de gevolgen opdraait is echt bizar. Dat geldt voor IEDEREEN in deze maatschappij, niet alleen jij. Dus dim zelf maar even een beetje :).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:41

Naar aanleiding van je laatste post: ik zou vakantie nemen en de tijd benutten om een andere werkgever te zoeken :+
Klinkt niet echt als een plek waar je soeieso op lange termijn tevreden gaat blijven :o
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 19-03-20 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:42

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:46

Polly schreef:
Lees ik nou goed dat de kinderopvang gewoon doorbetaald moet worden :wow:

dit geld voor iedereen. is op nieuws geweest en rutte had dit gemeld tussen neus en lippen door op een van persconferenties

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:51

Ik maak geen gebruik van kinderopvang dus dit had ik even gemist maar dat vind ik echt schandalig!
Zwemles gaat hier om niet door naar de leskaarten worden verlengd dus ook niet doorbetalen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:04

Polly schreef:
Ik maak geen gebruik van kinderopvang dus dit had ik even gemist maar dat vind ik echt schandalig!
Zwemles gaat hier om niet door naar de leskaarten worden verlengd dus ook niet doorbetalen

Is het ook :\. Gaat echt om giga bedragen per maand, allemaal voor niks.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:08

Nou zeker, dat weet ik nog wel uit de tijd dat we nog wel opvang hadden, er is iig 1 sector die niet gaat omvallen.
Bizar dat dat kan joh

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:08

Hier zijn de werkgevers goed bezig alleen de werknemers niet. Die lopen te hoesten, niezen en te snotteren maar hebben niks ergs dus ze kunnen blijven werken. Ik heb er een keer wat van gezegd en nu wordt ik doodgezwegen door een collega. Lastig hoor.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:10

Ik zou voor mn eigen veiligheid thuis blijven, toedeloe!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:14

Polly schreef:
Nou zeker, dat weet ik nog wel uit de tijd dat we nog wel opvang hadden, er is iig 1 sector die niet gaat omvallen.
Bizar dat dat kan joh

De mensen in de buitenschoolse opvang hebben nu een vakantie tot 19 April met volledig behoud van salaris en de ouders dragen die kosten (dus niet de gemeente die de werkgever is).

Nu gun ik de medewerkers hun ‚gelukje‘ wel maar het is natuurlijk wel zuur dat ik gewoon mijn volledige uren draai en daarnaast mijn kind thuis heb en daar ook nog voor betaal :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:15

Sizzle schreef:
Polly schreef:
Bizar dat dat kan joh

De mensen in de buitenschoolse opvang hebben nu een vakantie tot 19 April met volledig behoud van salaris en de ouders dragen die kosten (dus niet de gemeente die de werkgever is).

Nu gun ik de medewerkers hun ‚gelukje‘ wel maar het is natuurlijk wel zuur dat ik gewoon mijn volledige uren draai en daarnaast mijn kind thuis heb en daar ook nog voor betaal :')

Ik vind het schandalig.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:17

Ik zit echt met m'n kin op het tafelblad, absurt!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:27

Daar wordt volgens mij gewoon een oplossing voor gezocht. Voor nu is het wel betalen en ook de toeslagen zijn al gestort natuurlijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:32

Zo, ik als kinderloos persoon vind dit zelfs belachelijk. Betalen voor een dienst die je niet afneemt.
En dat gebeurd natuurlijk ook met je sportschoolabbo ed, maar dat zijn niet zulke astronomische bedragen.

Wij hebben gelukkig een coulante werkgever. Als je schriftelijk aan kan tonen dat je geen opvang hebt, mag je betaald thuis zitten om voor de kinderen te zorgen.
Waar mogelijk mag je thuis werken en anders kom je naar kantoor als je geen klachten hebt.
Je ziet dat iedereen zijn uiterste best doet om gewoon de uren te werken en aanwezig te zijn.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:57

Tita ik heb met jou en medestanders te doen. Je zit echt knel als je werkgever niet wilt meedenken en zelfs geen onbetaald verlof wilt verlenen . gelukkig hier een flexibele werkgever die zelf ook snapt dat we allemaal ons best doen. Sterkte! Ik vrees dat dit nog (veel te) lang gaat duren...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:07

Ik moest er maar vanuit gaan dat het een foutje was kreeg ik net te horen en zou het nog via de mail krijgen.

dromertje2

Re: Onflexibele Werkgevers en Corona- virus en kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:36

Ik heb juist brief gehad van kind en gezin waar ze vragen enkel de kinderen te brengen als het echt niet anders kan. Tussen 14 maart en 4 april moet je geen opvangdagen betalen en gaan er ook geen respijtdagen afgetrokken worden.
Goed geregeld vind ik zelf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:44

MarliesV schreef:
Zo, ik als kinderloos persoon vind dit zelfs belachelijk. Betalen voor een dienst die je niet afneemt.
En dat gebeurd natuurlijk ook met je sportschoolabbo ed, maar dat zijn niet zulke astronomische bedragen.

Wij hebben gelukkig een coulante werkgever. Als je schriftelijk aan kan tonen dat je geen opvang hebt, mag je betaald thuis zitten om voor de kinderen te zorgen.
Waar mogelijk mag je thuis werken en anders kom je naar kantoor als je geen klachten hebt.
Je ziet dat iedereen zijn uiterste best doet om gewoon de uren te werken en aanwezig te zijn.

Ik denk ook dat je meer gemotiveerde en flexibelere werknemers krijgt als je als WG meedenkt en zelf flexibel bent.
Zelf ben ik iig bereid harder te lopen voor mijn werkgever omdat ze daar al vaker hebben laten zien echt achter de werknemers te staan en altijd mee te denken. Ik zou eerder de kont in de krib gooien als dat niet zo was.

En qua doorbetalen; het moet hoe dan ook ergens vandaan komen. Als opvang geen geld krijgt, moeten alle werknemers de ww in. Nu krijgen veel ouders ook de opvangtoeslag, dus dat scheelt wel iets.
Maar idd alsnog honderden euro’s per maand de plee in. En wij hebben geluk dat er aan ons salaris niks gebeurd, maar je zou maar ZZP’er zijn, zelf ook geen inkomsten hebben en ook nog de kinderopvang moeten blijven doorbetalen. Een financiële strop is dat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:59

Mijn man werd net gebeld door zijn werkgever, hij had zich zondag ziek gemeld, dat hij gewoon 100% doorbetaald krijgt ipv een wachtdag en 90% salaris omdat zij dat aangevuld krijgen.
Vind ik wel erg netjes!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:08

Wij zijn inmiddels in discussie met de kinderopvang. Man is zzper als beveiliger n brandwacht en vrijwillig brandweerman.
Je zou zeggen: dan heb je recht op opvang.
Maar nu moet ik een verklaring van de werkgever/opdrachtgever aanleveren dat zijn werk cruciaal is en een kopie rooster.
Dat kunnen we dus niet.... hij is zzper en voor de brandweer weet je nooit van tevoren of je moet werken. Als de pieper gaat dan moet je gaan.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:13

Huh ook een rooster? Dat is gek.

Hier alleen een verklaring van de werkgever. Maar als brandweerman heb je toch zo’n bewijs dat je dat bent, en snappen ze echt niet dat je als vrijwillig brandweerman geen rooster hebt maar alleen werkt als er brand is :?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:16

verootjoo schreef:
Huh ook een rooster? Dat is gek.

Hier alleen een verklaring van de werkgever. Maar als brandweerman heb je toch zo’n bewijs dat je dat bent, en snappen ze echt niet dat je als vrijwillig brandweerman geen rooster hebt maar alleen werkt als er brand is :?

Sterker nog, je hebt gewoon een 0 uren contract en een maandelijkse loonstrook

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:24

Vrijwillige brandweerman heeft toch gewoon een baan of in jullie geval ZZP of eigen zaak en wordt alleen opgepiept indien nodig en hoort dan eigen baas te zijn of een werkgever te hebben die er achter staat waar hij zo kan gaan, als hij in de buurt is , als dat niet zo is houdt het op. De uren gaan dan toch af van het werk wat anders op dat moment wordt gedaan? Dat is dan toch het eigenlijke werk. Het is toch vrijwillige brandweer , wordt toch niet voor niets zo genoemd?