Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 22:58

arabella2000 schreef:
Een dikke knuffel van hieruit.... wat leuk dat er een puppy komt.

Mijn vader zit sinds kerst in het traject. In de week van kerst zijn ze begonnen met chemo's en bestralingen.
Daarna was de tumor zo goed als weg. Ze kunnen niets vinden, maar er was nog een verdikking. Het hapje dat ze eruit gehaald hadden was goed, maar dat wilt jammer genoeg niets zeggen over de rest.

Ze hebben de keuze gekregen tussen:
1) slokdarm eruit en buismaag laten maken
2) elke 3 maanden opnieuw scannen en scopie en hapje laten wegnemen.
Bij de 2e optie is de kans op uitzaaiingen groter en als ze bij een 3 maanden check wat vinden, dan mpet hij meteen geopereerd worden. Dan heeft hij geen voorbereidingstijd meer en geen chemo's.

Dus mijn ouders hebben gekozen voor de operatie. Na heel veel onzekerheid ( eerste datum wad eind maart, toen half april. Daarna half/eind mei.)is hij vorige week woensdag geopereerd.
De operatie ging goed, maar nu is hij aan het herstellen en heeft hij wat probleempjes. Als dat zich nu oplost, dan kan hij donderdag naar huis..... laten we het hopen

Nogmaals heel veel sterkte voor jou en je familie....

Pff dat is een rot keuze zeg arabella2000! -O- Jullie ook heel erg veel sterkte... Flinke operatie geweest wel denk ik? Het is ook zo'n onwijze rotplek.
Heeft jouw vader ook een sonde (gehad)? Hopelijk mag hij donderdag naar huis! Het beste iig :(:)

IlonavL schreef:
Ahh wat een schatje <3 Heel fijn om naar uit te kijken!

Hoe gaat het met jou/jullie (vriend en moeder)? Lijkt mij zo heftig voor jullie allemaal, iedereen gaat er vaak ook weer net een beetje anders mee om. Mijn duimen draaien dat de behandelingen goed aanslaan!

Met m'n moeder gaat het wel oké, ze werkt nu wat minder (stond sowieso al op de planning) dus ze heeft nu meer tijd om m'n vader te helpen. Van de week zat ik even met d'r te kletsen en toen zei ze wel dat ze het heel pittig vindt om zoveel heen en weer te rijden naar Delft, ze vindt autorijden vooral op de snelweg een beetje spannend. Dus we gaan even kijken of m'n vriend en ik wat meer kunnen rijden. Verder bekijkt ze het allemaal heel erg door d'r verpleegkundige bril, heel klinisch allemaal. Zei wel tegen d'r dat ze zichzelf ook niet moet vergeten en toen zei ze wel dat ze zich ook zeker zorgen maakt.

M'n vriend vindt ziekenhuizen best wel eng maar hij was wel vorige week met pap mee geweest naar de bestraling, dus dat vond ik wel tof van hem! Hij is er natuurlijk ook wel van geschrokken dat het zo ernstig is, hij is niet persé verdrietig maar maakt zich ook wel zorgen.

Vandaag had pap dus weer chemo maar hij was niet lekker vanavond appte hij, beetje misselijk en een onbestemd gevoel. Hij zal wel vroeg naar bed gegaan zijn :(:)

Warboel

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 16:46

Week 2 zit er inmiddels ook op; hij begint nu wel flink last te krijgen.
Hij heeft totaal geen honger, is ook weer flink afgevallen ondanks de peg sonde. Hij is futloos, slaapt heel erg veel en voelt zich gewoon niet lekker. Wat logisch is natuurlijk, maar wel sneu.
Helaas heeft hij ook verschrikkelijke hoofdpijn. De arts wil alleen niet nóg meer pijnstillers voorschrijven, hij heeft al heel erg veel pijnstilling. Waarschijnlijk is het uitstralingspijn.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:49

Dikke knuffel voor jullie allemaal :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:24

Wat een narigheid dikke knuffel ..... :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:31

Ik lees je topic net, wat een narigheid! Heel veel sterkte voor jou en je familie!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 22:27

Het gaat helaas niet zo goed :\

Hij heeft verschrikkelijke hoofdpijn. Echt extreem. Elke keer als ik ‘m met zoveel pijn zie breekt m’n hart een beetje meer -O-

Inmiddels heeft hij een flinke dosis Fentanyl, het is heel lastig met de medicatie voor z’n hart om andere pijnstillers te krijgen.

Zou zo graag willen dat ik wat voor hem kan doen, de pijn een beetje wegnemen, maar dat kan gewoon niet.

Hij sprak vandaag de KNO arts en pap is zelf toch wel een beetje bang dat er iets in z’n hoofd zit. Einde van de week belt de KNO arts hem om verder onderzoek te bespreken.

De bestraling en chemo gaat opzich goed, hij is van de chemo gelukkig niet echt ziek. Natuurlijk voelt hij zich wel beroerd, maar niet misselijk. De huid bij z’n keel gaat wel helemaal naar de gedver van de bestraling :=

Dusja een hoop zorgen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:30

Sterkte nogmaals :(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:31

Ach, ik kan je vader en iedereen om hem heen alleen maar sterkte, kracht en moed wensen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:35

:(:) :(:)

Mijn duimen blijven draaien!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:40

:(:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Heel veel sterkte samen. Zo moeilijk dit :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:46

Heel veel sterkte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:01

Die vreselijke hoofdpijn is voor mij zó herkenbaar! Ik weet precies wat je vader voelt pijnstillers helpen niet.Als ik ging slapen,hoopte ik dat ik de volgende morgen niet meer wakker zou worden.Zo vreselijk is de hoofdpijn.Ook ik denk hetzelfde als je vader! dat er bij mij iets in het hoofd zit.
Ik hoop dat de hoofdpijn bij je vader,net als bij mij na 6 weken, gaat afnemen.Ik duim voor hem.
Heel veel sterkte!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 13:16

Hij appte dat de KNO arts vanochtend al gebeld heeft, er gaat een CT-scan gemaakt worden want zij en een collega vertrouwen het toch niet helemaal.

Goed om te horen dat het bij jou na 6 weken ging afnemen gohya! :)

Bedankt allemaal voor de lieve sterkte wensen :+:

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:27

Van mij ook nog een knuffel, Dees.
Het is zwaar ellendig om iemand zo te zien lijden. Ik hoop op de best mogelijke uitslag en vooral ook dat je vader snel wat comfortabeler gaat worden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 20:29

Aankomende vrijdag heeft pap een CT-scan van z’n hoofd, ben benieuwd!
Ik was vandaag mee met een gesprek met de zorgcoach, hij is wel weer afgevallen.
Verder niet echt veranderingen, nog steeds veel pijn en hij vindt de bestralingen erg vervelend, natuurlijk super claustrofobisch met zo’n strak masker op je gezicht en dan ook nog in zo’n machine.

Hij is afgelopen zaterdag bij z’n “kleinkind” komen kijken, dat wilde hij heel graag. Was bang dat ze ‘m een beetje raar zou vinden vanwege dat hij ziek is en “anders” ruikt daardoor, maar ze was juist superlief voor hem. Ze wilde lekker met ‘m knuffelen. Hij is 10 minuutjes geweest ofzo en toen was hij doodmoe. Maar hij is iig geweest en dat vond ik echt super fijn!
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:43

Fijn dat hij even heeft kunnen knuffelen, dat is o zo belangrijk dat dat nog kan. Sterkte

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:23

Wat een lieve foto <3

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:25

Hij heeft vast hoop vitamine H opgedaan tijdens het korte bezoek.
Sterkte vrijdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:37

Een foto om te koesteren :+: zo lief!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:16

Wat fijn dat hij even kon komen knuffelen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:44

Lees net je topic door. Wat erg voor je vader en jullie natuurlijk. Het zijn inderdaad de topic's die je nooit hoopt te schrijven en vaak een ver van je bedshow tot het je overkomt of bij je directe naastte.

Wat een super lieve foto en wat een prachtig hondje!

Heel veel sterkte en hopelijk vecht hij zich er doorheen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 10:50

Gisteren heeft m’n vader z’n laatste bestraling gehad, de behandeling is nu dus klaar!

We moeten nu afwachten of het wat gedaan heeft... ik moet heel eerlijk zeggen dat ik al wel meer progressie verwacht had. De tumor is nog duidelijk zichtbaar en is nu 2 mm gekrompen. Dat is natuurlijk echt bijna niks op zowat 6 cm. Maargoed, het is wel wát, dus de zien het maar positief in!

De bestraling en chemo werken nog even door. Hij heeft over 3 en over 6 weken weer een consult bij de arts. Over 3 maanden krijgen we definitief te horen of de behandeling wat gedaan heeft.

Moet zeggen dat ik het nu denk ik nog moeilijker vind als tijdens de behandeling, want meer dan zitten afwachten kunnen we gewoon niet. Het kan ook zomaar zijn dat die tumor volgende week weer besluit om te gaan groeien. Z’n lichaam moet die cellen nu op gaan ruimen. Maar hij is geen ster in opruimen :')

Eten, drinken en praten gaat nog steeds heel erg slecht. Eten gaat helemaal niet eigenlijk. Dusja, afwachten nu maar.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:26

Ik kom nu net binnenvallen in je topic.
Heel veel sterkte voor je jou, familie en je vader. Ik hoop dat er meer resultaat komt van de behandeling.

Hoe was de uitslag van de CT scan hoofd?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:38

Ik leef met je mee.
Weet precies hoe het voelt, namelijk dat je je machteloos voelt en je ontzettend veel verdriet hebt dat je je vader zo moet zien lijden...
Dat hakt er echt flink in bij iedereen om hem heen.
Heel veel sterkte gewenst.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:44

Jeetje wat heftig nieuws! Rot ziekte is het en ook zo onvoorspelbaar wat het zo erg lastig maakt!

Mijn oma heeft ook kanker ( longkanker ) en het blijft maar slecht nieuws... Eerst nog goede hoop gehad dat het toch weer goed zou komen. Halve long weggehaald waar de tumor zat maar er waren al wat uitzaaiingen en dat zijn er alleen maar meer geworden. Nu moet ze toch aan de chemo en heeft net haar eerste behandeling gehad. Eerste 3 dagen ging echt super ze voelde er niks van. Dag 4 werd wel heel anders toen begon ze zich ontzettend ziek te voelen. Na 2/3 dagen weer een stuk opgeknapt.
Het maakt het ook zo onwerkelijk aangezien ze nog alleen woont en zo actief is als maar kan en zeker niet dementerend of iets. Lichamelijk ook nog ontzettend fit.

Helaas was het allerslechtste nieuws wel dat ze nog maar 2 jaar of korter heeft. Klinkt zo gek dat er gewoon een streep onder je leven wordt gezet. Bij mij duurt het verwerken best lang of komt pas na een lange tijd. Voor mij voelt het heel onwerkelijk dat ze zo ziek is , terwijl je dat haast niet ziet aan de buitenkant.

Hoop zo dat er ooit een medicijn komt voor deze rot ziekte....

Heel veel sterkte toegewenst!