Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kwii schreef:Morrow_Less schreef:Ik ga van mezelf uit, even alle media uitzetten. Elke dag zit ik met enorme spanning te luisteren naar de huidige cijfers, maar ik wordt er enkel droeviger van omdat er steeds meer en meer mensen bijkomen
Voor mijn eigen mentale gezondheid, ga ik even alles bannen van nieuws op tv, radio en artikels.
Zijn er mensen die dit ook doen? Helpt het jullie om je wat veiliger te voelen?
Ja helpt mij wel, ik probeer gewoon niet te vaak naar te kijken. Wel bijvoorbeeld 1x per dag, maar verder niet. Helaas kan ik de radio ook niet aanhebben want dan komt het natuurlijk steeds voorbij
Verder vind ik het maar lastig, ik heb al niet super veel sociale contacten maar nu helemaal niks op mijn vriend na die juist op hele andere tijdstippen gaat werken dan normaal.
Dreamybol schreef:Sterkte Moonsparkle!
Morrow_Less, ik probeer het nieuws wel te vermijden, maar dat is erg lastig. Leuke afleiding op facebook of bokt moet je ook tussen de covid19berichten door zoeken. Ik merk dat ik weer wat neurotisch word, enerzijds wil ik het allemaal niet weten, anderzijds wil ik juist alle cijfertjes analyseren en overal lijstjes van maken. Maar beseffen dat ik het niet doe omdat ik het wil weten, maar omdat lijstjes mij steun geven is stap 1 in het minder/niet te doen, dus ik probeer ook maar niet te streng voor mezelf te zijn. En nu ik het opschrijf, denk ik ook echt 'jij met je idiote lijstjes, ga wat beters doen'.
Ik ben nu stukjes aan het schrijven voor een nieuwe website van iemand. Geen idee wat ze ervan kan gaan gebruiken, maar ik ben even bezig met iets leukers dan covid19.
Melvern schreef:Voor mijn gevoel zit ik ook helemaal opgesloten. In huis en in mijn hoofd.
Ik ben heel veel buiten en heb veel angsten en onzekerheden. Praten is een dingetje en telefoneren al helemaal en alles gebeurd nu telefonisch, dus ik heb geen contacten nu.
Mijn eetstoornis maakt het me ook onmogelijk op het moment. Bewegen is bijna 0 en ik heb paniekaanvallen om niets. Alles en iedereen heeft het over het virus, ik word daar helemaal panisch van.
Heel eerlijk, de afstand is me nog niet eens een probleem. Ik vind contact heel moeilijk en naar afspraken gaan geeft me heel erg veel spanning.
Alleen het niet kunnen weggaan, mijn hoofd leegmaken en mezelf moe maken, de structuur van het ''gewone'' leven zo missen dat ik niet verderop kan kijken dan vandaag. Hopelijk zonder al te veel gedoe de dag door komen.
Melvern schreef:Voor mijn gevoel zit ik ook helemaal opgesloten. In huis en in mijn hoofd.
Ik ben heel veel buiten en heb veel angsten en onzekerheden. Praten is een dingetje en telefoneren al helemaal en alles gebeurd nu telefonisch, dus ik heb geen contacten nu.
Mijn eetstoornis maakt het me ook onmogelijk op het moment. Bewegen is bijna 0 en ik heb paniekaanvallen om niets. Alles en iedereen heeft het over het virus, ik word daar helemaal panisch van.
Heel eerlijk, de afstand is me nog niet eens een probleem. Ik vind contact heel moeilijk en naar afspraken gaan geeft me heel erg veel spanning.
Alleen het niet kunnen weggaan, mijn hoofd leegmaken en mezelf moe maken, de structuur van het ''gewone'' leven zo missen dat ik niet verderop kan kijken dan vandaag. Hopelijk zonder al te veel gedoe de dag door komen.
moonsparkle schreef:Ik zei altijd als het me echt te moelijk word dan verkoop ik de boel en ga ik op reis, nu kan ik nergens naartoe.
kwii schreef:Dat vind ik echt een fijn aanbod Morrw_Less.
Ik zat ook eens even op je blog te kijken en zag dat je ook een stukje had geschreven over minimalise! Ben je daar altijd bezig mee? Ik doe nu de minimalist-challenge. Wel in een iets andere vorm omdat ik mezelf geen extra druk wil opleggen.
@TS Hoe is het nu met je? Ik denk dat het wel goed is om bezig te blijven, maar wel op een ontspannen manier. Paar simpele klusjes op een dag met veel relaxen er tussen in.
Warboel schreef:Melvern schreef:Voor mijn gevoel zit ik ook helemaal opgesloten. In huis en in mijn hoofd.
![]()
Dikke knuffel!
Ik voel me ook echt heel erg rot. Gisteren had ik echt de energie niet om wat te doen, dus letterlijk de hele dag op bed gelegen.
Vanochtend durfde ik eindelijk naar de apotheek, met erheen lopen al steeds het gevoel van paniek, gelukkig was het rustig en kon ik m'n medicatie meenemen. Ik vind ergens heen gaan al moeilijk, als ik dan nu een paar dagen binnen gezeten heb en dan even naar de winkel moet ofzo is dat gevoel van paniek alleen maar groter.
Ook echt mega het gevoel van opgesloten zitten in m'n eigen hoofd, voel me ontzetten nutteloos en vraag me met regelmaat af wat het nut van het leven isMaargoed, dat deed ik voor deze coronacrisis ook al. Alleen nu kan ik niet even naar de sportschool om m'n hoofd leeg te maken dus blijft het meer hangen.
Vandaag wel gewoon uit bed gegaan en net zelfs gekookt, echt een mijlpaal