Lang haar los dragen. Hoe dan?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:38

hier ook lang haar, en vaak los..
het raakt net de achterkant van mn zadel niet :)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:49

brokjes schreef:
love_western schreef:
Ik zou mijn haar ook graag los willen dragen, maar als ik het leuk in model heb zitten. Dan na een paar uur hangt in de klit en futloos om mijn hoofd heen :

Wat daar opzich wel mee kan helpen is je haar in een knot of vlecht doen, en dat er na een halfuurtje weer uithalen. Ik heb dan weer een mooie slag/volume voor een paar uurtjes!

Mijn haar is daar net te kort voor. Kan nu eindelijk sinds paar weken weer een staartje in :')

Het is gewoon dik en stug haar, wat zijn eigen leven leidt. Er zit wel slag in uit zichzelf, maar naar borstelen en mousse. Zit het dus paar uur leuk en dan gaat het zijn eigen gang weer.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:15

Topic naar m'n hart :')
Ik draag het ook altijd vast. Meestal staart, soms een knot of donut erin. Maar losse plukken vind ik rampzalig, erger ik me kapot aan.

Het komt nu toch op een lengte (onder bh band) dat los ook mooi staat, maar altijd zo in je gezicht.. Dat kleine staartje of met een knipje staat niet mooi bij mij :o Al was dat wel een goede oplossing geweest.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:44

Ik heb niet super lang haar maar draag het wel vaak los. Wat ik zo jammer vind is dat mijn haar er gauw vet uit ziet en dan in strengen gaat hangen. Ik zie zo veel meiden met van die prachtige gladde manen en ik heb altijd van die sprieten. Het is dun, maar heb wel veel haar (volgens mijn kapper, ik ben blij als ik drie sprieten kan tellen maar goed).

Ik gebruik alleen shampoo, maar was wel bijna iedere dag omdat het dus gauw vet wordt. :\
Regelmatig even borstelen helpt al wat tegen de strengen (niet tegen de vettigheid), maar ik vind het zo'n stom gezicht om in het openbaar steeds mijn haar te gaan zitten kammen.

Yenni

Re: Lang haar los dragen. Hoe dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:57

Unseen: je haar word juist vetter en vetter omdat je het iedere dag wast. Ga eens terug naar 2 x per week. Het vergt wat geduld maar dan heb je ook wat. Mijn tip.. Droogshampoo

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:58

En niet zo vaak borstelen daar wordt het ook vetter van. Ik borstel het maar 1x per dag.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:34

Afbeelding

Hier redelijk lang haar heb het meestal ook los, als ik bezig ga schoonmaken oid dan wel in een staart, maar ik heb hele irritante slagen/krullen vaak in de knup

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:49

Ik heb het vaak in een zijvlecht. Ook weleens een zijstaart met een wokkel.
Los niet zoveel meer. En als ik het los heb dan zet ik het met een klein clipje vast.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:24

Gewoon... los doen??? Snap het probleem niet helemaal. Ik heb tijden extensions gehad en had het altijd los
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:43

Hier altijd los, geen haarlak, gewoon los zonder iets.
Het enige wat ik er aan doe is als het wat langer is , is 1 keer per dag borstelen na het opstaan. Als ik naar de kapper geweest ben dan kan ik enige weken zonder borstelen zelfs.

Misschien moet je het gewoon eens doen? en valt het heel erg mee met 'slordig' staan. Ik dacht namelijk ook altijd dat het slordig stond, maar na het zwemmen e.d. had ik het los en dat is uiteindelijk zo gebleven.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:20

Mijn haar is niks mis mee. Het is lang en niet té stijl, volle bos, volume zat ongeacht netjes geknipt of al een jaar niet. Het hoeft maar eens in de week gewassen. En nu ik wat grijze plukjes krijg, ga ik wat vaker naar de kapper voor asblonde highlights. Menig vrouw zou een moord doen voor mijn haar :D

En ondanks goede voornemens doe ik het steeds weer in een staart. Want met een baby thuis is los haar niet handig, bij de paarden is los haar niet handig en op kantoor achter de computer en met leeswerk.... niet handig....

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:33

Ik heb ontzettend dik haar en altijd het idee dat het pluist. Doe ook altijd mijn haar vast omdat los gewoon net niks is. Na het douchen dan drogen dan zit het mooi, 1 stap buiten en niks meer van over. Vast stoor ik me trouwens net zo gard aan, want geen elastiek zit goed en alles vliegt er aan alle kanten uit. :')
Maar het verschilt gewoon echt met wat voor haar je hebt. Ik denk dat je echt gewoon een goede kapper moet treffen die het een keer leuk knipt en tips geeft. Ik heb de goede kapper dus nog niet gevonden.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:37

Yenni schreef:
Unseen: je haar word juist vetter en vetter omdat je het iedere dag wast. Ga eens terug naar 2 x per week. Het vergt wat geduld maar dan heb je ook wat. Mijn tip.. Droogshampoo

Ja toch wel he -O- Twee keer per week wordt echt afzien voor mij, vind het zó vies als het zo vet wordt :') De reden dat ik dat nooit eerder echt doorgezet heb omdat ik toch iedere dag voor werk representatief moest zijn...

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:38

Ik heb dik en heel lang haar (ik kan er makkelijk op gaan zitten). Ik draag het voornamelijk los, maar sommige dagen ook vast.
Ik doe er weinig mee, wassen en elke ochtend borstelen met leave in conditioner. Het klit wel enorm snel samen.
Ik ga er in mee dat het ook veel gewente is, dat is het voor mij wel.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:39

Bij de paarden draag ik een lage staart, vroeger had ik het echt altijd los, dat vind ik het mooist maar voor sommige dingen niet praktisch.
Ik gebruik altijd haarlak en normaal gesproken blijft dat prima zitten.
Niet als het hard waait natuurlijk maar daar heb je binnen dan weer geen last van.
Ik ben al 17 jaar niet meer naar de kapper geweest. :D
Hier los bij de paarden, omdat het een verjaardagsfeestje was!

Afbeelding

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:45

Hier iemand met enorm veel haar tot halverwege mijn rug waar menig vriendinnen jaloers op zijn. Ik heb het altijd in een staart of het haar in een knot gedraaid.
Op de momenten dat ik het los draag zit het in een halve staart. Google is op half braided hairstyles. Hier zien best leuke ideeën tussen.

Overigens draag ik mijn haar nooit los omdat ik mij daar onzeker over voel. Ik voel mij gewoon mooier met mijn haar vast. De reden dat het langs is omdat het snel groeit en gedoneerd kan worden aan de gene die wel van lang haar droomt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 05:04

Unseen schreef:
Yenni schreef:

Ja toch wel he -O- Twee keer per week wordt echt afzien voor mij, vind het zó vies als het zo vet wordt :') De reden dat ik dat nooit eerder echt doorgezet heb omdat ik toch iedere dag voor werk representatief moest zijn...

Ik waste mn haren ook elk dag.
Ik ben eerst naar om de dag gegaan en douche als ik mn haren niet was met showercap zodat mijn haar ook niet nat word.
Als ik ze nat laat worden en dan niet was dan is het een stuk sneller vettig.
Nu kan ik gerust elke 3 dagen wassen en soms 4.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 05:47

Ik haat mijn haar los..Zo lang als nu heb ik het nog nooit gehad, maar altijd vast. Krijg het helemaal warm ervan als ik het los heb;p Kort haar is meer werk, dus dan maar gewoon lang en vast..klaar. Af en toe heb ik echt de behoefte om de schaar erin te zetten.