Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pocca_Locca schreef:Wouw ik lees net dat ze in China nu vitamine C inzetten in de strijd tegen het Corona virus. Zo zie je maar weer. Niet alleen bij tetanus infecties blijkt het hoopgevend dus..
RD schreef:Een ernstige complicatie van een besmetting met het nieuwe coronavirus (Covid-19) is een longontsteking. Bij sommige patiënten slaat het afweersysteem op hol en worden zeer veel signaalstoffen (cytokinen) geproduceerd, een zogeheten cytokinenstorm. Dit resulteert in een enorme ontstekingsreactie waarbij zich grote hoeveelheden vrije zuurstofradicalen (oxidanten) vormen. Deze agressieve stoffen beschadigen cellen en weefsels.
Als dit proces doorslaat, kan dit leiden tot orgaanfalen. Dit is precies wat gebeurt bij patiënten die overlijden aan een infectie met Covid-19. Door het heftige ontstekingsproces vermindert de zuurstofuitwisseling in de longen en daalt de zuurstofverzadiging in het bloed. Aansluiting op een kunstlong (extra corporele membraan oxygenatie, ECMO) is dan noodzakelijk, maar zelfs dat biedt niet altijd uitkomst, bijvoorbeeld omdat ook andere organen uitvallen. Dit was onder meer het geval bij de Chinese arts Li Wenliang, die begin februari stierf ten gevolge van een infectie met Covid-19.
Vitamine C is een antioxidant en kan bij orgaanfalen de grote hoeveelheden vrije zuurstofradicalen afvangen. Patiënten hebben in zo’n situatie echter vaak een nauwelijks meer meetbaar gehalte aan vitamine C. Op de intensive care van het Sentara Norfolk General Hospital in Norfolk (VS) behandelde internist prof. Paul Marik patiënten met orgaanfalen en sepsis daarom met hoge doses vitamine C per infuus, in combinatie met het hormoon hydrocortison en vitamine B1 (thiamine). Hij boekte daarmee opzienbare resultaten, zo meldde het RD september 2017.
Pocca_Locca schreef:Inderdaad, een sterke boost voor je immuunsysteem. Net als dat er immuun onderdrukkers of verzwakkers zijn onder voedingsmiddelen ( suiker bijvoorbeeld) zijn er ook versterkers.
Laten we dus maar hopen dat er niet eens een vaccin ontwikkeld hoeft te worden, dat scheelt toch wel weer
Pocca_Locca schreef:We zullen zien. Ik heb het trouwens altijd raar gevonden dat vaccins “gratis” worden aangeboden en gezond biologisch voedsel zoals groente en fruit alleen maar duurder wordt. Het zou toch een waardevolle investering in de gezondheid van de burgers zijn voor overheden om biologische groenten en fruit fors te sponsoren zo niet gratis aan te bieden aan de zwakkeren in de samenleving bijvoorbeeld..
Pocca_Locca schreef:En alles dat niet vers is, en stukken goedkoper daar zit veel suiker, zout en/ of genetisch gemodificeerde spullen zoals - maiszetmeel
Pocca_Locca schreef:We zullen zien. Ik heb het trouwens altijd raar gevonden dat vaccins “gratis” worden aangeboden en gezond biologisch voedsel zoals groente en fruit alleen maar duurder wordt. Het zou toch een waardevolle investering in de gezondheid van de burgers zijn voor overheden om biologische groenten en fruit fors te sponsoren zo niet gratis aan te bieden aan de zwakkeren in de samenleving bijvoorbeeld..
Pocca_Locca schreef:Nou, zo zwart wit zei ik het toch ook niet? Het heeft in die zin met vaccins te maken omdat ik de vraag stel waarom vaccins wel gratis worden verstrekt, en groenten niet in sommige gevallen bijvoorbeeld. De overheden zijn rijk zat in het westen hoor! Het geld wordt alleen vaak verkeerd besteed. Dat is mijn mening.
germie schreef:Mooie samenvatting. Zuurstof kan inderdaad giftig zijn. Duikers leren hierhet 1 en ander over. Het onschuldige oxygen induced myopia is hier een voorbeeld van. Een te lange blootstelling aan zuurstof over een langere tijd ( enige dagen).
Een te hoge partiele zuurstofdruk kan direct dodelijk op je centrale zenuwstelsel inwerken onder water, bovenwater overleef je het wel (boven water in een decotank).
Wat zegt dit over vaccineren?
Kunnen er geen kindjes zijn die gevoeliger reageren en waar bepaalde hulpstoffen dus wel te veel zijn?
De doses voor een baby is gelijk, zelfde spuitje als bij oudere kinderen immers.
Suzanne F. schreef:Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat de psoriasis van mijn dochter te maken heeft met de vaccinatie als baby. Maar dat kan ik nooit meer onderzoeken of bewijzen of testen. Een paar dagen na de prik kreeg ze eerst de vijfde of zesde ziekte met hoge koorts en al die vlekjes. Na een paar dagen gingen die vlekjes over in een ander soort vlekjes/plekjes en na veel onderzoeken bleek ze uiteindelijk psoriasis guttata te hebben. Deze vlamde elke keer op na een verkoudheid of ziekte. Inmiddels wordt dit steeds minder met de jaren. Wel is het overgegaan in een soort andere vorm van psoriasis gecombineerd met eczeem.
De artsen zeiden dat psoriasis en zeker in zo’n uitbraak eigenlijk nooit voorkwam bij baby’s. En dit kwam vlak na de vaccinatie.
Achteraf had ik het anders willen doen maar daar hebben we nu niks meer aan. Het valt ook nooit meer te testen of ze het niet had gehad als ik later had gevaccineerd of niet had gevaccineerd. Ik ben nog steeds voorstander van vaccineren maar misschien had het op iets latere leeftijd beter geweest. Maar ja, dan had ze misschien de psoriasis alsnog wel gehad. Of niet... kom je nooit meer achter.
Suzanne F. schreef:Ik heb zelf nog steeds het gevoel dat de psoriasis van mijn dochter te maken heeft met de vaccinatie als baby. Maar dat kan ik nooit meer onderzoeken of bewijzen of testen. Een paar dagen na de prik kreeg ze eerst de vijfde of zesde ziekte met hoge koorts en al die vlekjes. Na een paar dagen gingen die vlekjes over in een ander soort vlekjes/plekjes en na veel onderzoeken bleek ze uiteindelijk psoriasis guttata te hebben. Deze vlamde elke keer op na een verkoudheid of ziekte. Inmiddels wordt dit steeds minder met de jaren. Wel is het overgegaan in een soort andere vorm van psoriasis gecombineerd met eczeem.
De artsen zeiden dat psoriasis en zeker in zo’n uitbraak eigenlijk nooit voorkwam bij baby’s. En dit kwam vlak na de vaccinatie.
Achteraf had ik het anders willen doen maar daar hebben we nu niks meer aan. Het valt ook nooit meer te testen of ze het niet had gehad als ik later had gevaccineerd of niet had gevaccineerd. Ik ben nog steeds voorstander van vaccineren maar misschien had het op iets latere leeftijd beter geweest. Maar ja, dan had ze misschien de psoriasis alsnog wel gehad. Of niet... kom je nooit meer achter.
Sizzle schreef:Aangezien gordelroos vaak veroorzaakt wordt door het waterpokkenvirus (of te wel gelinkt aan een normaal doorgemaakte waterpokken infectie), vind ik het wel een beetje bijzonder om te proberen dit te linken aan een vaccinatie van de moeder 13 jaar geleden.