Arethe schreef:Ja dat weet ik, uit ervaring zelfs. Hoezo?
Omdat er staat dat jij ook ooit een morning after pil hebt genomen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Dacht jij dat ze voor haar plexier zwanger werd? En nu voor de ultieme ervaring een abortus wil?
Blussem schreef:[url][/url]Palmera schreef:Dacht jij dat ze voor haar plexier zwanger werd? En nu voor de ultieme ervaring een abortus wil?
Zeker niet. Dat bedoel ik precies. Zo kind weet niet wat gevolgen zijn van het hebben van seks. Ze had net zo goed een soa kunnen oplopen of nog erger aids. Ook kan ze hier in gebruikt worden door anderen.
Heel treurig dit, het kan best grote gevolgen hebben voor de toekomst van het kind.
Blussem schreef:Palmera schreef:Dacht jij dat ze voor haar plexier zwanger werd? En nu voor de ultieme ervaring een abortus wil?
Zeker niet. Dat bedoel ik precies. Zo kind weet niet wat gevolgen zijn van het hebben van seks. Ze had net zo goed een soa kunnen oplopen of nog erger aids. Ook kan ze hier in gebruikt worden door anderen.
Heel treurig dit, het kan best grote gevolgen hebben voor de toekomst van het kind.
Blussem schreef:Kind van 15 weet nooit van te voren hoe is om op 15de zwanger te worden en mogelijk arbotus te moeten plegen. Een kind wel je echt hier niet mee belasten in zijn jonge jaren. Pil, condoom, enz is niet 100% veilig. Dit meisje is hier een voorbeeld van. Heel treurig.
Blussem schreef:Kind van 15 weet nooit van te voren hoe is om op 15de zwanger te worden en mogelijk arbotus te moeten plegen. Een kind wel je echt hier niet mee belasten in zijn jonge jaren. Pil, condoom, enz is niet 100% veilig. Dit meisje is hier een voorbeeld van. Heel treurig.
_San87_ schreef:Blussem schreef:Kind van 15 weet nooit van te voren hoe is om op 15de zwanger te worden en mogelijk arbotus te moeten plegen. Een kind wel je echt hier niet mee belasten in zijn jonge jaren. Pil, condoom, enz is niet 100% veilig. Dit meisje is hier een voorbeeld van. Heel treurig.
Dat weet iemand van 18, 20 of 35 ook niet per se.
Suzanne F. schreef:Nee maar dan kan je wel de consequenties veel beter dragen. Een volwassen iemand kan de beslissingen meer weloverwogen nemen en ook de gevolgen dragen. Een kind niet. Ik vind zo jong seks hebben gewoon echt niet oké, vooral omdat de gevolgen zo heftig kunnen zijn als het misgaat. Het is niet zomaar leuk onschuldig knuffelen. Het is een kind een mes geven om mee te spelen. Een mes kan heel handig en nuttig zijn in volwassen kundige handen. Maar voor een kind heel gevaarlijk, zeker zonder goede voorlichting over wat er kan gebeuren. Er wordt veel te licht gedacht over seks bij kinderen. En dit bewijst ook weer dat het zo is.
Blacky94 schreef:Suzanne F. schreef:Nee maar dan kan je wel de consequenties veel beter dragen. Een volwassen iemand kan de beslissingen meer weloverwogen nemen en ook de gevolgen dragen. Een kind niet. Ik vind zo jong seks hebben gewoon echt niet oké, vooral omdat de gevolgen zo heftig kunnen zijn als het misgaat. Het is niet zomaar leuk onschuldig knuffelen. Het is een kind een mes geven om mee te spelen. Een mes kan heel handig en nuttig zijn in volwassen kundige handen. Maar voor een kind heel gevaarlijk, zeker zonder goede voorlichting over wat er kan gebeuren. Er wordt veel te licht gedacht over seks bij kinderen. En dit bewijst ook weer dat het zo is.
Ik ben vooral wel benieuwd vanaf welke leeftijd het van jou dan wel is toegestaan.
Ayasha schreef:Eerst en vooral:
Ts; Wat ben jij een goede vriendin.Je onder de spreekwoordelijke bokt-bus gooien en hulp zoeken voor jouw vriendin.
Abortuspil is bij mijn weten enkel via de dokter verkrijgbaar. Of je dat geheim kan houden durf ik te betwijfelen maar alles hangt af van de situatie van jouw vriendin natuurlijk.Ik lees dat jullie hulp krijgen van een bokker. Ik denk iig wel dat het verstandig is om te zorgen dat minstens één volwassene (of dat nu je ouders zijn of niet.) op de hoogte is en jullie kan bij staan.
Maureen: super dat jij TS en haar vriendin gaat helpen! Ik hoop dat ze hier doorkomen.
Wb de rest van dit topic op wat uitzonderingen na: schamen jullie je niet een beetje?
Een 15jarige vraagt om HULP en jullie gaan dit soort reacties geven i.p.v daadwerkelijk hulp te bieden?
Wie zegt dat de seks gewilt was in dit geval?
Gezien ze de pil heeft is er over seks gepraat met de ouders of iig met de dokter. Dus er is een andere reden dat dit meisje het niet wil bespreken. Waarschijnlijk een zwaar wegende.En jullie gaan z**ken over of seks op 15 kan?
Open daar een apart topic over als het je zo hoog zit en laat TS en haar vriendin hier de hulp krijgen die ze nu nodig hebben.
Suzanne F. schreef:Nee maar dan kan je wel de consequenties veel beter dragen. Een volwassen iemand kan de beslissingen meer weloverwogen nemen en ook de gevolgen dragen. Een kind niet. Ik vind zo jong seks hebben gewoon echt niet oké, vooral omdat de gevolgen zo heftig kunnen zijn als het misgaat. Het is niet zomaar leuk onschuldig knuffelen. Het is een kind een mes geven om mee te spelen. Een mes kan heel handig en nuttig zijn in volwassen kundige handen. Maar voor een kind heel gevaarlijk, zeker zonder goede voorlichting over wat er kan gebeuren. Er wordt veel te licht gedacht over seks bij kinderen. En dit bewijst ook weer dat het zo is.
Suzanne F. schreef:Nou het komt vooral aan op communicatie. Vanaf een jaar of 16 is nog niet eens zo enorm verkeerd maar dan wel vanuit een hele goede voorlichting en vertrouwensband met je ouders. Als mijn dochter met 16 jaar een vriendje heeft en aangeeft daar aan toe te zijn dan mag ze gerust aan de pil en ga ik condooms kopen voor haar, geen probleem. Maar er wordt heel goed gepraat over normen, omgangswaarden, veiligheid en vooral over dat ze altijd bij mij terecht kan als er iets is. Dus ook als ze in het meest onfortuinlijke geval zwanger raakt. Dan kan ze daar altijd bij mij mee komen en praten we erover en kijken we wat we gaan doen. Dat is dus het mes en de voorlichting die erbij hoort.
In principe is seks iets voor volwassenen vind ik zelf maar het is heus niet dat ik mijn dochter verbiedt om onder de 18 seks te hebben. Maar wel in open gesprekken zonder schaamte en met volledige voorlichting in vertrouwen.
En dat mist bij het meisje uit de openingspost. Blijkbaar mocht ze wel aan de pil van haar ouders maar dan hebben ze wel steken laten vallen bij de overige voorlichting en vooral in de vertrouwensband.
Suzanne F. schreef:Nou het komt vooral aan op communicatie. Vanaf een jaar of 16 is nog niet eens zo enorm verkeerd maar dan wel vanuit een hele goede voorlichting en vertrouwensband met je ouders. Als mijn dochter met 16 jaar een vriendje heeft en aangeeft daar aan toe te zijn dan mag ze gerust aan de pil en ga ik condooms kopen voor haar, geen probleem. Maar er wordt heel goed gepraat over normen, omgangswaarden, veiligheid en vooral over dat ze altijd bij mij terecht kan als er iets is. Dus ook als ze in het meest onfortuinlijke geval zwanger raakt. Dan kan ze daar altijd bij mij mee komen en praten we erover en kijken we wat we gaan doen. Dat is dus het mes en de voorlichting die erbij hoort.
In principe is seks iets voor volwassenen vind ik zelf maar het is heus niet dat ik mijn dochter verbiedt om onder de 18 seks te hebben. Maar wel in open gesprekken zonder schaamte en met volledige voorlichting in vertrouwen.
En dat mist bij het meisje uit de openingspost. Blijkbaar mocht ze wel aan de pil van haar ouders maar dan hebben ze wel steken laten vallen bij de overige voorlichting en vooral in de vertrouwensband.
Eleionomae schreef:Ts ik wens jou en je vriendin veel sterkte, een ongelukje kan gebeuren en als zij gewoon aan de pil was is haar niets kwalijk te nemen. Ik hoop dat een gesprek met de huisarts voldoende gaat zijn als zij haar ouders er niet bij wil betrekken. Heeft zij eventueel niet een andere volwassene die zij wel in vertrouwen kan nemen en die daar eventueel bij aanwezig wil zijn?
Maureen95 schreef:Eleionomae schreef:Ts ik wens jou en je vriendin veel sterkte, een ongelukje kan gebeuren en als zij gewoon aan de pil was is haar niets kwalijk te nemen. Ik hoop dat een gesprek met de huisarts voldoende gaat zijn als zij haar ouders er niet bij wil betrekken. Heeft zij eventueel niet een andere volwassene die zij wel in vertrouwen kan nemen en die daar eventueel bij aanwezig wil zijn?
Ik heb contact met TS en haar vriendin en ga hun er doorheen helpen mocht dat nodig zijn
Maureen95 schreef:Eleionomae schreef:Ts ik wens jou en je vriendin veel sterkte, een ongelukje kan gebeuren en als zij gewoon aan de pil was is haar niets kwalijk te nemen. Ik hoop dat een gesprek met de huisarts voldoende gaat zijn als zij haar ouders er niet bij wil betrekken. Heeft zij eventueel niet een andere volwassene die zij wel in vertrouwen kan nemen en die daar eventueel bij aanwezig wil zijn?
Ik heb contact met TS en haar vriendin en ga hun er doorheen helpen mocht dat nodig zijn