hanny_jelke schreef:Ts ik ben zelf huishoudeljjke hulp en schrik hier van,
Ik raad je aan nu al contact op tenemen met hef wmo. Dit kan echt niet.
Jou slaap kamer behoort tot 1 van de belangrijkste ruimtes. Beddengoed geeft veel stof. Dit pak je dus elke keer als je er bent al hulp zijnde.
Wc en badkamer zijn voor mij ook standaard.
Als jij vraagt om de koelkast schoon te maken dan wordt die schoon gemaakt of er moet geen tijd meer zijn dan is overleg mogelijk, moet ik eerlijk bekennen wij hebben ook zo een soort lijsten. Nou daar kijk ik nog niet naar. Ik kijk wat er gebeuren moet. Vraag of de clienten nog iets extra's willen. Maar maak me tijd wel vol. Buiten dat er bij een hoop clienten het enigste is wat er gebeurt is wat wij doen, is het ook gewoon het contact voor de clienten vaak heel fijn.
Maar dat jou hulp er standaard na 1,5 uur vandoor gaat schrik ik van. Zeker als er dan nog genoeg te doen is, en als jij er dan over belt en zei gelijk de eerst volgende keer afmeld. Dan is er duidelijk geen klik tussen jullie, kan jou hulp niet tegen de kritiek. Daarnaast vind ik het ook wel slecht daf kantoor zegt ja maar die taken zijn niet altijd haalbaar in de tijd, terwijl je duidelijk in je mail al aangaf dat ze er na 1.5 uur al weer vandoor ging.
Wat ik mij heel eerlijk wel af vraag, heb je ooit een normaal gesprek met je hulp gehad? ik lees ook van uit jou dat je veel al in je bed ligt met een boek of je laptop. En nu zou mij dat weinig uit maken maar toen ik net begon zou ik daar ook wat onrustig van zijn geworden wat moet ik doen? Vind ze het wel fijn dat ik kom? Wil ze wel dat ik op haar slaapkamer kom als zei zich daar terug trekt? Mesvhien heb jij juist meer baat bij een zelf standiger en mondiger persoon die jou komt helpen. Iemand die jou durft te vragen van god vind je het wek fijn als ik op de slaapkamer kom als jij daar bent. Iemand die wat meer ziet en uit zich eigen doet.
En dat is geen aanval naar jou, want als ik jou verhaal lees heb jij je eigen redens om je terug te trekken, maar als jou hulp daar niet van op de hoogte is, en daarnaast zelf niet zelfstandig genoeg is en jou eigenlijk niks durft te vragen. Dan heb je een hele verkeerde combinatie en is het voor jou meschien wel goed om dit in een gesprek met het wmo mee te nemen. Zodat je hopelijk dan wel een passende hulp krijgt waar jij blij mee bent.
Ik werd net gebeld door het bedrijf. Ze heeft van het weekend een email gestuurd, dat ze niet meer naar me toe wil. Ze zegt inderdaad dat er geen klik is, maar daar heb ik niets van gemerkt. We waren elke keer wat aan het praten en daarna gaf ik aan naar mijn kamer te gaan, zodat ik haar niet in de weg zat.
Maar goed, ik krijg nu vanaf woensdag een oudere, met meer ervaring en zelfstandigere vrouw. De auto pech voelt nu echt als een rotsmoes.
En als antwoord op je vraag. We hebben in het begin een paar keer met een kop thee dingen besproken. Maar ik wist dus echt niet dat er meer gedaan mocht worden, dan wat ze deed. Dus had haar daar niet eerder op aan gesproken.
Wat betreft de uren, ja dat is niet goed geweest dat ik die gewoon heb afgetekend. Les voor mij, dat doe ik dus vanaf nu wel.
edit Oja het bedrijf was van plan om komende woensdag onaangekondigd op bezoek te komen. Vorige week eigenlijk al, maar dat werd door de autopech verplaatst naar deze week.