Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Re: Wat zijn nou écht warme, waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:37

Ik heb outdoorlaarzen van Divoza. En altijd koude voeten. Maar als de temperatuur nog niet rond het vriespunt is, hoef ik ze nog niet aan te doen, want dan gloei ik mijn laarzen uit :)
Ze zijn dus echt wel lekker warm, wel met de voorwaarde dat je zelf rond blijft wandelen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 08:48

Bonna schreef:
Ik heb nog niet de gouden tip voor je, maar heb wel slechte ervaringen met een aantal laarzen die hier genoemd zijn.

Wat voor mij het verschil maakt: als laarzen warm genoeg zijn om hele dagen op te lopen/stallen te mesten, zegt dat niets over hun geschiktheid als je stil staat. Ik sta ook stil, maar dan als instructeur op een hondenschool. Ik he al heel wat 'outdoorlaarzen' versleten en allemaal zijn ze voor mij te koud. Ik ben nu ook aan het kijken naar veiligheidslaarzen/snowboot met een gedegen temperatuur rating, in de hoop deze winter geen koude voeten te hebben. Voor nu zijn mijn ariats nog wel te doen, maar echt koud is het nog niet geweest.

Klopt. Ik merk echt het verschil of ik gewoon bezig ben (want dan heb ik absoluut geen koude voeten hoor) of wanneer ik voor een aantal uur in de bak sta op het koude, vaak vochtige zand. :brr:

Dat maakt mijn zoektocht lastig denk ik. Tuurlijk zijn veel laarzen warm genoeg in de winter als je bezig bent, maar of ze ook warm blijven als je een paar uur achter elkaar niet zoveel loopt, dat is de vraag :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:57

prugelpiet schreef:
Ik neig nu heel erg naar muckboot of Dubarry. Dubarry's zijn flink aan de prijs, maar schijnen dus wel heel erg lang mee te gaan. Iemand die weet hoe dit zit bij veel modder?

Ik heb beiden. Dubarry’s moet je poetsen en invetten, Muckboots houd je onder de kraan, even schrobben en klaar is Klara. :)
Bij beide laarzen moet ik dikke sokken aan omdat ze net wat te groot zijn. Ik heb mt 39 1/2 - 40 en zit daarmee net tussen 2 Engelse maten in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:59

Bonna schreef:
Ik heb nog niet de gouden tip voor je, maar heb wel slechte ervaringen met een aantal laarzen die hier genoemd zijn.

Wat voor mij het verschil maakt: als laarzen warm genoeg zijn om hele dagen op te lopen/stallen te mesten, zegt dat niets over hun geschiktheid als je stil staat. Ik sta ook stil, maar dan als instructeur op een hondenschool. Ik he al heel wat 'outdoorlaarzen' versleten en allemaal zijn ze voor mij te koud. Ik ben nu ook aan het kijken naar veiligheidslaarzen/snowboot met een gedegen temperatuur rating, in de hoop deze winter geen koude voeten te hebben. Voor nu zijn mijn ariats nog wel te doen, maar echt koud is het nog niet geweest.

Denk ook dat dat het is ja. Ik sta ook stil, als mijn man bijvoorbeeld rijdt of onze dochter. Dan krijg ik echt overal koude voeten in idd. Alleen sta ik geen uren stil zoals iemand die les geeft.

Ik ken een instructrice die heeft verwarming in haar laarzen. Volgens haar is het anders niet te doen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:02

Ik heb Dublin River boots, eskimo uitvoering! <3

Lijken veel op Dubarry maar veel goedkoper. En mijn voetjes blijven er heeerlijk warm in!
Afbeelding

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:07

Ik zocht nieuwe laarzen omdat m'n Horze outdoorlaarzen lek zijn en de voering overleden is (na paar jaar gebruik hoor).

Ik wilde er mee kunnen rijden en mee door de modder kunnen en ze mochten niet te duur zijn.
Ik vind leren outdoorlaarzen prachtig, maar omdat ik toch regelmatig door de modder wandel, merk ik dat het leer snel lelijk wordt en gaat lekken.

Dus ik toen gaan zoeken naar een thermolaars die niet te grof is, dus niet zo'n gewatteerde laag om je been.
Die van Mountain Horse is prachtig, maar de rits komt tot laag bij de hiel, dus dat wordt natte voeten.
Er was nog een dergelijke laars van een ander merk, maar ook zo'n lage rits.

Nu uitgekomen bij een laars van Harry's Horse https://www.agradi.nl/harrys-horse-ther ... nto-36.htm

Tot nu toe lekker warm en ik banjer zo door de modder zonder natte voeten.
Ik denk niet dat het echt wandellaarzen zijn, maar als ik het zooltje uit m'n wandelschoenen er in zou doen, zou het wellicht wel gaan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:16

Ja ik ben toch van de Dubarry's. :))
Ken mensen die al bijna 10 jaar met hun laarzen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:08

Kaitlyn schreef:
Ja ik ben toch van de Dubarry's. :))
Ken mensen die al bijna 10 jaar met hun laarzen doen.

Ik dus ook, (geen 10 jaar maar wel echt heel lang), als je ze een beetje goed verzorgd kunnen ze heel wat aan: ook modder en nattigheid. En ik heb werkelijk nooit koude voeten in de Dubarry's.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:24

Er wordt toch gezegd dat de eerste generatie dubarry onverwoestbaar is?

Wbt urine en mest, alles van leer wordt aangetast door de zuren.
Wil je dan echt warme en droge voeten houden dan zul je bij de agrarische laarzen uitkomen.
Die materialen zijn veel beter bestand tegen zuren ( mest en urine).
Maar charmant zijn die niet te noemen.
Wel duurzaam. En de duurdere modellen hebben echt een fatsoenlijk voetbed en pasvorm.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:27

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:01

Bonna schreef:

Ik zou het fijn vinden als je mijn PB zou lezen. Of mijn berichtje op marktplaats. Want ik heb namelijk schoenen van je gekocht die ik nog steeds niet heb. Terwijl ik ze wel betaald heb. Toevallig warme, waterdichte ariat winterlaarzen. :\

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 20:58

Hm. Geen Dubarry dus. Ik moet wel echt een goed voetbed anders kan ik niet zo lang staan.

Toevallig kreeg ik het er vandaag over met een kennis en die heeft muckboots. Dus die ga ik binnenkort eens aantrekken in de bak.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:51

superpony schreef:
Oke, laatste kwamen wel van Agradi, maar heb er nu al zoveel elk jaar weggegooid.......En ik vind ook echt het voetbed best snel minder worden als je er elke dag op loopt.
Wel heel netjes dat je nieuwe hebt gekregen. Die van mij zijn geen jaar oud, maar zien er wel uit als 5jr oud denk ik. Dus twijfel of ze me nieuwe zouden geven.

Je moet wel even in je bestelhistorie of je mail het aankoop bewijs of order nummer terugzoeken als bewijs. Maar goed die van mij zagen er ook behoorlijk afgetrapt uit. Maar was geen probleem. Niet geschoten is altijd mis he. Het zijn te dure schoenen om zo snel stuk te gaan. Bij mij al na 7 maanden geloof ik.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:03

Geen hoge laarzen en daarom ook niet tot bovenaan waterdicht, maar dit zijn de aller lekkerste (en lelijkste ;) ) schoenen ooit.
Ik krijg er zweetvoeten in, maar ken bijvoorbeeld meerdere hondeninstructrices die er bij zweren.
Ze zitten ook nog eens lekker!!

Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:07

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:50

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:36

Zo ben ik ook aan mijn Dunlops gekomen, ze waren in de aanbieding bij de Welkoop. Mijn vorige paar rubberen laarzen (ongevoerd) was gaan lekken na jaren trouwe dienst, ik had snel nieuwe nodig en ik dacht: ach, voor die paar tientjes wel de moeite waard om te proberen. Afijn, vier jaar later is het haast jammer dat ik nog niet aan nieuwe toe ben. :))