Verschoven knokkel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gebroken of verschoven?

Gebroken
2 (33%)
Verschoven
Geen stemmen
Gebroken met verschuiving
4 (66%)

Totaal aantal stemmen: 6

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 18:20

Onali schreef:
Vakkenvullen is te zwaar zeg je.
Meid ik werk in de zorg en zelfs met zn 2en zijn badbrancards, tilliften en wat je verder moet doen veels te zwaar.

Ik ben bang dat je dit niet lang gaat volhouden.

Ligt geheel aan de locatie. Als je op een locatie werkt met veel rolstoel gebonden mensen ja dan geef ik je gelijk. Maar daar loop ik geen stage ik loop stage bij mensen die begeleid wonen en een klein beetje ADL nodig hebben. We hebben een rolstoeler dat is het en wel wat mensen met rollator maar die kunnen veel dingen zelf.

ApplePapple

Re: Verschoven knokkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:23

Wat naar voor je TS...
Ik ben het eens met al het bovenstaande, en wat maken die 10 min bij de huisarts nou uit om even informatie in te winnen?
Verder geef je nu duidelijk aan dat je ervaringen wilt, maar dat stond voor mij in je OP niet heel duidelijk.

Succes met de juiste keuze maken en hopelijk heb je er snel geen last meer van...

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 18:28

ApplePapple schreef:
Wat naar voor je TS...
Ik ben het eens met al het bovenstaande, en wat maken die 10 min bij de huisarts nou uit om even informatie in te winnen?
Verder geef je nu duidelijk aan dat je ervaringen wilt, maar dat stond voor mij in je OP niet heel duidelijk.

Succes met de juiste keuze maken en hopelijk heb je er snel geen last meer van...

Dankje en oei dat ga ik verbeteren dan ☺️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:28

Mirry96 schreef:
Ben ik ook maar momenteel even niet dat betekend namelijk dat ik heel dit schooljaar kan vergeten omdat ik geen stage kan lopen omdat het aan de rechterhand is. Geen stage lopen kan niet binnen mijn opleiding dus moet ik dan voor de 3e keer de volledige opleiding overnieuw doen.

Weet je dit heel zeker? Kun je niet gewoon je stage volgend jaar doen? Lijkt me sterk dat je vanwege medische noodzaak een hele opleiding van vier jaar opnieuw moet doen als je een stage niet afmaakt. En uit ervaring kan ik je vertellen dat er altijd wel een reden is om niet te gaan: werk, school, hobby’s, vakantie, je cavia die z’n teen gestoten heeft. Ga gewoon naar de huisarts, hoor wat die te zeggen heeft, praat met je opleiding en als het allemaal echt zo dramatisch is, kun je altijd nog beslissen om geen behandeling te ondergaan. Je zit nu vooral te “wat alsen” maar daar schiet je niets mee op — communicatie met je arts en opleiding is het enige waar je nu stappen vooruit mee kunt zetten.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 18:54

Mkango schreef:
Mirry96 schreef:
Ben ik ook maar momenteel even niet dat betekend namelijk dat ik heel dit schooljaar kan vergeten omdat ik geen stage kan lopen omdat het aan de rechterhand is. Geen stage lopen kan niet binnen mijn opleiding dus moet ik dan voor de 3e keer de volledige opleiding overnieuw doen.

Weet je dit heel zeker? Kun je niet gewoon je stage volgend jaar doen? Lijkt me sterk dat je vanwege medische noodzaak een hele opleiding van vier jaar opnieuw moet doen als je een stage niet afmaakt. En uit ervaring kan ik je vertellen dat er altijd wel een reden is om niet te gaan: werk, school, hobby’s, vakantie, je cavia die z’n teen gestoten heeft. Ga gewoon naar de huisarts, hoor wat die te zeggen heeft, praat met je opleiding en als het allemaal echt zo dramatisch is, kun je altijd nog beslissen om geen behandeling te ondergaan. Je zit nu vooral te “wat alsen” maar daar schiet je niets mee op — communicatie met je arts en opleiding is het enige waar je nu stappen vooruit mee kunt zetten.

Ik weet dat bijna zeker omdat je de stage uren moet maken in het jaar. Maar zeker iets wat ik na kan vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:01

Meestal doe je die stage-uren gewoon het volgende semester/volgende jaar als je het niet af kunt maken, of niet haalt, of wellicht kun je de uren die je tekort komt in de zomer inhalen - vaak (maar ik kan natuurlijk niets garanderen ;) ) is er wel een mouw aan te passen en is er wel enige flexibiliteit, zeker als het met een goede reden is. Ik denk dat je jezelf nu vooral bang zit te maken door meteen aan het ergste scenario te denken, maar je doet jezelf een groter plezier door gewoon het gesprek aan te gaan op je opleiding en met je huisarts. Dan hoef je je geen zorgen meer te maken om je pink en ook niet om je opleiding, en dat is ook gewoon een stuk prettiger voor jezelf. :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:54

Dit is hoe een verschoven knokkel er uit ziet TS :') Naar mijn weten gipsen ze een pink nooit of bijna nooit in. Operatie is vaak nodig te zien ook welke fractuur, mijn zus, schoonbroer en ik hebben alle onze pink gebroken. Mijn schoonbroer is geopereerd, mijn zus niet en kreeg gewoon een verband. Ik moest normaal ook een operatie gehad hebben maar ze hebben de fractuur op de foto niet gezien. Later bleek het dus op verschillende plaatsen gebroken te zijn.

Afbeelding Normaal vs niet normale hand
Afbeelding

Ga dus gewoon naar de huisarts, is niet zo moeilijk en dan nog kan je beslissen wat je er mee doet.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 12:18

CalipsoLover schreef:
Dit is hoe een verschoven knokkel er uit ziet TS :') Naar mijn weten gipsen ze een pink nooit of bijna nooit in. Operatie is vaak nodig te zien ook welke fractuur, mijn zus, schoonbroer en ik hebben alle onze pink gebroken. Mijn schoonbroer is geopereerd, mijn zus niet en kreeg gewoon een verband. Ik moest normaal ook een operatie gehad hebben maar ze hebben de fractuur op de foto niet gezien. Later bleek het dus op verschillende plaatsen gebroken te zijn.

[ [url=m/wCXuWr.jpg]Afbeelding[/url] ] Normaal vs niet normale hand
[ [url=m/6x7xBI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ga dus gewoon naar de huisarts, is niet zo moeilijk en dan nog kan je beslissen wat je er mee doet.

Niet lachen maar dat is exact hoe het er bij mij uitziet als ik ze tot een vuist bal. Misschien een goed idee toch naar de arts te gaan ja
Nou heb ik natuurlijk eds dus links ziet er niet helemaal normaal uit ook. De inham is een pak kleiner dan bij een normaal mens. Zie nu pas hoe raar mijn handen eruit ziet als ik ze tot een vuist bal

Afbeelding

Links ofwel redelijk normale hand (met Eds heb je eig niet echt normale handen)

Rechts ofwel pijnlijke pink

Afbeelding

De ene foto zie ik nog enig sinds een knokkel de andere is hij gewoon foetsie (de verkeerde hand)

Olympia

Re: Verschoven knokkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:20

Ik zou langs de huisarts gaan. Dat lijkt mij een betere optie dan hier allerlei adviezen op Bokt vragen.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 12:22

Olympia schreef:
Ik zou langs de huisarts gaan. Dat lijkt mij een betere optie dan hier allerlei adviezen op Bokt vragen.

Nogmaals ik vraag geen advies ik vraag ervaringen en die heb ik deels ook gehad waar ik erg blij mee ben ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:28

Ik zie op jou foto's eigenlijk geen verschil in handen, zie op beide je handen een knokkel. Bij mijn foto kan je duidelijk zien dat het links gewoon stijl naar beneden gaat. Ik zou wel gewoon naar de huisarts gaan als je zoveel last hebt.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 12:38

CalipsoLover schreef:
Ik zie op jou foto's eigenlijk geen verschil in handen, zie op beide je handen een knokkel. Bij mijn foto kan je duidelijk zien dat het links gewoon stijl naar beneden gaat. Ik zou wel gewoon naar de huisarts gaan als je zoveel last hebt.

Lief!! Ja denk dat ik dat maar moet doen. Als ik ze zelf voor mij houd zie ik links wel een knokkel maar rechts loopt het door, lijkt net of de knokkel niet op zijn plek staat tegenover mijn normale hand. Is niet heel raar hoor gebeurd vaker bij EDS dat hij iets verschuift maar niet zo enorm als bij jou. Heb tussen pink en ringvinger ook niet echt meer een inham zoals je bij een normale hand wel hebt maar dat is bij beide handen zo.
Wel rechts erger dan links maar dat is niet gek rechts is mijn slechtste hand en helaas ook schrijfhand.