Wat heb ik nou toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 12:33

Vandaag weer een aanval gehad. Ondanks dat ik weet dat er niks aan de hand is blijf ik zo moe en vandaag dus weer raak. Baal er zo erg van

Levita30

Re: Wat heb ik nou toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:54

lyme testen!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:35

Lau_ schreef:
Vandaag weer een aanval gehad. Ondanks dat ik weet dat er niks aan de hand is blijf ik zo moe en vandaag dus weer raak. Baal er zo erg van

Fijn dat jouw bloed goed is op de Vit D na.
Krijg je daar iets voor, anders kan ik je de vitamine pillen van Solgar aanraden.

En inderdaad terug naar de HA! Als jij er niet lekker mee zit, terug en verder laten onderzoeken.
Uit een standaard bloedonderzoek komt niet altijd iets uit, omdat er zoooooooo veel meer is.

Lyme laten uitsluiten is een goede optie.
En heb je ooit de baarmoederhals prik gehad, of een andere 'vage' injectie/vaccinatie?

En allergie?
Is dat uitgesloten, mijn moeder en zusje blijken dus fructose allergie te hebben.. per toeval achter gekomen, en dat verklaarde ook 'vage' symptomen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 18:19

Waardes regulier zijn anders dan alternatief, waar regulier zegt het is goed dan vind alternatief het vaak te laag.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 20:34

marleen_usar schreef:
Waardes regulier zijn anders dan alternatief, waar regulier zegt het is goed dan vind alternatief het vaak te laag.

Sorry ik snap niet zo goed wat je bedoeld ? :o?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:02

Ze heeft het waarschijnlijk over vitamine B12... als mensen ‘vage’ klachten hebben, wordt er door de alternatieve kant snel richting B12 gewezen als boosdoener. Hetzelfde geldt voor Lyme.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 21:43

Dat Vit. D tekort heb ik ook, let daar wel even goed op. Is toch een onderschat probleem. Ik heb ook een erg tekort, wat waarschijnlijk verband houdt met een blindedarmontsteking eerder deze week (grotere kans op ontstekingen) en net uit het ziekenhuis ontslagen. Ik was had ook regelmatig een "vermoeidheidsaanval" waarop ik erg kortademig werd. Tijdens bloedprikken resulteerde dit in flauwvallen.

Ik krijg nu iedere week een soort supershot totdat het weer enigszins op peil is, en dan een onderhoudsdosis.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:04

Dat bv de huisarts jou waardes wel acceptabel vind, maar alternatieve artsen kunnen het hier niet mee eens zijn. De 1 heeft wel last bij een bepaalde waarde en de ander niet.Alternatief schrijft ook vaker b12 en D voor.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:23

Lau_ schreef:
Vanmiddag dus nog even terug gebeld en eigenlijk alles zag er dus goed uit behalve de vitamine D. Dus opgelucht :D

Ik weet niet hoe laag je vitamine d is. Maar ik krijg vrij snel klachten van vermoeidheid. Zelfs al binnen het minimum (bij ons is dat 50). Bij mij helpen de standaard vitamine pillen ook niet genoeg, moet echt ampullen van de apotheek nemen.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 22:42

Zij hebben mij de waardes niet precies verteld alleen dat die iets verlaagd was..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:49

Als je je zo raar voelt is dat waarschijnlijk hyperventilatie en daar schrok je dan van en daardoor kreeg je een paniekaanval.

Probeer jezelf duidelijk te maken dat dat rare gevoel niet gevaarlijk is én vanzelf weer weggaat. Jouw lijf reageert gewoon gevoelig op kleine veranderingen in CO2 waardes in je bloed. Je kunt er zelfs het gevoel van krijgen dat je in een glazen stolp zit of dat je lichaam aanvoelt alsof het niet van jou is. Maar echt het gaat vanzelf voorbij en is onschadelijk. Maar wél stomvervelend natuurlijk.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:54

Ik zou zeggen magnesium. Ken mij hier ook goed in. Ook gewoon lekker vitamientjes nemen

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 13:15

De afgelopen dagen ging het best wel goed, nu onwijs last van me arm en het gevoel alsof mijn keel word dicht geknepen. Het houdt ook nooit op %)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:21

Lau_ schreef:
marleen_usar schreef:

Sorry ik snap niet zo goed wat je bedoeld ? :o?

Wat ze bedoelt is dat mensen die hun mening op wetenschappelijk onderzoek baseren vaak een andere mening hebben dan mensen die maar wat verzinnen.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:02

Kuggur schreef:
marleen_usar schreef:

Wat ze bedoelt is dat mensen die hun mening op wetenschappelijk onderzoek baseren vaak een andere mening hebben dan mensen die maar wat verzinnen.

Oh die las ik juist heel anders. Heb geen eerste hand ervaring met alternatieve geneeskunde trouwens.

Mijn interpretatie was: de waarden die men in de reguliere geneeskunde aanhoudt zijn geldig voor "de gemiddelde mens". In de alternatieve hoek is er wellicht de ervaring (empirisch) dat voor sommige mensen, of eigenlijk groepen mensen, andere waarden moeten worden aangehouden. Als je bedenkt dat veel onderzoek wordt uitgevoerd met gezonde/fitte volwassen mensen (tot voor kort veelal mannen, en overwegend blank) dan is het niet zo vreemd om aan te nemen dat je op die manier maar een deel van het plaatje ziet.

Wetenschap is een prachtig iets, maar ook niet heilig. We weten al een heleboel meer dan honderd jaar geleden, maar om te zeggen dat alles dat (nog) niet bewezen is, dús niet waar is, of een verzinsel - dat gaat mij te ver. Intuïtie en gezond verstand kunnen ook heel waardevol zijn. (En staan vaak aan de basis van nieuw onderzoek.)

Terug on topic: wat vervelend ts, dat je nu toch weer (nieuwe?) klachten hebt! Frustrerend is dat he, als er iets niet in orde voelt, maar je niet weet waar het door komt en of het reden is tot zorg.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar houd je iets van dagboekje bij met wat je doet en welke klachten je hebt? Uit je onderschrift leid ik af dat je een flinke lifestyle verandering hebt gemaakt en dat je nu veel meer aan het sporten bent, klopt dat? Misschien is er in plaats van voeding wel een relatie met fysiek actief zijn of hoeveel rust je neemt.

Bedenk ook: als je veel sport, maar ook als je stress ervaart of slecht slaapt, verbruik je meer voedingsstoffen zoals magnesium en heb je dus meer nodig. Magnesium is ook slecht te testen helaas. Bloedbeeld kan normaal zijn terwijl spieren onvoldoende voorraad hebben. Je zou als daar een verband lijkt te zijn (i.o.m. je arts) de proef op de som kunnen nemen en een periode proberen hoe het gaat als je een supplement neemt - of als je een tijd niet fanatiek sport maar alleen rustig in beweging blijft.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 15:54

Bedankt voor je reactie!

Mijn onderschrift is niet meer zo actueel, ik sport eigenlijk niet meer zoveel..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:20

ik volg jouw topic stilletjes. juist omdat ik me wel herken in jouw verhaal. Een raar iets, gebagitaliseerd door de dokter en jij zit met de gebakken peren. Ik heb na een halfjaar toch vasthouden, dat het echt niet goed gaat een diagnose gekregen. Maar wel eentje die me verteld dat er zeker wat aan de hand is.

Enige wat ik je kan vertellen gewoon naar de dokter blijven gaan, blijven "zeuren" (want zo voelt het haast... Maar daardoor gaan ze je wel serieus nemen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:22

mariekeoo schreef:
ik volg jouw topic stilletjes. juist omdat ik me wel herken in jouw verhaal. Een raar iets, gebagitaliseerd door de dokter en jij zit met de gebakken peren. Ik heb na een halfjaar toch vasthouden, dat het echt niet goed gaat een diagnose gekregen. Maar wel eentje die me verteld dat er zeker wat aan de hand is.

Enige wat ik je kan vertellen gewoon naar de dokter blijven gaan, blijven "zeuren" (want zo voelt het haast... Maar daardoor gaan ze je wel serieus nemen.

Laten we het ook niet erger gaan maken dan het is. Het komt nou eenmaal vaak voor dat psychische dingen zich fysiek uiten. Eindeloos gaan zoeken naar een diagnose die alles kan verklaren terwijl er eigenlijk iets van paniekaanvallen of angst speelt, helpt ook niet.
En ja, natuurlijk zijn er mensen met vage klachten die uiteindelijk een somatische diagnose krijgen. Maar dat is ook maar in een klein deel van de gevallen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:36

Tanya schreef:
mariekeoo schreef:

Laten we het ook niet erger gaan maken dan het is. Het komt nou eenmaal vaak voor dat psychische dingen zich fysiek uiten. Eindeloos gaan zoeken naar een diagnose die alles kan verklaren terwijl er eigenlijk iets van paniekaanvallen of angst speelt, helpt ook niet.
En ja, natuurlijk zijn er mensen met vage klachten die uiteindelijk een somatische diagnose krijgen. Maar dat is ook maar in een klein deel van de gevallen.

Maar vermoeidheid, bultjes in de hals, vergrootte klieren en schildklier. Verlaagde vitamine D. Nu gevoel dat keel word dicht geknepen en iets met arm. En tuurlijk en zal wel een deel stress, angst etc meespelen. Zeker met gevoel dat keel dicht zit enzo. Maar en zijn ook dingen die er echt zijn. Bultjes, schildklier, klieren, laag vitamine D. Dat zijn dingen die er niets zomaar zijn. Dus in dat geval zou ik voet bij stuk houden en niet alles psychisch wegschuiven...