Contact zus verbroken wegens onenigheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: Contact zus verbroken wegens onenigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 08:16

Ik denk vooral het was een ongelukje. Iedereen is met schrik vrij gekomen. En weer door met het leven. Het is immers goed afgelopen. We hebben geleerd met lollies goed uit te kijken. Drama achteraf snap ik dan weer niet.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 08:50

Ik heb niet alle reacties gelezen, alleen die van TS, dus misschien zeg ik dingen dubbel.

Mijn persoonlijke mening, ik vind in dit verhaal dat het jou en je vriend behoorlijk aan empathisch vermogen ontbreekt. Het kind verslikt zich in haar lolly tijdens het spelen met jouw vriend. Daar kan waarschijnlijk helemaal niemand iets mee doen, hoewel ik het aan het lachen maken van een kind met een lolly in der mond eigenlijk al best ondoordacht vind. Iedereen schrikt, het kind overstuur en moet getroost worden, door uiteraard mamma en pappa en snap dat iedereen op dat moment een soort van "aan de grond genageld" staat en moeder en kind even met rust laten.

Wat ik niet snap dat jullie niet de volgend dag even gebeld hebben om aan te geven hoe vervelend jullie de situatie vonden en te vragen of het kind er geen schrik meer van heeft/goed geslapen heeft. Ik snap heel goed dat je zus een paar dagen gewacht heeft...in afwachting van jullie telefoontje dat uitbleef en toen ze uiteindelijk zelf belde, inmiddels dusdanig geïrriteerd/overstuur was (zeker na een week slecht slapen) dat alles misschien wat minder tactisch uit haar mond is gekomen.

Om dan daarnaast in dit topic proberen je zus af te schilderen als labiel, om je eigen punt te versterken, vind ik een enorm zwaktebod en erg goedkoop. Persoonlijk vind ik je zus de sterkste in deze situatie. Zij spreekt jou aan op iets wat zij (in mijn ogen logischerwijs) van jou verwachtte en probeerde na de clash de de boel nog te redden door een appje te sturen dat ze van je houdt. Dus als antwoord op jouw vraag, Ja ik vind jou onredelijk en ja zoals jullie gehandeld hebben niet okay. Zeker ook naar het kind toe, de geplande logeerpartijtjes afzeggen omdat jouw trots gekrenkt is, vind ik echt te sneu voor woorden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:14

Wat lastig. Je schrijft dat de band tussen jullie al kwetsbaar is. Is dit niet DE druppel dat het fout liep. Ik denk uitpraten.... communicatie is nu belangrijk. Via app of iets komt het toch anders over. Zou zonde zijn als je hierdoor je nichtje ook niet meer ziet.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 10:38

Laat ik voorop stellen; ik hoef geen gelijk te halen in dit topic.
Ik ben benieuwd hoe anderen zouden reageren, daarin zie je personen die hetzelfde denken/handelen hebben als ikzelf, en personen die zeggen; zeg sorry, dan ben je ervan af. Maar ook mensen die zeggen; je zit helemaal fout.

Aan empathie geen gebrek hier.
Toen wij weggingen was er niets maar dan ook niets meer aan de hand. Sterker nog, iedereen kreeg een dikke kroel toen we gingen en gaven aan dat ze het fijn vonden dat we er waren.
Dan verwacht je simpelweg zo een telefoontje niet.
Dat is nog tot daaraan toe maar dan aangeven dat wij hadden moeten bellen en excuses moeten maken.
Ik blijf erbij; het was een ongeluk en wij zijn allemaal geschrokken en iedereen schrikt op zijn eigen manier. En nee, die van vriendlief is niet de handigste.

''Kijk ernaar vanaf haar kant''.
Ik doe niet anders en dan nog snap ik het niet. Ik begrijp niet waarom je je kind niet wegtrekt als er iets gebeurd in jouw huis wat je niet okee vind.
En dan stap ik daarover heen.. Dan snap ik echt niet dat je iemand daar niet direct op aanspreekt.
(ik kan 1000 excuses vinden waarom ze dat niet zou (kunnen) doen, bijv. een ander liever niet aanspreken).
Okee. Dan komen we op het volgende moment; had míj dan apart genomen om dit kort te sluiten.
Of in ieder geval de dag daarna.
Waarom ergens een hele week mee lopen waar je enorm mee in je maag zit...?

Ik weet ook wel dat ik, soms tot op het botte af, het hart op de tong heb. Maar ik geef het wel direct aan.
En dat maakt mij niet meer dan mijn zus.
Wat jullie ook roepen, das écht onzin dat ik mezelf boven mijn zus stel. Ik geef aan dat ik zaken heel anders zou aanpakken en dat mag ook gewoon.

Voor nu; na een goed gesprek met moeders laat ik het hierbij.
Mijn moeder heeft hierover een zeer scherpe mening en zij bemoeit zich nooit ergens mee (als er heftige meningsverschillen/discussies zijn want ze wil dat volwassenen hun eigen zaken oplossen) maar dit maal gaf ze wel aan dat ze nu een gesprek aangaat met mijn zus.
Tot die tijd doe ik er sowieso niets meer mee.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:54

Buiten wie nu wel of niet gelijk heeft zou ik zeggen, het leven is te kort om dit soort dingen zo ver te laten komen dat er geen contact meer is tussen familie waar dat eerder wel toegevoegde waarde had.

De ene had zo moeten reageren en de andere weer zo en dat is dan niet gebeurd. Uiteindelijk wil je zus dat haar kind veilig is en jij wil (neem ik aan) een leuk contact met je nichtje.
Laat het niet zover komen dat dat niet meer kan omdat je gelijk wil krijgen, is echt te zonde.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:08

Ik ben het helemaal eens met de reactie van Majabeestje.

Zo was mijn oom ook aan het spelen met mijn Broer. Hij had hem op zijn kop bij de benen vast, hij verloor zijn grip en mijn broer viel op de grond met zijn hoofd. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Mijn ouders en oom waren erg geschrokken maar hebben nooit iets verweten. Excuses is gemaakt en gelukkig was er verder niks aan de hand. Natuurlijk had het anders af kunnen lopen maar dat is ALS.

Nu snap ik niet dat er zo onenigheid tussen jullie gaande is. Ik zou mijn kind ook niet laten spelen met een lolly in maar goed.. De moeder zat er inderdaad ook naast om er iets van te zeggen. Ik snap dat je vriend geschrokken is en je zus ook met haar angststoornis. Al vind ik jouw reactie een beetje overdreven om haar overal te blokkeren. Ik snap wel waarom ze zo heeft gereageerd. Ik had mijn excuses aangeboden en aangegeven dat jullie ook erg zijn geschrokken. Jullie hebben er beide van geleerd.. Nu is het gelukkig goed afgelopen dus dan moet je zus ook niet komen wat als dit, wat als dat. Want dan maak je jezelf helemaal gek.

Niemand doet iets bewust en mensen met emotie zeggen nou eenmaal dingen waar ze achteraf spijt van hebben. Dus gewoon opbellen, excuses maken en aangeven dat je er van geleerd hebt en de volgende keer beter zal opletten. Zij stuurt tenslotte nog een lief berichtje.

Beetje zonde om met ruzie de feestdagen door te brengen. Het leven is veel te kort om over zulke dingen ruzie te maken. Daarnaast zal je nichtje er ook niet veel van snappen waarom ze niet meer mag logeren en jullie niet ziet. Zij zal haar mama constant vragen of ze naar jullie toe mag of jullie mag zien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:13

Lieffiefi schreef:
Ik doe niet anders en dan nog snap ik het niet. Ik begrijp niet waarom je je kind niet wegtrekt als er iets gebeurd in jouw huis wat je niet okee vind.
En dan stap ik daarover heen.. Dan snap ik echt niet dat je iemand daar niet direct op aanspreekt.
(ik kan 1000 excuses vinden waarom ze dat niet zou (kunnen) doen, bijv. een ander liever niet aanspreken).
Okee. Dan komen we op het volgende moment; had míj dan apart genomen om dit kort te sluiten.

Omdat er heel veel mensen op de wereld zijn en niet iedere mens het scenario volgt dat jij zou willen dat ze volgen. Alleen als je zus een ander scenario volgt, zit je dat meteen heel hoog, waarschijnlijk omdat jullie relatie al niet top is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:19

Lieffiefi schreef:
Laat ik voorop stellen; ik hoef geen gelijk te halen in dit topic.
Ik ben benieuwd hoe anderen zouden reageren, daarin zie je personen die hetzelfde denken/handelen hebben als ikzelf, en personen die zeggen; zeg sorry, dan ben je ervan af. Maar ook mensen die zeggen; je zit helemaal fout.

Aan empathie geen gebrek hier.
Toen wij weggingen was er niets maar dan ook niets meer aan de hand. Sterker nog, iedereen kreeg een dikke kroel toen we gingen en gaven aan dat ze het fijn vonden dat we er waren.
Dan verwacht je simpelweg zo een telefoontje niet.
Dat is nog tot daaraan toe maar dan aangeven dat wij hadden moeten bellen en excuses moeten maken.
Ik blijf erbij; het was een ongeluk en wij zijn allemaal geschrokken en iedereen schrikt op zijn eigen manier. En nee, die van vriendlief is niet de handigste.

''Kijk ernaar vanaf haar kant''.

Ik weet ook wel dat ik, soms tot op het botte af, het hart op de tong heb. Maar ik geef het wel direct aan.
En dat maakt mij niet meer dan mijn zus.
Wat jullie ook roepen, das écht onzin dat ik mezelf boven mijn zus stel. Ik geef aan dat ik zaken heel anders zou aanpakken en dat mag ook gewoon.

Voor nu; na een goed gesprek met moeders laat ik het hierbij.
Mijn moeder heeft hierover een zeer scherpe mening en zij bemoeit zich nooit ergens mee (als er heftige meningsverschillen/discussies zijn want ze wil dat volwassenen hun eigen zaken oplossen) maar dit maal gaf ze wel aan dat ze nu een gesprek aangaat met mijn zus.
Tot die tijd doe ik er sowieso niets meer mee.

Deze hele reactie bevestigd helaas mijn beeld van jou. En dat is niet echt positief, je lijkt zo overtuigd van je eigen gelijk, nu komt moeder er ook nog bij. Heb je die te hulp geroepen?
Wat ik mis is een vleugje inlevingsvermogen en het in toom houden van je blijkbaar nogal gekrenkte ego.
De hele situatie gaat eigenlijk over ''niks', maar kan wel voor langdurige spanning zorgen in de familie.
Laat het een poosje rusten misschien, zodat wat afstandelijker naar de zaak kijkt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:24

Heel wijs van om je om je moeder zich hiermee te laten bemoeien. Helemaal als zij hierin een scherpe mening heeft.

Nee dus! Ten eerste zijn je zus en jij volwassen vrouwen. Jullie horen het zelf op de te lossen. En je moeder hoort zich ook bij dit conflict afzijdig te houden.

Jij moet niet achterover gaan leunen en afwachten wat je moeders bemoeienis voor resultaat geeft. Jij moet je moeder met klem vragen zich erbuiten te houden, je zus en jij zijn volwassen. Gedraag je daarnaar en los zelf je problemen op.

Straks heeft oma ook een probleem met haar dochter(s). Wie weet waar dat weer toe leidt. En dat terwijl om a niet eens partij is in de ruzie.

Echt, het stomste wat je moeder kan doen.

Succes.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:25

Eerlijk is eerlijk, ik vind dit ook een aparte gang van zaken.
Als je er langs zit als moeder, dan pak je die lolly af. Je gaat me niet wijs maken dat iemand die zo angstig is, dat "gemist" zou hebben. Zo werken angststoornissen niet. Als je dan zelf als moeder niet in grijpt is het niet helemaal fair om vervolgens van de vriend van TS een excuus te eisen omdat je boos bent op jezelf omdat je niet in gegrepen hebt.

Wb het troosten; als moeder al aan het troosten is en je gaat er nog een keer bovenop dan maak je het kind met wat pech juist bang. Net zoals veel kinderen veelal pas beginnen huilen als ze vallen wanneer moeder "oooh schatje heb je je pijn gedaan?!!" brult.

Ik denk, maar corrigeer me als ik mis ben. Dat TS haar grootste probleem in deze situatie niet is dat zus excuses eist. Maar dat zus aan gegeven heeft het vertrouwen kwijt te zijn in hen beide. Door een voorval waar alle betrokken partijen met hun neus bovenop zaten en geen van die partijen (ook moeder en vader niet.) heeft gedaan wat ze hadden kunnen doen om dit te voorkomen. Dan kan je niet alle schuld bij één partij gaan leggen omdat die toevallig het dichtste bij zat. Zo werkt het niet. En dat zou mij ook wringen. En zeker als de logeerpartij'tjes dan "gewoon kunnen door gaan". Dan ben je gewoon hypocriet bezig en excuses aan't eisen om je ego te strelen of je macht te testen. Als je vertrouwen écht geschaad is laat je je kind niet gaan logeren bij die mensen.

En soms is ouders er even tussen laten komen bij twee sterke en erg verschillende karakters juist wel wijs. Mijn vader heeft ook wel eens na een korte pauze bemiddeld tussen mijn broer (toen 33) en mij (28) omdat als we tegen elkaar beginnen dat het eind dan zoek is omwille van onze karakters. En mijn broer en ik zijn over het algemeen twee handen op één buik. Dus niet eens zo'n fragiele relatie als TS en haar zus. Zolang die mogelijkheid er is zie ik niet in waarom de moeder niet zou bemiddelen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:31

Moeder gaat zo te lezen niet bemiddelen. Moeder heeft over deze kwestie een zeer scherpe mening, die ze dit keer niet voor zich houdt, en gaat hierover in gesprek met zus.

En iets zegt me dat moeder het eens is met de ts.

Dat is geen bemiddelaar. Een bemiddelaar staat boven de partijen. Die heeft geen mening. Al helemaal geen scherpe mening.
Laatst bijgewerkt door Boras op 16-12-19 11:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:32

Lieffiefi schreef:
...had míj dan apart genomen om dit kort te sluiten.
*knip*

Nu geef je wel aan dat jouw manier..."maar ik geef het wel direct aan" het beste is.

Er zijn nu eenmaal mensen die eerst een tijdje nadenken over hoe of wat en pas na een tijdje reageren.
Andere zijn "bot" en reageren soms te direct.
Jij vindt jouw manier het beste, maar blijkbaar jouw zus niet.

Omdat iemand in jouw ogen te lang er over nadenkt is het "te laat en jammer de bammer, had je het maar gelijk moeten zeggen.
Anderen vinden misschien juist dat jij te snel en te bot reageert zonder er even over na te denken wat en hoe je dingen kan benoemen.

Degene die ik ken is ook zeer direct en bot is zei altijd... tja ik ben nu eenmaal zo, wen er maar aan want zo ben ik.
Zij was ook degene die bij anderen even moest nagaan dat zij niks verkeerd had gezegden dat zij gewoon eerlijk en direct was.
Daar heb ik dus nu geen contact meer mee.......

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:36

wemkelover schreef:
Ik denk vooral het was een ongelukje. Iedereen is met schrik vrij gekomen. En weer door met het leven. Het is immers goed afgelopen. We hebben geleerd met lollies goed uit te kijken. Drama achteraf snap ik dan weer niet.

Dit dus, van beide kanten niet overigens... Let it go...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:42

Boras schreef:
Moeder gaat zo te lezen niet bemiddelen. Moeder heeft over deze kwestie een zeer scherpe mening, die ze dit keer niet voor zich houdt, en gaat hierover in gesprek met zus.

Dat is geen bemiddelaar. Een bemiddelaar staat boven de partijen. Die heeft geen mening. Al helemaal geen scherpe mening.

Moeders en hun scherpe meningen... Veelal worden die een stuk minder scherp zodra ze bij de andere partij zijn. :D De twee zussen gaan er momenteel onderling niet uit komen dus tenzij ze er in slaagt dat ze elkaar voor de rechtbank trekken gaat ze het niet erger maken dan het al is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:44

Boras schreef:

Maar je weet verder niet wat er speelt of waarom die moeder er wat van wilt zeggen.

Jammer dat er zo'n intens venijnig sfeertje ontstaat hier.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:46

Ik heb de openingspost nog eens gelezen. En heb 3/4 deel van de tekst in gedachten weggestreept omdat dat totaal niet relevant is voor de kwestie. En daar zit 'm volgens mij ook precies jouw probleem. Niet je zus, maar jij maakt dit alles ontzettend groot. Er zit voor jou veel meer achter en dat zit je verschrikkelijk in de weg. Niet alleen bij dit voorval, het is er altijd. Praat alles uit samen.

Je zus haar angststoornis moet je hier niet bij betrekken. Zonder had ze ook zo kunnen reageren. Zij voelt gewoon een gezonde en noodzakelijke verantwoordelijkheid en liefde voor haar kind. Ze heeft gezegd dat ze van je houdt. En wil je daarnaast iets wat voor haar heel belangrijk is, duidelijk maken.

Je zus en haar man willen dat hun kind veilig is, dus informeert je zus of jullie ook inzien dat de situatie gevaarlijk was. Het handelen van je vriend wees daar niet op: hij stoeide met een kind met lolly en handelde niet adequaat toen het moest. Het maakt niet uit wie had moeten opletten of wat had moeten nalaten.

Je zus vraagt zich af of je vriend wel verstandig handelt en adequaat reageert als het mis gaat als haar kind bij jullie logeert.

Dat is volgens mij haar probleem. Logisch voor een moeder. Daar hoeft je geen angststoornis voor te hebben hoor. Ze zegt tegen jou dat ze van je houdt en probeert vervolgens haar zorg onder woorden te brengen. En dat valt niet mee bij jou, denk ik.

Het is nogal wat om je kind aan de verantwoordelijkheid van een ander over te dragen tijdens een logeerpartijtje. Wat al eerder werd geschreven. Je zus wil jullie niet ter verantwoording roepen, ze wil weten dat het goed zit met het verantwoordelijkheidsgevoel van de mensen aan wie ze haar kind toevertrouwt. En het is absoluut niet makkelijk om daar op een tactvolle manier achter te komen. Het mooiste is als je dat in alle openheid aan je zus kunt vragen. Maar ik geloof niet dat die ruimte er is tussen jullie.

Wees blij dat je nichtje zo'n verantwoorde ouders heeft. Je ziet het ook vaak zat anders.

Ga nu eens gewoon met elkaar in gesprek. Met z'n tweetjes, ergens met een drankje erbij, open haartje en dekentje en allebei een flinke portie zelfreflectie meenemen en het belang van je nichtje voor ogen hebbend.

Succes!

Edit: aangepast en uitgebreid
Laatst bijgewerkt door Boras op 16-12-19 11:59, in het totaal 3 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:47

Dat krijg je wanneer je elk detail van je privéproblemen op internet gooit. Dan gaat iedereen er wat van vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:09

Ik heb moeite met deze observatie om de simpele reden dat je opnieuw alle verantwoordelijkheid bij de vriend legt. Je zegt "het maakt niet uit wie had moeten opletten of wat gad moeten nalaten."
En dat geldt blijkbaar voor iedereen behalve voor de vriend van TS? :?
Ze zaten er met z'n allen op te kijken, niemand kan er wat aan doen, behalve TS haar vriend. Die is schuldig. Terwijl hij verdorie degene is die WEL adequaat en nuttig gereageerd heeft door die lolly er uit te trekken. Terwijl moeders er naast zat te kijken.

Boras schreef:
Ik heb de openingspost nog eens gelezen. En heb 3/4 deel van de tekst in gedachten weggestreept omdat dat totaal niet relevant is voor de kwestie. En daar zit 'm volgens mij ook precies jouw probleem. Niet je zus, maar jij maakt dit alles ontzettend groot. Er zit voor jou veel meer achter en dat zit je verschrikkelijk in de weg. Niet alleen bij dit voorval, het is er altijd. Praat alles uit samen.

Je zus haar angststoornis moet je hier niet bij betrekken. Zonder had ze ook zo kunnen reageren. Zij voelt gewoon een gezonde en noodzakelijke verantwoordelijkheid en liefde voor haar kind. Ze heeft gezegd dat ze van je houdt. En wil je daarnaast iets wat voor haar heel belangrijk is, duidelijk maken.

Je zus en haar man willen dat hun kind veilig is, dus informeert je zus of jullie ook inzien dat de situatie gevaarlijk was. Het handelen van je vriend wees daar niet op: hij stoeide met een kind met lolly en handelde niet adequaat toen het moest. Het maakt niet uit wie had moeten opletten of wat had moeten nalaten.

Je zus vraagt zich af of je vriend wel verstandig handelt en adequaat reageert als het mis gaat als haar kind bij jullie logeert.

Dat is volgens mij haar probleem. Logisch voor een moeder. Daar hoeft je geen angststoornis voor te hebben hoor. Ze zegt tegen jou dat ze van je houdt en probeert vervolgens haar zorg onder woorden te brengen. En dat valt niet mee bij jou, denk ik.

Het is nogal wat om je kind aan de verantwoordelijkheid van een ander over te dragen tijdens een logeerpartijtje. Wat al eerder werd geschreven. Je zus wil jullie niet ter verantwoording roepen, ze wil weten dat het goed zit met het verantwoordelijkheidsgevoel van de mensen aan wie ze haar kind toevertrouwt. En het is absoluut niet makkelijk om daar op een tactvolle manier achter te komen. Het mooiste is als je dat in alle openheid aan je zus kunt vragen. Maar ik geloof niet dat die ruimte er is tussen jullie.

Wees blij dat je nichtje zo'n verantwoorde ouders heeft. Je ziet het ook vaak zat anders.

Ga nu eens gewoon met elkaar in gesprek. Met z'n tweetjes, ergens met een drankje erbij, open haartje en dekentje en allebei een flinke portie zelfreflectie meenemen en het belang van je nichtje voor ogen hebbend.

Succes!

Edit: aangepast en uitgebreid

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:32

dubbele post
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 16-12-19 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:37

Zolang niet iedereen er zo over denkt zal het altijd lastig blijven, blijkbaar is de vader van het meisje wat redelijker in zijn opvattingen, zegt het ook van ja dat kan gebeuren en blijkbaar met de achterliggende boodschap van leer er wat van. Hij heeft dus niet last van een wijzend vingertje in tegenstelling tot je zus. Als ze er inderdaad bij zat had ze ook in kunnen grijpen voor dat er wat fout ging, maar helaas is dat allemaal achter af geklets. Het is gebeurd en hopelijk heeft iedereen er wat van geleerd.
Een excuus eisen vind ik te ver gaan, voor wat? Omdat een stoeipartijtje niet helemaal goed afliep waar ze zelf naast zat? Wat is er nu helemaal gebeurt behalve dat de schrik er even goed in zat en daarna was het voor het meisje al weer helemaal vergeten. Dat moeders last heeft van wat als en dat soort gedachten daar kan niemand verder wat aan doen.
Wat was er mis mee om je vriend er op aan te spreken, waarom hij er op aan gesproken moet worden weet ik eigenlijk niet want hij snapte op dat moment ook heel goed dat het niet zo slim was om dat zo te doen. Je vriend is tenslotte geen vreemde voor je zus dus wat vragen moet kunnen lijkt me , ze doet net alsof hij een hele grote boeman is.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:47

“It’s a long way back to Eden sweetheart, so don’t sweat the small stuff.”
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar kind waar maak je je druk om. Ja, het is vreemd van je zus dat ze een week later belt, maar zeg gewoon sorry en dan ben je er vanaf. Dan kun je gezellig met je nichtje om blijven gaan.

Er zal wel meer oud zeer meespelen, maar je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:16

Ts Dit is bekend terrein voor mij. Bij mij en mijn zus is het ook altijd lastig communiceren. Ik heb door de jaren heen geleerd om wat meer afstand te houden. Zeker wat betreft haar kinderen. En eerlijk gezegd is dat misschien niet het gezelligste maar het geeft meer rust. Ik zie het als apple en android. Die gaan ook niet zo goed samen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:18

Maar Britt denk je dan niet dat het dan ooit zal gaan veranderen? Zolang iemand met het karakter als die zus altijd maar haar zin krijgt voor de lieve vrede zal de rest altijd op de tenen moeten blijven lopen, zal die zus nooit inzien dat er ook andere manieren zijn. Het is niet verkeerd om een keer tegen gas te geven.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:22

meggiemeg schreef:
Maar Britt denk je dan niet dat het dan ooit zal gaan veranderen? Zolang iemand met het karakter als die zus altijd maar haar zin krijgt voor de lieve vrede zal de rest altijd op de tenen moeten blijven lopen, zal die zus nooit inzien dat er ook andere manieren zijn. Het is niet verkeerd om een keer tegen gas te geven.

Hoe kun jij nu zo negatief over het karakter van die zus oordelen zonder dat zij hier een woord geschreven heeft? Of ken je de zus van ts soms persoonlijk?

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:25

Nee, daar heb je gelijk in. Maar ik snap niet zo goed waarom het nu helemaal via een gesprek met moeder moet. Tegengas kan ook in de zin van zeggen, ik ben het er niet mee eens dat wij sorry moeten zeggen, want er was vorige week niets aan de hand, maar we zullen nooit meer met een lolly stoeien. Punt.

Maar eigenlijk baseer ik mijn reactie puur alleen op dit verhaal, er zal meer meespelen. En misschien ben ik wel gewoon te makkelijk. Ik bespaar mezelf graag energie, je zegt sorry/praat het uit, en daarna laat je het gaan. Wat je zegt, misschien verandert er dan nooit wat, maar al dat oud zeer en erover blijven malen kost zoveel energie...